Triss i designkollaborationer på Instagram



Isabella Jedler har slagit sina påsar ihop med företaget Dry Lake för en klädkollektion.

Om det rör sig om den här enda klänningen på bilden eller fler plagg vet jag inte, men jag är nyfiken.

Om jag inte tar helt fel så är detta Dry Lakes första kollektion tillsammans med en influencer, så vem vet – kanske får vi se någonting lite annorlunda från exempelvis Bubbelroom eller NA-KDs gästkollektioner.

Kanske är mitt omdöme försvagat pga alla samarbeten med Daniel Wellington, men jag tycker att den klocka Linda Hallberg tagit fram tillsammans med företaget Mockberg var riktigt snygg.
Jag älskar det rivigt röda armbandet och de snygga guldiga detaljerna!!! Och den känns SÅ mycket som Linda Hallberg! Här finns fler bilder på den.
Jag ger den fem sprättben av fem möjliga!

Och på tal om gästkollektioner för NA-KD – Hannalicious är tillbaka med en ny kollektion – den här gången med badkläder (dock inte plaggen hon bär på bilden) och om jag får ge mig på en gissning så är det även denna gång för…*dramatisk paus* …. NA-KD.
Det ska bli intressant – jag tycker Hanna brukar ha på sig snygga OCH funktionella bikinis för oss lite större bröst så jag ser fram emot att se vad hon designat.

44 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Köp köp köp

    ???

      Håller med. Detta känns bara som reklam ( fast det inte är,jag vet)

        Fast det ÄR ju reklam – reklam väl dolk och maskerad, det är reklam för den översta iaf, kanske även den andra men hon måste ju liksom maskera det.

        Reklam för klockan är det definitivt, bara att anmäla om man känner för det så får de avgöra…

    Snark, snark, snark.

    Är så trött på influensers. De känns så 2018. Allt, precis ALLT är så tillgjort.

    Tror ni att influenser konceptet kommer försvinna? Is it the end of an era?

      Man kan ju alltid hoppas. Att fenomenet försvinner helt är nog tveksamt, men det kan komma att se annorlunda ut. Just nu är det så tillgjort och stereotypt att jag bara … cringe!!!

      Ja, det tror jag. Så fort det här med 3D-designade ”robotkonton” blir en grej så kan ett företag tillsammans med en 3D-designer göra reklam för allt möjligt, runt i världen, utan att slösa på en extra krona. De kan till och med skicka ”modellen” till månen liksom :p

    Men hur kan man födas lika vacker som Isabella Jedler? Helt stört hur docklik hon är!

      Jag tycker att hon ser rätt så medelmåttig ut, bortsett får hennes fillers.

      Födas lika vacker som henne? Menar du med eller utan alla fillers?

      Man har två snygga (eller väldigt snygga) personer med ”snygg-generna” som de har ärvt av sina föräldrar. Deras gener kombineras sedan när de skaffar barn och oddsen säger att barnet också kommer att bli vackert och bära på ”snygg-generna” . Så funkar det ungefär, väldigt kort beskrivet 🙂

      Lol är uppväxt med henne och hon har gjort sönder sitt ansikte med fillers. Man känner inte igen henne.

      Hahaha fast hon är ju sjukt fixad?

    Er jo ikke så avansert design arbeid..norske Martine Lunde har også samarbeidet med Mockberg. Hennes klokke er helt lik, men i andre farger.
    Føles som nye DW.

    Jag tycker det är så fånigt med influensor som sätter sitt namn på kollektioner. Jag vill inte ha en bikini ”designad” av nån som skriver en blogg eller filmar sina dagar. Hela konceptet känns urvattnat. Det eviga tjatet om rabattkoder ska vi inte tala om…

      Ja! Och självklart kan ingen vanlig influencer ”designa” något. De får förmodligen/utan tvivel se färdiga produkter som någon annan, icke namngiven stackare, designat och sen sätter företaget influencerns namn på kollektionen. Att de inte skäms åtminstone en aning? Känner sig lite generade?

        De får ofta sätta ihop en moodbord med färger, mönster, material osv som de gillar och så tar den riktiga designern över och skapar en kollektion.

    Min första tanke när jag såg den översta bilden: ”Har de klonat en tjej?” Tre vita blondiner med putande läppar, inte speciellt stor variation.

      Tycker inte att dom liknar varandra öht. Linda har dessutom en helt annan stil än de övriga två?

      Just de där tre var inte så lika varandra tyckte jag. Inte på de bilderna i alla fall.

    På något vis får influensernas reklam motsatt effekt på mig nu. När jag ser dem göra reklam för något vill jag absolut inte ha det de säljer då det bara känns så falskt. Speciellt märken som alla gör reklam för och säger är så fantastiskt. Inget är äkta längre. Skulle ju bli intresserad om någon säger att något är bra utan att vara köpt. Men det gör ju ingen längre.

      Jag förmodar att du är äldre än 14…? Jag tror den största följargruppen är de väldigt unga tjejerna, de som inte utvecklat sitt tänk riktigt.

      Samma här, det är ju speciellt störande när saken i fråga är något man gärna hade köpt ifall man inte visste att det var ett samarbete haha!

    Daniel Wellington, Mockberg, eller annan budgetlyx klocka som Michael Kors är skitklockor som kostar 10kr och göra med noll kvalité vare sig i klockan eller utanpå. Du betalar 1-4000:- för RENT skräp. De håller samma kvalité och status som ur&penn klockor helt ärligt.

    Fler kvinnor borde intressera sig för riktiga klockor och då köpa från riktiga klockmärken såsom Omega, Cartier, Rolex et.c likt så intresserade de är för te.x väskor.
    Dessutom håller de värdet eller går upp så det är ju en investering..

      Bara för att man är intresserad av väskor så behöver man inte vara intresserad av klockor. Var det du som länkade till fula klockor på tradera för någon dag sen?

        ?

        Nej, jag har inte länkat någonting din trötta människa.

      Själv har jag mycket svårt att uppskatta en vanlig klocka överhuvudtaget numera, oavsett hur fint klockmärke det är. De gör ju ingenting förutom att visa tiden och i bästa fall datum typ? Smartklockor och aktivitetsarmband har förstört vanliga klockor helt för mig. :p Haha om 10 år sitter jag väl och säger att örhängen som inte har inbyggt headset är helt meningslösa eller nåt..

        Det jag mest uppskattade med min smartwatch var så simpla saker som att man kunde kolla klockan i duschen + att ha en timer smidigt till hands. Cirkeln är sluten haha!

      Nej snälla, vi behöver inte fler som dreglar av klockor som kostar lika mycket som typ årshyran i Stockholm. Tror det är att gå åt fel håll.

        Över*

        Fel håll? Vem bestämmer vilket håll man ska gå?
        Om en person vill köpa en klocka för 30-40 tusen så gör hen det. Om hen vill köpa en klocka med ett hantverk från Schweiz istället för en massproducerad skitklocka ifrån Indien så gör hen det. Om hen vill göra en investering > eller ha sina pengar kvar i klockan istället för på banken – SÅ GÖR HEN DET.

        Läs på om exklusiva klockor istället – du har den där auran som söker efter billigaste ölen på stan innan du går ut och har matlåda på jobbet alla dagar.

        Du lever bara en gång, pengar är till för att spenderas.

          Höginkomsttagare här med matlåda alla veckans dagar och stenkoll på var billigaste bärsen är… Skulle aldrig köpa ”märken”, vare sig på klockor eller väskor. Det är som att be om att bli rånad, bildligen och formligen ?

            Som att be om att bli rånad? Så du hävdar att majoriteten människor som äger dyra väskor, klockor osv. blir rånade? Är du dum på riktigt?

            Höginkomsttagare? Inom vad, du låter totalt slut i roten. Överbetald, jag borde få numret till din chef.

          Haha ”du har den där auran”. Jag varken dricker eller jobbar, men lever gott, är aldrig snål utan väldigt generös. Men tycker det är sjukt att ge 80-90 000 på en klocka. Fine, nån fång i livet, men jag önskar att världen går efter mer än att sträva efter en svindyr klocka som inte gör nått annat än är på armen då de flesta ändå kollar sina mobiler för att se tiden.

            Det är ALLTID sjukt att lägga sånna summor på en pryl haha, även om det är en gång i livet!
            Har man så mycket pengar över så behöver man nog börja se dom som ett ansvar och inte en tillgång haha, stöd något bra initiativ så pengarna kan göra lite nytta inom något du tror på 🙂

        Anonym har så rätt!
        Det finns ett enkelt sätt att fundera ut vad som är ett skäligt pris att lägga på saker. Speciellt när man vill lyxa till det med någonting extra bra (vilket jag tycker man ska göra – speciellt på saker man använder varje dag).

        Man funderar ut vart på ”pris skalan” man får högst kvalitet för lägst peng. När de extra hundra eller tusenlapparna gör mycket eller lite nytta.

        Ta en väska tex:
        En väska för 500 kronor är antagligen mycket bättre än en för 100 kronor.
        En för 1000 kronor bättre än en för 500 kronor, okej.
        Men är en väska för 10 000 kronor så himla mycket bättre än den för 1000 kronor?
        Är den där extra fina kvaliteten verkligen motsvarande 9 000 kronors tillägg? Nej.
        Hur bra går en väska att göra liksom? Och märker du ens av de detaljerna?

        Sedan finns det ju en sak som heter andrahandsvärde – men det är nog inget man ska räkna med på dessa DW kina klockor haha?
        Dessutom jävligt dumt att ha sin investering i någonting som man faktiskt -lätt- tappar eller glömmer 🙂

    Fler kvinnor borde köpa vilken jävla klocka dom vill, skitklocka eller ej.

    Victoriastil kör med smygreklam för sleeppo på instagram.

    Såå trött på konsumtionshets och influensiska designsamarbeten. Blir bara anti allt som de exponerar.

    Ska du få en bikini som fungerar för stor byst så är det INTE NA-KD den kommer ifrån. ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.