
Företaget ALFAB – som återigen sponsrar Nellie Berntsson – la upp ett litet reklamklipp på Instagram som MÅNGA av er mailat mig om.
Klippet har de nu tagit ner men Ponnymammans bild visar vad det är som upprört. Ägaren av företaget – Erik Behrens- uttrycker sig extremt gubbsnuskigt och äckligt till Nellie Berntsson, som är en av ryttarna som sponsras av företaget.
Ponnymamman delar några skärmdumpar på kritik som inkommit på inlägget, bland annat från henne själv men även från fälttävlansryttaren Alida Säflund.
De raderades och skribenterna blockerade, precis som på ALFABs Instagramkonto, samtidigt som Nellie försvarar tilltaget med att hon och Erik Behrens är vänner och att allt är ett skämt.
Det må så vara, det ÄR kanske deras vänskapliga jargong, men passar det verkligen i en reklam som jag antar ska uppfattas som professionell?
Nellies mamma, Josephine Berntsson, försvarar alltsammans och tycker att Erik Behrens har störtskön humor.
Nu är ju Nellie myndig och får hantera snuskgubbar bäst hon vill men hennes mammas kommentar är ju….lite speciell…
Men har man, helt integritetfritt, exponerat sin dotter på alla sätt som går sedan hon var liten, så tycker man kanske att sådant här är helt i sin ordning – tusan, det tänkte jag inte på.
Exempel 1:
Klicka på länken för att läsa mer.
Exempel 2:
Detta är 2014 när Nellie är 13 år (ska fylla 14 ).
