Skådar vi ytterligare en influencer som plockar russionen ur kakan som det passar dem bäst?
Jag tror nästan det, för dessa argument har jag hört till leda när jag ifrågasatt influenciska samarbeten med sponsrade bröst och rövar.
”Men jag är ju bara en liten privatperson som förstorar brösten för miiiin skull och jag skulle aldrig uppmana någon annan att göra det” samtidigt som de fått operationerna gratis i egenskap av varumärke, ett varumärke som tuttföretaget hoppas ska kunna påverka alla sina läsare att själva vilja lägga sig under kniven.
Det är lite samma sak här tror jag, men jag vill nog ändå kolla så att jag inte missuppfattat något.
Stämmer det att på samma plattformar som Molly Rustas tjänar stora pengar på genom samarbeten, där syftet är att påverka följarna till konsumtion, är hon nu helt plötsligt en privatperson på, helt utan ansvar över vad hon publicerar?
Vad gäller rollen som influencervarumärke berör hon inte, trots att hon får frågan två gånger.
Vågar man gissa på att den är identisk med den ansvarsfrihet hon givit sig själv som privatperson?
Ja, jo…det låter ju fullt rimligt.
Tillskansa sig alla fördelar med att vara en influencer med hundratusentals följare, men så fort de kritiseras så är de bara en vanlig tjej med känslor som bär hjärtat utanpå kroppen.
Tydligen är Molly Rustas enbart en influencer när det gynnar henne på någotvis, som nu när hennes resande ifrågasättas av en följare.
Den russinplockande privatpersonen Molly vill alltså inte bli kritiserad på Instagram för sina resor, samtidigt som det är hennes varumärke på samma plattform som med största sannolikhet betalat biljetten.
Jag undrar hur fan hon får ihop det i sitt huvud?
Tack för tips!
