Mängden anmälningar mot företaget bakom hårborttagningsprylarna MyFlawless fullkomligt rasar in till Konsumentverket och fler lär det nog bli, så vida inte ryktet om dem lyckats sprida sig ordentligt.
Några av våra största influencers har marknadsfört produkterna, influencers som är kopplade till nätverk som styr upp deras samarbeten åt dem, så frågan är var ansvaret ska läggas.
Hade jag varit kopplad till ett stort nätverk som får bra betalt för alla samarbeten de skakar fram åt mig så hade jag nog litat på att de gjort sitt jobb grundligt innan de presenterat ett företag och ett samarbete till mig.
Så vad är det egentligen som hänt här?
Är det ansvariga på de olika plattformarna som inte gjort sitt jobb eller är det MyFlawless som lurat brallorna av hela influencer-Sverige?
Följande influencers (och säkert ännu fler) har marknadsfört företaget MyFlawless den senaste tiden och de flesta av dem har sedan tagit bort alla spår av det utan ett ord till förklaring
Marie Serneholt
Isabella Löwengrip
Alexandra ”Kissie” Nilsson
Anna Toledano Book
AnnaLisa Herascu
Alexandra Bring
Isabella Jedler
Jasmine Gustafsson
Amanda Strand
Antonija Mandir
Var tycker ni ansvaret ligger?
Hos influencern? Hos deras plattform som förhandlar fram samarbetet (om de har en) eller hos företaget?
Eller en kombination?
