Pernilla Wahlgren sätter ner foten

Vill du veta vad som föranledde detta – läs HÄR!
Och jo – Åsa Ingrosso – du har både uttalat dig och mer eller mindre skrivit att Pernilla får skylla sig för att Emilio hotade henne. Härligt!

Sitt ner och hål klaffen! Du var inte där, så därför kan du inte heller uttala sig säkert om vad som hände. Pernilla var där, hon var med och det är GALET respektlöst att hålla på som du gör, Åsa Ingrosso!

Tack för tips!

333 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Håller med men det är väl inte konstigt att hon som hans fru tror på honom och försvarar sin man. Självklart borde hon inte säga någonting, men systerskap?

      Att blanda in systerskap i detta är så löjligt, måste det nästan alltid dras det kortet när två kvinnor argumenterar. Inte första gången Cam blandar in feminism som hon försökt lära sig från LD och Cissi på ett felaktigt sätt.

        Kvinnor!

      Dock konstigt att Pernillas vänner sedan ca alltid kommenterar som tex detta:
      jenniferjansch
      So true Bianca!! ❤️

      Vänner som väl borde veta mer om vad som faktiskt hände.

        Finns väl massor i texten som en nära vän till Pernilla kan hålla med om. Bianca skriver att det gjorde ont som barn att se och höra saker från media om sina viktigaste människor, vilket såklart är sant. Hon skriver att de inte är perfekta men kämpar för henne, också sant. Om inte Åsa börjat härja bland kommentarerna så skulle inlägget enligt mig varit en fin hyllning till föräldrarna, även om jag liksom många inte förstår varför den tas online istället för offline. Kanske för att det är inte är lika högtidligt och pompöst på sociala medier?

          Men exakt, varför Åsa gav sig in är ju en gåta.

            Det var en komentator som skrev att E hade slagit P, men han är tydligen inte dömd för det.

              Att du fan orkar.

              Ingen är dömd för Palmemordet, så Palme är nog inte död.

            Åsa verkar ju ha väldigt nära till denna typ av agerande:

            https://kronikorerna.net/2015/05/18/oppet-brev-till-media-och-hela-svenska-folket/

            Ja, du läste rätt: ’öppet brev till hela svenska folket’ – i tre delar.

            Åsa verkar ju ha väldigt nära till denna typ av agerande:

            https://kronikorerna.net/2015/05/18/oppet-brev-till-media-och-hela-svenska-folket/

            Ja, du läste rätt: ’öppet brev till hela svenska folket’ – i tre delar.

          Alltså fan vad hon mjölkat sina föräldrars skilsmässa. Såg i en video att hon har sin mammas och pappas bröllopsbild som bakgrun på telefonen. Hon måste växa upp och fatta att hennes illusion av vad deras äktenskap var inte existerar då hennes pappa slog hennes mamma. Vad är det hon inte fattar? Hon är inte 5 år.

            En hobbypsykolog-gissning från min sida är att Pernilla genom alla år hållit en neutral ton om fadern för barnens skull. Pappan verkar (obsobs verkar) vara en charmig men manipulativ man, och kan säkert ha tutat i Bianca och de andra barnen att allt var fint mellan föräldrarna tills media förstörde, eller liknande historia. Bianca som uttryckligen sagt att hon är en pleaser med svårt för konflikter, och som ett stereotypt mellanbarn som försöker medla, går då in och försvarar pappan och säger att ”det aldrig är ens fel att båda träter” och liknande överslätande saker. Detta gör såklart Pernilla ledsen, som återigen inget säger för att låta barnen få ha en bra bild av sin pappa, och det lyckliga äktenskapet blir då en oemotsagd sanning i Biancas huvud. Media ljuger ju bara, de har säkert förvrängt moderns ord och tingsrätten fattar ju som bekant ingenting. Pappans ord är det enda rimliga

              Intressant att läsa faktiskt. dags att plugga psykologi? 🙂

                Menade INTE det drygt alls som jag ser att det ser ut som, tyckte på riktigt din analys var intressant och det kan stämma!

                  Åh, gulligt sagt av dig!! Tack! ??

              Fast med tanke på alla de intervjuer PW själv har ställt upp på med detaljer om EIs beteende så har hon ju inte skyddat barnen från information. Det chockar mig att dessa barn (vuxna) fortfarande idoliserar sin far efter allt dom vet och har upplevt med honom.

                Fattar inte vad de idoliserar? Att han är en ingrosso, lever på mallorca, är italienare för de är såna wannabe-italienare men kan inte ett ord italienska.. fattar inget.

                  Mamma, jag VILL ha en Italienare!

                    Hehe bodde i Italien ett tag. Blev så besviken. 95% av killarna där var inte alls så snygga som jag hade tänkt mig ?

                      Sliskiga och självgoda.

                      wannabe-italienare, otur!

                      Jag har en sådan fördomsfull tanke om italienare. T.ex att de är så svartsjuka, manipulativa as. ?

                      Och sen skyller det på sitt italienska påbrå och ’eldiga temperament’… charming.

                Tänker att det, i enlighet med min teori, är för att det var ganska många år sedan PW blev intervjuad och ställde upp på frågor av den sorten. Då var barnen fortfarande små. Pappan kan då ha fått det att låta som att hon sa det då för att hon var bitter efter skilsmässan eller liknande, och då hon inte fortsatt tar upp det så det Bianca det som något upphaussat i det förflutna

                  Fortfarande helt ologiskt.
                  Mamma Pernilla dedikerar hela livet till att ta hand om och rå för sina barn, Pappa E drar utomlands och träffar knappt sina ungar. Och nu är han någon jäkla hjälte som ääälskar sina barn så högt. Lagom tills att det sänds i tv med. De som är så nära sin mamma borde väl om något inse vilken skit till farsa de faktislt har haft. Men visst, det kanske kommer. Bianca själv sa ju i en sittning i programmet att ”Pappa är så pedantisk att jag knappt vågar visa honom min lägenhet, han kommer att hata den”…hallå…

                    Det är väl tyvärr ofta så att personer som manipulerats av en nära anhörig inte tänker helt logiskt angående personens tillkortakommanden eller problem som uppstått, detta slätas över av pappan och Bianca själv i huvudet.

                      Ja så är det nog

                    Det är vanligt att en förälder som är frånvarande (oftast pappan) blir idoliserad och nästan mytisk hos barnen. De träffar sin pappa ibland och han kan då vara superhärlig, närvarande och kärleksfull. Barnet har då den bilden av sin pappa. Barn skyddar ju dessutom nästan alltid sina föräldrar. Dessutom, alla människor har olika sidor. Emilio ÄR ju kanske en okej pappa som älskar sina barn över allt annat. Samtidigt kan han vara en riktigt vidrig partner att leva med.

                      Så fruktansvärt frustrerande det måste vara för den förälder som bor med barnen, uppfostrar dem, tröstar, alltid finns där. Att då få höra barnen prata om hur bra pappan är, trots att han knappt träffar dem och då bara gör roliga saker. Det måste kännas så jobbigt ?

                      Det gör det inte. Man blir glad och lättad. För barnens skull.

                      Som förälder till barn där pappan endast träffar barnen då det passar honom så kan jag säga att ja, det är frustrerande när barnen pratar om hur bra han är, att de alltid gör roliga saker med honom (lätt när man slipper vardagen) och hur mycket de tycker om honom och att han aldrig bråkar med dom (Igen, lätt när man slipper vardagen). Men jag förstår också att de är barn och att han ändå är deras pappa som de älskar. Jag tror däremot att han kommer få betala för det ointresse han ändå visar i deras liv när de blir äldre. Men jag kan inte skylla på barnen, ett barn älskar sina föräldrar. Och jag får helt enkelt svälja min stolthet och inte visa inför barnen vad jag tycker om honom. Nu har han aldrig varit våldsam så jag säger ingenting om hur Pernilla (eller någon annan förälder) bör agera. Jag tror bara att man måste ha förståelse för hur barnet ser på saken och känner inför sina flräldrae.

                      Anonym 14:26: tack för att du svarade. Du verkar verkligen klok! ❤️

                    Klart det passar Emilio att äääälska sina barn nu när de är framgångsrika och syns överallt. Dessutom bra dragplåster för hans restauranger. För att inte tala om all reklam Bianca ger restaurangerna via sina kanaler. Men var fanns han under deras uppväxt…

                      Har han äggröra på menyn?

                  Tycker det kan bli när barn bara träffar sin pappa ibland och endast gör roliga saker som fikar och går på Gröna Lund. Då är pappa rolig och snäll, mamma som drar allt lass ensam tjatig och trist. En glorifiering av den frånvarande föräldern tyvärr.

                Svaret är att han är deras pappa och många barn och vuxna har svårt att se igenom det de vill se när det kommer till sina föräldrar. Hon vill att hennes pappa ska vara en snäll man som inte har slagit hennes mamma. Hon vill det så innerligt att hon inte kan acceptera eller hantera något annat. Det är vanligt och en strategi för att skydda sig själv.

                Var det inte Benjamin som hade som sin högsta önskan på en födelsedag för några år sen, att pappa skulle komma och att alla skulle äta middag tillsammans?
                Så fruktansvärt förnedrande för Pernilla som tog emot honom i sitt hem för att barnen skulle vara lyckliga.
                Hur kan dom ha så lite empati?
                Hur kan B o B som är vuxna nu, inte förstå?

              Precis. Sen har väl media (innan skilsmässan) också spätt på den här romantiska bilden av Pernilla och Emilio som par. Blev kära på ”jobbet”, gjort musik tillsammans, pampigt stort bröllop, etc etc etc.

              Fan vad ledsen jag blev av att läsa din kommentar Louise, inte för att den var dålig, tvärtom var den bra och stämmer förmodligen och det känns ledset.

              Funderar på om jag ska säga till mamma ang att pappa våldtog henne och misshandlade henne psykiskt att ”det aldrig är ens fel att båda träter”.
              Nä usch, nu måste jag gråta.

              Klockren och mycket intressant kommentar Louise❤️

                ?

                Tack för det, och min varmaste omtanke till dig och din mamma ❤️

            Fast fint hon har deras bröllopsbild där. Sedan var dom nog lyckliga i flera år i början av förhållandet. Obs försvarar så klart inte om han slagits. Men nog har dom säkert haft det bra också. så vill Bianca ha sina bra minnen så låt hon ha det.

              Jo, jag kanske är konstig som hade kräkts på min pappa om han behandlat min mamma som en påse skit och skitit i att ta hand om oss barn hela livet. Hade inte kunnat idolisera en halv millimeter honom. Så jag ser inget fint där.

                Har en pappa som drack, och ibland misshandlade min mamma. Varken jag eller mamma ”hatar” honom för det, eller kräks på honom. Vi är inte naiva. Det han gjorde var FEL.
                Men nån måtta får det vara!
                Ett barn måste få känna kärlek till sin förälder.
                Och en man som slår kan vara ett offer för sin oförmåga att hantera sina känslor i ett patriarkalt samhälle.
                Det slätar inte över allt men en människa kan göra fel, riktigt fel, och man kan ändå utifrån det hitta vägar och förståelse.
                Jag förstår Biancas perspektiv.
                Sen bra att Pernilla säger ifrån också, såklart.

                Och jag hade kräkts om min dotter hade velat ha min bröllopsbild på mobilen. Vilket jäkla trams.

          PRECIS! Helt enig. Det är Åsa som drar upp gammalt groll till ytan igen genom sina kommentarer. Hon borde inte ha lagt sig i från första början.

            [Borttagen kommentar]

              Hade hennes pappa gått ut med att han lånat pengar till dem eller är det skvaller?

                [Borttagen kommentar]

                Hennes pappa har gått ut med det ja.

              NEJ MEN SLUTA NU!
              Vad är det du tar dig friheter att skriva om?
              Varför får det stå kvar?

      Tycker det är märkligt att hon ska försvara honom öht. Hon var inte där som sagt, så hon har absolut ingen aning om vad som hände. Hon har gärningsmannens antagligen ganska vinklade version att gå på. Om han har synpunkter på vad hans dotter har skrivit så kan han gå i svarsmål själv och inte skicka fram frugan. Patetiskt att hon ska ”slåss” för hans heder.

        Tror att Bianca inte känt att hon haft sin mors fulla söd under uppväxten, därför vände hon sig till far.

          För han var ju verkligen närvarande och gav sitt fulla stöd.

          Känns som hon fokuserar väldigt mycket på det Pernilla inte gjorde istället för det hon faktist gjorde. Jag hade gråtit mitt hjärta i bitar.

            Hade hon fokuserat en tiondels sekund på det hennes pappa INTE gjort hade hon nog bett honom dra någonstans. Och jag är inte ens mamma men kan inte tänka mig tanken att gå emot min mamma så i offentligheten. Hon beter sig mot Bianca som om hon mördat Philippe eller något.

              Bara själva grejen att de bytte efternamn till hans hade knäckt mig som mamma helt ärligt…efter vad han har utsatt henne för…

                Och allt det endast för att ”ingrosso” är fame-relaterat. I would never…skymf gentemot kvinnan som har tagit hand om sina barn i vått och torrt.

                  Det vanligaste är att man har sin fars efternamn, no big issue.

                    Öh nej?
                    Det är ett val man aktivt gör när barnet föds om mamman heter något annat än pappan. Om man är oense så blir namnet automatiskt moderns.
                    Sen har de hetat Wahlgren Ingrosso i alla år men valde att ta bort Wahlgren. Benjamin själv gick ut med att det var ”bättre” att heta det. Bortskämda ungar som är otacksamma i för vad deras mor har gett dom och gjort för dom i livet medans deras far sitter i ett annat land och bryr sig jack shit. Jag gillar verkligen wahlgrenarna men jag får inte ihop den här märkliga dynamiken som de har eller inte har när det kommer till deras far…

                      Sorry, ser hur drygt jag svarar? Var inte meningen!

                      Det kan du ju söka en extra gång. Man får automatiskt faderns efternamn.

                      Nej man får automatiskt moderns namn

                      Joanna, du ska nog söka en gång extra dessvärre. Läxa inte upp någon när du har så uppenbart fel. Enkel googling. Du fattar ju själv att det vore helt ologisk att ett nyfött barn automatiskt får en man efternamn? Lite enklare att ge moderns och dessutom mer förtjänt kan en tycka.

                    I det här fallet är det ganska big issue. Förstår inte hur du inte förstår ”kanske”?!

                      ’Kanske’ har visat de senaste dagarna att hen inte förstår särskilt mycket.

                De ville ju bli kända, de kan ju inte bli stora och kända med ett mer ”vanligt, medelmåttigt” namn som Wahlgren. Ingrosso låter ju så mycket bättre… ?

            10.25 Bianca har rätt att känna det hon känner, hur svårt kan det vara?

              Såklart. Men det är inte fel att inse i vuxen ålder att man kanske har skapat minnen som är direkt fel. Kag tror inte att någon av de vill inse eller förstå riktigt vad deras pappa egentligen har utsatt sin familj för.

                Men det spelar ingen roll, man känner det man känner. Och vad vet någon här egentligen om vad Bianca nu inser om vad som har hänt i hennes familj. Hon skriver inget försvar till sin far i instagraminlägget.

                  Man får känna det man känner, JA, men att offentligt förminska ett offer som i det här fallet är ens mamma är inte ok. Man gör inte så mot någon, varken en bekant eller sin mamma.

                    Vet vem som blivit förminskad i den familjen.

                  Men det är väl EXAKT det hon gör? Har du ingen tolkningsförmåga människa?

          Och jag tror det är pappan som ligger bakom. Som plötsligt har fejkat den kärleksfulla superpappan som en perfekt hämnd. Utan att det kostat så mycket.

            Kan det ha med Biancas stora framgång att göra också?

          Nej hennes mamma har väl haft rätt mkt ändå med att försörja tre barn (det fjärde har hon ju iaf haft delad vårdnad om) på heltid, sett till att de fått mat, kläder och tak över huvudet, samt säkerligen hämtat o lämnat på dagis/skola/fritidsaktiviteter, gått på föräldramöten, hjälpt med läxor, kommit ihåg gymnastikkläder osv…

          Medan Emilio , MANSBEBISEN, kunnat lägga varenda krona och all tid i världen på sig själv och sina verksamheter. Vilken härlig pappa…

          Att sen Åsa tar sig rätten att skamma Pernilla genom att påstå att hon bidragit till att få stryk, det är så sjukt att jag inte vet vad…

            exakt så! spyr på honom, bianca och åsa i en och samma toalett.

              F/ Så respektlöst mot Bianca.

                Nä, det Bianca gör mot sin mamma är respektlöst, inte en kommentar i ett kommentarsfält.

                  Fast att B vill ha kontakt och älskar sin pappa är inte konstigt eller fel. Det finns många exempel på att barn vill ha kontakt med en förälder trots att de betett sig illa. Familjerelationer är komplext och precis som att man bör respektera någon som säger upp kontakten med en förälder bör man acceptera de som förlåter eller går vidare och faktiskt vill ha en relation med en tidigare strulig eller problematisk förälder.

                    Precis så är det.

                    Du verkar inte förstå att det inte är det folk påpekar. Klart hon får ha hur mycket kontakt med honom som hon vill, men hon behöver inte påstå att hennes mammas historia om att hon blev misshandlad är ensidig och ”ur pernillas perspektiv” och att även Pernilla gjorde fel i förhållandet. Vi pratar om misshandel, alltså finns det inget som pernilla kan ha sagt eller gjort för att rättfärdiga att han slagit, hotat och spottat på henne.

            ? ? ?

            Two of a kind Det du skrivit är så mitt i prick. Jag har själv barn med en Emiliokopia så jag vet hur det fungerar. Det är dock jätteviktigt att man inte för över sina åsikter om sin partner till barnen. Det måste själva få komma fram till vilken relation det vill ha med sin pappa. Jag skulle dock blivit fruktansvärt orolig om mina barn i vuxen ålder hade låtit sig manipuleras av sin pappa. Jag skulle önska att Bianca blev tvungen att förlita sig enbart på sin pappa i en situation där hon behövde stöd känslomässigt och praktiskt. Då skulle hon upptäcka vilket narcissistiskt duschdraperi till pappa hon har. I mina ögon är han inte ens värd att kallas pappa han har aldrig funnits där tidigare utan kommer in nu och spelar apa. Ok bättre sent än aldrig men då skall han fanimej visa Pernilla respekt.

              Håller med!
              Heja Pernilla som fixat ALLT med barnen helt själv!
              Och bu till den sk. självupptagne mansbebispappan ?????

              Hade nästan kunnat tro att det är en viss schlagerqueen som skriver det här?

          Han har ju inte funnits där för någon av barnen förrän dom blev vuxna.
          Inte ens betalt.

        Det är väl jättevanligt. Både inom ”vanliga” skilsmässor och våldsamma, voluntärar på en kvinnojour och det är ganska många barn som inte förstått vad som har hänt, som tycker ”mamma är dum som tar oss från pappa” som tycker att våld är att ”mamma och pappa bråkar, som alla föräldrar”. Många kvinnor som gjort allt för att skydda sina barn från att se den delen av förhållandet, vilket man kan tycka är rätt, men det kan såklart bli svårt för ett barn då att sen fatta… oavsett ålder. I bästa fall är det ju inte bara Åsa som inte var där, i bästa fall var ju faktiskt inte Bianca heller där.

          Det här hamnade fel, svara på nåt helt annat.

      Han kan försvara sig själv ?
      Vad har Åsa ens med detta att göra, hon och Emilio får väl prata om det hemma i vardagsrummet och hon får tro vad hon vill men att gå in och skriva kommentarer på hans dotters instagram??? Inte okej… Kanske inte så mycket p g a ”systerskap” men sunt förnuft är ju trevligt…

      Bra rutet av Pernilla. Hon är i ett svårt dilemma för hon har en exman hon har barn med som har misshandlat henne och som barnen ändå älskar och detta ska hon förhålla sig till. Det är fan inte lätt!

        Han har ju bara skrivit en boktrilogi om saken, samt uttalat sig moget och härligt flertalet gånger:
        https://www.metro.se/nyheter/emilio-ingrosso-angrar-inte-dodshoten-3UexH6rSvl

          Alltså…
          ”Emilio Ingrosso dömdes till 70 dagars dagsböter à 100 kronor för att bland annat ha sagt: ”… polisanmäl mig och du ska få se när jag dödar er allihopa samtidigt.” Han erkände hoten och dömdes. Men ångrade sig inte.– Nej, jag kan inte ångra mig om en människa massakrerar mina barn. Man måste förstå att medier tog fram mig som en Falconetti. Varför hotet kom till är det ingen som har frågat, säger han….”

          Såklart finns alltid en anledning till dödshot…?! Jag kräks!!! Detta var FÖRE Metoo… Synd för Pernilla! INGEN hade låtit honom uttala sig så och publicera det eller skriva några böcker som ”förklarar hoten”. Tur att det gått framåt!

            Usch vilket rövhål!!!

          De gavs aldrig ut.

      De är inte gifta.

        Har hon tagit namnet bara?
        Eller är de kusiner?

        Jo de är gifta.

        De är gifta sedan 2015. Far inte med osanning.

          Fortfarande skriven i Eksjö med sitt gamla namn.

            Enligt ratsit finns det ingen Åsa där.

      Fast om den här mannen misshandlat och hotat en kvinna under flera år, tror ni han magiskt slutat nu? Förmodligen fortsätter han med det under alla relationer livet ut.

      Förlåt men det är precis kvinnor som tänker som du som är fel. ”Hon tror på sin man” och därför har hon rätt att skamma ett offer? Vad finns det ens att tro på? Allt han sagt finns hos rätten, det är offentliga uppgifter. Hon borde bara hålla sin mun stängd och vara glad om han nu är bra efter alla dessa år, men ge fan i att uttala sig om hur han var i ett förhållande hon inte ens var i närheten av.

        ”Skamma” ett offer? Menar du inte ”skambelägga”?

        (Menar inte att vara dryg; det är bara oklart).

          JA, exakt, jag har blivit internet-slang- skadad! Skambelägga menade jag men skamma kom till hjärnan snabbare ?

          Så jävla oklart är det väl inte… bajsnödigt

            Nej, att skamma någon innebär att skamma någon på pengar eller annat.

              Är inte det skimma?

                Japp

      Du är på riktigt nog en sån som hade skyddat din man om han vore otrogen och sagt att det var kvinnans fel.

      Vadå försvara sin man? Från vadå, den bittra sanningen att han tidigare misshandlat en kvinna? Åh, stackars han!

        Han har till och med erkännt att han hotat henne och att han inte ångrar det. Fräääscht…

          Ja, Åsa skrev ju att vi inte vet vad Pernilla ”gjorde innan” för att föranleda beteendet

            1. Det vet inte Åsa heller. Hon har troligtvis hört E:s version men det behöver absolut inte vara sanning/hela sanningen.
            2. Det är ALDRIG okej att hota någon (och ens BARN!!). Om pernilla hade gjort något liknande kunde även han polisanmält.

              Haha ja det är ju det jag menar.. helt sjukt att hon kunde skriva så, som att något skulle rättfärdiga misshandel och dödshot. Nä just det, hon tyckte det psykiska inte var ok iaf.

      Exakt så.
      Hur hjälper det att folk börjar håna Åsa mitt i allt? Vem vet vad hon kanske lever i? Och visst tusan vill man tro sin make? Att blanda in systerskap i det är bara opassande och absolut inte systerskap i sig det heller.
      Givetvis borde Åsa intr uttala sig men VAD tänkte Bianca med när hon lägger ut dessa bilder precis som att ingenting har hänt och VARFÖR glorifierar dessa barn sin far som 2. Inte har tagit hand om de en enda dag av deras liv, 2. Har skapat ett rent helsike för deras mor och de själva…det är så absurdt alltihop…

      Kvinnorna efter Pernilla har också anklagat Emilio för misshandel så Åsa borde nog inte gapa så mycket.

        Va? Fler? Herregud.

        Ja jag har också för mig att det har stått i tidningen om andra misshandlar. Har till och med för mig att det var något som var mot Åsa också, typmisshandel eller att polisen blev tillkallas av någon granne eller liknande. Kan dock inte hitta någon källa eller artikel på det.

      Måste vara fullkomligt okunnig om det mesta, idiotiskt att uttala som om nåt hon uppenbarligen har begränsade kunskaper om. Ibland är det faktiskt smartast att vara tyst.

    Men VARFÖR rensar inte Bianca kommentarsfältet och stänger det??!!!

      För att hon tjänar på att många går in och läser? Hon vill väl ha många klick och uppmärksamhet.

      För att hon i mångt och mycket verkar leva för att fläka ut sitt och familjens privatliv i sociale medier?

        Fan vad cyniskt ändå. Hon ville hylla sina föräldrar och är en offentlig person och valde att göra detta på sina sociala medier. Men hur många ’vanlisar’ gör inte också detta? Det är så hennes generation använder sociala medier. Jag är säker på att B hyllar sina föräldrar privat också men ibland kanske man vill att alla andra ska veta detta också? Sen sätts hon i en svår sits när Åsa ivrigt påhejad av Emilio lägger sig i. Hon kanske inte VILL tysta dem, utan låta dem tycka vad de vill.

      Nu har hon stängt det. Alla kommentarer är borta

    Åsa har sjunkit galet mycket i mina ögon efter detta…..
    Usch säger jag bara.

      Eller hur! Följer henne på Instragram men funderar på att avfölja.

        Gör det!

        Vad är det du funderar på?

        Är det ens något att fundera på? Tycker du hon verkar ha en fräsch syn på mäns våld mot kvinnor?

        no offence men jag tror inte hon bryr sig om du avföljer eller inte. men gör det som känns bäst för dig 🙂

          Hej Åsa!

            Haha tänkte precis skriva det. Känns verkligen som att det är hon.

              Åsa om du ändå är här kanske du ska be om ursäkt offentligt till Pernill (eftersom ni ändå måste fläka ut ert dirty laundry) och lära dig att aldrig förminska ett offers historia. Nästa gång kan det vara du och då vill du inte att ditt exs nya går ut i media om hur ingen vet vad du egentligen gjorde för att förtjäna att bli slagen/förnedrad.

                roligaste med den här bloggen: när folk tror man är den det skrivs om

                  Det är ju ett faktum att de flesta som de skrivs om läser här. Kenza läser här då hon varje gång något skrivs om henne i kommentarena mailar cam med nån förklaring, ld, läckberg,cissi, osv osv

          Haha, trodde du hon skulle avfölja Åsa för att straffa henne? ??? Det är väl snarare i ett självbevarande syfte.

        Gillar hennes inredningsstil och följer därav henne men är det gjort! 🙂 Förstår inte heller varför jag behövde fundera. 😉

        Jag har avföljt och vill inte äta på restaurangen mer. Pratat med många som känner lika. Utan Biancas PR för restaurangerna hade de inte gått lika bra. Vad är tacken? Smutskasta Biancas mor och säga sig tvivla på hennes historia? Påstå att Pernilla provocerade. Om det nu var så, så delar man väl inte ut dödshot och slår?
        Älskar han barnen måste han ju förstå att mår mamma bra ~ så mår barnen bra och tvärtom. Jag vet att Charlotte Perelli som varit gift med Emilios bror också haft en rent helvete. Bröderna verkar inte vara uppfostrade till en god kvinnosyn. Samt att de alltid kommer undan med att italienare har hetsigt humör. Ja….och?
        Det kan man väl inte komma undan med hela livet?

        Åsa borde be om en ärlig och stor ursäkt.
        Det som hänt innan hon kom in i bilden, vet bara de inblandade.
        Jag tror inte man som känd person polisanmäler utan orsak.
        Jag tror på Pernilla ❤️
        En mamma som slitit hårt och får alldeles för lite cred.

      Även Bianca sjunker som mjölkar detta som ett sätt att få mer uppmärksamhet = mer pengar. Annars hade hon val tagit ner inlägget för länge den alt. Rensat bland kommentarerna. Men nej, offentligt drama, om och om igen.

      Håller med. Tyckte hon verkade härlig, men detta är ju enbart osmakligt. Har avföljt.

    Var barn på 80-talet men aldrig Pernilla-fan då. Alltför glättigt till och med för barn-jag.

    Men det här!
    PERNILLA – HEJA, HEJA DIG!

    Om nu inte hennes egen familj förstår att stötta henne så låt oss!
    Nu jävlar får det vara slut på tystnad och hålla äckelpäckelmän om ryggen!

    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    Kärlek och kamp systrar!

      Hahah. Pernilla var min stora idol som sexåring. Hela mitt rum var tapetserat m planscher på henne
      Fick se henne live i Skara och tvingade mamma köpa näthanskar, sådana som pernilla. Var ett riktigt mellofreak. Fick en knallrosa kavaj när det var dags för kikki. Det var tider det.

      All kärlek till Pernilla nu. Åsa kan väl ta och stoppa upp sina frälsningskomplex någonstans.

    vadå inte uttalat sig xD sjuk kommentar, det var ju precis det hon gjorde….

    Åsa har ändå gift sig med honom, självklart tror hon sin man. MEN, när man inte vet hur det hela låg till så kanske hon borde hållit en låg profil istället för att ranta framför instagram med ett glas vin i handen.

      Han har erkänt hoten, blivit dömd för dem och sagt att han inte ångrar den. Jag hade då inte försvarat min man i den situationen. Har man gjort fel så har man.

        Och HUR kan man inte ångra att man hotat en människa man älskar och levt med många år? Mamman till ens barn?
        Ni hör ju… Karln får framställas hur romantisk, godhjärtad och snäll som helst.
        Men det stämmer ju inte inte.
        En normal människa ångrar sig.

      Hon är gift med honom, hon VET hur han är som person.
      På något underligt vis vill hon lura omvärlden att det som sägs inte är sant.
      Och han applåderar….
      Vad säger det om dom båda?

    Cred till Pernilla – hon är i en fruktansvärd situation (främst pga Åsa), men hanterar det med värdighet!

      Håller med, men tycker hon har sin kära dotter att tacka för denna situation. Hade hennes dotter kunnat hålla tyst och inse vad hennes mamma gått igenom och sluta ta sin pappas parti hade det här aldrig hänt. Biancas och Åsas beteende bidrar till att offret skuldbeläggs och känner skam, istället för att det ska vara tvärtom. Alla har rätt till sin historia, och jag tycker det är vidrigt att Pernillas historia förringas av sitt eget barn, inför ett helt land.

        Absolut, det håller jag med om. Bianca har och fortsätter att förminska och förneka det som har hänt, vilket jag tycker är vidrigt, särskilt när det inte bara är ord mot ord, utan det de facto finns domar och Emilio till och med erkänt.

        Det jag vänder mig mot i just denna situation är Åsas agerande, som för mig är fullkomligt obegripligt, omoget och omoraliskt.

          Håller med helt. Åsa borde aldrig någonsin uttala sig om det som varit.

          Ingen mer än jag som tycker Emilio har hela skyllen?

          Pernilla, Bianca och även Åsa är ju bara misshandladens fortsatta offer.

          //Moa

        10.02 Du skuldbelägger Bianca. Det hon gått igenom som barn är skadligt. Att kalla det hon gör för vidrigt är omvända världen, hennes föräldras bråk är vidrigt.

          Jag tycker inte alls personen skuldbelägger Bianca. Bianca är en vuxen kvinna som upplevde en skilsmässa när hon var 5 år. Hon har berättat sitt flera gånger om, och ingen har sagt emot henne. Att hon inte vill inse att hennes mamma blev misshandlad av sin pappa och går ut i media och förminskar sin ammas historia är inte ok. Hon är inte ett barn som inte förstår, utan en vuxen kvinna.

            En vuxen kvinna som bär sitt 5-åriga jag i sin famn.

            Det jag ser är ett barn till en frånvarande pappa. Hon vill ha hans kärlek. Hon pleasar honom för att bli älskad. Även om mamman får betala priset av det.

            Urtypen för hur övergivna barn ofta gör.

            Inte sällan är man märkt för livet av att ha blivit övergiven av en eller två föräldrar. Många relationer präglas av att bli bekräftad och älskad.

            Om inte ens egna förälder kan älska och göra allt för en. Vem ska då kunna göra det?

            Tycker synd om Bianca och hennes syskon. Emilio är den enda pappa de har. Han övergav dem, fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. Nu tar de, de skärvor av honom de kan få.

            De vet mycket väl att relationen med honom är på hans villkor. P finns alltid och har alltid funnits för dem oavsett vad. Hon älskar dem och den kärleken är inte förhandlingsbar.

            //Moa

              Håller med båda, men jag tycker det finns en gräns för hur mycket man kan förminska den som gett en allt, uppfostrat en och gett en alla möjligheter i livet för att man trånar efter sin pappas kärlek. Det är liksom inte givet att ha en pappa, många av oss har vuxit upp utan fäder, vissa av oss med avskum till sådana, det ger en liksom inte rätt att vända sig mot den som varit där, speciellt inte offentligt. Det är nog det som är det värsta med allt, att hon ska fläka ut sig och sin familj såpass, himla osmakligt. Jag tycker inte synd om henne, hon är en vuxen kvinna och alla har vi svårigheter att dra oss med, man kan inte skylla allt på att ens föräldrar skilt sig.

              Jag håller helt med dig Moa! Som barn till en pappa som bara fanns där ibland då och då (både fysiskt och känslomässigt) och stack när det inte passade honom längre så kan jag känna igen mig i det du skriver. Mamma fick ta all skit, det var henne jag bråkade med och skrek till. Jag visste ju att hon fanns kvar och älskade mig ändå. Pappa var jag mer rädd om de gånger han ändå fanns där. Ville inte vara jobbig, ställa krav och bråka, då kanske han lämnade igen. Idag är jag vuxen och arg och besviken på honom, men ändå tar jag tacksamt emot det lilla han ändå ger ibland. Det är så svårt det här med relationen till en förälder.

                ❤️

                //Moa

            Hon är ett barn till sina föräldrar.

              Näää är det sant?!

              Barnen har föräldrar. Föräldrarna är föräldrar till barnen

          Hennes föräldrars bråk? Du menar hennes pappas slag mot mamman? det det är vad som är skadligt och det är konstigt att Bianca inte fattar det.

          Nu förminskar du Pernilla betydligt med att kalla allt för ”bråk”. Wow..

    kvinnor som tjafsar.
    En man som betett sig som ett svin.
    Fokus landar på… tjafsande kvinnor.
    Tröttsamt
    Emilio sitter hemma och ler i mjugg.

      Och är överlycklig för att hans hustrumisshandel nu fått etiketten ”ups and downs” – skönt!

        Exakt… Fy fan…

        Elak kommentar till Bianca.

          Vadå elakt? Det som är elakt är att Bianca kallar ett misshandelsförhållande för ups and downs.

      Fast fokus landade ju på detta nu för att detta hände nu. Det är väl rimligt att Camilla skriver ett inlägg om detta och inte om en misshandel som ska ha ägt rum för väldigt många år sedan?
      När Pernilla anmälde Emilio för misshandel osv låg fokus där. Inget konstigare än så.

    Och stackars mannen som råkar ut för häxjakt. Buhu. Ibland är jag förvånad över hur vissa kvinnor försvarar sina män trots att de betett sig som svin tidigare. Man får ju acceptera det som hänt, även om man inte gillar det, och hoppas han inte gör det igen.

      Han har ju bara fått ge sin sida av saken i en bokserie på tre volymer…

        Till alla er som uttalat er om att HON utsätter barnen genom att prata om det, läs här:

        https://www.metro.se/nyheter/emilio-ingrosso-angrar-inte-dodshoten-3UexH6rSvl

        ”Men jag tror att hon kommer att ångra sig. Det kan jag garantera dig.”

        ”du ska få se när jag dödar er allihopa samtidigt”

        Härlig, mysig pappa – verkligen!

          Fy fan. Vilken vidrig människa.

          Men HUR kan Bianca lägga så mycket skuld på sin mamma och hylla sin pappa så mycket?? Det är helt ofattbart…!

          Jag förstår att man som barn kanske ser upp till och söker bekräftelse av den parten som varit så dåligt närvarande, men att som vuxen inte kunna se på det liite objektivt är helt sjukt.

            förlåt men jag tycker bianca beter sig helt sjukt. Det är som att hon på riktigt hatar sin mamma. Hon har NOLL respekt för henne, vilket syns i WV. Kunde fan inte kolla sist hon gjort slut med sin pojkvän och hennes stackars mamma gör allt för att få henne att må bra och hon bara beter sig som en skit. Hur länge ska ”att må dåligt” berättiga att man beter sig som en skit? och utöver det så hela den här historien.

            håller med, det är så sjukt hur hon kan förminska att hennes pappa slagit hennes mamma och få sin mamma att låta typ ”galen” eller som att hon hittat på hälften. Hennes beteende är sjukt.

          Alltså hade min pappa sagt så om min mamma i det offentliga hade jag bett han dra åt helvete. För alltid.

        Böckerna gavs aldrig ut, om de ens finns.

          Finns att låna på KB:
          http://libris.kb.se/bib/11261133
          Den är ’tyvärr’ inte tillgänglig på amazon…

            Så skönt när någon ger svar på tal och hår bevis.
            Svar på det Anna?

      Har man misshandlat en kvinna borde man faktiskt få stå för det och lida resten av sitt liv. Det är inget som ”går över” för offret.

    [Borttagen kommentar]

      Carina vem?
      Varför sitter du ens och anonymt skriver att någon ”ser hemsk ut i ansiktet”?

      [Borttagen kommentar]

      Och VEM är det? Får inte ens upp något när jag googlar.

      [Borttagen kommentar]

        Hon är gravid efter många försök. Tror inte hon förgiftar sig med botox då.

          Jo visst har väl Carina B lite botox men jag tycker hon är jättesnygg.

    Tycker Pernilla kunde skitit i att kommentera, och på så sätt visa att hon inte deltar i pajkastning och istället står över den låga nivån Åsa valt att lägga sig på. Åsa skulle för det första aldrig lagt sig i, men att Pernilla ger sig in i det blir lite fjortis-nivå. Gäääsp, vuxna kvinnor…

      Fjortis nivå? De är ju Åsa som är på fjortisnivå isåfall! Klart fan Pernilla ska kommentera. Att Åsa sen sitter och skriver att hon ”inte uttalar” sig är ju skrattretande. Hon sitter ju gång på gång och skriver att ”sanningen är helt annan” att det ”fanns anledningar” osv. Vem fan är hon att ens skriva så!

      Det är ju Pernillas historia? Har hon inte rätt kommentera? Tycker hon gör det lugnt och sansat medans Åsa vevar åt alla håll för att försvara sin lilla mansgoding. Hans beteende har påverkat en hel familj, de bär med sig detta hela livet. Det är inget fjortisbråk.

      Det finns inget fjortis i det Pernilla skrev. Helt rimligt gjort!

      Åsa sitter på instagram och diskuterar Pernilla och tillochmed skuldbelägger henne. Verkligen inte fjortis eller pajkastning att sätta ner foten då!!

      Nej…

      Vi ska vara söta och hålla vår käft!

      -Sätta barnen i första rummet.
      -Tåla lite hot.
      -Tåla lite spö
      -Tåla förtal och skitsnack.
      -Ta våra förövare i försvar.
      – Förminska oss själva och våra känslor.
      – Tåla att vi lever med dödshot pga av våra kön.
      – Tåla våldtäkter
      -Tåla att se vänner bli mördade för att polis/lagar inte är gjorda för vår verklighet.

      Samtidigt vara smala, snygga, välvårdade, självförsörjande, bästa mamman och bästa dottern…

      Det borde ju ” en riktig kvinna” klara av!?!

      Uppriktigt sagt! Offret äger rätten att göra precis hade vi vill. Käfta upp oss besvara, bemöta, skratta, gråta… Precis allt som passar oss är tillåtet. Vi äger oss, vår historia och vårat sätt att hantera det!

      Förövaren äger inte historian eller sanningen. Enda gången de behöver öppna käften eller skicka fram budbärare är när de står för vad de gjort. Annars kan de gå tillbaka till sin neandertalgrotta och klia varandra på ryggen!

      Sluta försök tysta oss!

      //Moa

        Moa on ???

        Word!

        Exakt så!!!!!

      Vilket skitsnack! Först hennes barn som tycker att hon ska vara tyst om att deras pappa slagit henne sedan folk som skriver att hon inte ska lägga sig på en fjortisnivå när någon lägger sig i hennes liv.

      Är så trött på att kvinnor ska anpassa sig efter sina barn, sin man, hela samhället, för att inte göra effekterna av vad deras PAPPA gjort mot henne värre. Fe verkar tycka det är värre att mamma pratar om att hon blivit slagen än att folk får veta det? Sjuka hela bunten – Pernilla.

      Jag tycker Pernilla gjorde helt rätt.
      Jag hoppas också att hon tar ett rejält snack med Bianca så att hon slutar göra sådana här inlägg. Vill hon hylla sina föräldrar, ska hon inte blanda in deras äktenskap i hyllningarna.

    Alltså tusen likes på Pernillas kommentar… först hennes jävla (förlåt) dotter som ska förringa hennes historia inför hela svenska folket och få sin mamma att framstå som att hon ”överdrev” när hon berättade att hon blivit misshandlad, sen att den här Åsa, som i alla fall jag trodde bättre om, ska uttala sig så om Pernilla. Är på riktigt ÄCKLAD av folk som så här öppet tar en förövares parti. För det är exakt vad de gör när de förminskar kvinnans berättelse så. Vissa kvinnor vill bara blunda för allt, för vadå? Vad är grejen med att Bianca tjatar om att ingen har att göra med hennes pappas och hennes förhållande men att hon gång på gång går ut i media och pratar om en skilsmässa som ägde rum för 20 år sedan? Vad vet hon egentligen, hon var väl fyra år när de skildes. Att Pernilla kämpat, uppfostrat och gett sina barn alla möjligheter i världen medan deras pappa stack till Mallorca verkar de bara skita i. Vad är de ens för människor? Förstår inte Biancas beteende och den här Åsas förstår jag inte det minsta lilla.

      Håller med i allt du skriver.

      Om mitt eget barn kallar misshandel för ”ups and downs”… fy satan!

      Exakt.

      Håller med dig. Konstigt att inte fler reagerar på Biancas uthängning men reagerar så fort IL nämner sina ex tex går i taket för IL sa att Odd ville ha två veckor. Men detta?! Märkligt!

        Och du som alltid klagar på att IL tas upp i varje kommentarsfält. Du gör det minst lika mycket själv! ”Vår” besatthet av henne är tiofalt koncentrerad hos dig

          Oj. Du vet inte alls om hen klagar i varje kommentarsfält.

            Jo för det är ju Stollis (- Stollis?)

          Oj personen utan punkt som alltid skriver skit om Bella erkänner att hen har en besatthet av Bella och förstår inte att det är många anonyma här.

          Håller med 10:04, det görs skillnad på folk här, och kommentarer raderas gällande vissa men inte andra osv.

        Anonym 10.04 ja visst är det konstigt att det görs sådan skillnad.

        Ingen har nämnt Blondinbella bland dessa kommentarer förens du gjorde det. Verken innan eller efter.

          Men det tjatas om henne ständigt här i typ alla inlägg, och vad hon än gör och inte gör så vänds det till fel här.

      +1000 på den!

      Och sorry för avsaknaden av styckeindelning. Blev någorlunda arg och fattade inte hur långt mitt rant blev.

        Det var till ”kanske” såklart.

      09.52 Tror faktiskt inte att Pernilla vill att att du kallar Bianca, för hennes jävla dotter. Vad tror du? Biancas instagraminlägg föringar inte Pernilla. Det är en kärleksförklaring till båda sina föräldrar.

        Åh, är du här nu, som tycker att P borde hålla tyst för att skona barnen?:

        https://www.metro.se/nyheter/emilio-ingrosso-angrar-inte-dodshoten-3UexH6rSvl

          Pernilla polisanmälde, vilket var helt rätt. Iom det var hon inte tyst. Men hon kastade första stenen gm intervjun i mama 2005 i vilken hon för övrigt säjetr att allt är bra med henne och barnen och att det inte är synd om henne. Hon var van vid offentlighet, hennes barn är vana vid det, det är vad Bianca känner till.

            Om det inte vore för hur tragiskt detta är så är det ju fantastiskt komiskt att skriva att PERNILLA KASTADE FÖRSTA STENEN.
            Hur lyckas du ens?

            Hahaha… Nä men nej… Så oupplyst och ologisk kan ingen vara 2019.
            Polisanmälde P först och då hotade Emilio henne?!?

            ???

            In i
            ”jagfattaringentingochbordealdrigöppnamunIsakenskamvrån”.

            Jag är ” stor ” i dag. Du slipper dumstruten! ?

            //Moa

              [Borttagen kommentar]

                CamCam ‼️?

                Här är en kommentar som ställer psykisk diagnos. Borde raderas.

            Nej, Emilio kastade den första stenen – vid det första dödshotet eller slaget, var den första stenen kastad! Lägg inget av det på Pernilla!

              Verkar som om han kastat ett mindre stenbrott, både större block och några nävar grus då och då…

            [Borttagen kommentar]

              Tycker faktiskt att den här också borde raderas?‼️

            Felkoppling någonstans(?)

        En kärleksförklaring? Till vad? Ett äktenskap där en man slog ens mamma och sen säga att det faktiskt finns en till sida (mao, det finns en anledning till att han slog henne)? Jag förstår liksom inte ironin i att hylla ett misshandelsförhållande. Vad sänder det för signaler egentligen?

          Alla har rätt till sina känslor. Alla (nästan)
          alla barn älskar, och vill bli älskade av sin mamma och pappa. Gm inlägget visar Bianca att hon kunnat lägga en hel del bakom sig, kunnat försonats, men det måste vara förvirrande för henne när hon möts av kommentatorer som inte vill att hon ska kunna få göra det.

            Om hon vill lägga saker bakom sig kanske hon ska sluta ta upp skiten var tredje månad inför hela svenska folket?

          11.05 En kärleksförklaring till båda sina föräldrar, det är inget konstigt att man älskar sin mamma och pappa.

        Hon har gång på gång förringat sin mammas historia genom att påstå att deras förhållande hade ups and downs. Skillnaden vara bara att hennes mamma blev spottad på och slagen när de hade sina downs, så jo , jag tycker hon förringar det hennes mamma tidigare sagt.

        Ursäkta mig nu alla ni andra men
        GUUD VAD DU INTE FÖRSTÅR VAD DET HANDLAR OM!!!

          Det var till ”kanske” såklart.

    Jag förstår inte …. visst skrev Bianca att Åsa skulle inreda hennes nya lägenhet ?

      Helena: det är Åsa som stylar och inreder hela Biancas lägenhet. Vad är det du inte förstår?

      En löjligt onödig renovering, lägenheten var tipp topp när hon köpte den. Bianca ville väl pleasa sin styvmor, genom att ”ge” Åsa lägenhetsrenoveringen, kosta vad det kosta vill. Åsa kunde ju dessutom inte åka från Mallorca under renoveringen pga av att de öppnade ny restaurang där.

        Detta gjorde nog till stor del för att Åsa önskar få ta större del av kändisskap och stjärnglans. Genom att få ansvaret över renoveringen kan Åsa nå ut till fler och bli mer känd själv. Vilket är hennes mål. Precis som Åsa också försöker hjälpa sin dotter L att bli mer av en kändis.

        Det är det enda hon har i huvudet, förutom pengar.

    Varför sköta detta i sociala medier?! Varför tar inte Bianca bort allting? Hon är vuxen och det borde vara hon som sätter ner foten. En annan sak det heter väl håll istället för hål? Samt heter det inte i detta sammanhang skäl istället för själ? Jag blir förvirrad nu när jag lär mig svenska.

      Ja hål är något annat och ja det heter skäl. Ser skrivfelen i inlägget och tänker är det kanske en strategisk provokation för att få många kommentarer, eller så är bloggerskan lite trött helt enkelt.

    Tycker det är härligt att Booken kommenterar på engelska så att alla hennes internätschonal fääns kän anderstand:

    annatoledanobook
    @biancaingrosso So so so beautiful and straight from your heart ⭐️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ So happy for you ALL after all BS from Media and people that don’t know any of you. ? All the best in te future to.

    BEST IN TE FUTURE TO!

      ??

      Hoppas du mår bättre nu.

    Själ….

      FOKUS!

    Bra rutet av Pernilla. Jobbigt för Åsa nu och säkert jobbigt för Bianca. På tal om Bianca – har hon själv plötsligt och spontant i en intervju bestämt att podden läggs på is resten av 2019? Lite märkligt med tanke på att de just släppt merch kan jag tycka. Verkar ogenomtänkt och verkar som att Bianca trasslar till det för sig och typ målar in sig i ett hörn, märkliga uttalanden och vändningar. Jag börjar nästan tro mer och mer på vissa rykten.

      Verkar vara något konstigt mellan henne och Alice. Det har antagligen hänt något och hon har försvunnit från det mesta.

        Alice verade inte var en stor vän till Bianca.

          Varför inte? Vet du vad som hänt mellan dem, vad som sagts eller hänt, vad någon gjort eller sagt?

            Det har sagts i deras podd t.ex.

      Alice och Bianca skulle ju åka på Way Out West tillsammans, de pratade så mycket om det i podden men det slutade med att Alice åkte dit och Bianca stannade hemma.. Så något har definitivt hänt..

        Bra, nu behöver Bianca bara göra av sig med sin assistent och få nya vänner som verkligen bryr sig om henne och inte trycker ner henne hela tiden.

          Ja! Vanessa också som rider på Biancas våg. Så patetiska!

            Vanessa är bra.

    Vad jag förstår så har Pernilla och Emilio grävt ner stridsyxan. Mycket stort av Pernilla, och förstår att hon gjort det för barnens skull samt att kanske kunna gå vidare. Det Åsa gör nu är fan att gräva upp den igen, kanske Emilio kan sätta en socka i käften på Åsa och be henne ge fan i sånt hon inte har med att göra!
    Och förlåt men brudar som sitter och försvarar sina killar över saker som hände låååångt innan dom träffats, och som dom verkligen inte VET vad som egentligen hänt går FETBORT!!!

      Han hittar säkert en lösning om han vill, à la:
      ”Folk på ett flyg kommer och fixar dig!”

      Håller med. Kvinnor måste sluta försvara män vars förflutna de inte vet något om.

        Kvinnor måste sluta försvara män öht. Män måste börja ta ansvar själv över de konsekvenser deras beteende leder till.

      Sätta en socka i käften? Han applåderade och skickade hjärtan.
      Mysig kille.

    Camcam, kan du ta bort den här kommentaren? Den är såå onödig och bara taskig.

      Hahah den hann tas bort

      A visst kommentaren jag skrev var elak insåg jag nu.

      men seriöst så tycker jag att lady dahmer hävdar sig och har gjort sig till experten inom kost hälsa och diet. Men hon har ju ingen koll alls. Det är bara att kolla hennes instagram varjedag för att inse att hon ger helt fel info till sina läsare. Hon skammar folk som tränar och försöker gå ner i vikt när hon själv inte ens tränar överhuvudtaget.

        Hon lever i en lögn och förnekar sanningen för hon egentligen inte orkar göra det som krävs.

    Äntligen kom den! Så jävla rätt av Pernilla! Fyfan vad Åsa är liten. Sätt dig ner i båten och vänta på din tur.

    Löjliga familjen, och dom gillar det. Heja Benjamin och brorsorna. Pengar gör dom till narrar.

    Go Pernilla! ?

    Vi vet bara vad som skrivits och hörts om media i detta. Pernilla har en version, Emilio en och Bianca en.
    Åsa tror förstås på sin man, och krigar för honom. Hade Pernilla haft en man hade han förmodligen gjort detsamma.
    Det gör ONT och man blir FÖRBANNAD av och se den man älskar få skit. Ännu mer ifall man fått en förklaring till händelserna som inte är den som syns.
    Kvinnomisshandel är aldrig ok! Aldrig!
    Men ingen av oss var där, vi vet inte exakt vad som hänt. Säger inte att Pernilla ljuger, eller att Emilio inte har misshandlat henne MEN vi vet inte sanningen eller omständigheterna.
    Åsa är förmodligen bara frustrerad över allt som skrivs om Emilio. Men drar det steget för långt. Hon har en poäng i vissa saker hon skriver MEN än en gång, hon var inte där heller.
    Men kan ändå förstå hennes försvar till viss del.

      ”krigar för honom”… bara det säger allt om dig.
      Att du sen skriver att det gör ont att se den man älskar få skit, vadå skit? Han får ju skit för han gett skit? Han har slagit en kvinna, att han då blir called out är att få skit? Skämtar du eller? Hur går det ihop med din tes om att kvinnomisshandel aldrig är ok? Om det är ens man som gjort det förr så är det ok för man älskar honom, eller vadå? Och ditt påstående om att ingen var där, nä, men har har erkänt, uppgifterna finns hos rätten, vad är det man ska försvara? Att han var ”uuung och dum men är sååå snäll nu”? pfft.

        Haha håller med alltså, vad är det jag läser? Typiskt skydda förövaren-snack.

        Shit! Är du 100% insatt i hela denna soppan??

          Om du nu missat det är ingen här 100% insatt, precis som inte du är det heller utan vi pratar om;
          Dömd kvinnomisshandlare
          + ensamstående mamma som tar ansvar för barnens uppfostran och ekonomiskt
          + barn som tar pappas parti
          + dödshot från pappa
          + ny fru som inte var med vid tidpunkten men tycker sig ha rätt att påstå att det inte bara var emilios fel att Pernilla blev misshandlad
          = fenomen, samhällsproblem som diskuteras.

          Alltså hur insatt behöver man vara? Det finns liksom en dom? Vad vill du veta? Vad Pernilla sa som fick honom att slå henne så du kan utvärdera om hans slag är berättigade?

    En annan som sätter ner foten är Gizmolina i dagens blogginlägg. Någon hade skrivit något elakt om hennes snart 13 åriga dotter. Så sjukt så man mår illa att ge sig på ett barn! Det är en hemsk (internet) värld vi lever i.

      Jag läste hennes inlägg och shit! Vad är det för fel på folk egentligen??

        Hann du läsa kommentaren innan den togs bort? Vad stod det?

    Varför gräva i detta överhuvud taget? De verkade ju ha kommit fram till en ganska bra relation där familjen kunde umgås?

      Vadå gräva i det? Det är ju de själva som tar upp det.

        Jag menade just det, varför dom väljer att börja tjafsa igen

    Hade ni blivit tillsammans med en man som Emilio?

    Kan verkligen inte förstå!

      Nä, aldrig. Det är som att hoppa in i en grill och tänka ”hoppas jag inte bränns vid”. Visst, folk förändras, jag säger inte det, men Åsa har själv sagt att han har ett JÄVLA temperament. Det räcker för mig, vem fan orkar med det.

        Vissa förlåt korkade kvinnor tror att de kan förändra en mans beteende med hjälp av sin kärlek. ”Han är annorlunda mot mig”. Människor förändrar oftast inte personlighetsdrag såvida de inte går flera år i terapi eller liknande.

    Jag är gammal nog (jag är äldre än Pernilla) att ha varit med när detta hände och det var fruktansvärt att läsa i media. Minns jag tyckte så synd om Pernilla. Att vara så ung, så kär, fått många barn med mannen hon trodde var ”the one” men som visade sig vara ett ”troll”.
    Det fanns väl en anledning till att han direkt efter rättegångarna drog utomlands och lämnade barnen hos Pernilla som själv fick uppfostra, sköta och föda upp barnen. Eloge där Pernilla!
    Detta är inte första gången denna Åsa Ingrosso går över styr och tappar allt. I detta fallet borde hon knipa käft (släppa penna/tangentbord) då hon själv inte var med när allt hände. Åsa verkar ha ett sju-dj-a humör och där är det nog bäst passa sig!

    Bra svar på tal av Pernilla!

    Det här är inte klokt, att det visar sig så mycket hat här mot en dotter som kommit fram till att försonas med sin mor och far. Föräldrar som inte tagit hand om henne på bästa sätt. Förstår till 100% Bianca när hon talat om ett det näthat hon erfarit. Det är galet, det är sjukt, elakt, hemskt.

      Det är inte hat mot en dotter, det är det faktum att hon hyllar den part som råkar ha misshandlat den andra parten men hon påstår att den misshandlade parten överdriver. Och då har hennes mamma gett henne allt medan pappan snack. Folk förväntar sig att hon ska fatta. Tror inte nån hade brytt sig om att hon försonats med sin far om hon lät bli att förnedra sin egen mamma så.

        Det är hennes fucking föräldrar, din idiot!!

          Den här kommentaren borde raderas Camilla

            Ja, var är Camilla nu? Det gick ju så lätt att radera tidigare.

              Oj, jag missade att det inte var trh som blev kränkt.

            Sluta tala om vad som ska raderas.

        ”Den part” som är hennes pappa. Man kan inte förvänta sig av en dotter att objektivt döma vem som har rätt och vem som har fel.

      Alltså ”kanske” har fått allt om bakfoten.

      Jävlar vad du måste öva på din läsförståelse! Börja i rätt ände för i helvete.

    Ni som skammar Bianca och säger vad hon får och inte får säga och känna om sina egna föräldrar borde skämmas, ni är ännu värre än Åsa. Åsa skriver iallafall om en person som hon är gift med, ni lägger er i främlingars privatliv som ni inte har ett skit med att göra!
    Man kan följa Bianca utan att tro att det ger en rätt att mobba henne.

      Helt Rätt!

      Men varför göra det på instagram? då får man tyvärr räkna med att folk kommenterar. Detta är något de borde hålla inom familjen.

    [Borttagen kommentar]

    Lägg skammen där den hör hemma och ingen annanstans! På förövaren, alla andra är offer.

    Till Anonym 12:19

    Att Bianca återigen skriver om sina föräldrar, visar bilder från bröllopet mm är kanske för att hon ännu kämpar med detta, djupt inne i sig. Hon är fortfarande ung och antagligen inte ”klar” med det som hände, det som kanske fortfarande ”spökar” i henne. Hon var ett barn och händer saker som är svåra, särskilt för ett barn att förstå, tar det tid för barnet att ”växa”, att ”gro upp” till en ung kvinna”. Bianca behöver säkert detta, för sig själv, inte för allmänheten så … hon SKA skriva men kanske ta bort kommentarsmöjligheter. Det är ganska tydligt att det fortfarande sitter kvar i det barn Bianca var – då.

    Jag vet inte… men kan inte sätta fingret på Åsa… Är hon behov av uppmärksamhet? Jag menar inte bara denna historia. Eller Vill hon leka ’jag är bäst’?
    Hon känd och lite manipulativ och är trevlig när det gynnar henne.

    Har läst någonstans att hon är skyldig sin pappa pengar, som han tydligen aldrig kommer få tillbaka. Och nu när hon skyddar E med näbbar och klor… känns inte helt friskt.

      Åsa gillar nog uppmärksamhet och att synas och höras, hon har nog haft lite bli-känd-drömmar och är nog penga-k*t. Också hört och läst det där om pappans pengar och annat. Men hon är säkert trevlig, snygg är hon ju också och duktig på inredning.

    Jag är en av de som alltid tyckt om Bianca… men nu när hon ytterligare drar upp en skilsmässa som var för 20år sedan, hur mycket hon skyddar sin pappa…

    Och som någon här ovan nämnde, när det tog slut med P, Pernilla gjorde Allt och B vara bara en skitunge mot Pernilla och förstörde en hel semester för sin familj genom att sura. Fan ryck upp dig för din omgivnings skull eller gå och lägg dig, men förpesta inte för andra människor…

    Nä, B är duktig och driven, men bortskämd attityd.

    Tycker det känns lite som att Pernilla inte vill prata om det för att hon och Bianca ni har en ”bra relation” . Det skrev ju mycket innan att dom bråka osv, känns som att om Pernilla berättar vad hon egentligen tycker och tänker om emilio och vad han faktiskt gjort så har Bianca blivit arg. Så sorgligt…
    tycker det känns om Pernilla inte ”orkar bry sig mer” och pratar bra om emilio nu för att ha en bra relation med hennes barn

    Får vibbar från en viss Anna ”offer är inte alltid offer” Book över allt detta

    Bianca har tagit bort kommentarena nu. Kan vara snällt om du också tar bort dem, tänkte då du skulle bli snällare.

      nej vrf

        inget försvinner från nätet osv

    Men VARFÖR måste man som mamma skydda en skitstövel och låta barnen märka själva att en pappa är dum i huvudet? Varför säger man inte som det är direkt? Hade inte velat att mitt barn hade en ”fin” relation till någon som slagit ens mamma?

      Därför att det är deras pappa. Relationen till en förälder är betydligt mer komplex än svart eller vit. Självklart ska en förälder inte tillåta en relation till den andra föräldern som skadar barnet. Men man måste förstå att det inte alltid är det bästa för barnet att gå in och förstöra barnets relation till sin andra förälder. Barn fungerar inte som oss vuxna och även i vuxen ålder har många barn svårt att få ihop kärleken till sin förälder med de dåliga sidorna, och det även om föräldern utsatt barnet självt.

        Man ”skyddar” alltså inte skitstöveln, inte heller rättfärdigar, förlåter eller slätar man över det han gjort. Man sätter bara barnet i första rummet. Även om det kan låta obegripligt.

      Det man gör då är att man tvingar barnet att ta ställning och välja sida. Ett barn ska aldrig behöva välja sida mellan sina föräldrar. De ska välja sida om de själv vill och behöver men inte påtryckt av föräldrarna. Det leder bara till dåligt samvete och en inre konflikt för barnet.

    Förstår ingenting av detta ”drama”, alla barnen Oliver, Bianca och Benjamin har hyllat sin pappa på IG och skrivet att de älskar honom. Varför kan de inte bara leva i nuet och njuta av livet som är här och nu. Det går ju bra för hela familjen W och I, njut och ta vara på livet, morgondagen vet vi inget om. Kärlek & Fred

      Jo visst kan man leva i nuet, men det finns någon som alltid kommer att bära på smärtan. tänk om det nu inte gått bra för Pernilla? Tänk om hon inte kunnat ge barnen mat på bordet, jag menar, det var länge sedan hon var känd innan WV, vart var emilio då? vad hyllar dem honom för? Ser de inte hur mycket deras mamma kämpat? Nä, alltså det är bara patetiskt.

    ”Mer eller mindre” går inte att skriva när det gäller om nån får skylla sig själv! Antingen har Åsa skrivit att P fick skylla sig själv eller så har hon inte. Vidare så finns ingen fakta i denna tråd eller nån annanstans, gissar jag, att Emilio skulle vara den otäcka kvinnomisshandlande psykopat han utmålas till. Vad som finns är att han tydligen, vid nåt enstaka tillfälle, slagit P och sen hotat P för att polisanmäla. Och vidare att E sedan erkänt hoten men inte misshandeln? Samt därefter, förmodar jag, förlorat vårdnaden om barnen och tvingats till skilsmässa. Han kan mycket väl vara en bra man och pappa för det menar jag. Förmodligen impulsiv och känslosam men så kan man få va. Team Bianca här.

      Wow, snacka om att du inte fatta nånting av hela grejen. Tycker synd om sig om det här är dina åsikter på riktigt. Man behöver inte säga ”JAG FÖRMINSKAR DET DU SÄGER OM ATT HA BLIVIT MISSHANDLAD” för att förminska ett offer. Och jo, man är faktiskt en kvinnomisshandlare även om man bara slagit en kvinna en gång… och hotat, och spottat på, och stuckit, och kastat ut när hon är gravid. Jag hoppas du har högre standard hemma i alla fall annars bör du vakna.

        Inget av Pernillas barn har vittnat om detta vad jag vet. Dom minns tydligen en kärleksfull far. Varifrån kommer dina uppgifter?

          Haha på riktigt? Det är ju det hela tråden handlar om, att de minns en kärleksfull far när han egentligen misshandlade deras mamma och sen stack. Bianca var4-5 när han stack så att hon ”minns” nog bara det hon vill minnas, medan hennes mamma vet sanningen som hon inte vill inse.

      Enligt Pernilla var han dominerande och våldsam från starten av deras förhållande.

        Ok. Isf kan man tycka hon borde brutit betydligt tidigare och inte skaffat flera barn tillsammans med honom. Men dysfunktionella misshandelsförhållanden är alltid knepiga att förstå sig på. Men om det här handlat om vardagligt, s.k strukturerat våld, från första början så tar jag tillbaka avseende ”kan vara bra man och pappa för det.” För då är våldet uppenbart värderingsbaserat och inte impulsivt ”I stridens hetta” s.a.s.

    Vilken ynkrygg till ”man”!
    Låter kvinnorna bråka om skit han själv åstadkommit. Så agerar den värsta sortens mansbebis! ??

    Vem är Åsa Ingrosso?

      ?

      Svar till 17:15 Emilios supersmarta och snygga fru!

    Bra gjort av Pernilla! Bara hon vet sanningen

      Ja det var bra. Men inte ens hon har väl talat så här illa om Emilio som vissa andra i denna tråd gör. Klart hon gjorde rätt som avsluta sin relation med E. för övrigt. Utlevande våldsamheter ska ingen tolerera och inte heller hot. Men som sagt ovan. Emilio kan vara en bra man och pappa för det.

        Bra pappa? Som slängde ut Pernilla när hon var gravid, var på spy bar när hon födde, misshandlade henne, dödshotade henne, lämnade henne och barnen och bidrog aldrig mer en krona under deras uppväxt? Är det din version av en ”bra pappa”? Vilket skämt.

          Ribban för ’bra pappa’, på daggmasknivå.

    Svar till 18:09 Om du läser ”barnens” kommentarer som de skrivit till Emilio på hans Instagram så hyllar de honom, så de tycker att han är en bra pappa, oavsett vad omgivningen tycker. Det är barnens omdöme som är viktigt inte läsarnas.

      Du är en sorglig människa.

    Svar till 01:41 Deras barn har lärt sig att älska, glömma och förlåta. Och de har bara kärleksfulla ord till sin far idag, verkar svårt för vissa att acceptera barnens val att de älskar sin pappa.

    Åsa vill att alla ska tro att hon och Emilio har det så fantastiskt. I själva verket är det inte i närheten till hur det egentligen ligger till. Dom är inte alls omtyckta på palma och har knappt några vänner. Alla svenskar som bor på ön vägrar att äta på deras restauranger eller att ens synas med dom. Dom är skyldiga folk pengar till höger och vänster och fasaden de byggt upp på instagram genom att sitta och hylla varandra är allt annat än vad som egentligen händer. Emilios barn bor nästan aldrig hos dom när dom är där utan hos deras kompis pappa istället, det säger väl också ganska mycket om relationen till barnen som i själva verket inte ens tål Åsa. Dom har till och med lånat pengar av Emilios barn och lurat Åsas pappa som själv gjorde ett offentligt inlägg om det. Åsa är en riktig bedragerska och det har många redan förstått. Fråga om henne i Västervik så kommer ni få höra både det ena och det andra. Att hon ens sitter och yttrar sig om Pernilla säger ju ganska mycket det också. Så patetisk!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.