För några dagar sedan skrev jag om en mikro-Youtuber som fått mängder med hat efter att hon inte varit helt nöjd med Bianca Ingrossos sminkpalett från CAIA.
Bianca pratade om detta, både på Youtube och i sin podd vilket resulterade i att Johanna, som personen heter, överöstes med hat från Biancas följare.
Johanna misstänkte att det blivit något produktionsfel i hennes palett, och framförde sin kritik väldigt sakligt men verkar ändå ha irriterat Bianca å det grövsta.
Nu gör influencern Misslissibell en video där hon ska prova CAIAs sminkborstar.
Hon var väldigt nöjd med paletten, något som Bianca kommenterat med hjärtan och grejer på Instagram.
Misslissibell har över en halv miljon följare på Instagram och nästan lika många på Youtube, så det faktum att HON inte är helt nöjd med CAIAS produkter borde få Bianca att reagera betydligt mer än när en ”no body” säger det men än så länge har jag inte hört något alls från Bianca om det.
Misslissibell anser nämligen att borstarna dels är dyra, dels anser hon att en av dem är både ojämn, vass och gör ont att använda.
Även hon säger att det kanske är ett produktionsfel – precis som Johanna gjorde – men till skillnad från henne så följs hon av hundra tusentals potentiella kunder till CAIA.
Gör Bianca skillnad på kund och kund?
Både Misslissibell och Johanna Johnson har köpt sina produkter själva och varit missnöjda, men det är bara personen med minimal plattform som Bianca kritiserat offentligt. Inte personen med enorm plattform, trots att den kritiken skulle kunna påverka företaget betydligt mer.
Det är lite märkligt…
Om två produkter från företaget är felaktiga från produktionen så borde det finnas fler – det är information Bianca tacksamt borde ta emot istället för att försöka förklara bort i sina kanaler.
Tycker jag i alla fall….
Se en sammanfattning av situationen i videon här nedan.
[YouPlaySinglePlayer video=”1411,1847,232065″ ap mute yot ]