Vem är egentligen VD för vad?

Isabella Löwengrip inleder sitt inlägg(efter texten om sonens födelsedag) med att visa upp produkter från Löwengrip Beauty för att sedan gå över och berätta om hur hon träffat alla ”team”. Slutligen visar hon upp bilden här ovan, och det är väl inte helt orimligt att anta att texten under bilden också handlar om Löwengrip Beauty, eller hur?

Jag är glad och tacksam över att ha Gustav ombord. //Isabella Löwengrip

Gustav?
Men är inte han VD för Löwengrip Invest?
Och är inte Pingis VD för Löwengrip Beauty?

Är anledningen till att Isabella är glad och tacksam att Gustav just nu sitter på två stolar?
En skinka på Invest och den andra på Beauty.
Det skulle innebära att Pingis inte längre är VD för företaget, någonting hon fortfarande var så sent som den 8 november – i alla fall om man ska tro alla artiklar som skrevs om företaget efter SvDs granskning.
På Löwengrip Invest står det dock klart och tydligt vem VDn är – Gustav Karlsson.

Vad tror ni?
Har Gustav klivit in som VD även för Beauty, och vad har då Pingis tagit vägen? Eller handlar detta om att Isabella inte kan hålla isär sina bolag och helt sonika blandat ihop dem?
No harm, no foul – det kan hända den bäste av oss! 😉
#inteallagustavs

212 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jag läste också hennes inlägg som att Pingis är ute ur bilden.

    Hur som helst så verkar hon ha svårt att skilja på alla företag i gruppen.

      Pingis är föräldraledig.

        Nej det är hon inte
        Jösses alltså kan du inte bättre än så?

          Vad gör Pingis då, du som vet? Berätta gärna istället för att vara dryg.

            hon håller samarbeten med ANDRA BOLAG, är inte dryg vart får du & de andra som gillar din kommentar ifrån??
            blir bara trött på folk som tror att bara för att man fått barn så är man ”borta” ur verkligheten
            jisses

              Har jag någonstans skrivit att hon är ”borta ur verkligheten”? Du hetsar verkligen upp dig för ingenting och har inte så mkt självinsikt om du inte förstår att båda dina kommentarer inte låter speciellt sympatiska. Men, skitsamma. Ja Pingis gör samarbeten på insta, men hon är fortfarande föräldraledig från Löwengrip Beauty. Det går att vara annat än 100% föräldraledig. Nu diskuterade vi ju hennes roll som VD och i den rollen är hon ju föräldraledig. Sen får du ju såklart tycka vad du vill men det ändrar inte det faktumet.

                Man kan ju undra vem det är som hetsar upp sig? Jag skriver att människan inte är föräldraledig som många påstår här inne . Pingis lägger ner sin tid på annat helt enkelt
                På en skala noll till 100 hur sympatisk anser du att du är när du skriver på detta sätt ?

                Man kan ju undra liksom hur gammal du är
                Du Kanske kan börja med att läsa texten istället för att göra egna analyser som saknar annat innehåll än påhopp

                  Oh lord… Jag ger upp! Ha en trevlig kväll 🙂

                  Hur gammal är du liksom själv liksom

          Andas 13:23 ?

            är du här igen med andas terapin? hahaha

        Alla samarbeten då???

          Hon är väl föräldraledig från Löwengrip Beauty. Vad hon gör på Instagram är väl rätt orelevant i sammanhanget när vi diskuterar VDs i Löwengrip Beauty, tycker du inte?

            Ja exakt jobbar alltså inte med Beauty men jobbar med annat istället, & då är man inte 100% föräldraledig
            sen kan man UNDRA varför hon inte gör det? Jo för att hon inte vill så det har inget med föräldraledighet att göra

            Lisa / 14:26
            Nej det tycker jag inte, äger man 50% av aktierna i ett stort företag är det väldigt sällan man är föräldraledig & har hon valt att lägga ner den lilla tid hon jobbar på andra samarbeten är det för att hon INTE VILL, så har inget med föräldraledigheten att höra.

              Får jag fråga hur du vet att Pingis inte vill jobba med Löwengrip Beauty? Känner du henne? Du verkar så väldigt insatt i hur hon tycker och tänker.

                Man behöver inte vara insatt för att förstå en situation.

                  Så du gissar du alltså.

                    Tänk så här: man jobbar inte 100% av ngn anledning Utan säg ex 40% , man lägger Den tiden på allt annat ( helt nya samarbeten ) än ex i vårt fall LB….

              Att posta samarbeten på instagram tar väl inte så mycket tid? Hon är föräldrarledig från jobbet som VD och de har Gustav (och tidigare Jeanette) som stallföreträdande VD. Hur aktiv hon är för närvarande i företaget som delägare och styrelseordförande vet jag inget om men det är separat från föräldrarledigheten från VD-rollen.

                Gör man sätt enl lag så tar det mer än ett Instagram inläggs tid
                Sedan kan man diskutera hur många det är som gör på rätt sätt

          Hon är väl föräldrarledig från VD jobbet. Det innebär ju inte att hon inte kan göra samarbeten och betyder inte heller att hon plockar ut föräldrapeng.

            Kan alla bara lära sig stava till ”föräldraledig”? Tack på förhand.

              Tack för det, visste faktiskt inte att det inte skulle vara ett r där.

        Fast det står inte någonstans att hon är vd längre för Löwengrip Beauty, kolla allabolag.

          Har aldrig stått i officiella papper att Beuty haren vd.

            Aha… tack för info. Lite skumt faktiskt ?

              det är rätt vanligt att folk säger att de är VD fast de inte är det i papprerna, de kanske sitter i styrelsen el har hög befattning i bolaget men att man väljer att inte registrera detta hos BV,många gånger beror det på okunskap

            Pingis har nog helt enkelt kallat sig för CEO. Det är ingen svensk titel och ingenting som Aktiebolagslagen behandlar. Det står CEO på Linkedin och Pingis brukade använda den titeln i intervjuer osv.
            Utser styrelsen en VD eller Vice-VD så ska detta dock anmälas till Bolagsverket.

              Hon fuskar vidare som vanligt.

      Allt med Löwengrip Invest är så märkligt. Hemsidan ”uppdateras” fortfarande. Flera veckor senare.

        Först angav hon att Jeanette var tf vd under Pingis ledighet men får något tag sedan angav hon att Gustav gått in även där. Då syntes inte Jeanette till men har för mig att hon sågs på bild för ett tag sedan. Hon var i alla fall närvarande när Isabella hade sitt jippo på Åhlens.
        Det är väl för lite att göra som vd för Invest. Gustav blev anställd för att han hade arbetstillstånd i USA och USA for ju sin kos. Kan också vara att Jeanette tröttnat på alla turer runt bolaget och dess ägare och vill trappa ner. Hon är väl 60+?
        Intressant är att i augusti september angav hon att Gustav skulle presenteras på bloggen men det har ingen sett till.
        Att Isabella har kastat Pingis under bussen är ju noterat. Pingis är fortfarande styrelseordförande i Beauty.
        Notera också hon skriver att huset blev en fälla men hon har fortfarande husets instagram öppe. Motsägelsefull dam detta.

          Fast det är bra att inte presentera anställda på bloggen så det inte blir drev kring dem.

            Ja- speciellt med tanke på den enorma hotbild som finns mot IL?

      Och även svårt att skilja på bolagens pengar jämte hennes egna..

        Mia! Jag har också funderat på att Isabella pratar om att bolagets verksamhet och pengar är samma sak som hennes personliga pengar. Det känns oprofessionellt av Isabella. Hon skulle ha behövt kunniga bolagsmänniskor från början.

        Det har hon nog inte Mia men pengarna i hennes eget bolag styr hon över och gör vad hon vill med. Det vanliga är att ett bolags pengar betalar VDs/ägares omkostnader vad gäller bolagets affärer och behov som hotell, resor, nanny och sånt som underlättar arbetet.

          haha va? är det vanligt att företagets pengar bekostar nanny??

            Det har väl socialtjänsten/arbetsförmedlingen stått för?

              Hm nej? Soc bekostar absolut ingen nanny? Inte ens om du skulle ha de pga dina sk diagnoser.

          Det är okej att ett bolag betalar nannys, privata resor etc om bolaget betalar arbetsgivaravgifter och den anställde förmånsbeskattas för beloppet. Alla utgifter som inte kan härledas till verksamheten utan klassas som privata skall behandlas på samma sätt. Det kostar ofta mer än det smakar i slutändan. Bättre att plocka utdelning och sedan betala själv.

      Pingis är föräldraledig och Gustav är därför tillfällig VD även i Löwengrip Beauty – det har hon ju skrivit tidigare och det har du ju säkert läst och vet eftersom du följer Isabella så noggrant? Du ville bara skriva ett inlägg eller? Bolagen har väl slagits samman lite emellanåt och det verkar väl smart och bra.

        Menar du tillförordnad ?

    Pingpong fick väl lämna när hennes vidriga personlighet avslöjades. Bella är dock inte bättre på något sätt men Pingis känns fulare till sättet.

      Hon har tjänat sina miljoner, nu kan hon må gott resan av livet!

        Så mycket har hon inte tjänat. Det är inte Notch vi snackar om här.

    Isabella har inte kunskap om bolag, hon försöker dribbla bort korten. I mina ögon är hon en korkad företagsledare.

      Håller med! En amatör.

      Jag läste en gammal intervju med en tidigare anställd nära IL som sa att hon tyckte Isabella är väldigt kunnig och en väldigt bra chef som är mån om att alla ska ha kul och trivas, att hon tyckte det skulle finnas fler ledare som Isabella. Men IL själv har ju sagt att hon är dålig som chef och anställer andra att göra det hon själv ej är bra på. Får hoppas hon kan lita på sina anställda.

    Stod nånstans att han har steppat in som VD även för Löwengrip beauty pga Pingis är på föräldrarledighet.

      Ja, det stemmer, det skrev hun for en uke eller to siden.

      Korrekt, den 6 november skrev hon i sin blogg om det bl a.

        ”Jag känner en förtvivlad över att jag har svikit gänget och inte lyckas ro i hamn allt vi har i sikte. Min VD är kvar (han är tillfällig VD i Löwengrip Beauty också) samt Marisol som ska jobba med min stiftelse. Även anställda i Löwengrip Beauty är kvar. Men alla personer som har jobbat med mig och mina sociala medier har fått sluta och har uppsägningstid nu. Det har varit en stor sorg på kontoret.”
        https://www.isabellalowengrip.se/2019/11/06/tuffa-beslut/

      Alltså pingis är inte föräldraledig
      Hon gör flera samarbeten

        Hon kan ju fortfarande vara föräldraledig från sin tjänst som VD på Löwengrip Beauty (vilket är det som diskuteras här). Att hon gör samarbeten kan ju påverka vilken föräldrapenning hon tar ut men har inte med hennes föräldraledighet från Löwengrip Beauty att göra. Är ju inte helt ovanligt att vara föräldraledig från sitt heltidsjobb och ägna sig åt mindre bisysslor under tiden.

          Då kan man inte säga att man föräldraledig om man jobbar med Annat , svårare än så är det inte .
          Då säger man att hon inte jobbar med xx för tillfället / dyl. Har INGET med föräldraledighet att göra
          Skillnad på bananer o hallon

            Haha mm håller med. Förstår inte resonemanget här. Man kan inte lagligt vara föräldraledig och arbeta. Kvittar ju vad man är föräldraledig från. Den tid man räknar att inkomsten kommer ifrån är man inte föräldraledig öht. Så alltså är hon borta från LB och jobbar med annat. (samarbeten)

              Undra om det går (genom ett kryphål) att ha intäkter i AB eller enskild firma, ta ut föräldraledighet för att se när den är slut ta ut lön..?

              Men man behöver inte vara föräldraledig på heltid. Man kan t.ex. arbeta halvtid och vara föräldraledig på resten.

            Man kan ju ändå säga att hon är föräldraledig från tjänsten som VD. Det händer titt som tätt att folk är föräldralediga från vårt bolag på 100 % och sedan under föräldraledigheten tillåts ha någon mindre bisyssla. Det kan ju påverka deras föräldrapenning, men de är fortfarande föräldralediga från sin tjänst hos oss på heltid och vikarien är kvar på heltid. Det som diskuteras här är ju om Pingis är föräldraledig från sin VD-tjänst och om någon annan vikarierar på den tjänsten under tiden, inget annat.

          Går man som ägare (och påstådd entreprenör) på föräldraledighet 100% när ens bolag bevisligen är i någon form av kris?

            Hon är förmodligen med som ägare även om Gustav är VD just nu. Kanske inte så bra för ett bolag i kris om Pingis skulle vara VD när hon inte kan/vill jobba heltid som ny mamma?

        Man kan vara föräldraledig men arbeta deltid. Tror inte nån tänkt sig att hon skulle föda barn och sen fortsätta jobba 100%.

      Ja, antingen har C missat/glömt den infon eller valt att utelämna.

      Har han steppat sig fram till sin vd-position…..?

    Kan det inte vara så att Gustav är tillfällig vd nu när Pingis är föräldrarledig?

      Så lär det ju förmodligen vara. Känns rimligt

      Jo det har ju IL skrivit på sin blogg för ett tag sedan.

        Ja, 6 november. Se ovan.

          Tycker mer att det är märkligt att den tanken inte slagit CC? Det behöver ju inte innebära nåt drama att Gustav nu finns tillgänglig.

      Det finns ingen extern VD registrerad för Löwengrip Beauty och PH är registrerad som styrelseordförande för det bolaget. Att Gustav Karlsson (GK) axlar rollen som VD för Löwengrip Beauty är både praktiskt och helt logiskt. Ytterst ansvarig är fortfarande PH för det bolaget i sin roll som styrelseordförande.
      Att välja sin VD som parhäst och att tillsammans vända skutan och bygga upp stabiliteten i bolaget är rätt strategi. Det är ett klokt sätt att få synergier i verksamheten och att bygga en gemensam företagskultur på.
      Det spekuleras friskt att det är ES som är hennes mentor och rådgivare och hjälper henne att hantera de senaste månadernas svårigheter. Han bidrar säkert men jag tror att hon hittat exakt den VD hon behöver i GK, någon som arbetar i det tysta att bygga upp bolagen och med vana att driva och leda mindre ägarledda företag.
      I sin roll som företagsledare gör hon många riktigt bra saker just nu. Så länge hon håller sig till den delen syns glimtar av en helt annan person än den i rollen som influencer. Som jag tidigare påpekat är den rollen svår att förena med rollen som företagsledare då de bygger på väsensskilda strategier. Det är lite tråkigt för det finns risk för att det hon gör som influencer kan komma att överskugga de bra saker som hon försöker att göra som företagsledare.
      Varför bryr jag mig kanske någon undrar? Jo för IL har en rad egenskaper som är framgångsfaktorer för att lyckas som entreprenör. Där hon brister är att hon inte lyckats identifiera vad hon behöver hjälp med, och vilka som faktiskt kan och vill hjälpa henne. Som vågar utmana henne och lära henne rätt beteenden för rollen som företagsledare och kan få henne att sluta vara en influencer och bli den företagsledare hon kan vara.
      Sverige behöver alla sina entreprenörer och vi behöver entreprenörer som är stöpta i olika formar.

        Så bra inlägg Syster Yster.

          Japp, Syster Yster har en sann analysförmåga, har alltid beundrat henne.

            Fast det finns ingen som helst anledning att tro att hon är en entreprenööör överhuvudtaget. Det hon gör nu gör hon antagligen för att hon är tvungen, för att någon säger åt henne och hon inte vågar/ kan/ får ta sina sedvanliga impulsiva beslut. Hon är ett tomt skal vad jag kan se. Vad är det för Fanclub som dyker upp och lajkar det här inlägget?

        Jag tror inte hon “gör“ så mycket (precis som innan mao.). Hon kunde fejka framgång och nätverka framgångsrikt på falska grunder, hon har även en trevlig röst när hon inte skrattar och har sina buzinezz-floskler hon kommer med som låter helt okej de första tio minuterna. Hon kan vara charmig och engagerad mot folk hon vill få ut nåt av.
        Men det verkar ju som att Gustav tar vettiga beslut, men vart ska det leda förutom avveckling? Säljer de överhuvudtaget en endaste Löwengripprodukt nuförtiden?

        Bra inlägg ! ?? Läste dock PH som Paradise Hotel, IL som Inkomstskattelagen & GK som golfklubben ???

        Tänk om hela kommentarsfältet hållit sån här kvalitet, det hade varit grejer det!

    Om man inte har sans och vett att vara ärlig om sina besökssiffror, så klarar man nog inte av att hålla sig till sanningen i övrigt.

    Texten om sonen födelsedag samtidigt som hon visar en bild på sig själv där hon tittar ned?? Märks att teamen slutat snarare..

    Och inga totalsponsrade kalas längre??

      ”Min Chanelväska är på väg att rymma! Ring Magnus!”

      Ja, man får väl lägga upp vad man vill..men fattar inte tankegången där. Framstår enbart som enormt ego.
      Vill man inte visa sina barn av integritetsskäl, vilket jag har full respekt för, men ändå vill dela ett inlägg om födelsedag så kan man väl ta ngn av alla bilder med sonen hon haft i blogg och på IG (utan att hans ansikte syns), en bild på paket, tårta eller den fina bilden hon delade i stories som nybliven mor med lilla G i famnen.

        Tänk att kalaset var hemma hos barnens pappa med hans släkt. En möjlighet kan vara att de inte vill att bilder tagna i hans hem publiceras.

          Det hade inte jag velat

      Bara ogenomtänkt och korkat eller planerat? Gissar på att det är en provokation för att folk ska ilskna till och reagera och fylla kommentarsfältet med kommentarer. Sorgligt bara att hon i så fall inte ens drar sig för att solka ner sin lille sons födelsedag med kommentarsfiske och provokation med sig själv i fokus. Bara en riktigt sorglig människa gör så.

        Hon kunde ha delat upp inlägget i två istället, ett om sin verksamhet och ett om sonens födelsedag.

        Sorgligt att ni hittar fel i allt, att ni vänder allt till fel. Sorgligt att du skriver att hon solkar ner sin lille sons födelsedag, det är det ju du och andra som gör snarare. Ni vet mycket väl att hon inte visar sina barns ansikten på instagram och säkerligen inte ville lägga upp bild på sonen för att då hade ni klagat och skällt och menat att hon utnyttjar sin son för att få likes och kommentarer. Nu slängde hon nog bara upp första bästa bild bara för att, för att hon ändå ville uppmärksamma lite försynt att sonen fyllde år, att hon blev mamma för sex år sedan – och då är det fel. Spelar ju ingen roll vad hon gör så blir folk provocerade. Hade hon verkligen velat provocera så hade hon nog lagt upp en bild på sonen, för det hade ju uppmärksammats.

          Men du vet ju inte heller vad som ligger bakom Bellas udda bildval, eller hur? Det är bara din gissning att hon ”lade upp första bästa bild” och att hon ”lite försynt” ville uppmärksamma sonens födelsedag. Du vet inte. Med tanke på Bellas historia av manipulation (som hon själv varit öppen med) så är det i alla fall ganska sannolikt att det finns en tanke med bildvalet. På bloggen la hon ut en fin bild på sig själv med sin nyfödde, den hade hon ju kunnat lägga ut? Tror ingen hade provocerats av en bild på hennes son som hon tidigare lagt ut eller något annat relaterat till honom eftersom det ju faktiskt är hans födelsedag. Nu blev det en businessbild på henne själv istället vilket lirade konstigt.

    Frågan är väl snarare vad som hänt med Gunilla (?) som skulle vara VD när Pingsis var föräldraledig? Varför har Gustav tagit hennes roll?

      Kanske att Gunilla ville ha betalt?

        ?
        Ett ganska rimligt krav kan man tycka. ?

      Hun jobber med HR.

        Har du vaknat, Gabrielle?!

      Var det inte Jeanette van Reis som skulle vara tf VD medan Pingis var föräldraledig? Eftersom hon är vice VD på Beauty. Tyckte jag hade läst det nånstans och jomenvisst: Isabellas blogg 19 aug, Skolstart och NE:

      ”Pingis får ju en bebis om några veckor (så spännande!) och hon jobbar på in i det sista. Sedan kommer vår vice VD Jeanette att axla rollen under tiden som Pingis är borta.”

        Får nästan lite Dynastin-vibbar haha, maktkamp i det tysta. Att Jeanette är lite mer #teampingis och Isabella då manövrerar in Gustav som är #teamisabella. För det är väl uppenbart för alla att ”det bästa teamet” spruckit? Ja man kan inte klaga på underhållningen iallafall, men hur företagen sköts är en annan femma.

          Det där var en intressant iakttagelse. Och det är ju en stabil grund att bygga sitt företagsimperium på. 2020 kan bara bli, ja, kanske mer underhållande än bra.

          En palatskupp från Bella när Pingis är uppslukad av amning och postpartum-träning 🙂

      ”Gunilla jobbar med vår HR – Hon är verkligen en stjärna och har blivit en trygg punkt på kontoret. Pingis och Jeanette som är vår vice VD i Löwengrip och axlar rollen när Pingis går på mammaledighet när som helst (!). Pingis är otroligt stark som jobbar in i det sista.”
      https://www.isabellalowengrip.se/2019/08/27/hello-tisdag/
      Det var alltså Jeanette van Reis som skulle vara t.f. VD.
      Verkar dock ha ändrats nu när Gustav blivit t.f. VD i Löwengrip Beauty.

    Varför kör de inte med öppna kort?

    Det är märkligt att Isabella avföljt Pingis då de byggt upp detta tillsammans och varit varandras parhästar i flera år utan att ens nämna vad som hänt.

    Kanske har de köpt ut Pingis eller så har Gustav klivit in under hennes mammaledighet?

    Förstår inte varför hon ska vara så hemlig hela tiden. Hon skriver A men aldrig B, ingen blir ju klok på hennes inlägg.

      Det är ju hela grejen… hon skriver tillräckligt mycket för att lögnerna ska krocka konstant..

        Men alltså… att de ändrar på saker och ändrar planer är inte lögner. Ändrade planer är liksom inte att ljuga.

      Inget konstigt i det. Pingis prioriterar inte längre det stora barnet (you know who) utan det lilla.

      Pingis äger fortfarande 50% av företaget. Isabella har inte råd att köpa ut henne i dagsläget.

      Anledningen till att hon är hemlighetsfull är för att skapa spänning.

        Känns dock orimligt att man då avföljer en hälftenägare.

        Hon kanske har fått igenom ett nytt banklån med Erik som borgenär för att kunna köpa ut henne?

        Hon lämnar ju fritt för spekulationer menar jag.

          Det kan vara en strategi. Pingis följer fortfarande Isabella.

          Det är ju det hon vill. Hon vill ha en publik på både gott och ont. Så länge vi pratar om henne så är hon nöjd.

          Antar att du menar att Erik skulle vara borgensman på sättet som du skriver.

          Iofs skulle han mycket väl kunna vara borgenär men att låna ut pengar till blondinen ter sig inte särskilt klokt i dagsläget.

        Att äga hälften av ett förlustföretag är inte något att bygga sin framtid på.

          Bolaget har inte gått med förlust. Att minska omsättningen har inget med förlust eller minskad vinst att göra.

            ? Så minskad omsättning med bibehållna, eller högre, kostnader, förändrar inte resultatet enligt dig? Do the math!

            Behöver inte men kan ha. Och med tanke på att det spenderats som det inte finns någon morgondag tror jag att dom ligger nära 0 i vinst iaf.

      Vad säger du? Har Isabella avföljt pingis???

        Ja, sen någon vecka tillbaka. Men PH följer fortfarande IL

        Det var verkligen nyheter!
        Stoppa pressarna.

    Korrekt, den 6 november skrev hon i sin blogg om det bl a.

    I samma inlägg har Isabella fotat sin dator med mejlen uppe så att vem som helst kan logga in på hennes bokning med Finnair…

      #säkerhet
      :p

      ”Men vänta nu, det här ser ju ut som Kuala Lumpur, inte Helsingfors?”

        Hur skulle det gå till? Hon checkar väl knappast inför Kuala Lumpur om hon ska till Helsingfors? Det var ju inte ens roligt?

          Ha, ha!

        Finnair har många flyg till Asien. Det är en stor gateway till många destinationer i Fjärran Östern.
        Kuala Lumpur är en av flera destinationer som Finnair har i Fjärran östern.

      Man ser ju inte vad det står? Iofs inte första gången hon i misstag visar upp bokningsnumret.

      Behöver man inte två steg för att komma åt en bokning på finnair?

        Man behöver bara efternamnet och bokningsnumret som syns i rubriken på ett av mejlen på hennes skärm

    Det var en fin teambild, man känner verkligen hur många det är som går all in 2020.

    Oavsett vad som händer så är ju Pingis föräldrarledig och förväntas väl inte axla rollen som VD på heltid. Även om hon skulle fortsätta vara VD måste ju någon ta överrollen ett tag. Man brukar liksom inte förvänta sig att en som är föräldrarledig ska jobba heltid också….

      Nä, men eftersom företagen tydligen går igenom ett stålbad tycker man ändå att Pingis kunde visa åtminstone något intresse.
      Jag menar har man den tiden som hon lägger på hantlar ??‍♀️ kanske det finns en liiiten lucka någonstans för Beauty? ??

    Vad ska stiftelsen göra egentligen? Är det pengar som ska gå till nåt vettigt? Eller är det nåt fuffens

      Den ska väl sponsra hennes turnéer med peptalk för att stärka unga kvinnor att satsa på sig själva och starta företag med hennes resa som förebild.

      Intäkter från ”föreläsningarna” och donationer får betala hennes kostnader för MUA, stylist, resor och hotell. Förhoppningsvis räcker pengarna till väskor, hus på Rivieran och tripper till NY nästa år också. Heja!

        Men vem ska pynta in pengar. Jag fattar inte vem som skulle vilja det?? Och får man använda det till privata saker? Som MUA? Eller ska hon själv sätta in pengar från tex bloggen o sen använda dom själv å på nåt vis få ekonomiska fördelar på så vis

          Hon planerade ju en stiftelsemiddag (som inte blev av). Såna typer av event där gästerna har stora plånböcker är tacksamma för att skaffa intäkter till stiftelser. Det har hon studerat på plats några gånger (=inspo).

          MUA, kläder och annat räknas som omkostnader så det kan stiftelsen bekosta.

          Nej hon kan inte använda stiftelse-pengar själv eller till privata saker nej. Så onödigt att Tesla skriver så och startar felaktiga rykten. Inga donationer går till Bella eller kostnader för hennes MUA eller resor så nej det är inget fuffens och nej det ger inga ekonomiska fördelar till Bella. En stiftelses pengar kontrolleras noga och går till välgörenhet.

            Om den är registrerad, ja.

            Skeptisk

            Hon kan motivera kostnader för speciella kläder, styling etc som nödvändiga för verksamheten och kan då få igenom det som stiftelsens omkostnader. Betyder inte att det är fuffens på något sätt.

            Vad pengarna i en stiftelse går till beror på vilken typ av stiftelse det är. FInns ingen självklar koppling stiftelse = välgörenhet.

      Tvätta pengar.

        Vilka pengar skulle tvättas menar du då? Och hur?

      Jag misstänker att hon vill utnyttja unga tjejer och deras idéer, ge en slant för att bygga bolag, men sen köpa in sig via sina bolag medan unga tjejer gör allt jobb. Tänk typ dragons den à la blondinbella. Eller ännu värre, ta idéer och lansera dem själv. Var det inte så hon hade gjort med aktiegruppen på fb?

        Jo, det var så hon gjorde med aktiegruppen. Snodde en annan persons idé.

        Hennes motprestation för att ta en andel i företaget är att promota det i sina kanaler. Så har hon ju gjort hur många gånger som helst förut.

          Fast hennes kanaler numera??

            Bloggen och Insta är ju aktiva = hennes kanaler.

      Japp det är något fuffens. Isabella gör inget som skulle gynna någon annan utan att hon själv skulle tjäna på det. Det är bara inte sån hon är. Nu låtsas hon ha ett hjärta och brinna för att hjälpa andra men det är bara snack.

    Pingis är väl rimligen föräldraledig och då är det ju inte omöjligt att Gustav är ställföreträdande?

      Se övriga kommentarer högre upp om samma sak..

    Det är väl ganska självklart att Pingis just nu är föräldraledig och därför inte arbetar som VD för tillfället …

    Vilken (ofrivillig) helomvändning!
    I maj skrev Isabella att hon var klar med Sverige och ett halvår senare säger hon att det känns rätt att satsa på Skandinavien. ?

      So crajjzy! Soooo fun!?

    Vem vad VD för Invest innan Gustav?

      Mållgan.

        Hahahahaha, sitter på ett möte och läste detta (skulle inte gjort det nu i efterhand). ??

        Mållgan var en bra VD. Väldigt transparent.

          Ha-ha!

          ?

          Ha, ha, ha!

      Det fanns ingen tidigare VD i Löwengrip Invest. Gustav Karlsson är den förste.
      Isabella var ensam styrelsemedlem i Löwengrip Invest och hennes redovisningskonsult suppleant.

        Ok, för ingen riktig VD skulle ju låta det gå så långt innan de drog i bromsen, men om det inte fanns någon så var det ju i princip fritt fram för Bella att göra som hon ville.

          Bella äger 100% av Löwengrip Invest så hon har självklart bestämmande inflytande till 100%.
          Med eller utan extern VD.

    Simon Sjögren

      Nej. Isabella var VD.

        Vad jag kan se så var Bella aldrig anmäld till Bolagsverket som Verkställande direktör.
        Hon var och är ensam styrelseledamot.

          Stämmer säkert. Rent organisationsmässigt så var Isabella i alla fall högsta chef i Löwengrip Invest. Simon hade ingen VD-roll. Hans titel var ”COO” eller som han så gärna själv sa, ”operativ chef”. Men hans arbetsuppgifter var att han var Isabellas personliga assistent, bokade spraytans och hotellrum etc.

            Jobbet som COO skapades för Odd så han kunde bli anställd och avlönad av Löwengrip Invest.
            Arbetsuppgifterna Simon hade var nog de du beskrev men jag tror han också sålde in samarbeten, agerade sidekick åt Bella vid olika framträdanden och events samt uppdaterade Bellas sociala medier.

            Han kallade sig operativ chef och bokade spray tans? ? Och just ja, delade säng med mörkrädd chef

    En statlig myndighet har tagit fram ett utbildningsmaterial speciellt anpassat för … ja, för de som har behov av det. Inga namn.

    https://www.kronofogden.se/skuldkollen.html

    ”How to buy an Instagram following”
    https://www.bbc.com/news/business-50373594

    Mer intressant är ju att hon steker Pingis lite snyggt igen……det har varit motigt, inget gehör osv…innan Bella kliv in igen(har hon varit borta ur företaget?)..

      Pingis börjar lukta vidbränt nu.
      So fun!

      Ja hon har nog varit borta från företaget, hon nämnde det ju inte på typ ett halvår. Det var bara NYC och agency som gällde.

      Håller med om att hon sågar Pingis, knappt diskret ens.

      Känner lite att Pingis kommer undan det offentliga här, var det inte hennes beteende som beskrivs i artikeln? Personen i ledande position som skickade mail till alla där hon förolämpade en medarbetare? Det borde komma fram i så fall så hon får några konsekvenser av det.

    Hur många ”team” har hon? Trodde de flesta hade fått sluta.

      Team Leftovers.

        Haha skrattade orimligt mycket av din kommentar

    Skrev hon inte om detta i inlägget ”Tuffa beslut”?

    ”Min VD är kvar (han är tillfällig VD i Löwengrip Beauty också)”

    Haha man kan se hela hennes Finnair bokning + telefonnummer… inte så smart drag

      Hennes flyg är från Helsingfors till Stockholm på kvällen den 20.12

      Somliga lär sig aldrig.

    Systrarna Graafs serie släpptes för några veckor sedan och fick väldigt mycket kritik här i kommentarsfältet och skulle inte alls vara något sevärt. Har därför skippat att se den tills igår, och jag förstår inte all kritik? Tycker verkligen serien är bra och okonstlad liksom, är inte tillrättalagt utan rakt på sak. Är så oerhört trött på Wahlgrens värld där allt är så tillfixat och i princip går efter manus, och 523 tillgjorda synkar i efterhand. Som senast när de låtsades bila från Lidingö ner till Marbella – när de i själva verket flög från Arlanda till Barcelona, och sedan bilade till Marbella.

    Om ni inte sett serien än kan jag iaf rekommendera!

    (och nej jag har ingen koppling till varesig Magdalena eller Hannah, så kom inte med någon ”Hej x” kommentar tack)

      Kul för dig! Jag orkade knappt se 10 min, sedan stängde jag av. Enligt vad jag hört från vänner och kollegor är Graafs program tvärtom väldigt konstlat och tillrättalagt.

      Så trist program, iofs synd för dem som blev sist på bollen…

    Så här skriver efternamn på FB:
    /Mysigt för Isabella att flytta hem till mamma ? och Daddy de barnfria veckorna och helgerna.
    Isabella kan inte äga något så ingen nyköpt bostadsrätt kommer det bli/ Om detta är sant är det ju galet????

      Finns ju vissa indikationer på att hon behöver hjälp med att hantera sina barn.

        Absolut men det märkliga är ju FÅR inte äga något… Om detta nu är sant förstås..

      Hon kanske inte får lån?

        Hahaha!

        Eller så är hon så skuldsatt att Kronofogden skulle ta en bostad hon äger på en gång…

          Och hennes hus då? Måste vara helt jävla tomt där uppe på dig

            Varför tror du att det är sålt?

            Det kanske inte är hennes hus

            Hon tvingades ju sälja det. Just för att hon inte kunde fortsätta betala.

          Men hon har ju precis fört över 250 papp till stiftelsen. Hmmmm

            Mmm. säkert. Får väl se vilken information Länsstyrelsen har.

            Har hon? Det tror jag när jag ser det.

            Men stiftelsen är väl inte registrerad än?
            Var väl i förra veckan som Bella skrev i bloggen att hon skickat in handlingar angående stiftelsen.
            Utan Länsstyrelsens godkännande finns det inget organisationsnummer och då finns det heller inget bankkonto att skicka några pengar till.

      Kan inte äga något? Eller får inte äga något? Varför i så fall? Så många frågor!! Någon som vet?

        Kronofogden?

          Den avundsjuke söker skvaller, skvallertackan sprider det och idioten tror på det

            Och den illitterate vet inte man använder punkt.

      Sluta sprida lösa rykten. Den där Efternamn på fb har inte kunnat bevisa ett enda dugg och kommer aldrig med någon unik information utan verkar bara hitta på saker. Fattar inte att folk inte är mer källkritiska och kräver åtminstone ett minimum av sanningshalt innan de sprider dyngan vidare till andra plattformar (som hit). Så tröttsamt.

        Håller med!

        Du menar som Bella då? Hon har ju inte gjort annat än spridit skit , ljugit och skrivit rena lögner…….Och hon fortsätter….

          Hur menar du nu? Bara för att Bella ljuger om allt, på vilket sätt skulle det rättfärdiga att någon tomte på fb sitter och fabulerar ihop saker om henne? Som folk uppenbarligen sväljer med hull och hår.

          Den där Efternamn sitter nog och skrockar förtjust varje dag över hur lättlurade och lättmanipulerade folk är – precis som Bella gjort. Så jag vet inte…att folk köper Efternamns hittepå är väl ändå inte bättre än hur Bella beter sig?

    Jag har för mig att hon har skrivit att Gustav har hoppat in tillfället i Löwengrip B samtidigt som han är i LI

    Från https://www.isabellalowengrip.se/2019/11/07/kommentar-till-dagens-artikel/:
    Min VD är kvar (han är tillfällig VD i Löwengrip Beauty också)

      Ja precis, hur kan Camilla ha missat det?

    ES har just köpt aktier för mer än Bellas hus är värt:

    https://www.di.se/live/erik-selin-vill-inte-kommentera-om-han-kopt-aktier-i-collector/

      Attans. Jag skulle köpt Collector förra veckan då. Aktier i Balder har jag sedan många år.

    Privata aktiebolag behöver inte ha en VD. Men när styrelsen utser VD eller vice VD så ska detta anmälas till Bolagsverket.
    En VD som inte är styrelseledamot brukar kallas extern verkställande direktör.
    Finns ingen VD så är det styrelsen som sköter bolagets löpande förvaltning.
    Styrelsen måste utse en ordförande bland ledamöterna om de är två eller flera till antalet.

    Fattar inte alla som insinuerar att hon startar stiftelsen för att kunna fiffla med pengar. Tror knappast hon vågar det (speciellt inte nu när hon granskas under lupp), det vore bara korkat. De lagliga motiven för att ha en stiftelse räcker gott och väl för henne:

    1. Det är fint och värdigt att ha en stiftelse i eget namn. Det doftar gamla pengar och det är en doft Bella gärna vill åt.
    2. Det är det bästa sättet att nätverka på. Plötsligt får man naturliga kontaktytor med rika och mäktiga människor. Det var ju också skälet till att hon besökte massor av välgörenhetsgalor i somras. Det är endast ett sätt att få snacka med rika människor på. (Nån kanske vill köpa Löwengrip Beauty? Kan hon gå in som delägare i nåt i utbyte mot exponering? etc. Business, business) Dock har jag alltid undrat huruvida Bella är bra på att mingla då det ju i sin natur består av att småprata om sånt som inte alltid är intressant för en själv.

      Folk antar det för att hon ljuger så ofta i nästan allt hon gör. Visst är det dumt att starta en atiftelse för att fiffla pengar men det är ganska dumt att ljuga att man har 1.5 miljoner bloggläsare när man inte ens har en femtedel av det läsarantalet.

        Skulle man jämföra IL vinklingar, lögner, halvsanningar med denna bloggs ägare och dess kommentatorsfält så skulle Bloggbevakning vinna med hästlängder.

        Bara titta på det här inlägget, CG insinuerar om att något är på tok, hennes läsare motbevisade henne för flera timmar sedan och inte ett ljud från CG om det. Och som topp på det så fylls kommentatorsfältet med fullt med gissningar och lögner som jasägarna till denna blogg göttar sig i.

        Man ska inte kasta sten i glashus var något som jag fick lära sig som barn

      Hon vågade ju köpa kommentarer på Insta trots att hon har allas blickar på sig och det är superlätt att upptäcka.. Jag tror hon gasar på och hoppas på det bästa.

        Hon påstår att någon annan gjorde det för att förstöra för henne.

    Detta har skrivits på fb. Jag tror på det.

    Isabella har inte satt in några pengar ännu i sin stiftelse.
    Hennes stiftelse är inte klar och pengarna som kommer sättas in är pengar som hon redan fått in sedan i somras. Hon hade två val, antingen betala tillbaka eller starta stiftelse. Eftersom hon bränt pengarna/donationerna så var hon tvungen att starta en stiftelse och stoppa in pengarna från handpenningen från huset.

    Hon ville inte bli kallad för bedragare av sina rika vänner.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.