Kanske kan vara värt att nämna ALLT med ett samarbete?

Igår gjorde Paula ett samarbete med företaget Fabletics som jag tyvärr missade att filma, men som innehöll Paula som provade olika kombinationer av kläder som Hugo sedan fick välja favorit ifrån.
Hon uppmanade sina följare att bli medlemmar på sidan eftersom man då får handla till riktigt förmånliga priser – just nu är erbjudandet 2 par leggings för endast 249 kr.
Det är billigt! Billigt, billigt, billigt

Nästan lite för billigt kanske?
Det låter nästan för bra för att vara sant, och är det något jag lärt mig genom livet så är det just det – låter det för bra för att vara sant så är det med största sannolikhet så.
Det Paula ”missar” att informera om i sitt samarbete är de villkor som gäller för att kunna ta del av det här erbjudandet. Medlemskapet kostar nämligen 599 kr – en summa som dras man debiteras från ens kort om man inte handlar inom en månad från det att man blivit medlem, eller inte avregistrerar sig efter att man gjort sitt första köp.

Det är kundens ansvar att läsa allt det finstilta – absolut – men jag tror att många kunder riskerar att känna sig smått lurade när Paula helt enkelt låter bli att nämna denna lilla detalj.
Oavsett om detta är pengar som kunden kan handla för längre fram eller inte så är – 600 kr på kontot en inte så trevlig överraskning oavsett.

Hur skulle ni reagera på en sådan här sak?
Eller anser ni att får kunderna skylla sig själva om inte läst den finstilta texten i avtalet?

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *