Den som gapar efter mycket…

Att influencers ibland gör motstridiga samarbeten som riskerar att skada deras trovärdighet är ingen nyhet.
En hudkräm som utropas som favorit i januari, är i februari utbytt mot en helt annan och vilken det blir, styrs helt av vilket företag som betalar fakturan.
Det kan alltså vara en bra idé att försöka sprida ut dessa samarbeten så gott det går, för att minska det ambivalenta i dem.

Den lektionen verkar Emilia Wahlund (Marcelos nya flickvän) helt ha missat, för hon har nämligen gjort två samarbeten i tät följd som är allt annat än klockrena tillsammans.
I det ena samarbetet marknadsför hon löshår med bilder på sitt blonda svall, för att i nästa hävda att hennes tjocka och friska hår minsann är resultatet ett kosttillskott.

Så vilket är det?
Det kan ju knappast vara båda, eller hur?
Antingen är kosttillskottet så pass bra att hon inte längre behöver använda löshår (då är samarbetet med löshåret en ren lögn), eller så är kosttillskottet så pass värdelöst att hon behöver fortsätta använda löshår (och då är samarbeten med kosttillskottet en bluff).

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *