Det händer på Instagram

https://www.instagram.com/p/BtlDDNghgc4/

Jessica Almenäs skojade om den här duon i Breaking News och gick senare in och bad om ursäkt på just det här inlägget eftersom skämtet inte mottagits så väl.
Johanna Tofyby hakade snabbt på eftersom hon själv anser sig blivit grovt uthängd och häcklad i programmet när Filip och Fredrik satt bakom spakarna.
Jag vet inte, jag… Att skoja med Toftby som är en offentlig person tycker jag är skillnad mot att driva med den här, mer eller mindre privatpersonen.
Vad tycker ni?

https://www.instagram.com/p/BtpzCfwH66d/

Jag vill ha en sån här skjorta!!!

https://www.instagram.com/p/Btp-8CiCooV/

Linda-Marie Nilsson är jättebesviken på P1 och programledaren och jag förstår henne. Jävligt oproffsigt gjort måste jag säga!!!

https://www.instagram.com/p/BtqLfzSCK8O/

Paow i flufftofflor och ett sprättben galore! Antar att man jobbar så i Thailand?

https://www.instagram.com/p/BtqDgvXBaYq/

De dagar jag inte har Selma med mig kommer ni hitta mig här med min dator.
THE DREAM!!

https://www.instagram.com/p/BtnloOyCjZL/

Aningslösa Influencers – ibland blir det inte så bra.
Anders Bagge har inte flugit utomlands på 5 år. Kanske inte helt rätt person att gå på för att ”flygskamma”. Om ni inte vet – gör en snabb koll kanske innan?

191 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Kattcafé ..mysigt men det kostar entré och kräver bokning. Så att du skulle sitta där ofta betvivlar jag. Men helt klart kul idé.

      Gynnings blogg alkoholreklam utan att följa en enda regel.

        Kapa inte första kommentaren bara för att försöka synas mest.

          Kapar ingenting. Ingen behöver bry sig. Kan ju inte köra OT längre. Ta det lugnt.

            Du får visst göra OT inom bloggvärlden. Denna kommentar hade varit okej som OT. Tjejen som behövde assistans av sin man när hon är sjuk (förkyld) är inte okej OT.

      Mm, inget café man sitter och hänger på direkt. Kostar omkring 150 spänn per halvtimme om jag inte minns fel. Att få komma in alltså. Tänk att ni är 4 personer som vill sitta där en timme, 1200 kr kostar då inträdet. Hutlöst.

        150kr i timmen kostar det. Och man måste ju inte betala för 4 personer, räcker att man betalar för sig själv.

          Jo priset ligger på 150kr/h per person, så det blir 1200kr om man är en familj på 4 personer.

            oj missuppfattade nog din kommentar heheh sorry

            Ja men det kanske inte är ett ställe man tar med hela familjen till såvidare man inte har gott om pengar.

            Om det kostar 150kr/person och timme, blir det väl ändå 600kr för 4 personer. Mycket pengar men ”bara” hälften av 1200kr. ?

              Fast det står halvtimme i första kommentaren *blinkblink = besserwisseri

                Absolut, men Anonym 13:41 skrev”150kr/h” och fick det till 1200kr för 4 pers. ?

        Låter som drömstället för mig. Inga barn under 12 är välkomna förutom på måndagar, finns tydliga regler vad man får och inte får göra, förmodligen måste man hålla lågmäld samtalston för att inte skrämma katterna osv. Låter helt enkelt mer som ett bibliotek än ett vanligt café.

      Men jag läste att man bara får titta på katterna genom ett fönster. Alltså inte gosa med dom. Hoppas jag läste fel.

        Jag brukar besöka ett kattcafé och där går katterna lösa bland besökarna men har även rum dit bara de kan gå. Det är jättemysigt men alltid på katternas villkor. Finns även leksaker så man kan leka med de katter som gillar det.
        Man måste boka i förväg (Men är det inte mkt folk kan man boka i dörren) och det kostar 60kr vuxen/40kr barn och går oavkortat till deras välgörenhetsorganisation.
        Alla katterna kan dessutom adopteras om man vill gå igenom deras optionsprogram.

        Kaffe och kaka är relativt billigt så allt i allt blir det inte mkt dyrare än andra caféer.

    Men Gud, stackars Bagge….

    men att inte ha varit utomlands på fem år??!!! sjukaste jag hört

    Att upptäcka världen är det bästa som finns.

      Ja!
      Och transportsektorn står bara för 14% av de globala GHG-utsläppen, varav flyget är en ganska liten del av dessa.
      Flyg på gott folk!

        Men lägg ned med detta värdelösa argument någon gång. Läs på i typ 30 sekunder!

          Hahah ”läs på”… ?
          Ett tips – läs IPCC rapport ar5 och återkom sen!
          Obs den tar tyvärr mer än 30 sekunder att läsa så det kanske inte passar dig… ? ?

          Fast det är inte värdelöst, det är dagens sanning. läs på lite själv!

        Exakt. Plus att man inte bara kan räkna utsläppen från tågen som många gör, och bortse från att man måste bygga/underhålla rälser och stationer. Räknar man på det (som forskare faktiskt gjort) så genererar tågtrafiken MER utsläpp än flyget. Här finns en källa: ”(…) calculated how many passengers each train, plane, bus or car would carry in its lifetime and how many kilometres it would cover. The pair took into account how much each infrastructure component – such as tracks, roads and airports – is used in its lifetime.

        Including these additional sources of pollution more than doubles the greenhouse gas emissions of train travel. (…) As a result, full life-cycle emissions are between 10 and 20 per cent higher than “tailpipe” emissions.”
        https://www.newscientist.com/article/dn17260-train-can-be-worse-for-climate-than-plane/

      Sjukaste du hört ? finns barn som svälter, säljer sex ja listan kan göras lång…!

        Men sluta märka på meningar så fy vad uttröttande ni människor som håller på så är.? du fattar väl vad personen menar

      Han har jobbat i musikbranchen i flera år.
      Du tror inte han har rest runt och upptäckt världen då?

        Ja, han är musikproducent, hur kommer det sig att han kan skriva musik i Sverige på heltid när han skriver musik till många utomlands? ? En uppriktig undran!

          Internettet kanske….?

          Han skrev ju faktiskt att han inte flugit utomlands på fem år, inte att han inte varit utomlands på samma tid. Sen är det väldigt många stora artister som kommer till Sverige för att spela in med våra producenter här.

      Hahaha är det det sjukaste du hört??

        Haha säger detsamma, jag älskar att upptäcka Sverige och har inte heller varit utomlands på länge. 6 år sedan. Känns inte så sjukt ?

          Sverige glöms bort. Många tror de måste åka till ett annat land för att uppleva något annorlunda men de tänker inte på att vi har ett jävligt avlångt land där dagar, nätter, natur, seder osv skiljer sig ganska ordentligt beroende på var man är.

            Eller hur! Jag älskar Bohuslän tex. Speciellt Malmön. Det är min drömplats på jorden. Dalarna besökte vi här om sommaren. Gotland vill jag visa mina barn framöver. Min son vill också väldigt gärna se ett norrsken så vi måste ju åka långt upp i Norrland nån sommar. Åååh älskar Sverige.

              Om ni vill se norrsken så är det bättre att åka på vintern… på sommaren har vi ljust dygnet runt.

                Tack för tips!

      Har på 27 år enbart varit en gång i Ungern och en gång i Tyskland. Bortsett från en konsert i Stockholm när jag var 15 är det de enda flygningar jag gjort i mitt liv. Älskar att upptäcka Sverige och de vackra ställen som finns i närheten ? ån i byn jag bor i ser ut som en riktig djungel på sommaren och är helt fantastisk att vada runt i kring den lilla forsen.

        Samma här. Flygit inrikes en gång och utrikes två gånger. Är 30 år.

          samma här! bor på en liten ö med en skog på ön och runt om, vatten vart man än vänder sig, på fastlandet också, flera naturreservat 10 minuter cykel från mitt hem, finns ingen vackrare plats?

            Oh, men det låter ju dömysigt! ?

            Ååh vart bor du?

      Anders har berättat att han lider av extrem flygrädsla, det är därför han inte flugit utomlands, han har dock flugit inrikes.

        Hur tog han sig till usa då? Kan väl inte vara hela 5 år sedan redan som han och exfrun var där och spelade in tv-program?

        Jag är flygrädd och ångesten är lika på långa och korta flygningar. Inrikes finns ju dock väldigt många alternativ om man ör flygrädd?

      Men är ni tröga eller? Kommentaren var ju ironiskt skriven?! ?‍♀️?‍♀️?‍♀️

        Haha ja eller hur, trodde inte folk var så otroligt tröga lol

      Innan jag flög till Teneriffa över detta nyår hade jag inte flugit sen nyår 2011-2012. Är det verkligen så konstigt att inte flyga utomlands varje år?

        Nej, absolut inte. Personen verkar mest vara en bortskämd millenial 🙂 Som kanske/förmodligen inte upptäckt världen så mycket som hen vill få det att framstå eftersom man då inte tycker det är det SJUKASTE att man inte REST PÅ FEM ÅÅÅR omgomg. Suck.

          Haha men gud, haft en dålig dag? Jag är 30 och har varit överallt i världen och är ingen influencer, men om jag lever livet och har det gött och om det gör mig bortskämd so be it 🙂 So sue me lol! Men precis som jag skrev: att upptäcka världen är det bästa som finns!

          Du måste vara så bitter för övrigt, en sån som hatar sitt liv 🙂 stackare

        Har inte heller varit utomlands sen 2011.

      Är du på redigt??

      Jag har inte varit utomlands sen 2011, man är olika ?

      Jag vet att det normala i dagens influencervärld är att åka på solsemester minst en gång per kvartal men det är faktiskt inte alls konstigt att inte ha rest på flera år för normala människor. Om Anders jobbar med internationella artister är det också jättevanligt att de kommer till Stockholm.

      Jag har inte varit utomlands på 11 år…

        Har aldrig vart utomlands under mina 23 år. Har inget behov heller

    https://www.breakit.se/artikel/18396/foretag-sager-sig-tanka-hallbart-betalar-influencers-flygresor
    ”Företag säger sig tänka hållbart – betalar influencers flygresor
    Som exempel lyfter de fram modejätten Nelly som flög hundratals internetkändisar till franska rivieran förra året.
    Även Gina Tricot ska ha samarbeten med kringresande influencers, trots att verksamheten ska genomsyras av hållbarhet. ”

    Seriöst så himla trött på dessa flygskammande galningar.

      Kritisera i så fall det faktum att de åker till Dubai.

    Toftby är enbart ute efter click. Den storyn hon blev utsatt för, var ju ganska trist, men varför drar hon då upp det igen? Jo – för att få click…sorgligt…. Hennes beteende upprepar sig. Vad händer…tappar hon läsare?

      Toftby är sjukt tröttsam. Om hon får en mindre positiv kommentar på ett inlägg blir hon galen och kallar dessa för troll. Hon lyckas också få allt att handla om henne. Nästan imponerande

        Ja, så fel det blir, när dessa ”drottningar” går runt med näsan i vädret! Lite ödmjukhet hade bättrat på Toftbys utstrålning…

        Ja otroligt barnsligt om man har en annan åsikt ja då är man ett troll. Håller inte med om det.

        Fast det där är ju inte sant. Hon blir ju inte galen så fort hon får en mindre positiv kommentar, och hon kallar inte alla för troll. Men hon har något/några troll och du är kanske troll själv. Att hon kan bli irriterad kan man förstå. Vore konstigt om hennes blogg inte handlar om henne, tycker du inte? Är du både imponerad och trött? 😉 men läs inte hennes blogg om du tycker den är sjukt tröttsam då.

          Är du Johanna kanske? Du beter dig i alla fall som henne. En något kritisk kommentar och nu går du i taket och jag är ett troll? Nej du det är jag inte. Jag brukar inte heller läsa hennes blogg så vad den handlar om struntar jag i, men hon lägger sig i allt så hon är svår att undvika och nu nämndes hon ovan.

      Fast du vet väl inte vad hon är ute efter? Varför skulle hon få mer klick för en sån sak? Jag tycker det är modigt och bra att hon vågar stå upp och våga backa, och att hon vågar säga vad hon tycker. Jag tycker hon överreagerade när hon själv blev häcklad men det var väl känsligt för henne och hon kände sig väl kanske kränkt. Måste rätta Camilla – de tog inte med JT i programmet som en offentlig person nej var inte därför, det var en kvinna – vem som – som de tog upp och drev om, så inte helt olika saker nej.

      Men snälla… varför modd?

    Camilla Läckberg kan inte stava till ”sneak peek” utan skriver (som 95% av alla svenska influencers) ”sneak peak” vilket inte betyder smygtitt utan smygtopp 🙂
    Jag trodde faktiskt Camilla Käckberg inte skulle göra ett så basic fel. Hon är trots allt (vilket är ett undantag) akademiskt skolad med civilekonomexamen och allt.

      Oj så hemskt

      o du stavar Camilla Käckberg….

        Det kan ha varit medvetet… ??‍♀️?

        Tihiiii 🙂

      Tycker det är ganska ofta som hon gör små skrivfel, hon är inte helt korrekt när det gäller att skriva rätt. Konstigt nog med tanke på att hon sagt sig vara så intelligent, det uppfattas allt annat än intelligent att inte kunna skriva korrekt. Ja det är lite förvånande.

      Min karriär, framgång, utbildning, betyg, mm står sig naturligtvis slätt mot er skarpa analys av min bristande intelligens baserat på att jag skriver slarvfel och inte noggrant korrekturläser mina instagraminlägg…. ?

      Med vänlig hälsning,

      Camilla Käckberg ?✌?

        Hahahahah älskar detta!!!

    Du missade ILs lilla utflykt till NK med barnen. Med tanke på att hon har varit utsatt för stalkers förstår jag inte hur hon tänker när hon väljer att ta med barnen till NK en lördag eftermiddag. Kan tänka mig att hon direkt inte är personen som håller en låg profil heller, utan hon lär nog höras. Hon, eller någon annan, filmar ju också vilket bara det drar uppmärksamhet till sig. Undrar också om det kan vara ett samarbete med NK, på det sätt som hon hyllar godisavdelningen, som inte alls är bra med tanke på att NK vill vara snäppet bättre än t ex Åhlens.

      Men sluta. Man kan tycka mycket om IL, men att hon tagit med barnen till NK är inget att skamma henne för.

      Bara jag såg en pytteliten del av hennes bröstvårta i en av hennes stories på IG?

        som såg*

          En pytteliten del av en bröstvårta? Jag glor på hela mina flera gånger och dagen och vet inte om det är vidare fascinerande. Ska ta mig en titt till (hehe, tit…)…

        Vad spelar det för roll om du såg pyttelite av hennes bröstvårta och varför ska vi diskutera det?

      Fast i offentlig miljö med många människor kan hon känna sig trygg om det bara är en stalker hon har att tampas med.
      NK är däremot inte särskilt safe om man är utrikesminister utan personskydd. Men det har blivit annorlunda med den saken nu för tiden. Ministrar lallar inte längre omkring på egen hand och väljer kläder med en väninna.

        Snygg jämförelse…

          Det var ingen jämförelse. Tvärtom.

      Snarare verkar hon ha ett samarbete med hotell Diplomat som hon hyllar lite väl mycket. ??

        Vem har inte ett samarbete med hotell Diplomat typ. Petra var där för bara några dagar sen.

          Via mitt förra jobb jobbade vi mycket med Hotell Diplomat (jag jobbar ej i någon industri som är kopplad till influencers) och de bekräftade att de samarbetar väldigt mycket med influencers.

        Hotel Diplomat marknadsför sig väldigt mycket via influencers. Från början var det väl mest Sofi Fahrman men de senaste åren har det blivit fler och fler.
        Eftersom hotellet är privat (ägs av familjen Malmström/Cappelen) så är de fria att genomföra den marknadsföring de vill.
        Inklusive att bjuda influencers på övernattningar och annat.
        Hotell som ingår i kedjor och koncerner är mer begränsade i sin frihet.

          Förklara gärna lite utförligare vad du menar. Regelverken för redovisning och skatt ska efterlevas oavsett vem som är ägare till företaget.

      Går inte att ta hennes ”hotbild” seriöst när hon kräks ut all info om vart hon är och inte är. Nån som lever med hot mot sig håller riktigt låg profil, allt annat är skitsnack. Hon försöker göra sig mer känd än vad hon är och nånsin kommer vara.
      Folk som är kända på riktigt gömmer sig och den klick som är intresserad av dessa gör allt för att komma nära dem. Tänk er beyonce skriva ”going to target at Figueroa st??” på sin instagram… omöjligt scenario för dessa människor är kända på riktigt och skyr folk. Nä hon är bara en stackars wannabe.

        Tycker ändå någonstans det är fascinerande att hon ofta pratar om alla selfies folk vill ta med henne, nu senaste frågade Sally varför, men man ser aldrig några bilder hos henne eller under taggar osv. Folk brukar ju tycka om att visa upp när de tagit en bild med någon de tycker är så pass känd att det är värt att fråga.

          Det händer, har sett personer som velat ta bilder med henne. Det händer alla kändisar då och då mer eller mindre.. så det kan du lita på att det kommer fram vissa som vill ta en selfie. Alla som tar en selfie med en kändis lägger nog inte in en speciell hashtagg på det haha men sök vettja så får du se o du får fram några Bella-selfies.

        Men ge dig, sluta.. ”kräks ut all info”? Tycker det är du som kräks. Har hon påstått att hon lever med ett speciellt hot just nu?- Nej just det, det har hon inte men ni drar upp hot så fort ni vill skamma och hitta fel, lägg ner! Så folk som är kända gömmer sig okej haha så Bianca är inte känd då, inte Pernilla W, Läckberg är inte känd?… och så jämför du med Beyonce? Haha. Bella har väl för fan inte påstått att hon är en megakändis i klass med Beyonce.
        Lika synd om er stackars besatta krakar som bara letar fel och hatar, sjukt

          Camilla är detta samma ”usual suspect” som återkommer i alla inlägg om Bella? ?

            Ja. Suck.

              Men gud, vem kan detta vara? Måste ju vara någon familje-medlem, hen är så dedikerad. Tycker nästan synd om personen at this point.

          Eh jo, det har hon hon visst gjort. När hon var på Beyonces konsert några år sedan jämförde hon Beyonces publikstorlek med sitt påhittade läsarantal och menade att hon därför är en stor bloggare/kändis.

            Men snälla.. En annan bloggare var på Håkan Hellströms konsert och jämförde hans publik med att det är ungefär så många som följer min blogg varje vecka – betyder ju inte att hon anser sig vara en lika stor kändis och stjärna för det – och Nej självklart jämförde inte Bella sig med Beyonce att hon skulle vara lika känd och stor. Men hon har eller hade iaf en stor blogg och ja kändis är hon ju. Att ni orkar.. detta vinklande och ljugande och när någon säger ifrån så är det en stolle eller familjemedlem. Men det Sofia skrev var klokt? Himmel alltså.

      Sofia hahaha alltså så besatt snälla.. Du hittar visst fel på allt vad än Bella gör – tänk så bra att allt går att vända till fel och skamma. ÖH. Skulle hon inte vara ute med barnen så hade du klagat på det, nu klagar du ist för att hon är på NK.. för att hon har stalkers. EH. Men där finns ju mycket folk runtomkring som skulle kunna ingripa om nu stalkern kom dit, eller hur. Filma med sin mobil det gör var och varannan människa snälla du så det väcker inte uppmärksamhet. Lägg ner och ha en fin söndag Sofie och släpp Bella lite.

        Du kan släppa dig…prutt ?

    Alltså visst det är jättetråkigt om Linda-Marie är ledsen över att nån tagit hennes bilder. Men måste ändå hålla med de som ifrågasätter om man inte varit medveten om riskerna när man
    lägger ut massa lättklädda bilder på nätet? I min värld är det som att vara jätteupprörd om någon stulit ens cykel när man ställt den olåst på gatan. Man kan inte kalla detta för victim blaming. Det är rent och skärt bondförnuft och man kan knappast tro man ska få allas sympatier om man är upprörd över detta.

      Så bara för att man valt själv valt att lägga ut bilderna så får man inte lov att bli upprörd när någon gör en såhär sjuk sak med ens bilder? Nej fyfan. De enda som gjort fel är idioterna som tagit bilderna.

        Jo man får blir ledsen och upprörd, men man kan inte vänta sig massa sympatier. Finns så mycket riktiga brott man man råka ut för som är förskräckliga på riktigt. För mig är detta bara löjligt.

          Är du på riktigt? Detta är ett brott som är förskräckligt på riktigt. Sluta jämföra med att stjäla objekt det här handlar om människor. ❤❤❤ till Lindamarie.

            Det är inte förskräckligt på riktigt! Fråga en kvinna som blivit våldtagen om hon tycker det hade varit ”ett förskräckligt brott” om någon tagit en av hennes bikinibilder på insta. Det är bara fruktansvärt att ens kalla detta för ett brott på kvinnokroppen när kvinnor råkar ut för saker PÅ RIKTIGT! Detta är inte hemskt alls, bara patetiskt!

              Men sluta jämföra med en massa saker som inte hör hit.

      Tänker oxå på det.
      Vi lär ju barnen att man inte ska göra sånt.
      Vi lever inte i en värld där folk har stor respekt för varann.
      Vi är i verkligheten.. där blir människor halshuggna för att bara vara på fel plats.
      Så varför förvånad att bilder sprids som läggs upp?

      Inte första gången denna Linda-Marie gör en höna av en fjäder och tycker synd om sig själv. Cry me a river, ärligt talat. Och alla ni som tycker att detta är det värsta ni har hört är helt vilse i feministpannkakan. Influencers som tjänar pengar på att lägga ut lättklädda bilder för allmän beskådan/uppmärksamhet och sedan blir chockade när de sprids på nätet är INTE de som förtjänar ert feministiska engagemang mest här i världen.

      Ursäkta mig men en kvinnokropp är inte samma sak som en olåst cykel. Bilder som man själv har lagt ut på internet på sig själv, är inte samma sak som att lämna sina ägodelar oskyddat. En kvinnokropp är inte en sak, ett objekt eller något man kan konsumera eller stjäla. Så länge som åsikter som dina existerar så är det väl självklart att kvinnor objektifieras och att män anses ha rätt att göra vad de vill med kvinnor om de är oskyddade, oaktsamma, vårdslösa eller sexuella.

        Nu är det inte en kropp som har stulits utan en bild. Jag förstår inte ens resonemanget? Om snuskgubbar följer henne på instagram är det ok men om samma snuskgubbar tittar på exakt samma bilder på en porrsajt är det ett övergrepp? Helt ologiskt.

          Du förstår inte resonemanget när någon jämför bilder på en kvinnokropp med en olåst cykel på gatan?

            Förstår inte hur man kan resonera att det är det samma sak som att en kvinnokropp blivit stulen. Hört talas om trafficking? DET är att stjäla och utnyttja kroppar.

          Jag funderar också lite på det. Lite. Om jag lägger ut en nästan-naken-bild på Insta, ett öppet insta där alla kan se. Så kan jag inte kontrollera om karlar sitter och r*nkar till den. Jag misstänker till och med att många kvinnor som lägger ut halvnakna bilder har en stor följarskara av just den kategorin. Man behöver bara kika in på följarälistan för vissa unga sk influencers för att se att väldigt många av dem knappast följer för att de t.ex. är hästintresserade…..

          Tanken är inte direkt trevlig, men inget man kan göra nåt åt. Nu är det förhoppningsvis olagligt (???) att ta andras bilder olovandes och publicera på en porrsajt men r*nkandet lär vara detsamma.
          Obehagligt men sant.

        En kvinnokropp nej, men en BILD på en kvinnokropp är en sak och det är det som är tagit i det här fallet. Kan inte ta den här människan seriöst. Tänk folk som är med om riktiga hemskheter! Att nån tar en bild är väl ändå inget våldsbrott s vissa kallar det!

          Man måste få känna sig kränkt utan att behöva ställa det i relation till alla hemskheter i världen. En stulen bild är en stulen bild, den är tagen från henne för att användas som porr istället för kroppspositivsm. Denna mannen gör det uppenbart pga av att han inte gillar feminister.

            Jo hon blåser upp det till en riksnyhet och förväntar sig massa sympatier från reportar och alla andra.

          Jo att stjäla bilder och lägga ut dom på en porrsida är ett våldsbrott och ett övergrepp

      Det är ju exakt det här som är victim blaming? Spelar ingen roll om det är ett grovt våldsbrott eller en stulen bild – VB är vad det är när skulden läggs på den som utsatts.

        Men om jag stämmer min bil olåst över natten full med mina saker och sen är allt det borta på morgonen. Hade du alltså tyckt synd om mig då? Näää man har väl lärt sig sedan man var liten att ”tillfället gör tjuven”.

          *lämnar

          Som någon annan skrev – kvinnokroppen är inte det samma som en pryl.

            Det är EN BILD!! Det är ingen kvinnokropp som stulits!

              Är din åsikt den samma om det skulle handla om en stulen bild på ett naket barn som hamnat på pedofilsajt? Man behöver inte ha ett öppet konto för att det ska hända. Och jag tycker inte att världen ska anpassa sig efter sjuka/störda individer.

                Fast nu var inte detta nakenbilder utan bilder i typ underkläder/bikini.

                Men GIVETVIS måste man anpassa sig! Herregud, det måste ju finnas nåt slut på idiotierna. Man ÄR dum i huvudet om man postar nakenbilder på sitt barn på nätet. Punkt. Du är också dum i huvudet om du tror att din instagram med tusentals följare är en ”safe space” där du kan posta vad du vill utan att riskera att nån screenshottar dina bilder och gör vad de vill med dem.

                Alltså jag är superfeminist men herregud, lite jävla konsekvenstänk får man väl ha?

                  Jag fattar inte heller det här. Vafan, vi lever väl i en verklighet där alla vuxna anpassar sig mer eller mindre för att skydda sig från brottslighet. Folk går i taket över nakenbilder på barn och pratar om konsekvenstänk, för det finns pedofiler, men detta med nakenbilder på vuxna är helt i sin ordning. Vuxna ska alltså ha konsekvenstänk kring barn men inte kring sig själva.

              Det är inte heller en olåst bil med massa saker som har stulits eller en cykel så varför ens dra upp såna exempel?

                För att du säger att en kvnnokropp stulits vilket inte är fallet den här gången tack och lov.

                  Det sa jag inte? Citera gärna.

                  Jag skrev till och med ordagrant att en kvinnokropp inte är något man kan stjäla, varför lägger jag ens ner tid på detta?

                    Så trafficking och sexslaveri är inte stulna kroppar? Det är väl precis det trafficking är – en stulen kvinnokropp en man får göra vad han vill med?

      Lite förvånad att ingen lyft fram GDPR och den gamla copyrightlagen vars syfte bland annat är att stärka den personliga äganderätten till bilder och som tydligt fastställer att det inte är okej att använda andras bilder hursomhelst utan tillåtelse. Lika lite som man får lov att använda bilder från Google till vad man vill får man kopiera bilder från någons Instagram.

      Sedan kan man diskutera hur förnuftigt det är att lägga ut bilder på sin i stort sätt nakna kropp på nätet där alla kan se den. Men det är väl inte på något sätt moraliskt rätt att lägga ut en bild på en annan person på en porrsida? ?‍♀️

      Man får ju fatta att bilderna kan spridas så klart, men det är väl inte kul att bli uthängd så

        Klart man får bli upprörd men det här är faktiskt löjligt. Redan som barn får man lära sig att inte lägga ut saker på internet för vem som helst kan få tag på det. Så sitter vuxna människor och gråter för att exakt det hänt. Glömde de bort hur internet funkar? Man får se till att ta lite eget ansvar och skydda sig själv. Kommer alltid vara förövaren som gör fel, men man får tänka till själv och försöka förhindra att man hamnar i den sitsen.

      Att jämnföra stulna bilder och lägga ut dom på en porrsida med att lämna en cykel olåst.
      Är du dum på riktigt eller????

    Skönt att Almenäs kunde vända det till att det var synd om henne för att hennes skämt inte mottogs väl… att enskilt peka ut ett ekipage är verkligen inte samma sak som att skämta lite allmänt eller om offentliga personer och oavsett hur många som inte tycker att det är så farligt så fråntar det inte tjejens känslor om hur hon kände det. Tyckte du inte att det var så farligt, anmäl dig som frivilligt nästa gång så slipper de som inte vill?

      Är det inte sånt här hela programmet går ut på? Det visas ”roliga” klipp med random människor. Varför skulle det här vara värre än någon av de andra 1000 som visats under åren? Såg f.ö. själv på denna hundtävling på tv, och det såg onekligen roligt ut med den långsamma hunden. Inget illa menat. Det finns väl värre saker.

        Fast uppenbarligen föll det inte i god jord hos den man hånade? Hon är ju uppenbarligen föremål för ett ”roligt skämt” på hennes bekostnad och tog illa vid sig, då kanske man får reflektera över om det verkligen var nödvändigt att peka ut en enda person, sarkastisk kalla ekipaget supertalanger och påpeka att de självklart kom sist när man bara ville visa en sport och en klipp på en gullig hund (som man utnämner till Sveriges dummaste) enligt egen utsago. Som sagt, tycker man inte att det är så farligt så får en väl anmäla sig som frivillig så slipper vi som inte vill, för jag hade inte heller velat vara med i BN för att jag ställt upp i ett öppet SM i min första tävling tillsammans som ekipage (Vansbrosimmet är f ö också ett öppet SM så SM är inte för eliten alltid)

          Fast hon sa ju att hunden var en supertalang på tv (för den kollade ju i kameran hela tiden). Har du ens sett klippet undrar jag? ? De pekade ju inte ut tjejen heller, bara hunden. Såg klippet när det sändes och fattar verkligen inte hur man kan ta illa upp för det. Hundägare=sveriges mest lättkränkta

            Hade du själv tyckt att det varit så himla kul om det varit du som blivit ”uthängd” så som Johanna blev? Johanna startade sitt första SM och så blev det såhär. Himla tråkigt och förstår om ens självförtroende får en törn av det. Jag hade inte känt mig superpeppad på att forsätta tävla, för det är trots allt inte en supertalang på TV som jag tror att hon vill höra att hunden är.

    Såklart Jessica Almenäs beter sig så. Hennes mun är full av grodor.

      och ollesnoppar också

    1.8 ton utsläpp om man åker ekonomiklass?
    Hur mycket släpper jag ut när jag åker biz då tro?
    Är det mer eller rentav mindre?

      Mer. De räknar på hur mycket ett flygplan släpper ut och sedan fördelar de det totala utsläppet med hur stor andel av flygplanet man tar upp. Åker du business tar du upp större andel och därför mer utsläpp.

    Kan folk lära sig att det heter ”thank god”. Det var allt från mig, tack och bock.

      Nej, det heter ”thank God”

        Kanske om du är kristen. Är du jude heter det thank G*d 😉

    Undrar hur det hade mottagits om ld lagt upp en bild på paow och skrivit om ”paow i flufftofflor och sprättben galore. Kanske så man jobbar i Thailand?”.

      Va?

      Vem/vad är Id?

      Jag undrar mest om Paow har solat med knäskydd, eller är det bara jag som inbillar mig ljusa rektanglar på hennes ben?

        Det är ljuset som faller så, ser man ju om man kollar hur solljuset faller i bakgrunden.

    Märks att det snart är släpp för de ikoniska hårbanden… barnmys, närhet, böcker, godis mm på bloggen hos blondbellan. Hon är sååå likeable just nu!

      Suck… eller så är det barnvecka och hon är mamma helt enkelt. Skulle hon inte vara med sina barn och mysa och köpa godis så hade ni skammat det och klagat och gnällt. Snälla släpp din Bella-fixering!

      Ja Bella är likeable, hon har en trevlig blogg !

    Att bilder av mer eller mindre kända personer används på porrsidor är knappast ett nytt fenomen, så har det varit sen internets födelse. Ingen kan hävda att det är en överraskning, vi vet att detta händer. Man kan bara ta ansvar för sina egna handlingar och påverka sitt eget liv. Alla vet att det finns många kriminella, onda och omoraliska människor i världen. Då måste man handla utifrån den verkligheten, det funkar inte att låtsas som om allt är fluff och kärlek. Det är brottsligt att göra inbrott, men har du inte låst dörren får du inget på försäkringen eftersom du inte hade tagit vettiga förhandsregler. Det betyder inte att det är fel att ha dörren olåst eller att det är den personens fel att någon går in och stjäl allt av värde. Det är såklart den som begår brottet som gör fel. Men hade offret tänkt ett steg längre och låst dörren så hade han förmodligen inte behövt bli ett offer. Att publicera nakenbilder på sig själv på öppna konton är som att lämna huset med dörren på vid gavel. Inte olagligt, men dumt och farligt.

      Ingen har sagt att de är överraskade eller förvånade, fokus ligger så fel i det här hos många. Ingen har förväntat sig att det inte kan hända, men det fråntar ju inte kvinnornas känslor kring det.

    Usch för Kenzas senaste post! Först för att det är så tydligt att hon vill visa upp sitt uppsvällda porrbröst. Sen att hon försöker lossas som ingenting genom att leda uppmärksamheten till sitt.. låt mig skratta.. ”assymetriska” ansikte. Lägg ner Kenza, ba lägg ner..

      Porrbröst?
      Usch för din kommentar snarare.

        Fast varför postar hon en bild på sig själv där bröstet är i centrum om hon enbart undrar om andra har ett asymmetriskt ansikte som hon har? Jag förstår inte poängen bara.

          Bröstet i centrum? Jag ser en bild på hennes ansikte (ser mycket mer bröst på hennes bikinibilder än detta?), men jag antar att vi själva väljer vad vi vill se!

            Det är fortfarande inte det som är poängen. Poängen är att hon väljer att visa bröstet i en bild där hon vill ha svar på frågan om sitt ansikte. Men det kanske du inte har greppat.

              Jag tror att hon ville posta en snygg selfie som många andra på insta, och så syns tutten lite (big deal….)

                Vilken tur att jag inte har Instagram. Livet är bättre utan.

              Hur vågar hon ha bröst i samma bild som sitt ansikte?! Hur?! Vågar?! Hon?! ?

          L – jag förstod inte heller poängen, hennes ansikte var ju inte direkt i fokus på bilden, det var mest jackan och tutten ärligt talat. Hon hade säkert ingen baktanke med det, men bilden visar inte det som bildtexten handlar om

      #kränkt

        Ja, vilken normal människa blir så upprörd över någon annans bild ?

      Usch för DIG och din kvinnosyn!

        Men vafan! Jag tycker inte det kändes äkta bara, kan jag få tycka det?! Så jävla less på att allt ska spela på sex, yta och utseende. Urless rent ut sagt! Det är ju SÅ uppenbart att hon enbart ville visa upp sin jävla tutte och visst det kan man ju göra om man vill men jag är less påt. Det gäller inte ba Kenza. Det gäller många kvinnor OCH män idag främst på sociala medier. Det handlar fan bara om yta, sex, porrighet, kolla på mig jag är så snygg, yada yada. Är det bara jag själv som fattar vad jag menar eller är majoriteten av människor helt bakom flötet idag?!

          Du bör nog rensa i ditt flöde och bli mer restriktiv med vilka du följer om du blir så upprörd, jag skulle aldrig palla följa folk som fick mig att känna så.

          Låt folk göra vad de vill, du kan ju bara låta bli att följa dem? Mitt flöde ser nämligen inte ut alls som du beskriver, iom att det inte intresserar mig följer jag helt enkelt inte såna konton och läser inte såna bloggar. Lätt löst.

          Nä inget fiske idag.

      Porrbröst? Är du 12 eller? ?

    OT!
    Mer skit om dig Camilla på My Martens blogg!

    ”Om folk bara visste hur många manliga trollfabriker det finns på nätet…. Män som utger sig för att vara kvinnor – det sker i varenda kommentarsfält och särskilt i BB som invaderats av Flashback.

    Camilla Gervide var redan under skoltiden i Småland en mobbare som hade svårt att få samkönade vänner eftersom hon är så elak och falsk som person. Det var väldigt tydligt redan då, att hon inte är riktigt frisk i huvudet. Ursäkta hårda ord men det är sant”

    Lotta 10 februari, 2019 on 09:55Svara

    … och vill tillägga att mobbaren Camilla Gervide falskt påstår att det var HON själv som blev mobbad under skoltiden. Dagens samhälle: Offer görs till förövare och förövarna gör sig till offer. Sanningen är att få tjejer orkade umgås med henne eftersom hon är en sån jävla elak, avundsjuk och missunnsam skitsnackare och skvallerkärring. Än idag, som synes. En medelålders kärring som aldrig kommer till insikt. Skrämmande”

    Skrivaren 10 februari, 2019 on 10:16Svara

    ”Var med på den tiden. Kan bekräfta vad Lotta skriver om CamCam”

      ??‍♀️

        Varför raderar du inte den kommentaren.

          Varför? Det skulle ju indikera att det som stod i den är sant…

      Oj. Smart av dig My för att locka in läsare till din blogg.

        Nej det är inte My Martens, folk behöver inte gå in och läsa för det var det som stod.

          Tror att du lockar in läsare till hennes blogg bara genom att skriva ut hennes namn här.

      Läst liknande av flera användare på Flashback.

      Detta låter ändå inte helt otroligt, och skulle förklara en hel del.

    Jag har funderat kring det här med artister och deras resande… Och vad som skulle kosta miljön minst. Jag ställde denna fråga lite ur det blå när jag var på pizza party med ett band, och blev inte mottagen särskilt väl.

    Artister och sådana har ju som yrke att spela musik och uppträda, det är så de tjänar sitt levebröd. De uppträder över stora delar av världen, och flyger mycket i perioder. De uppfyller samtidigt samhällsnytta när de flyger, och förpestar miljön. Ofta känns det som att konsekvenstänk saknas helt.

    Vad väger tyngst: miljöförstöring eller samhällsnytta?

    Vad skulle skada minst: artister flyger till 100 länder, eller att de som kan flyger till artisten?

    VARFÖR måste det vara normativt och accepterat att vem som helst får kränka och förnedra dej som person?

    Det är inte OK bara för att merparten kvinnor resignerat och bara : ”ja men det är så det är, skyll dej själv, förövaren är den starke så vi anpassar oss och begränsar vårt livsrum”

    Varför är det så svårt att förstå att det finns inget ”men” i hela debatten?

    ”Nä, det är inte ok att ta någon annans bilder, men…. ” NEJ inget men!!

    VARFÖR VARFÖR?- och i huvudsak kvinnor som helt gett upp och bara accepterat att så här är det.

    Blir så satanas matt / suck.

      För att det behövs ett men. Vi behöver lära oss själva och våra barn att ha konsekvenstänk. Världen är inte perfekt, det finns människor IRL och på internet som struntar helt i lagar och regler. Det är fel att ta andras bilder MEN man måste tänka till innan man publicerar.
      Skulle aldrig låta mina barn växa upp i tron att de är trygga överallt när de inte är det.

        Men (!) Det är ju som ngn skrev, en annan diskussion, ett sidospår.

        Omformulerar: byt ut MEN mot FÖR
        Du kan inte publicera vad du vill på nätet FÖR vem som helst tar sig rätten att göra vad de vill med dina bilder. Därefter kan man börja diskussionen vad ska vi göra åt det. Acceptera och skuldbelägga publisten alternativt sätta foten i backen och skuldbelägga bildtjyven.

        Sen håller jag såklart med dej, jag har själv inget intresse att vara den vars bilder sprids högt och lågt så jag lägger ut, i mitt tycke, harmlösa bilder. Men det ska jag ju egentligen inte behöva tänka på, eller hur?

    Utomlands ja, men har flygit (jag är inte bättre själv) inrikes med Bagge. Tror han flyger en del till någon musikskola han har i Norrland.

    Blir lite beklämd över det här med Jessica almenäs och Johanna. Personligen tycker jag inte att Jessica är den som ska be om ursäkt, utan snarare Johan som är den som faktiskt hånar. Tycker det Jessica säger är väldigt harmlöst och mer i ton med att ”fattar att det kanske inte ser ut såhär när det inte är brant uppför, men detta är gulligt och roligt”. Dock kanske slutklämmen med att de kom sist var onödigt!

    Det jag vill komma till är alltså varför Johan inte får någon kritik. Ja, Jessica är programledaren, men det är Johan dom säger det faktiskt hånande. Men varför är det alltid så? Varför är ingen på honom angående en ursäkt, medan Jessica får utstå en massa skit?

    Med det sagt så pysslar jag själv med en udda sport, och har själv blivit ganska hånad för det. Jag tar det med en klackspark, men har full förståelse för att man såklart inte vill bli hånad i TV…

    Hade det bara varit Jessicas kommentarer hade jag inte tagit illa upp, utan det är Johans kommentarer som tar det för långt.

      Håller verkligen med!

    Jag vet inte … men för mig var hundklippet precis som ett av alla mängder roliga djurklipp på nätet… eller som andra blunders som man tittar och skrattar åt. Så verkligen synd att tjejen tig åt sig

    Men här har du inte ändrat än va? För här ser jag inga bilder.

      Nä, bara på Kenzainlägget.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.