Bloggbevakning bryter ner Matplatsen

Jag har valt Matplatsen och Victoria Riis att bryta ner den här gången.
Hur många inlägg har hon skrivit under maj månad? Hur många var reklam? Hur många innehöll adlinks? Hur många borde varit markerade som reklam snarare än som ”med reklamlänk”?
Slutligen – vad är era tankar kring uppdelningen?
Lagom?
För mycket reklam?
Skulle hellre se mer reklam än adlinks?

Summan av kardemumman lyder som följer:

Vanliga inlägg – 9 st
Recept – 25 st
Inlägg med reklamlänk/adlink – 11 st
Reklaminlägg – 8 st
Inlägg som borde varit markerade som reklam snarare än som ”med reklamlänk” – 3 st

Totalt antal: 56 st

Jag tycker inte mängden reklaminlägg eller inlägg med adlinks är särskilt anmärkningsvärd faktiskt.
Däremot finns det en sak som jag avskyr när det kommer till influencers och det är när de får en fråga om exempelvis vad de har på sig och de inte bara kan skriva ut det utan tvingar folk till bloggen där det finns en adlink för dem att tjäna pengar på. Victoria Riis gör OFTA sådant!
Jag tycker sådan är SÅÅÅÅ irriterande!
Jag förstår att det är en inkomstkälla men personligen ser jag hellre ett renodlat reklaminlägg till i bloggen än detta att inte kunna svara på en fråga med risk för att gå miste om några kronor.

Vad tycker ni om ration mellan inläggen?
Givetvis har jag gjort ett diagram med tårtbitar åt er! =)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *