Se den groteskt bisarra reklamvideon för bland annat privatflyg här ovan.
Man måste ändå ge det till Isabella, hon gör det hon kan för att rikta unga människor bort ifrån att vilja fylla läpparna som sina influenceridoler eller haka på andra kirurgiska trenden.
Hon försöker istället tuta i de små liven att det är PRIVATJET man ska flyga för att vara riktigt viktig.
Skit i utseendefixeringen, här fokuserar vi på miljöförstöring!
Breakits Erik Wisterberg har skrivit en krönika om om entreprenören som verkar älska att bli hatad som har en annan ton än den man är van vid när det skrivs om Bella.
Äntligen!
Denna gång har hon kokat ihop en nyhet som handlar om att hon har startat ett slags reklambyrå. Den ska jobba med tre ben: filmindustrin, välgörenhet och privatflyg.
”Den här diskussionen kring miljöfrågan och flyg är en väldigt svensk fråga, den är inte särskilt global”, säger Isabella Löwengrip.
Förmodligen kommer rubriker om den här nyheten att fylla svenska mediesajter i dag.
Många som själva försöker ta ansvar i klimatfrågan undrar hur Isabella Löwengrip egentligen tänker. Just kombinationen med välgörenhet känns extra pikant.
Och här kommer poängen. Det är precis det som är meningen. Isabella Löwengrips imperium bygger fortfarande på att hon lyckas nå en massiv räckvidd via sina egna konton i sociala medier. För att mata monstret – och få pengarna att rulla in – placerar Isabella Löwengrip omsorgsfullt ut brandfacklor i heta frågor.
För logiken är krass. Precis som kvällstidningarna behövde sina löpsedlar för att sälja tidningar behöver Isabella Löwengrip ständigt hitta sätt att slå sig igenom bruset.
Hon vet att kontroverser översätts till annonsmiljoner.
På ett sätt påminner hon om ett nättroll, som medvetet vill provocera fram en motreaktion. Metoden är att göra ett utspel i en starkt polariserande fråga där båda sidor i debatten kan mobiliseras.
Först var det SD. Sen sina egna maktambitioner. Och nu flyg.
Där har Isabella uppenbarligen hittat något som hon tycker funkar bättre än allt annat just nu.
Lita på att hon har hittat något nytt så fort medierna tröttnat på Greta Thunberg.
Lita på att medierna kommer att svälja det.
PS. Som ni alla vet blev SD långt från största parti – och Isabellas klon i sociala medier verkar vara pensionerad. Men vem kommer ihåg sånt?
Han ställer frågan:
Är Isabella Löwengrip affärsvärldens svar på ett nättroll?
Nej, skulle jag säga. Isabella Löwengrip är affärsvärldens svar på en oavsiktlig Hanna Widerstedt.
