Nu går många influencers och andra sociala medieraktiva kändisar och offentliga människor ut och erbjuder mindre företag gratis exponering i sina flöden för att hjälpa dem nå ut till nya kunder för att minska risken för konkurs pga Coronaviruset.
Vill man tvista kring hur en eventuell reklammarkering ska se ut där så kan man givetvis göra det men jag kommer inte göra det.
Det är ett initiativ värt att lyfta och som startades av Martin Björk.
Även den omdebatterade videohälsningsappen Memmo skänker alla intäkter från anslutna influencers, märkta med #actwithmemmo till WHOs Coronafond och hoppas kunna samla in 100 000 kr.
Margaux har sedan skärmdumpen togs sänkt sitt pris till 250 kr på memmos sida.
Just nu uppmanas de kändisar som är anslutna till Memmo att skänka hela sitt arvode från försäljning av “kändishälsningar” till WHO:s coronafond “Covid-19 Solidarity Response Fund”.
Kända personligheter som Börje Salming, Stefan Sauk, Gladys del Pilar och Niklas Wikegård har nappat på kampanjen. Hashtagen #actwithmemmo på Instagram och märkta symboler på Memmos hemsida visar tydligt vilka profiler på plattformen som är med och stödjer fonden.
Memmos målsättning är att samla in 100 000 SEK till WHO:s coronafond. //Från Memmos pressutskick
