Penny Parnevik och hennes Douglas har blivit föräldrar

Stort grattis till den lyckliga familjen!! ❤️❤️❤️

178 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Stort grattis!! 🙂

      grattis till eran prins ❤?

    Grattis!

    [Borttagen kommentar]

      Vad menar du?

      Ja. Jag förstår inte hur Jesper och Mia kan acceptera det där. Fy fasen så obehagligt.

        Ja nog hade det varit bättre att pappa och mamma hade förbjudit henne att umgås med vem hon vill och föräldrarna borde också ha sett till att godkänna männen före, vad låter det som tycker du?

          Exakt! I slutändan så är hon en vuxen människa som bestämmer själv vem hon är tillsammans med. Vore helt sjukt om hennes föräldrar skulle behöva ”tillåta” henne det.

        De vill väl att deras dotter ska vara lycklig?

      Va? Varför tog du bort min kommentar Camilla?

        För att det var en onödig/småelak kommentar

          Tänk om alla elaka kommentar kunde tas bort. Odemokratiskt om vissa ska stå kvar. Men då måste nog ett under ske.

            Odemokratiskt?….

            Hahah ”odemokratiskt” där är en fucking blogg, skärp dig

          Jag respekterar såklart beslutet, men blev bara lite paff.

            Märkligt att du blir förvånad och inte förstår att det var olämpligt…

    Då kanske det blir en Dill eller Atticus iaf.

    Var hennes föräldrar med på förlossningen? Ser nyförlöst ut.

      Verkar så. Jesper la upp en bild för fyra timmar sedan där han skrev att det var dags att lämna rummet som Penny skulle föda i. Två timmar senare lägger han upp bilden ovan.

      Coolt. I Sverige får bara två vara medföljare.

        De var alltså med innan och efter, inte under förlossning

          Men i Sverige får inte anhöriga vara inne på förlossningen alls, inte på BB heller.

            Jodå, man får ha med två anhöriga. Måste inte vara eventuell partner ens

              Jag vet vänner som haft iallafall 3 personer med sig.

            Det finns ju väntrum utanför.

            Jodå, jag var med min dotter och svärson samt hans mamma under hela förlossningen – inga problem!

            Jo, du får ta med två personer och vilka de är väljer du själv. Besök på BB från andra släktingar förutom frisk partner och den nyföddas friska syskon brukar undanbes/inre tillåtas pga nyfödda är känsliga.

              Jag hade min dotter på Neo och det var inga problem att ha min syster på besök i vårt familjerum där så längel hon följde hygienregler. Så jag tror nog inte att det finns exakta regler för alla sjukhus.

                Så är det nog ja 🙂

                Det är skillnad på Neo och BB. På Neo stannar man ofta lite längre och därför brukar det vara okej med besök utöver den närmsta familjen, till från på BB och förlossningen.

            Får man absolut.

          Hos oss är det bara partner som ör ok. Funkar söker med någon annan om partner inte finns o dyl.

        Visste faktiskt inte att man inte fick ha med de man vill i Sverige. Själv hade jag dock inte velat ha med mina föräldrar strax innan och precis efter jag ska föda.

          Det är (vad jag hört) för att det innan den regeln hände att folk tog med sig orimligt många personer och att det blev svårjobbat för personalen. Det finns ju tex kulturella skillnader i hur man ser på födande, att ca hela släkten ska med i vissa fall. Det kan man ju tycka olika om och vissa vill ju vara mer privata än andra, men både för den födande kvinnan och för personalen kan det nog vara bra med mindre människor runt omkring.

            Skulle också tro att det beror på detta. Lugn och ro gör hela förlossningen säkrare.

              Du är expert på detta förstår jag?

                Det är väl ganska självklart att man föder säkrare i en lugn miljö än i en stressig miljö? Varför tror du många övar på att andas och hålla sig lugna inför en förlossning?

                  Plus att det är någons arbetsplats som i värsta fall kan skifta akut till att handla om liv och död. Då kan man inte ha släktträff i rummet som personalen ska springa slalom mellan.

                  Min mans kusin från San Fransisco hade valt att ha sin man, mamma och två kompisar med sig på förlossningen, hon kände sig lugn och trygg av deras närvaro.

                    Jag hade också flera familjemedlemmar, inklusive mina barn, närvarande. Mycket lugn.

                      Måste vara mysigt för barn att se sin mamma föda…

                      Ja. Fantastiskt.

                  ’En lugn miljö’ kan väl för någon vara att ha med familjen?

                    Även om familjen är typ 15 pers?

                    Är väl inte bara för den födande kvinnan utan även för personalens skull? Var ska man dra gränsen? Och vad händer om det blir en akut situation och du har 10 chockade släktingar i rummet medan personalen ska rädda livet på mamman eller barnet? Det är ändå ett sjukhus där även personalen ska kunna utföra ett säkert jobb i en lugn miljö.

                      Jag ska föda om ca en månad och min barnmorska talade om för mig att på förlossningen där jag bor är de två personer som får vara med max, detta berodde också på att om det händer mamma eller barnet något under förlossningen så är de lättar för personalen att sköta sitt jobb än att ha 10st till i rummet tex.

                    Skulle göra mig lugn om jag hade med min familj när de opererade bort min blindtarm. Rätt så sjukt att man inte får ha med familjen för att lugna en där.

                      Inte sjukt alls väl? Är för ditt eget bästa bestämmelserna finns. Minska infektionsrisken osv.

                      Tycker att det är ganska respektlöst att dra med en hel drös med folk. Det är faktiskt människor som ska sköta sitt jobb och se till att förlossningen är säker för barn och mamma. Tänka att bli störd, både genom att folk är fysiskt i vägen eller kanske verbalt.

                Man behöver kanske inte jättemånga högskolepoäng för att räkna ut att en förlossning utan publik är mindre påfrestande.

                  Hur många högskolepoäng har du och hur många barn har du fött?

                    240 och 2. Spännande kvot va?

                    Jag är utbildad socionom och sjuksköterska, och har två barn. Räkna själv om du är intresserad.

                  Jag hade inte publik, jag hade min närmsta familj närvarande – de som betyder allra mest för mig. Ser du så på dina närstående förstår jag att du har det bättre utan dem.

                    Ja och då gäller väl inte detta dig heller? Din närmsta familj är väl inte 10-15 pers? Och hursomhelst finns reglerna huvudsakligen för personalens arbetsmiljö.

          Jag var med då min vän födde, inga konstigheter

            Ja, men tror snarare att begränsningen ligger i _antalet_ personer och inte i vilka personer som får vistas i förlossningsrummet. Eller?

    Har ni sett felstavningen i hans inlägg? ”Couch” som blev ”soffa” i direkt översättningen. Eller menade han verkligen att Douglas var en soffa?

      Tja, i Expressen står att någon ’hängde upp’ när de la på telefonen.

      Lite kul men ändå så oviktigt ändå. Precis blivit morfar liksom ?

      Han stavade fel. Det som är pinsamt är hur kvällspressens journalister inte reflekterar över det när de översätter hans inlägg.

      Haha, det reagerade jag också på och skojade med min man om:) fattar att det var en felstavning, fast har man bott i Usa lika länge som Parnevik borde man inte göra såna fel. Det såg hursomhelst rätt kul ut när Dougulas plötsligt var en ”soffa”.

        För har man bott i USA så länge som Parnevik så kan man inte ha svårt att stava, man kan heller inte ha dyslexi. Man kan inte heller vara så glad så man skriver någon bokstav fel.
        Vad f-n är det för fel på er som letar fel i allt?

          Dessutom är det ju verkligen ingen som är född uppvuxen och bott i Sverige i hela sitt liv som stavar fel?

          Jag tycker i första hand att de svenska tidningarna som bara översatte rakt av är kassa. Det förstod väl vemsomhelst att han inte menade soffa, så varför inte tänka en extra gång? Riktad mot Aftonbladet.

    Why?

      ♥️

    OT. Bellsa som tjatat så mkt om det nya, fina kontoret i NYC… Idag när de skulle jobba därifrån så valde de att stanna i lgh för att det var så mysigt. Mysigt?! Verkligen…

      Säkert stora säkerhetsbrister som återigen spökar

        Ja man kan nästan misstänka att det inte finns något hyreskontrakt ??

      Hon vill väl njuta av lägenheten. Inget konstigt med det?

        Exakt! De har nyss fått nycklarna och vill njuta i lägenheten bara.

        Det är verkligen en bedrift att folk alltid lyckas hitta fel i allt Bella gör ?

          Men det är ju för att hon gör så mycket fel precis hela tiden! ?

            Som sagt, en bedrift.

            Haha

            Nej det gör hon inte men vissa bellabesatta galningar vänder allt hon gör till fel, finns inget fel så hittas det på fel allt för att smutskasta och göra narr av bella. Det är så sjukt.

            Vad gör hon för fel? Jag tycker att hon klarar sig bra här i livet och verkar ha ett riktigt bra liv!

        Bellsan kommer att få leva med mycket jetlag med det tänkta schemat. Gör det tungt att ta sig till kontoret! ? Eller så blir det inget bekymmer alls – om inget visum/arbetstillstånd beviljas…

      Hon hinner nog vistas i både lägenhet och på kontoret. Jag jobbar också hemifrån ibland, betyder inte att mitt kontor är totalt bortslösat.

        Hur, hon får ju inte resa in i landet på ett tag?

        Btw, borde inte lyxbella ha koll på stavning och bättre årgångar? Syftar på hennes Don (Dom) från 2006.

          Nouveau riche… det lyser igenom hela tiden…

            Vadå lyser igenom? Hon har ju inte gjort det till någon hemlighet direkt?

          Hela den Instastoryn från lägenheten var så full med fel att don/dom var minsta problemet…

          Jag kan ju personligen tycka att stavning och benämning är ganska viktigt – särskilt med lite miniskryt inskjutet sådär. När ska du tröttna på dina försvarstal som alltid låter exakt likadant? Nej, jag är inte CamCam heller.

          Du är som TV-Jesus, rolig i början, men nu jobbig och inte alls rolig.

      Hon måste passa på att njuta av lägenheten innan hon måste hem till Svedala igen och gud vet när hon får visum och kan återvända. ???

    OT camcam ”Hänt på restaurang” som skrev om Bianca skriver nu om Anita Clemence som tipsar på sin instastory om att man ska sno linneservetter från restauranger?

    Stämmer det att hennes pojkvän är hennes pappas gamle polare som känt henne sen hon var barn? Följer inte dom men har för mig att jag läst nått sånt här.

      [Borttagen kommentar]

        Äsch, är de lyckliga så skadar det ingen. Och pappan verkar ju vara okej med det också. Stort av honom kan jag tycka. Visar väl någonstans att han värderar hennes lycka över något annat.

        [Borttagen kommentar]

      ”Murray är en vän till tv-profilens föräldrar, Jesper Parnevik, 52, och Mia Parnevik, 51, och hon berättar att de umgåtts sedan hon bara var 10 år gammal.

      – Ja, det är en kompis till mamma och pappa. Så vi har hängt med honom sedan jag var 10 och så har det blivit att han var min storebror typ. Jag hade en stor crush på honom när jag var tonåring, berättar Penny Parnevik i programmet.”

      Tio år. Och gå i blöjor. Är inte samma sak!

        Haha ??

        Det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra. Sad but true.

        [Borttagen kommentar]

          Vad skulle du gissa själv? Är det här någonting som är lämpligt att diskutera?

        Din kommentar säger mer om dig, sjuka människa! Båda är vuxna!!!!!!

        [Borttagen kommentar]

        Penny var den drivande.

        Allt behöver inte vara så illa som vissa av er nu fått för er. Man kan inte bara handplocka ett slags skräckscenario och utgå från att det var så det var.

        Är det någon som vet hur Murray och familjen Parnevik blev polare? Är det Douglas och Jesper som är vänner från början eller är det Douglas föräldrar och paret Parnevik som är vänner. För det skiljer ju ändå 25 år mellan Douglas och Jesper.

          Det är 15 år mellan Jesper och Douglas.

    Ja varför?

      Camilla du kan ta bort mina kommentarer, blev sidetracked och vill inte ta ifrån uppmärksamheten med mitt svammel från bebislyckan.

    Stort grattis till den lilla familjen.??

    Ursäkta OT men kan inte låta bli. Är det bara jag som kommer att tänka på tv-jesus när jag ser det här? ? https://www.aftonbladet.se/tv/a/293312/mystiska-tv-mannen-forbryllar-polis

      Same.

      Jag skrev om tv-Jesus här för ett tag sen. Man undrar ju hur det e med honom, vad han gör.
      ? Kanske blev Sverige för litet för honom… Han har satsat på det stora landet i väst istället.

    Kära nån… Ni som kommenterar negativt om förhållandet vad är det som gör att ni absolut måste göra det under ett inlägg som är ett grattis till de nyblivna föräldrarna. Är det absolut tvunget att ni måste få ut er åsikt?!

      Säger en hel del om en människa när hen inte kan vara genuint glad för någon annans skull.

    Stort grattis, hur underbart är det inte med den lille pojken! Så glad för deras skull!!

    En hel dag utan thr..fi fan va gött alltså..

      Bra att veta att jag alltid sitter i ditt bakhuvud. ?

        Ånej….she’s back! ?

          Tack detsamma!

          God morgon förresten!

            Tekniskt sett är det inte morgon då klockan passerat 8.30. Har googlat detta samt funnit flera peer reviewed artiklar på ämnet som jag även har 257 högskolepoäng från internationella toppskolor som håller högsta (OBS! inte ’bästa’!) nivå. Detta utöver min expertis i daggmaskallergi, toakötextning och forntida sälbestånd.
            För att inte tala om min enorma ödmjukhet och allmänna älsklighet!
            ??

              ???

              En sarkasm (av grekiskans sarkasmos, σαρκασμός, med samma betydelse från σαρκάζειν ”slita sönder kött”, ”skära tänder (i raseri)”, till σάρξ (gen. σαρκός), ”kött”) …

              God morgon! ?

        Det är inget positivt för dig, såtillvida du inte avser att DU hånskrattar åt det, precis som du skrev till en annan anonym häromkvällen(när du fick psykbryt), att du skulle göra om hon drabbades av olycka.

      Vilken elak grej att skriva. Jösses. Tur att TRH verkar ha humor.

        ??

        [Borttagen kommentar]

          Få se här nu.

          Du blir chockad över att efter att jag blir kallad för diverse psykiska sjukdomar, spekuleras i ifall jag är sjukskriven och arbetslös (precis som att det är något fel med det, fattar ni hur många som läser här som ni hånar på samma gång), missbrukare, och sedan som grädden på moset så spekuleras det i mitt privatliv och om det är mina barn som har brutit med mig och om det stämmer (fast det var mer ett antagande än en fråga) så har barnen gjort rätt!

          Någon sitter och funderar på och tycker dessutom att det vore rätt ifall det stämmer. Något som är ett av det värsta som kan hända en person. Ren ondska.

          Men tycker alltså att det är jag som inte är frisk….

          Jag tror inte du blev chockad. Jag tror att mitt svar tog rätt den där det skulle, i ditt dåliga samvete.

          Fråga till CamCam.

          Hur mycket mer tänker du låta folk skriva till mig? Hur ska jag tolka att du även låter kl 00:42 stå kvar? Att du inte raderade här om dagen det som skriv om mig och mina eventuella barn. Alla diagnoser som du låter stå kvar. Att jag förmodligen är en missbrukare.

          Är det en signal du skickar mig som jag borde ta till mig av?

            Att hon inte rensade upp det både anonym och du skrev under inlägget om Bianca förvånar mig. Oavsett vem som började så betedde ni er sjukt där. Helt jävla otroligt vad ni skrev till varandra.

              [Borttagen kommentar]

                Jag försvarar inte anonym. Jag tycker att anonyms kommentarer OCH trhs ska raderas. Jag säger inte att anonym är oskyldig. Jag säger att bägge deras kommentarer var otrevliga och jag tycker inte att deras diskussion har på den här bloggen att göra. Jag pratar inte om vem som hade rätt eller inte.

                  Jag tycker alltså att otrevliga och elaka kommentarer ska raderas, oavsett vem som förtjänar det eller började eller skriver i självförsvar.

                    Det är väl bättre att någon aldrig ska behöva gå självförsvar? ??‍♀️

                    För hade man kunnat lita på att CC raderar så behövs det inte.

                      Ja visst men nu är det inte så

                      12:31 Vad vill du ens säga? Är du samma som 12:22? Om ja vad menar du då med kl 12:31?

                      Jag menar att jag håller med om att det bästa vore om alla var trevliga mot varandra och att elaka kommentarer raderas direkt de kommer upp. Men det skedde ju inte i det här fallet. Camilla kan ju inte vakta kommentarsfältet dag och natt. Och uppenbarligen finns det läsare som inte kan bete sig. Hade jag varit Camilla hade jag satt fler på modd.

                      Men sluta att gulla med CC. Det spelar inte någon roll hur mycket tid hon får på sig. Hon raderar ingenting. Trh kan vara borta i veckor och ändå skrivs det skit om henne men allt får stå kvar.

                      E: Precis så. Och det är inte bara mot mig utan även mot Moa, Helena hela vägen till +. Prisson Beauty, mfl mfl.

                      CamCam raderar noll om det är en känd kommentror som är här inne. Det enda hon raderar är om de bloggare hon skriver om.

                      Till de som känner det på sig att det är riktat till dem ovan och nedan i tråden, tack! ?

                      Detsamma gäller ju kommentarer om de influencers hon skriver om. En del är de är fritt fram att skriva exakt vad som helst om, andra raderas minsta lilla.

                      Trh, Jag skrev 11.58 och vill verkligen poängtera att jag inte tycker att du förtjänade de kommentarer du fick under inlägget om Bianca och ber om ursäkt om min kommentar uppfattas så.

                      13:03

                      Ok. Tack! ?

                  Jo det gjorde du. Du skrev oavsett vem som började. Så himla bängt av dig. ?
                  Och du tycker att också TrH gjorde fel. Och jag tycker du är knäpp om du inte fattar att TrH inte gjort något fel alls.

                    Okej, du har bestämt dig för vad jag tycker. Då är det ingen idé. Men med ”oavsett vem som började” så menar jag vilka kommentarer jag tycker ska raderas, inte vem som hade rätt eller fel. Jag tycker inte att trhs kommentarer ska få stå kvar om anonyms raderas. Det betyder INTE att jag anser att trh började eller skrev i självförsvar eller har gjort fel. Det betyder bara att jag tycker att även hennes kommentarer var otrevliga och jag tycker inte att det bidrar med något alls att låta den diskussionen ligga kvar.

                      Du får antingen lära dig att skriva på svenska eller stå till vad du tycker.
                      ”Oavsett vem som började så betedde NI er sjukt där.”

                      Och du gick just ett par meter i TrHs skor.

                      Ja jag tycker att det var sjuka kommentarer där och att hela tråden borde raderas. Men jag har inte sagt något om vem som förtjänade vad eller vem som hade mer rätt att skriva än den andra. Ja tycker inte att de kommentarerna hör hemma här över huvud taget och bidrar bara till tråkig stämning. Men vi kommer inte längre här. Du har bestämt dig för vad jag menar och det spelar ingen större roll. Jag antar att vi är överens ändå om att Camilla borde rensa upp mer bland kommentarerna och modda fler som är elaka mot andra som kommenterar.

            Ja Cams, det är dags att sätta ned foten här. Trh är inte min största idol, men jag blir verkligen illa berörd över de personangrepp som riktas mot henne bland kommentarerna på den här bloggen.

            Hej,
            Jag vet att du förmodligen inte är så sugen på att avslöja din mailadress, men skulle du vilja maila mig på kontakt@bloggbevakning.se?
            Med den nya funktionen är det som sagt både enklare och snabbare för mig att kunna radera kommentarer utan att efterföljande trådar försvinner och med det verktyget kan jag städa upp och kontrollera kommentarsfältet mycket bättre.

            Men… eftersom den funktionen är ny och den här bloggen i skrivande stund har snudd på 750 000 kommentarer (vilket är cräjsy) så är det lite svårmanövrerat att hitta gamla kommentarer som den du åsyftar här ovan. Jag har försökt söka och kombinationssöka på flera olika vis, men kan inte hitta de du skriver om och som jag uppenbarligen missat.

            Kan du inte maila mig dessa inlägg eller bara länka till dem här.
            Det ska egentligen inte behövas, att du hjälper mig modda min egen blogg, men på det här sättet går det fortare och kommentarerna kan tas bort så fort som möjligt.

                Det tror jag hon vet eftersom att hon släppte loss kommenterer från modd.

                Men just där bad jag om att det skulle få stå kvar eftersom att den ondskan fått stå där hela dagen och jag ville att mitt svar på tal skulle synas.

                Så där gjorde CamCam det jag bad henne om förutom då att det fanns mer där att radera. Som tex diagnos och missbruk.

                Men jag är ok med om allt försvinner nu.

              Jag får fundera. Kanske skaffar jag en ny slask-mail. Jag kommer isf att identifiera mig genom att skriva under med det fejk-mail som jag uppger här.

              Men det betyder mycket bara det att din avsikt är att det inte ska få stå kvar. Sen ifall du missar gör mig inte så mycket.

              Att de som skriver anonym når mig inte 99% av tiden. Oftast när jag svara emot så är det för att stå upp för alla dem som inte vågar eller kan göra det åt sig själva. Att visa på att det inte är ok att prata så med någon och att man borde säga ifrån.

              Men om du börjar bli bättre på att radera så ska jag sträva efter att låta bli att svara på dylikt i fortsättningen så att vi slipper dessa kilometrar av meningslösa otrevligheter. 🙂

                Jag har precis gått igenom det här inlägget och raderat en massa.
                https://bloggbevakning.se/2019/08/14/harlig-victim-blaming-pa-bianca-ingrossos-instagramkonto/

                  ??

              Intressant dock att trhs kommentarer där hon önskar att anonyms barn ska lämna hen och att hon önskar anonym olycka får stå kvar. Är det okej att skriva vad som helst så länge någon annan började?

                I det här inlägget?
                https://bloggbevakning.se/2019/08/14/harlig-victim-blaming-pa-bianca-ingrossos-instagramkonto/

                Det enda jag hittade där var folk som spekulerade i huruvida TRH’s barn lämnat henne och det är givetvis raderat.

                  Men där trh önskar att anonyms barn lämnar hen, att trh kommer hånskratta åt all olycka som sker anonym osv? Jag undrar bara varför det är okej att säga bara för att man inte var den som började.

                    Nej, absolut inte.

                  Nej mitt svar på tal är kvar.

                    Igen trh, jag säger inte att du förtjänade de kommentarer du fick. Jag tycker bara att dina otrevliga svar också borde raderas. För trevlighetens skull i kommentarsfältet.

                      Det håller jag med om.

                      Bra för trh om det försvinner så att hen återigen, nästa gång det brinner, kan hävda att hen minsann alltid är trevlig och håller god ton…

                      Du, för min del får det mer än gärna stå kvar så att du sent glömmer.

                      Hoppas att du gjorde en print på det så att du alltid kan ta fram och läsa det.

                      Nu vänder vi blad. ☺️

                      Eeh, du vet att det finns flera anonym va?
                      Det var inte mig du önskade evig olycka och barnlöshet, men nej, vi glömmer inte när du visar ditt rätta ansikte.

                      och: ☺️

            Jag är förvånad över att du överhuvudtaget får kommentera här. Ditt beteende här i kommentarsfältet är många gånger allt annat än god. Du ska vara glad att Camilla ser mellan fingrarna när det gäller dig, då ingen annan tillåts skriva så vidrigt och nedlåtande som du ofta gör. Usch!

      Jag letar efter TrH:s kommentarer för att det känns som om det är någon man nästan känner. Att TrH så modigt har kvar sitt nick efter allt negativt som skrivs, är bra.

      Jag håller inte med om allt, men jag vill absolut ha kvar dig här. Vi borde vara fler som skulle våga och orka ha ett nick, men ja. Se själva. Men jag hoppas att de som orkar fortsätter att ha det. ?

        *Jag håller inte med om allt du tycker, TrH, men uppskattar att du skriver och ibland har jag likadana åsikter. Att skriva på ett bra sätt mot dig, bemöts även bra av dig.

          Och förlåt, jag skulle ha skrivit grattis till sonen också. Jag är så glad för att Penny och Douglas är så lyckliga.???

        ????

          Hej, nu är jag tillbaka. ?❤️??tillbaka till dig, TrH. Nu kör vi!

            Och jag vet inte vad som skrevs under Bianca-inlägget, men en sak vet jag TrH ?

            Och det är att du har varit mycket bra mot mig de få gånger vi skriver till varandra och det oavsett om vi har olika åsikter. Mycket bra!

              ??

                Nu har jag läst ifatt dina kommentarer i den tråden (insåg att jag hade läst mycket innan) samt mycket av de andras kommentarer.

                Jag tänker så här. Dels blir du ofta missförstådd, så även där under Bianca-inlägget. (Så fort en del ser ditt nick så tar de in det du skriver på ett annat sätt än om någon annan hade skrivit.)

                Så redan där blir det tokigt, därför att de inte kan eller vill förstå dig. Jag tror många gånger att de inte ens läser vad du skriver. De ”hugger” så fort de kan istället och de är ”helt säkra” på exakt vad du menar. Trots att de inte vet det.

                (Just där var det ett oerhört brett ämne som det var lätt att missuppfatta varandra i)

                Och ibland, absolut så missuppfattas det åt olika håll, därför att ni skriver om olika saker,

                men jag tror att du, TrH skulle ha det så mycket trevligare här inne om du inte ”matade vargarna” om det nu är rätt uttryckt.

                Jag menar att om du – så ofta du bara klarar och känner dig okej med det – låter bli att ge de som vill dig illa komma till tals

                genom att inte svara på de kommentarerna. Så skulle ännu fler av de som egentligen vill och kan förstå dig inte behöva se den mindre positiva ”försvarar-sidan” av dig.

                Jag ser ju igenom det hela. Du förklarar för dem att du har andra referensramar och ofta försöker du nå dem. Men ibland så blir det för mycket av det negativa mot dig och då reagerar du så klart.

                Men om du så ofta som möjligt bromsar det långt innan och istället kommenterar nästan enbart bland de som är trevliga att skriva till.

                Då tröttnar de som är mindre positiva till dig, förhoppningsvis på att försöka få dig ur balans.

                Här tänker du kanske de får mig inte ur balans, jag försvarar mig bara. Ja, fast det tar energi oavsett och spara den till de som du anser är vettiga här istället.

                  Jag håller inte med. Har testat. Det blir bara värre. Då ökar de på tills de får en reaktion + att läser andra det som får stå oemotsagt tillräckligt många gånger så börjar de tro på skiten.

                  Det är många här som inte har bemött en enda gång. Det har aldrig hjälpt dem och tillsist har de börjat skriva som anonym istället.

                  Det är en myt att tro att ignorera hjälper. Det fungerar inte på skolgården och inte heller i vuxenlivet.

                  Men tack för omtanke! ?

                    Jag kan delvis förstå hur du menar, TrH ?. Jag sätter en blomma efter ditt nick så att du ser att jag menar väl.

                    Jag vill inte påverka dig att göra som jag skriver, bara ge dig min syn på hur jag skulle ha gjort om jag vore du och nu är jag inte det.

                    Jag och andra som använder metoden att inte få igång de som börjar tjafsa. Lyckas ofta få dem att sluta. Om du har andra erfarenheter så är det så och under Bianca-inlägget kan jag förstå att ni åt båda håll ville förklara vad ni tänkte om det, även om det till sist gick överstyr.

                    Självklart ska du förklara för de andra som kommenterar, hur du menar. Det är viktigt och bra.

                    Men de i många fall som bara är ute efter att tjafsa, de skulle i alla fall jag låta få gläfsa på bäst de vill där i sin ensamhet. Jag skulle inte svara på det.

                    Precis i början när jag kommenterade för länge sedan, så försökte jag förklara inför sådana som inte ville förstå. Det slutade bara med att de fick mer att ha ”roligt” om.

                    De märkte ord och försökte få mig ur balans. Jag sa det till en god vän som gav mig rådet att svara helt enkelt inte så tröttnar de.

                    Så menade jag. Trevlig helg!!?

                      Jag förstod hur du menade men håller ändå inte med.

                      Tack detsamma! ?

                      Absolut och det är ju det fina. Det går hur bra som helst, TrH. ?

                      Jag gör på mitt sätt och du på ditt. Bara intressant att vi har olika strategier. Ha det fint! ?

                  Men det första du skriver håller jag helt med om. ?

                    Här svarade jag igen. Syns strax.?

                    Ja och det fina är att vi behöver inte hålla med varandra om allt. Du och jag kan diskutera ändå.

                Jag skrev ett långt svar till dig, TrH ?som fastnade i modd.

                  ??

                    Jag menar alltid bara väl, både mot dig, TrH ? och andra, men jag gjorde snabbt så att jag inte svarar när folk inte vill en väl.

                    De skriver oftast inte mer då och oavsett om de fortsätter eller inte, så ”häller man inte på tändvätska” på elden. Så till slut ”slocknar den” – det blir inte roligt för dem att fortsätta skriva.

                    Att svara med tystnad (inte svara alls) kan vara det som är mest effektivt.

                    ?

                      Då tror jag att du skrev du som anonym när det fungerade.

                      Och visst slutade du att ha det nick du hade tidigare?

                      Ja, jag hade några nick framförallt ett, men skriver oftast inte alls längre. Om jag gör det så skriver jag ofta ”Anonym”, ja. Du kände igen mig en gång i början av sommaren.

                      Min vän som jag skrev om nyss sa att vissa som kommenterar letar fel vad man än gör så svara dem helt enkelt inte. Det rådet tog jag omedelbart till mig och mådde därefter mycket bättre när jag skrev och läste.

                      Därför att det är lätt att tänka nejdå jag tar inte åt mig och det är viktigt att få förklara min synpunkt.

                      Men om vi tänker oss skolgården du nämnde, så får vi mycket mer positiv energi av vissa. Medan andra nästan släcker ut den oavsett hur bra humör vi var på.

                      Och då behöver vi inte vara varken vänliga eller ge svar på tal mot de som inte vill oss väl, för vi är helt enkelt inte kvar där borta.

                      Vi går till de som ger oss positiv energi och då är det lättare att ge dem det tillbaka.

                      ??Detta är inte bara till TrH, vi kan tänka så vi andra också. ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.