En gastronomisk ”gate” a GW och Gynning

GW sågar alltså ett rosévin som han tror att Carolina Gynning står bakom.
Hon är så klart inte nöjd, oklart vad hon är mest missnöjd över – att han antar att rosévin som hon står bakom är usla, eller att han har så dålig koll på henne att han inte vet att hon aldrig släppt ett rosévin?
Oavsett vilket så är hon lite ilsk, och passar på att ge GWs bukfett en känga samtidigt som hon dementerar att något uselt rosévin skulle bära hennes namn.
GW i sin tur blir upprörd över att Gynning ger sig på hans bukfett och fortsätter envist – och lika faktaresistent som Stollis – hävda att Gynnings vin är uselt. (Till Nöjesbladet)
Att det de facto inte ÄR hon som står bakom denna sommelieriska skymf verkar han inte ens notera.
”Däremot har jag uttalat mig om henne vin…”
Nej, det har du inte…du har uttalat dig om ETT vin, och det enda vi vet är att det inte är Gynning som står bakom.

Någon mer än jag som är dödligt nyfiken på att få reda på vilket vin det faktiskt rör sig om?
Kom igen nu. GW! Av och på med glasögonen hundra gånger och berätta nu!!!!

333 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hahahaaaaa

      Tänte på samma, odrickbart,

      Japp, så äckligt och odrickbart. Förvånar mig att det säljs? GW har ju rätt, det är uselt.

        Möjligen odrickbart men verkligen inget rosé.

          Skrev jag att det var det då?

          Bra. Då har vi rett ut det.

          Tack för ditt förtydligande TRH…. jag trodde att inlägget som tillhör kommentarerna redan hade fastställt att det inte rörde sig om ett rosévin.

            Jag du tror tydligen fel.

            Scrolla ner så ser du hur stor förvirring det verkar råda. ?

              EN kommentar kallar det för rosévin.

                Det är minst 10 som tror det.

                  Skulle vilja säga drygt 60.

                    Skulle vilja säga att du behöver en mattelektion.

                      Och du skulle behöva en i slutsatser och logiskt tänkande. ?

                      Jaha det räknar du ut genom en kommenar om att du behöver en mattelektion? Jag tycker nog att min slutsats ÄR logisk med tanke på din otroliga överdrift. Men så är ju det lite av din grej här inne. Leka smart utan belägg. Läs läget. Folk har tröttnat.

                      Om du anser att jag behöver matte så fallerar din logik, men du forsätter att bevisa mig rätt även här. 😉

                      Med tanke på att du inte har en siffra rätt så, nej.

                    Ta en klass i sommar 😉

                      Tänkte fantastiskt göra det. ?

                      Du också?

                      Nej, jag ska ha ledigt från att läsa kurser i sommar.

                      Aha. Du är alltså inte färdig med dina terminsutbildningar. ?

                      Vad jag är färdig med och inte är inte relevant.

                      anonym det var ju du som började ?

                      Nej, Trh föreslog någon innan här att ta en kurs i sommar. Mitt svar var en vink till den kommentaren.

                      Jag har heller aldrig ifrågasatt vad trh har läst färdigt eller inte. Det var hon som fortsatte att kommentera det när jag svarat på hennes fråga. I övrigt så behöver du inte lägga dig i och bry dig så fort någon diskuterar med henne. Hon kan väl prata för sig själv?

                      men alltså vad dryga ni är

                      detta är första gången jag lägger mig i

                      fattar att hon lackar på er

                      sluta ni först och kolla vad som händer

                      Okej mamma

                      OK mamma!

                      OMG men bara sluta nu. ?

                      Heja TrH!

                      ”Sluta ni först..”

                      Att sluta verkar inte vara något du själv är intresserad av. Eller är det sista ordet du är ute efter? 😉

                      ”Heja TrH!”

                      Mvh/TrH

        Äckligt med 88g/l socker. Heja GW förstår att det är odrickbart. Uselt vin eller vad det nu är. Skulle inte ens komma på tanken att köpa en flaska.

      Tänkte också på att det måste vara det. Hällde ut nästan hela flaskan då ingen i sällskapet fick i sig det.

      Det har jag inte druckit men dock det här…

      https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/viva-by-carolina-gynning-7733901

      Och jag blev faktiskt förvånad för det var riktigt bra.

        VA? HAR DU INTE DRUCKIT DET VINET OCH KAN SÅLEDES INTE UTTALA DIG OM DESS SMAK?? Jag är chockad.

          Haha, du har rätt. Det kom med ett ”inte” som INTE skulle vara där. ??

            ???

              Vad är det du inte förstår? ?

                Jag tror att det är du som inte förstår.

                  Ok. Berätta. Vad betyder aa:s ??

                    Vilket ”inte” i din kommentar 09.54 var det som inte skulle vara där?

                      Undrar samma?

                      Hahaha. Men ni har ju rätt. ?

                      Jag blev så bortkollrad av alla stora bokstäver att jag inte såg vad där stod samt att vad som verkligen stod där var så verklighetsfrånvändt att det var inget som registrerades ?

                      Men jag hade skrivit rätt som jag skulle från början. ???

                      Ber om ursäkt för den totala förvirringen. ??

                      Löjlig bortförklaring. Det är så roligt hur du är helt okapabel att medge när du har fel utan att lägga till en massa bortförklaringar.

                Du måste ta varje tillfälle i akt att låta otrevlig, eller hur? ”Vad är det du inte förstår?” JA D VAR VÄN UPPENBART VAD PERSONEN INTE FÖRSTOD?? Om det är någon här inne som gör att man blir trött på kommentarsfältet så är det verkligen du, TRH.

                  Ännu mer pinsamt när hon har fel och är otrevlig för att sedan försöka skratta bort det??‍♀️…

                  Nä vad som är pinsamt är att oavsett vad trh skriver så hopper ni på henne.Till och med den här kortas meingen lyckades ni störa er på.

                  ”Det har jag inte druckit men dock det här…”

                  Det är ni som är orsaken till spam och inte trh och håller ni käften så blir inte tråden en kilometer lång.

                    ?

                    Ja vad bra, håll käft bara så TRH får gå lös oemotsagd. Voila!

                      Oemotsagd om vad? Men väx nu upp!

                    Ja, precis så, hklm. Det roar mig, att folk inte har lärt sig det lönlösa med att käfta med real Hmm. De blir alltid nedtagna av henne. Till stor underhållning för t ex mig.

                      Nedtagna??
                      Men alltså, hela Trh är ett luftslott, bara för att man slänger med lite fina ord så är man intenöverlägsen i en diskussion, hon kan ju knappt diskutera och ha en resonlig approach, det är så genomskinligt. Sen att det är lönlöst gåller jag med om, för hon hugger ju tills ingen pallar mer.

                      Anonym / 12:45:
                      ”Möjligen odrickbart men verkligen inget rosé.”
                      Detta skrev real Hmm nästan överst i tråden En oskyldig kommentar som direkt föranledde en massa tramskommentarer och sedan var allt igång igen.

                      För mig är det underhållande, att folk är så blåsta, att de går på real Hmms motkommentarer. Troligen gör hon det för att se hur långt det går att dra. Mycket roligt.

                      Och kommentaren som trh svarade påstod aldrig att det var ett rosé. Ändå var hon tvungen att poängtera det. Varför? För är hon är en obotlig besserwisser.

                      Därför att det verkligen inte framgick tydligt från ts att det inte är ett rosé, snarare tvärtom. Kanske därför.

                      Vinsorten nämndes inte alls. Men trh var tvungen att nypa till med sin överlägsenhet ändå.

                      Och inlägger handlade om huruvida det var ett rosé eller inte alltså dumt av ts att inte vara noggrann.

                      Problemet är säkert inte trh utan att du läser in mer än vad där står och projicerar dina egna komplex utifrån det.

                      Går inte att diskutera med trhs löjliga fanskara. Förstår inte du att det var besserwissrigt av henne så visst.

                      ”De blir alltid nedtagna av henne.”

                      Guuuuuud vad du lovordar dig själv idag, TrH 😀

                      ”Men alltså, hela Trh är ett luftslott, bara för att man slänger med lite fina ord så är man intenöverlägsen i en diskussion, hon kan ju knappt diskutera och ha en resonlig approach, det är så genomskinligt.”

                      Precis, det är ju bara de som är mindre intelligenta som går på hennes ordbajseri.

                      Anonym / 14:50
                      Nä du, 12:59 är faktiskt inte real Hmm. Oförskämt att anta. Bam. Bam. Bam.

                      Skulle vara: ”… 12:39 är faktiskt inte real Hmm.”

                      Anonym / 14:52
                      Mycket, mycket i detta kommentarsfält är ju ordbajseri. Det startade 09:58, när real Hmm skrev sin första kommentar och sedan har det fortsatt med oväsentligt dravel. Så i 5 timmar med , just nu, 291 kommentarer har det hållit på. Jag tycker det är underhållande, att folk orkar och inte begriper att de blir trollade till att skriva mot real Hmm.

                      Ovanstående var med anledning av att Anonym / 14:52 skrev om vem som var mindre intelligent; att de inte ser när de blir trollade här.

                    CamCam?

            Vilket ”inte”? Hänger inte med.

              Inte jag heller tydligen. ?

                Det var dessutom dubbla negationer i en mening.

                Kan du inte bara erkänna att du hade fel och inte förstår när nägon driver med dig och din storhet?

                  Tror visst att jag just gjorde det. Vill du låna mina glasögon? 🙂

                    Om du tror att din kommentar 11.08 var att erkänna att du hade fel och inte förstod att någon drev så förstår jag varför vi aldrig ser dig erkänna att du har fel.

                      *skakar på huvudet*

                      ?️‍♂️???

                      @ real Hmm:
                      Du skakar på huvudet och jag skrattar röven av mig över hur de håller på. Hoppas du tar det med ro och bara försöker driva med nöten, så att de ältar till ingen nytta.

                      Annars hade det varit intressant att diskutera viner, men det går ju inte här.

                      Och där kom bill och bull. Som ett brev på posten när någon ifrågasätter elaka Måns.

                      Anonym / 13:05:
                      Blev du lite kränkt över att jag skrev förargligt om real Hmms kritiker? Det får du ta, Pelle Svanslös.

                      Bill och Bull?!

                      Kan du inte sluta upp med din dagisnivå? Snälla! ?

                      @bill och bull: Buhu, sa någon emot er tuffa kompis?

                      Men kasta sten i glashus kan ni. Börja med att lyda era egna råd.

                      Vilket nonsens. Det går faktiskt inte att förstå vad som är ditt budskap. Annat än att bara käfta.

                      Ovanstående var till Anonym / 14:13.

                      Om du inte förstår så kan jag inte hjälpa dig.

                      Vill du ha sista ordet kanske?

                      #sistaordet – hehehe.

                    ” Den som tar sig själv på stort allvar, riskerar att framstå som löjlig. Den som konsekvent kan skratta åt sig själv, gör inte det.” Vaclav Havel

                      Å så var sandlådetiden ute. Kan vi alla återgå till lite mera vuxen nivå?

      Och det tycker jag är supergott, men jag gillar ju söta smaksatta viner. Rosé går knappt ner?

      Fast det är ju gynnings…? Står det under iaf, varför säger hon något annat?

      Det där skulle i alla fall jag klassa som mousserande rosé så då har hon ju stått bakom ett rosèvin….

        Och så denna som verkligen ser ut som en flaska rosé.

        https://www.instagram.com/p/BwpUh8HAzBV/

        Varför kollar inte Camilla upp sådant innan istället för skratta åt att GW har fel. Det hade varit snyggt att få med att det var antagligen dessa olika varianter han menade.

        Dålig stil att av Gynning att prata om hans vikt.

        Men alltså nej det är inget rosévin och tror man det är det inte konstigt ifall man inte gillar det när man drack det.

        Det är lika mycket ett rosévin som smaksatt cider är det eller varför inte en färdigblandad kir. ?

          Ingen säger att det ÄR ett rosévin.

            Läs bla igen kl 09:13 och sluta och gasta sedan.

            Det där skulle i alla fall jag klassa som mousserande rosé..

              Ja… jag har läst vad jag svarar på.
              Har du?

                Läs igen. Du hade fel på både ordet ÄR och INGEN.

                  Läs igen.

                    Ta en klass i sommar.

                      Wow, starkt!

                      Kurs säger man väl ändå?

                      Du förstod vad som avsågs.

              Men hallå barnrumpor

            Anonyma personen ovanför börjar ju med att själv ”klassa” det som det och avslutar dessutom med ”så då har hon ju stått bakom ett rosévin”. Det är ju konstigt uttryckt om personen nu inte anser att det är ett rosé? Och hur ska förresten Gynning kunna veta att hennes vin klassas som ”mousserande rosé” av GW och vissa andra personer? ?

            Och precis som TRH skriver så är det ju inte konstigt att en inte gillar det om en förväntar sig rosé. Som att välja en äppelcider när en vill ha en ljus öl (samma färg och har kolsyra ju!) och tycka att ”ölen” är alldeles för sötsliskig ?

              Ja, anonym säger att hen själv skulle klassa det som rosé. Det betyder inte att det ÄR ett rosé. Jag kan klassa mjölk som öl, är det öl då?

                Men snälla! Ditt halmstrå ?

                  Ok ?‍♂️

            GW säger väl att det är…?

            Undrar hur det smakar, jag gillar ju söta bubbliga godis”viner” 😉 Ibland. Om sommar i trädgården t.ex.

              Han pratar generellt om hur roséviner brukar smaka. Sen kallar han hennes vin för ett rosé. När hon rättar honom så svarar han att han ”står fast vid att vinet han smakade, oavsett var det var för sort, var undermåligt”. Han fortsätter alltså inte hävda att det var ett rosé efter hennes rättelse, utan att oavsett vad det var så var det dåligt.

                Precis det gör han ju inte, han säger ju att det iaf VAR ett Carolina Gynning-vin han drack som smakade illa, oavsett om det var rosé eller ej. Hon har ju iaf gjort ett som ser ut lite som ett rosé.

                  Ja men oavsett vilken sort syftar ju till oavsett om det var rosé eller inte. Annars hade han ju sagt oavsett vilket märke det var.

              Jag tycker alla hennes drycker är goda! Söta, bubbliga 🙂

            anonym 10:02
            Just nu är det nästan 40 st som påstår att det är ett rose´.

              ?‍♀️

          THR, du är den drygaste och jobbigaste människan jag någonsin stött på på nätet. Orkar liksom inte ens läsa dina kommentarer för jag vet att det varje gång kommer en föreläsning ingen bett om. Kan du, snälla, bara ta och tagga ner? Du måste inte ta debatten med varenda människa som skriver en kommentar här inne. Och du måste inte ha sista ordet under varje inlägg. Bara chilla och låt folk vara för en gångs skull.

            Få se nu.

            Du börjar med ….du är den drygaste, jobbigaste människa… och tycker sedan jag ska följa ditt råd? ?

              Jag skiter i vad du gör med informationen. Jag vill bara att du ska veta hur jag, och uppenbarligen rätt många fler, uppfattar din framfart i kommentarsfältet.

                Det blir spännande att se hur lång den här tråden blir…

                  Oavsett hur lång den blir kommer den att sluta med att TrH får sista ordet.

                  Jag är mer nyfiken på att få se en blid på den nötta skinnet på tummen från att du har klickat till dig alla dina extra-like på din kommentar. 😉

                    Hen behöver inte klicka mer än en gång själv utan vi är andra som klickar på like. Men du kan alltså trycka like många ggr du på dina egna? – det förklarar en del.
                    Är du CG eller, eller är du retorikexpert??

                    Helt annan Anonym nu.

                    Har du så svårt att tro att folk är trötta på dig så antalet likes måste vara en och samma person? Hur kan man vara så blind för sin egen person och hur man uppfattas?

                    Sen förstår jag inte hur man kan göra flera likes på samma kommentar. Då måste man väl byta enheter och hur många sitter på mer några stycken hemma?

                      Nej det måste man inte.

                      Jo, du kan inte trycka gilla flera gånger på samma kommentar, det enda som händer är att du kan gilla och ta bort gilla. Det vet TRH såklart som endast ville utöva lite härskarteknik i vanlig ordning…

                    Men alltså…??‍♀️ Like talking to a brick…

                    Vänta.. ska DU prata om att gilla sina egna kommentarer?

                    Med tanke att Anonym 11:01 har närmare 70 likes så tvivlar jag på att hen står för alla dem…. Däremot är det intressant att se hur du, THR, omdelbart antar att folk stödgillar sina egna kommentarer. Mycket erfarenhet av det eller…?
                    Och det måste sviiiiiida att ditr svar bara har 8 likes, du verkar ju lägga mycket vikt vid hur många likes kommentarer får.

                      Jag skulle lätt kunna ge thr 70 likes ifall jag ville, men det vill jag inte, så ditt argument håller inte. 😉

                      Anonym, hur skulle du kunna ge mer än en like till en kommentar? Jag ger ofta en like till mina egna kommentarer för att lättare kunna hitta dem (eftersom det blir en gul tumme) men klickar jag igen försvinner den. Hur gör du för att ge massa likes på samma kommentar?

                      M googla det 😉

                      Det har trhm gjort – googlat det alltså!

                      ”googla det” = förkortning för ”jag har dragit ett påstående ur röven och har inget som underbygger det”

                      Vilket löjligt icke-svar Anonym (eller ska vi kalla dig THR?). Eftersom du uppenbarligen inte har något bevis för vad du påstår så utgår jag ifrån att du ljuger för att få få folk att tro att personen ovan ”fuskat” med sina likes för att du inte vill att det ska se ut som att folk håller med om deras kommentar om THR.

                      M Men sluta. Du gör dubbelt bort dig genom att ett påstå att alla är trh och två vara pinsamt omedveten om webbsidor.

                      ”Jag skulle lätt kunna ge thr 70 likes ifall jag ville, men det vill jag inte, så ditt argument håller inte. ?”

                      Mvh/TrH

                      anonym 10:07

                      Du gör så bort dig. ?

                    Är The real Hmm Gynning ? 😉 Vi är flera som likeat så hens tummskinn behöver inte vara utnött, är det ditt eget som är det TrH? Går väl förresten inte att lika mer än en gång, märkligt att du kan det då hmm…

                Varför då lägga ner tid då på att ge mig råd ifall du inte bryr dig om hur jag skulle agera? I call bullshit. ?

                Men du förstår väl ändå vid det här laget att jag skiter i dig och vad många andra tycker om mig? Eller tydligen inte. Måste var tufft att vara så långsam att uppfatta saker. ?

                  Få se nu:
                  1 antagit saker jag aldrig sagt ✔️
                  2 påstått att jag sagt saker jag aldrig sagt ✔️
                  3 velat diskutera min person snarare än sakfrågan ✔️
                  4 allmänt otrevlig ton ✔️
                  5 spydigt tilltal ✔️
                  6 all of the above ☺️ ✔️

                  6 av 6 ! Bingo!

                    Fast nä, du fick inget bingo.

                      Du, hen vann både miljonen och volvon på den bingoraden.

                      Nope, inte ens lite hur mycket du än önksar det.

                      TRhm, du är bara sur för att du inte såg själv att du hade bingo, hur mycket du än ’önksar’ det ?

                    Naw anonym kl 12:32 🙂

                    Tänk att du helt glömde att 11:01 att hen byggde hela sin kommentar på punkt nummer 3. Vad förvånad jag blev, eller inte. 😉

                    (I övrigt så har du fel på alla de andra punkterna också, men vad annat att förvänta. )

                      Hinner du vika några hattar när du samtidigt övervakar varenda tråd i samtliga kommentarsfält hela dygnet för att säkra #sistaordet?

                      @ ? / 23:37
                      Hon har hjälp.

                Det bästa du kan göra är att ignorera. En rättshaverist likt trh kommer aldrig att ge sig.

            Blev en like från mig. Håller med Anonym 11:01. Kan bara ge en like så min tumme mår helt OK.

              Taskigt att trycka till The real Hmm.

      Åh herre. Kan ni snälla ta denna diskussion någon annanstans? Förstör ju hela kommentarsfältet med detta käbbel.

        i’m only here for the comment

          Eller hur? Tror du trh är ett konstprojekt?

            Det tror jag. Hanna Widerstedt har kommit tillbaka med ett nytt projekt.

              Isf som under nicket anonym. Inte som TRH. ?

                Tja… eftersom trh skriver både under eget nick och som anonym så har ni nog båda rätt

                  Hut vet du det? Och hur skulle hen orka? Hen skriver ju mycket som det är med trh. ?
                  Dessutom är det samma klockslag på anonym som trh.

                  Nä jag tror du har fel.

                    Det finns mer än en som kommenterar som anonym, det borde väl du veta också? Menar ju självklart inte att alla anonyma kommentarer är från trh. Herregud alltså..

                    Det är inte direkt nån trosfråga, det är så uppenbart att hon skriver både som anonym och TrH. Camcam har ju tidigare sagt att TrH hänger här mer och mindre 24/7.

                      Jaaaa, som trh. ??‍♀️

                      Nu låter ni desperata. ??‍♀️

                      Det är du, som är desperat, TrH. Bara att läsa dina kommantarer.

                  Här sitter ni fortfarande och kuckilurar. Har ni haft regn idag? 🙂

                  Och snälla sluta nu och dumma er mot allt och alla och påstå att de är jag. Jag vet att ni gör det för att skrämma bort dem så att ni inte får fler mothugg. Det är rätt genomskinligt.

                  Vet redan svaret jag kommer få om 3,2 1…. 😉

                Det var så jag menade, att Widerstedskan är här och skriver som ”Anonym”.
                – Erkänn nu Hanna. Ibland tycker jag mig känna igen din text. Vi har ju textad med varandra tidigare.

    Förra året köpte jag GW:s rödvin. Där snackar vi odrickbart. Men det funkade i matlagning. Alltid något.

      GW:s rödvin har fått bra betyg, så vi testade det här hemma och tyckte att det var riktigt gott och prisvärt.

      Oj- det var riktigt gott tycker jag!

    Men det var hett att ge ut läskeblaskvin år 2017, sooooo looooong ago!
    ?

    Tycker att hennes kommentar var sjukt osmaklig. Varför inte bara helt kort och koncist upplysa honom att hon inte har ”gjort” något rosévin och be honom korrigera sin uppgift?

      Det stämmer nämligen inte!

      Håller med. Hade däremot GW sagt något om Gynnings vikt hade det blivit ett jävla liv

        Eller om hennes jättebröst. Hade varit ännu roligare.

      Kan inte ta vuxna personer som ger sig på andras vikt seriöst. Hoppas hon inte lär sina barn att diskutera på den där nivån.

    Men hon har ett rosa smultronvin som en del tror är rosé, han kan likväl ha trott det och faktiskt syftat på Gynnings vin.

    Oavsett så recensera han hennes (eller någon annans) vin och inte utseende. Hon borde ha svarat på sak och inte gått på hans vikt.

      Men att mobba någon för dennes vikt är såklart okej when we do it, vi är ju dom goda.

      Gör samma sak med Lady Dahmer..not so much.

      Precis, hon har en fördrinksvin som ser precis ut som rosé och som häller upp i vanliga vinglas plus länken som någon la upp med hennes mousserande rosé.

      Det kunde man ju tyck att Camilla kunde kolla upp innan hon skriver raljerande om att det är helt omöjligt att GW menar Gynnings vin. Han har helt säkert smakat någon av de ovan nämnda.

      Ja han säger ju att han står fast vid att vinet han smakade var undermåligt, vilken sort det nu än var. Vilket för mig betyder att det var Gynnings vin han smakade, bara att det kanske inte var rosé då. Sen så kan man ju anta att han pratade om Gynnings mousserande rosévin (det som Gynning kallar smultronvin).

        Fast är det inte bedrövligt att om man nu själv sätter sitt namn på ett vin, GW, att han inte vet skillnaden på ett smaksatt vin och ett rosé?

        Och om det nu dessutom stämmer att han själv gett ut ett kändisvin så tycker jag hans nedvärderande ord om tonårstjejer och deras smak var lika unket sexistiska som allt han slänger ur sig borde stoppat honom då han tydligen själv riktar sig till pöbeln med sitt eget vin.

        Att han ens ställde upp på intervjun visar på ett dåligt omdömen.

          Tonåringar är väl inte direkt kända för att vara finsmakare och dricka årgångsviner.. att ett vin är ”party” och smakar läsk låter ju som det typiska vinet jag och mina vänner drack under tonåren i alla fall. Inget jag skulle dricka nu idag när jag dricker vin för att det är gott, inte för att bli kalasfull.

            Och ???

            Fantastiskt ändå att han lyckades köna vinet som tonåringar dricker.

            Och varför ens uttala sig negativt om någon och deras smak?

            Han fick nog säga precis vad han ville på intervjun. Och detta var det han valde. Att förnedra både Gynning och tonårstjejer.

              Jag skulle fördomsfullt också tro att målgruppen för Gynnings vin snarare är unga tjejer än äldre män.

                Ja? Och ingen, och?

                Han kallade det både för hemskt och förfärligt.

                Nödvändigt?

                  Det var väl det han tyckte om smaken? Han tycker väl att vin som smakar läsk är förfärligt. Han har knappast samma preferenser på ett vin som en tonårstjej och han är nog inte målgrupp för Gynnings vin.

                  Vilka tror du själv att Gynnings vin riktar sig till?

                    Uhum!

                    Men nu skrev han inte.; Ja det är ju lite sött för min smak men kanske ett gäng glada unga tjejer skulle gilla det en mysig sommarkväll på ballen.

                    Han skrev:

                    Det är Förskräckligt!
                    Det var Hemskt!

                    Ergo unga tonårs tjejers smak är något han föraktar. Sött, sliskigt, party party läskeblask.

                      Nej. Han ”föraktar” vinet som tonårstjejer typiskt gillar.

                      ”En mysig sommarkväll på ballen”! Hahahahaha!

                      Med chibbe och dibbe

          ”Pöbeln”? Hmm…vem är nedvärderande här?

          Ursäkta, jag har varit vid kusten hela dagen och inte hängt här inne (alltså Anonym 09.22 här).

          Det kan ju tänkas bedrövligt om GW inte vet skillnad på olika slags vin, men det vet vi ju egentligen ingenting om. Säg nu det var Gynnings aperitif, Apello, som han smakade.. men hur länge sedan? Han kanske bara minns att han drack ett ljusrosa vin sol smakade undermåligt, och då drog till med ’rosé’ när han beskrev det. Kanske testade han många olika viner och samma där, endast kom ihåg att det var Gynnings ljusrosa vin som var undermåligt. Eller finns det bevis för att han inte vet skillnaden?

            Jag vet faktiskt inte. Det roliga med detta kommentarsfält var att det nästan helt utvecklade sig till att hacka på The real Hmm. Jag har fått många skratt åt fältet som höll på i många timmar. Skratten var åt de som försökte sätta dit real Hmm. Lyckades inte särskilt bra.
            Jag rekommenderar en genomläsning.

              TrH lyckas sätta dit sig själv helt utan hjälp av andra. Men Ja, underhållande är det att se henne fäkta på här inne?

                Käftandet fortsätter. Skratten var också åt folk som inte förstod att de blev trollade. Sjukt kul.

                  Haha ja du verkar inte ge dig i första taget med ditt eget käftande.

                  Hur är det nu, du ger dig inte förrän du får sista ordet va? Ta det här under då så det blir tyst på dig sen.

      Så GW hade rätt – och fick lite vikthån som svar. Förväntar mig inget bättre av Gynning som verkar vara besatt, liksom Zykomierska, att vara SMAAAAL som om det är det mest viktiga i livet. Har man behov av att sprida fetthat är man ingen stor människa. Att ogilla ett vin är inte samma kaliber på…

        Nej han hade inte rätt och han lyckades förnedra tjejer och kvinnor och deras smak i helt vanlig ordning.

        Han är ett sexistiskt svin.

          Skönt att du kom in med facit… GW ÄR ett sexistiskt svin. Enligt dig. Men viktigast för Gynning att påpeka är att han är fet. För det det värsta man kan vara tydligen.

            Scrolla längre ner.

              Helt trött i tummen av allt scrollande i denna tråd. Snacka om att ta över och förstöra ett kommentarsfält.

                Ja alla anonyma dumskallar har sabbat det. Sluta med det.

                  Hur gammal är du egentligen?

          Sluta överanvända ordet sexistisk, begreppet vattnas ur!! Att säga att ett vin kanske mer passar ”tonåriga tjejer” är inte sexistiskt. Det är väl vida känt att man föredrar söta viner när man precis börjat dricka?

            Jag överanvänder det inte och på honom stämmer det på pricken.

              Inte i det här fallet

              Jag håller med om att gw kan uttrycka sig sexistiskt, i den här diskussionen håller jag dock inte med om att det är sexism.

                Det är ok att vi tycker olika. ?

                Men se min kommentar längre upp kl 10:39 och lägg till det till hans övriga mönster så ser du hur jag förklarar min ställning i det här fallet. ?

                Svar i modd. ?

                  Ingen bryr sig.

                    Jo, du!

                      Vad skulle trh göra utan sin tappra riddare!?❤??

                      ”Vad skulle trh göra utan sin tappra riddare!?❤??”

                      Dvs. sig själv.

          Men nu tolkar du väl ändå in lite väl mycket i hans svar? Han sa att smaken är hemsk och antagligen riktar sig till unga tjejer. Jag säger det samma om sötsliskiga parfymer. Det betyder inte att jag föraktar unga tjejer. Däremot betyder det att jag är medveten om vad många unga tjejer gillar.

            Om detta hade varit enda gången han skrev dylikt och om det var med de milda orden du skrev hade jag hållit med.

            Men nu ser jag ett större mönster än så.

            Se min kommentar längre upp kl 10:39

              Jo han är expert på att uttrycka sig hårt och klumpigt men jag tycker att han brukar uttala sig så om det mesta; män, kvinnor, unga, gamla, kändisar, olika yrkesutövare osv. Ingen går säker och han stryker inte någon medhårs. Är väl därför folk finner honom ”skön”.

                Håller inte med att han är lika med alla.

                Dessutom väljer han sina vänner illa och vem han stöttar.

                  Exempel?

                    Jan G, FV, m fl.

                      Att han åt lunch med fv ska väll ha varit för att gw nära tog livet av sig när han själv va med om egen mediastorm, han ville inte att fv skulle gå i samma tankar. Sedan är ev ett rövhål men för det ska man inte ta livet av sig.

              Du hade alltså bestämt dig innan att det skulle vara sexistiskt det han sa. Läs om det han har sagt utan en massa förutbestämda tolkningar så får du se att han faktiskt inte alls uttalar sig illa om tonårstjejer. Att det är vinet han ogillar (men att han inte hör till målgrupp).

                Nej det hade jag inte.

          Man måste ju vara otroligt lättkränkt tänker jag om man drar den slutsatsen pga att han tycker att vinet är vidrigt. Men okey…

          Men herregud ge dig, det Gynning sa var över gränsen.

            Detta svar var till TRH!

            Ge dig själv. TRH har inte påstått något annat heller.

          Han är ett sexistiskt svin för han säger att tonårstjejer gillar söta viner?

          Vem ÄR du? Är du Gynning eller någon annan halvkänd feminist eller sk expert? Att du orkar.

    Men vilka kändisviner vill ni andra varna för? Jag börjar: Pefect Day Bubbles är surt (inte torrt) och har en konstig eftersmak och gör tungan sträv.

      Per Mobergs. Så ä c k l i g t.

        Jag blev väldigt nöjd när jag såg att Per Morberg inte överlevde avsnittet av Fjällbackamorden där han spelade obehaglig programledare i något slags antikrunda 🙂

      Mia Parneviks. Båda.

      AC/DC-vinet om det finns kvar.
      Stor besvikelse, men snygg flaska!

      Perfect Day Rosé, fy! Men för att hylla någon så är P.LEX (Petters) mousserande rosé och prosecco fantastiska, stora favoriter. Nu är han väl sommelier också, men ändå kändisvin.

      cuvee madame rosé är det enda rosevinet jag faktiskt gillar och dricker med nöje

      Ja! Perfect day är verkligen inte gott.

    Hade det varit tvärt om och GW kommenterat Gynnings kropp på ett negativt sett hade det tagit hus i helvete.

      Hela hon är fejk

      Tänk om han hade sagt något om hennes opererade bröst. Fy fan, vad folk blivit arga.

    Struntar i vinet men tycker det är grymt ofräscht att kommentera vikt/midjemått. Inte förvånad dock, hennes ”hälsoresa” har alltid mest varit en jakt på färre kilon.

    (Ett av få rosévin jag faktiskt gillar är från de där Schulmansystrarna eller vad de är, som heter Perfect Day.)

    Gynning förvånar mig inte. Hon är ju känd för sitt kroppshat både mot sig själv och andra.
    My Martens(?) hejar på och har skrivit ett inlägg hos sig där hon hyllar Gynning och Christina Saliba ääälskar att hon sätter GW på plats.
    Korkade fruntimmer som får för mkt luft i media, be gone please. Usch.

    Här står vi igen. Alla skriker om fatshaming, kroppskommentarer mot kvinnor, rätten att inte behöva höra en annan (ofta mans) åsikt om sin kropp och så görs precis raka motsatsen emot det.
    Varför i helvete skulle en kvinna få fatshama en man när det är dödsstraff för en man att göra detsamma mot en kvinna. Trodde verkligen att vi hade kommit längre än så. Sjukt besviken!

      Särskilt när kvinnan i fråga själv opererat bort fett från sin mage, lagt det (eller inlägg) i baken..osv…

      Precis? Är lite förvånad över att CamCam inte reagerar på det, har för mig att du är ganska emot fat/bodyshaming? ?

        Jag tänker likadant. Jag väntade mig att slutklämmen skulle handla om hur vidrigt det är av Gynning att gå på hans vikt, han som person, bara för att han inte tycker om hennes produkt.
        I och med hennes osmakliga kommentar har hon förolämpat inte bara GW utan tusentals andra människor.

        Carolina, fan vad vidrigt och barnsligt gjort av dig. Skärp dig för fan.

        Det är förmodligen för att det är en kvinna som fatshamar en man.

      Jag tycker det är lika illa åt båda hållen. Aldrig ok att skamma vikt, kön eller ålder spelar ingen roll. Däremot tror jag inte Carolina hade vågat kommentera likadant om det var Babben som dissat hennes vin.

      Det är väl ingen i kommentarsfältet som tycker att det är okej? Tvärtom reagerar flera mot det, så jag vet inte vad du yrar om.

        Eller hur, precis ingen är okej med det för den som orkar läsa kommentarerna ?

    ”…du har uttalat dig om ETT vin, och det enda vi vet är att det inte är Gynning som står bakom.”
    Det var en konstig slutsats att dra av allt detta. Vet vi verkligen det???

      Jag tolkar det mer som att det var Gynnings vin han smakade men att han menar att det kanske inte var ett rosé ändå. Hon har ju ett mousserande vin som är likt ett rosé. Jag ser det mer som att han säger ”vad hon vill kalla det då” till att det skulle vara ett rosé. Men vad vet jag..

        Ja, så tolkar jag det också. Kändisar har ju sitt namn på flaskan.

    Sjukt ofräsch kommentar av Gynning. Oavsett om hon kallar vinet rosé eller ej så rörde sig hans kommentar om vinet och hon kontrar att kommentera hans kropp. Så låg nivå.

      Instämmer.

      Men hans kommentar om unga tjejer var inte bättre.

        Nyfiken på vad du drack när du va ung.

          Har aldrig gillat sött iaf. ?

          Salt, surt och fett-personen här. ?

            Så sur grädde med andra ord?

              Nu behöver man ju inte blanda alla smaker samtidigt men visst , crème fraiche är gott. ?

                Fast det är svårt att dricka tänker jag…

                  Aha, du tänkte så. 🙂

                  Fast om du rör runt i crème fraiche så blir den också mer rinnig så det skulle kunna gå. ☺️

                  Tror faktiskt jag tagit crème fraiche i brist på grädde när jag skulle göra en Irish en gång. ?

                    Fy fan

                      Nä det var inte gott. ?

                    @ real Hmm:
                    Jag skrattar så jag dör. Fy fan, blandade du crème fraiche i en Irish coffee. Var du stupfull, haha?

                    Visste du detta: ”Helst gör man Irish coffee av irländsk whisky. Byter du ut den mot skotsk whisky kallas drycken Gaelic coffee.”
                    Det visste inte jag.

                      Hahah, nej inte stupfull. Men förmodligen salongs. ?

                      Hade faktisk ingen aning om att det hette olika. Tack! Då var det nog en Gaelic som blev offer för min vanhelgad. ?

                      Kul att se dig, och tack! ☺️?

        Men unga tjejer har ingen smak öht och vill ha sött läskeblask. Vad är det för fel med det?

          Enligt GW?

          Det är hemskt. Det är förfärligt.

            Sorry rättelses.

            Det är förskräckligt.

              Men suck, nej, det är smaken av sött och läskeblaskigt han tycker är hemsk och förskräcklig, inte unga tjejers smak.

            Nej smaken på vinet är hemsk och förskräcklig enligt honom.

            Sen säger han att det nog riktar sig till tonårstjejer, vilket jag skulle tro är sant. Jag tror faktiskt inte att hennes vin riktar sig till GWs grupp.

            Är väl inget konstigt att olika drycker riktar sig till olika grupper.

            Hur många tonårstjejer tror du beskriver smaken på whisky på samma sätt som exempelvis GW? Eller ett lagrat rödvin?

        Han sa att han tänker att det riktar sig till tonåriga tjejer ang Gynnings vin som du själv säger är ett smaksatt vin, känns ju som det är vanligare att dricka ”saft” som ung. Sedan uttalar han sig allmänt om rosèviner. Varför är han sexistisk?

          Har svarat flera gånger längre upp. ?

            Men vad du påstår att han säger har han ju inte sagt.

              Jo det jag säger att han har sagt har han sagt. Om vi sedan tolkar det olika är en annan fråga.

                Du anser att det va lika illa att han tyckte att Gynnings jordgubbsmakande vin nog riktade sig till unga va lika illa som Gynnings vikthån, kan du utveckla?

                  Taget helt ut ur sitt sammanhang med de milda ord du skriver från random person, nej inte ens i närheten lika illa.

                  Men med de ord och fraseringar och tillsammans med att det är GW och allt som följer med vad han tidigare sagt, jag lika illa.

                    Fast det är det du skrivit. Att hans komentar va lika illa.

                      Läs vad jag skrev igen.

                      Exempelvis: ”Instämmer! Men hans kommentar om unga tjejer var inte bättre.” som ett svar på det låga i att hon kommenterar hans kropp.

                TrH hur orkar du hålla på med detta tjafs? Du ger dig aldrig, beter dig som en trotsig tonåring. Väx upp!!! Finns liksom inget stopp i dig.

        Så att säga att man tänker sig att ett bubblande vin med jordgubbsmak riktar sig till unga tjejer är lika hemskt som att vikthåna?

    Nya pojkvännen är bästis med GW så tror nog att det är lugnt?

      Gör det väl bara ännu mer pinsamt.

    Varför ens köpa ”kändisviner” mm? Osar inte direkt någpt kvalitéskänsla över det utan billigt blask att kränga för att tjäna lite mer pengar….

      Jag testade Ernst vita och gillade det. Men jag gillar väl ”blask”, friskt och lättdrucket.

        Lättdrucket är lika med tråkigt för mig. Jag föredrar det motsatta.

          Svårdrucket?

            Ja faktiskt. Ge mig ett lite spretigt vin som gör lite motstånd. Jag gillar både viner och människor med personlighet.

    Jävlar så butthurt hon blev då. Sjukt osmaklig kommentar av en person som hetsar som en dåre över sin egen vikt, retuscherar sina bilder för att se smalare ut och har opererat halva jävla kroppen. Nej, 1-0 till GW faktiskt. Tråkigt sätt av Gynning, vad han än har för åsikt om hennes ”vin”.

    Hela hon är fejk

    Gynning har nyss raderat inlägget? Kritiken blev för hård helt enkelt.

    Har man läst hela intervjun m gw så är man inte på hans sida. Hans snack om en rockmusiker/författare är rätt obehagligt t ex. Gw är besatt av att synas och att leverera varje gg en journalist kommer sättandes. Och, hur många brott har gw klarat upp egentligen? Värt att tänka på

    OT, ursäkta för det, men kolla Dessies profilbild på Instagram. Jag tycker mig se henne kyssa hajen på den 😉

      Är det inte Gustav som hon dejtat länge?

      Inte hajen

      det är inte hajen

    Haha…hon har precis raderat inlägget – pressen blev väl för stor för henne.
    Heja GW!

    Någon som testade Due Padri (vitt, rött eller mousserande) ?
    Det var mycket roligare på den tiden då man kunde följa Odd och hans krampaktiga kamp för en plats i sociala medier.
    Odds och Willys kändisviner blev ingen succé precis.
    Synd för jag tyckte det var lustigt att samarbetet var med Tryffelsvinet – vad kan ett vin med tryffels vara för något? 🙂

      Det är nog inget vin alls utan en gris.

    Carolina Gynning saknar stil. Man säjer inte så till någon (som jag förmodar) en inte känner väl, ens knappt det. Även om hon ej säljer rosévin, behöver hon inte reagera med okvädnings ord. Men hon vill ju bara tjäna pengar för sitt konsumerade, att få en en dålig recenion ju påverka hennes inkomster, det blir ju en öm tå. Vissa får man ej peta på. Och är man nykär så brukar man ofta ha en förmåga att sätta sig över världsliga ting.

    Carolina Gynnings nya kille Viktor Philipsson lär vara jaktkompis med Leif GW Person. Kan han forsätta vara det?

      Varför skulle han inte kunna vara det?

      Ja, vad har det med saken att göra?
      Däremot kan det bli en aningens stelt på deras parmiddagar när väl valda delar av jaktbytet ska avnjutas
      och GW kanske inte har lust att be Gynning räcka över såssnipan…

    Han har åsikter om hennes produkt (även om de inte är överens huruvida det är ett rosévin) , hon svarar med en kommentar om hans utseende. Verkligen fräscht… Tycker hon ska skämmas – ordentligt!! Jag är inte heller smal, ska min vikt göra att min åsikt är mindre värd?

    Varför tar inte Camilla avstånd från detta uttalande? Ang att GW är ”faktaresistent”, antagligen är det väl Gynnings vin och ingen annans han druckit, bara det att hon inte kallar det rosé. Inte konstigare än så.

    Han pratar uppenbarligen om ett mousserande körsbärsvin. Det borde hon också fatta

    Många som lyckas med missuppfattningar i denna fråga.

    – GW säger att vinet är förskräckligt, och kan tänka sig. att det riktar sig till en publik med tonåriga tjejer vilket är nog sant för de gillar sötare drycker – inget sexistiskt med det?
    – han kanske recenserar hennes bubbel med smultronsmak, och felaktigt benämner det rosé? Big deal?
    – hon fatshamar honom samtidigt som hon gör bort sig själv då hon i samma mening säger att det är ute att ge ut kändisrosévin, är inte det exakt hon gjort?

      Ja och han fortsätter inte hävda att det är ett rosévin efter att hon rättar honom. Då säger han att han håller kvar vid vad han tyckte om vinet, oavsett vilken sort det var.

      Han mindes väl fel att det skulle varit ett rosévin bara. Verkar ju inte ha varit igår han drack vinet.

        Herregud. det var ju en vintestning vid Alla hjärtans där reportrarna benämnde Gynnings vin – rosé.
        GW kommenterade bubblorna, sötman o smultronsmaken. Såg det som ett dessertvin. Ej i hans smak.

        Det blev en höna av en fjäder.

        Att sedan Gynning är kroppsfixerad till max sedan hon slimmat ner sig o inte den vassate hjärnan är ngt annat. Självgott tyckte hon väl hon var fyndig med sitt rim.

        Gynning har tagit bort roséinlägget för även hon bör inse att negativ reklam inte alltid är bättre än ingen reklam. Dylika kroppspåhopp faller inte i god jord hos de tusentals kvinnor hon ska framstå som en sund bohemisk tvåbarnsmor för. (Lite udda diet hon håller inför sina kids för att kämpa sig smal. Inte bästa förebild.)

        Dock är hon en driven kreativ affärskvinna som är bra på att sälja sig själv (o även de små döttrarna) för allt smör i Småland. Hurtfrisk o som hittat en gyllene väg att tjäna storkovan på svenskar genom att ogenerat blamera sig vitt som brett och ändock bli tagen till de flestas hjärtan. Lite hon förstår ju inte bättre… ju och hon är ju så söt
        och rar, ju…

        Att Gynning ”is in for the money” m lite husmorstips emellan är tydligt. Med hennes imperium skulle hon lätt kunnat bekosta flertalet brunnar. I stället mjölkar hon svenskar på numrerade limited edition termos… Pinsamt.

    Trh lyckades bra med att flytta fokus från fetthatet till att gw skulle förakta tonårstjejer (?). Varför är hon så mån om det?

      Undrar också ??‍♀️

      Det var inte det som var min avsikt.

        Vilken va din avsikt?

        Men ändå var det precis det du gjorde.

      Hon tycker kanske om ”läskeblask” och känner sig nu personligt påhoppad då hon anser att hennes smakpalett är mkt avancerad och finstämd.

      Min känsla är att TrH måste vara en viss E**i**, L*ck**** eller CW, möjligen CG, AN, LD, TS eller CC.

        För kunnig för att vara CC, har länge tänkt på CW och det förstärktes i dag.

        LD är hon nog inte. Finns roliga kommentarsfält på LDs blogg där TrH får total härdsmälta i diskussion med LD.

        Det är någon med dyslexi iaf, trh gör alldeles, alldeles för många olika sorters fel för att kunna skylla på autocorrect (vilket hon gör).

    Lågt av Carolina ?

    Jag skiter faktiskt i om han inte har koll på om det är hennes vin eller inte, jag dricker själv inte vin och kan således inget om det. Men att ge sig på någon som person, det är fan vidrigt av Gynning.

    Och My Martens skrattade så att hon bröt ihop och tyckte att Gynning ” Gav svar på tal ”

      Tragiska My vill så gärna ha en ny kändisvän.

        … Och försökte verka ball. Så ska hon öppna tränimgstudio, och peppa folk som ill ha hjälp m att komma iform. Riktigt pinsamt. ?

          Skulle vara kul med en kommentar från GW. Typ denna, ”har samma IQ som skostorlek”.

            Älskar hans retorik.
            -”inga Einsteingestalter”
            – ”inga påfallande begåvningar ”

    Wow, Carolina. . Om det nu inte skulle vara hennes vin, varför då skriva ens en kommentar angående det? Herregud, get over yourself och skärp dig. Alltid lågt att ge sig på någons utseende!

    Nu tänker jag förklara vad det här är för vin.

    Fragolino är det goaste vin jag någonsin smakat. Det vinet är FÖRBJUDET att sälja. Det där rödrosa joxet som Gynning sätter sitt namn på är en uppspritad rödfärgad variant av mitt favoritvin, och smakar troligen helt vedervärdigt.

    Skälet till att man inte FÅR sälja Fragolino som det är beror på VINLAGARNA. Eftersom vin är en handelsvara måste det ha en viss hållbarhet, och därmed en viss alkoholhalt.

    Det vinet jag har smakat var tillverkat i någons sommarstuga och kom i en flaska med handskriven etikett. Det stod ett endaste ord på etiketten som betyder liten jordgubbe, helt enkelt smultron. Ett vitt, lätt pärlande vin med smultronsmak (och en aning diesel). Jag hade aldrig smakat något liknande och frågade var i processen smultronen kom in och fick förklarat för mig att den där vindruvan smakar så. En mycket gammal druva som ger ett vin som inte kan säljas då det är en aning för svagt.

    Jag tyckte om både smaken och det faktum att det inte var så starkt och började dammsuga butikerna efter något liknande. Det var då jag fick smaka något som liknar det där joxet som Gynning satt sitt namn på. Ett artificiellt färgat vitvin. Inte lika rött som ett rödvin. Jag älskar Fragolino men avskyr det där rödfärgade joxet. Det smakar helt enkelt vedervärdigt!

    Skulle vara bra om Gynning kan vara snäll att förklara två saker. Hur ska man klassa det joxet hon säljer? Varför skulle en fet person vara sämre på att känna smaker än en smal (själv upplever jag att överviktiga ofta har bättre koll på smaker och tillagningsprocesser än smala och ofta ger bättre och sakligare kritik på maten jag ställer fram)?

    Att som GW kalla vinet ett dåligt rosevin är lätt hänt. Det är just det det liknar. Vad är det egentligen, alkoläsk?

    Humor tycker jag att vinet är så sött och blaskigt att GW som ju är rätt vass på vin trodde att det var en dålig rosé. Gynnings svar var däremot inte alls humor.

    Skrev ett långt inlägg om riktig Fragolino (som inte får säljas) jämfört med det där joxet som Gynning saluför. Fastnade i modd. Ifrågasatte om man ens ska kalla det för vin, men det får man tydligen göra.

    Vinet ser faktiskt ut som ett mörkt rosé så helt snett ute tycker jag inte att GW var.

      Det ser också ut som hallonsaft… ??‍♀️

        Jag tycker att det ser ut precis som det som det är, ett rödfärgat vitvin. Det är väldigt blekt för att vara rödvin. Om vinet blir rött eller vitt brukar ju handla om druvskalen jäst med eller inte, alltså tillverkningsprocess. Hur det är i det här fallet vet jag inte.

        Idag kan man ju kemisterna förvandla vitt till rött och tvärtom.

        Typiskt mig, totalt snöa in på vinet och strunta i den övriga diskussionen. Är jag tjock eller smal?

    GW smakar ett av Gynnings viner, ger det negativ kritik men kallar det i kritiken för ”rose vin”, vilket Gynning inte har något så han måste ha syftat på någon annat av hennes viner, kanske hennes mousserande smultronvin?
    Gynnings svar på kritiken blir personangrepp genom att kommentera GWs vikt.

    Väldigt moget, om man inte kan ta kritik ska man inte sälja produkter, det kommer alltid finnas några som gillar det, och några som inte gillar det, det får man helt enkelt acceptera.

    Förresten vet jag de som kallar söta menlösa viner för ”musöppnare” eller ännu roligare som jag hörde från en tysk igår ”can opener”.

    ?

    Nu har jag tappat räkningen på hur många nerdfakta jag skrivit i tråden, men här kommer en till. Det finns viner som ser röda ut, men som egentligen är vita. Hittar inte vid en snabb googling. Någon som vet?

      ZINFANDEL! Vilket påminner om den här scenen: https://youtu.be/LVqe8X2Gmo8

    Antar att han tänker på Fragolino. I princip cider i vinformat med smak av smultron. Perfekt om man gillar söta viner (som jaaaag) och samtidigt bara vill ha lite alkohol (den är bara 7,5%). Man kan lätt dricka en hel flaska själv utan att bli nämnvärt påverkad. Brukar köpa en sån när jag ska hänga med vänner men jobba dagen efter.

    Snacka om att överreagera. Gynning alltså.

      För att inte tala om att överreagera i kommentarsfältet, på real Hmms kommentarer (började med 5:e uppifrån).
      Ett käbbel som pågått i 5 timmar. Underhållande.

        Eller hur! ?

          Kan inte du TrH skaffa dig ett liv! ?
          Tycker att du hänger här och kommenterar osunt mycket! Blir nästan orolig för dig! ?

    Ännu mer av mitt värdelösa vetande. Rosé är ett mellanting av rött och vitt. Nu pratar vi om tillverkningsprocessen. För det är inte tillåtet att mixa rött och vitt och kalla det för rosé, vilket många tycker är fånigt. Undantaget från denna regel är champagne, där det är tillåtet att blanda i rött i efterhand för att få den fina färgen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.