Glossybox respons på mitt inlägg

Häromdagen publicerade jag ett inlägg om det smärre haveri som är Glossybox Swedens Instagramkonto, där människor uttryckt extremt missnöje, både med uteblivna julkalendrar, men också med kundtjänsten i stort.

Nu har jag blivit kontaktad av Bodil H som är Head of GLOSSYBOX Nordics, och jag publicerar deras mail i sin helhet eftersom det egentligen är riktat till er – de missnöjda kunderna –  och inte till mig.
Jag var bara plattformen som lyfte upp problematiken, och tänker att det är ni som ska få det här mailet, inte jag.
Med tanke på innehållet i mailet så känns det självklart att lyfta fram även det, då företaget tar på sig fullt ansvar för allt som hänt och vill gå vidare och lära ifrån det, snarare än att komma med bortförklaringar.

Vi lyssnar på den feedbacken vi har fått om vår kundtjänst och har nu avsatt dedikerad personal att de närmaste dagarna lägga i en extra växel för att hjälpa de kunder som är missnöjda med den hjälp de hittills fått, eller upplever att de inte fått. Om du väljer att publicera något från oss vill vi därför, än en gång, be de kunder som fortfarande inte fått hjälp med sitt problem att höra av sig till oss och för att snabba på detta ber vi dessa kontakta oss via kategorin Feedback på Glossykontot, där vi just nu avsätter extra resurser.

Har du fortfarande problem med beställda varor mm så ska du alltså kontakta dem enligt instruktionerna här ovan.
Jag hoppas verkligen att alla ni som är missnöjda får den hjälp ni efterfrågat och behöver.
Hör av er annars. 😉

Vad säger ni, ska vi göra som Kungen och ”vända blad”?

98 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Det ska inte krävas att Glossybox agerar först när problemet uppmärksammas här. Jag vänder inte blad, jag byter företag. Hejdå, Glossybox.

      Exakt

      Jag som inte varit kund hos dom innan skulle aldrig få för mig att köpa något från dom efter att ha hört hur många missnöjda kunder de haft. Även OM de nu skulle hjälpa alla kunder som de tidigare inte hjälpt så är ” förtroendet” redan skadat.

        Men snälla – alla kan göra misstag. Det är inte världens big deal. I-lands problem

          Men om man gör samma misstag igen, igen, igen, igen, igen, igen och det är du som får betala för det. Är det OK? Nej. Bara nej.

          Självklart kan alla göra misstag. Men var och en har också full rätt att välja var de vill lägga sina pengar.

          Världen är hård.

          Var samma problem förra året, boxar som kom bort och man fick inget svar från kundservice (förutom de automatiserade svaren som inte hjälpte alls)

          Men köp av dom du då? Jag hade inte heller velat köpa av ett företag jag inte har förtroende för. Sorry not sorry

          Fast det har ju pågått i flera år. I grupperna på FB finns massor av exempel på det.

          Det var ju uppenbarligen samma problem med ”några pallar” förra året? Ingenting dom nämnde nu.

      Så absurt dessutom att be folk vända blad bara för att de säger att de gjort något utan någon som helst faktagranskning över om de faktiskt gör något. Dessutom är det ju många som fortfarande inte fått kompensation för halvfulla och ej levererade varor.

        Det är ju inte Glossybox som ber folk att vända blad? Jag har fått svar och återbetalning. Tråkigt att inte fått en kalender men jag fick pengarna tillbaka. – TIME TO MOVE ON

          Helt rätt. Dags att gå vidare, men definitivt inte tillsammans med Glossybox. Det finns andra som levererar samma tjänst, och gör det bättre. Finns ingen som helst anledning att välja ett företag som så tydligt visar på att de inte klarar av att hantera sin verksamhet.

          Nä det blev nog lite fel formulerat från min sida, menar att det är absurt av C att skriva så

          Du tänker fortsätta vara kund 10.30?

      De svarar ju inte heller överhuvudtaget på den kritik som de flesta har. Att de fortsätter få boxar som de är tvungna att betala fastän de gång på gång meddelat att de vill avsluta prenumerationen.
      De förklarade bara varför en del inte fått boxarna, vilket inte alls förklarar varför många andra tvingats på boxar.

    Jaha.

    Det kändes som ett riktigt icke-svar från dom.
    En utökad upprepning av vad de skrivit hela tiden, kontakta dom för hjälp. Skillnaden nu är kanske att folk får hjälp.

    Gick in på deras Instagram och där har dom inte nämnt något om detta vad jag kan se, borde väl främst vara där dom går ut med den här infon? Tänker att fler av deras drabbade kunder kommer att nås där än här på bloggbevakning?

      På instagram ber de folk skicka i dm, sen läser de inte ens dm iallafall.

    Genuint tips till er som vill ha liknande är goodiebox! Jag har prenumererat i över två år och är väldigt nöjd varje månad?

      Kommer deras boxar också i brevlådan? Har hört att deras lådor är större och jag orkar inte springa till postombudet hela tiden ?

        Ja, det är ju så jobbigt att behöva göra det typ en gång i månaden.

          Ja faktiskt. I dessa tider.

            Hur ofta är ditt postombud INTE väldigt nära den butik du handlar mat i?

              Rätt ofta..

                När jag bodde i min förra lägenhet så låg postombudet en 30 minuters promenad bort, inte jättekul på vintern när man inte har bil…

              Här är postombudet inne i ”centrum” vilket är flera km bort. En mindre matbutik finns närmare. I mindre samhällen tänker jag killgissa att det är ganska vanligt.

              Jag handlar bara mat online.

          Jag tex har ingen bil (den gick sönder och har inte råd med en ny, pluggar ändå hemifrån) och måste gå ca 60 minuter enkel väg för att komma till postombudet. Det är faktiskt jobbigt, även bara en gång i månaden. Nu är jag inte Ella men det kan ju faktiskt finnas anledningar.

        Nej tyvärr till postombud!

        Vet inte hur Goodiebox skickar sina boxar men är det med Postnords Varubrev kan de köpa till tjänsten Leverans vid dörr.
        Då ska paketet inte gå direkt till postombudet utan levereras till mottagens adress.

          Jag får hem min GoodieBox med Early bord. Om paketet inte får plats i brevlådan, ställs det utanför min dörr. Väldigt smidigt!

    Jag har bråkat i 3 månader med att de skickar ut boxar efter jag sagt upp prenumeration, har försökt nå dem precis överallt och de få gånger jag fått svar har jag fått copy paste svar om julkalendern vilket mitt problem inte ens gäller. ?

      Jag tecknade upp en prenumeration för två månader sen och är nu livrädd att samma sak ska hända :-/ Har sagt upp den men inser nu att jag inte fick någon bekräftelse (med datum) och loggar jag in på mitt konto hos dem står det iofs att det är uppsagt men inte heller när.. Så skulle de fortsätta skicka kan man inte bevisa när man sa upp? Stora varningsflaggor..

        Äsch, står det att den är uppsagd så är den ju det. På min prenumeration var det en månads uppsägningstid så det är ju bara räkna på det isf.

          Men det fungerar ju uppenbarligen inte.

      Känner igen det du skriver. Dessutom 2 mån uppsägningstid.

      Screenshot på uppsägningen, då har du datum när du tog bilden. Fortsätter dom har du ju det som bevis.

    Känns som ett företag som har dålig likviditet om jag ska vara helt ärlig.

    Inget nytt om Åsa? ?

      Hon verkar vilja att det skrivs om henne nu så hon kan dra trafik till sin dotter… kanske är det bättre att vi är glada för det roliga vi fick och lämna det nu

      Ser att hon skrev i en kommentar igår att de ska gå vidare och stämma Camilla för förtal.
      Hon verkar seriöst inte vara så intelligent.

      HON ÄR INGEN INFLUENCER!!

        Jodå, det är hon. Om än en usel sådan.

        Målgrupp: 40+ som tycker att hon är SÅ snygg ?

      Och hennes senaste inlägg handlar om att Spanien är hennes riktiga hem – tänker på kommentarer här om att hon säger att hon bara skattar i Spanien till Cam. Flera påpekade att hon inte uppfyller kraven på slippa skatta i Sverige med tanke på att hon bor här i perioder och har boende, restaurangen osv. Lägligt att hennes inlägg kom nu…

        De behöver nog en granskning även från Skatteverket. ?

    Nu gav du dem bara gratis marknadsföring- perfekt för dem att skriva några få rader som egentligen inte säger något så och få det publicerat här på denna stora plattform. Tycker inte att hon ber om ursäkt, tar på sig något ansvar osv. Pinsamt brev och synd att du tycker att alla de som drabbats ”ska vända blad” trots att de inte visat att de faktiskt lever upp till något. Ännu värre om de dessutom inte pudlat på sina sociala medier.

    Det enda rätta: de som ej fått sina kalenderar i tid ska ha full återbetalning samt en fet kompensation!

    Det säger enormt mycket om ett företag hur de sköter kundservice. Vi ska använda vår konsumentmakt om det behövs och inte gynna dylika butiker.

    :mvh kund i flera år men inte längre…

      Pengarna tillbaka absolut, men kompensation?
      Har de tur får de ju dessutom kalendern även om det tar ett tag.

        När det gått så lång tid med problem så är det klart kunden ska kompenseras.

        På mitt jobb får vi alltid kompensera alla kunder som kommer tillbaka. Det är god kundservice.
        Så har vi också fått pris för den.

        Handlar om good will, vilket i det här läget kan vara en god idé om de vill behålla kunderna. Exempelvis kan de skicka ut en gratis box eller nåt som plåster på såren. Jag jobbar i butik och vi gör likadant när nåt har strulat rejält. Det behöver inte handla om att ge kunden nåt dyrt eller stort, de flesta uppskattar gesten och tanken bakom.

        Hur kul är det att öppna en julkalender i februari då

    The Swedish Family har ju varit ”på tapeten” här förut, och de får väl ändå räknas som en typ av influencers med sina 272.000 prenumeranter på YouTube?
    Hur som; Vart har de valt att fira julen? I Kläppen, heela vägen från Stockholm!
    De skriver att det är Corona-anpassat och yada yada, men återigen; Kan inte influencers förstå att när de lägger upp om att de bryter mot restriktionerna så ger det tecken till deras följare att det går bra att slappna av nu? Det går bra att åka till fjällen på skidsemester, för där är det så Corona-säkrat såå!
    Det här är ju också en kanal som följs av många barn-familjer, där det säkert finns väldigt många familjer som är sugna på en skid-resa, och ja; ”De kan ju åka, så då går det väl bra för oss också!”

    Fast jag vet nog inga som har så gnälliga kunder som glossybox… OK att man blir pissur om de slarvar bort ens kalender, eller box. Men det pips för att det är schampo i boxen, parfym, mascara. Ja allt. Varför har man en box då? Hu jag fick två duchcremer på raken! Tror även de har väldigt många kunder, men det är ju bara pipen som hörs.
    Man köper ju faktist grisen i säcken. Sen om det är bra eller dåligt får man ju bestämma själv. Men köper jag en mystery box kan jag ju inte förvänta mig få precis det jag vill ha i den.

      Kanske är det så, men detta verkar också vara ett företag som inte går att få tag i/är väldigt svåra att få tag i (för många) när man vill avsluta en prenumeration och som inte ens skickar ut en advenskalender i tid när folk beställt flera månader innan. Inte ens okej om det hänt någon gång men detta verkar ju vara alldeles för vanligt. Man ska kunna få tag i etr företag om man behöver service och de ska kunna betala tillbaka om man inte ens fått varan.

        Så har det också varit i flera år. Jag prenumererar för 5 år sen. Samma strul då som nu. Men folk fick även utgångna produkter, halvfulla förpackningar etc. Den där profilen man fyller i erkände företaget till slut att de inte använde sig av.

          Den dar profilen var ju verkligen jattebra…. Har fatt foundations for mork hy och sa fort det var lappstift eller glans fick jag grona och lila fastan jag fyllt i att jag gillar neutralt, hander det en gang ar det ju ingen big deal men det var ju roligt att ha ett stort lager med grejjer man inte kunde anvanda (och som ingen kompis ville ha heller) sa den profilen var ju ganska bra om den hade funkat, men tror dom tog sig vatten over huvudet dar for att kunna upppfylla allas onskningar ”Neturalt smink, fet hy, blont har” osv. Och nar det saknades produkter i boxen eller nagot var trasigt fick man ju inte svar da heller (for typ 8 ar sedan nar foretaget var relativt nytt), ar faktiskt forvanad over att dom lyckats overleva sa lange med tanke pa hur dalig service dom har.

            De kanske har överlevt genom att inte avsluta prenumerationer när folk sagt upp dem..

    Så dåligt. Nej, vi vänder inte bland, vi bojkottar och sprider ordet om hur kasst det är.

      Verkligen!

    Jag ser inte mailet, varken på dator eller telefon 🙁 är. Det nån mer som har samma problem?

      Ser inte heller mailet

      Jag ser inte heller något mejl i sin helhet.

      Nu då?

        yes!

        Vet inte. Ser något men inte mycket och sen drycker det upp en banner från fb att man ska logga in som täcker 1/3.

    Nej tyvärr. Jag har som flera andra dåliga erfarenheter sedan tidigare och det var flera år sedan. Att de fortfarande har den här typen av problem med logistik och kundtjänst gör inte den här åtgärden nu efter uppmärksamheten här speciellt trovärdig. Fortsätt granska Camilla!

    Jag har också haft problem med dem, fick en trasig produkt, mejlade dem direkt, fick svar att de skulle skicka en ny vara, kontaktade dem 2v senare (då ingen ny produkt kommit) och då var den slut o de kan endast erbjuda krediter hos dem som jag redan tackat nej till.

    De svarar med ickelösande svar. Nu sista gången fick jag ett rakt av copy paste svar om att de är ledsna att jag inte fått min beställning?? (har de ens läst vad jag skrivit?) Vet inte om jag ska ge upp eller fortsätta, tar så mycket tid…

      Tror att om man låter bli företag som har med influencers att göra kanske man klarar sig lite bättre.

        Ja, det känns så oseriöst.

        Har dock haft Glossybox i över 3 år och aldrig haft problem innan och varit nöjd med vad de har att erbjuda men det är ju tyvärr sånt här som får en att vilja avsluta prenumerationen när de inte kan lösa ett problem när det väl kommer till kritan.

          Kunde inte andas när jag läste din kommentar. Lär dig göra punkter. 😀

    OT: det här kanske har diskuterats men jag lyckas inte söka på Bloggbevakning, så jag ställer frågan – är det ngn som vet något om Anna Hibbs? Hon la upp en bild på en gravidmage. Vem ska hon få barn med? Var bor hon nu? Ska hon ens tillbaka till Miami? Att få veta så lite triggar min nyfikenhet ngt oerhört, även om hon inte är mitt största intresse direkt.

      +1!

      Nej tack till OT. Öppet Spår finns, you’re welcome.

      Ang Glossybox – Fattar inte hur folk kan gnälla över innehållet i en -överrraskningsbox-? Hela premissen är ju att man inte vet vad man får…

        Men om du aldrig får något, men ändå ska betala för det? Nej tack.

        OT om influencers är dock ok under alla inlägg.

        Fast det är väl inte produkterna i sig de klagar över utan att de varit trasiga, halvfulla, inte ens kommit…

        Men du kanske gärna betalar för en defekt produkt eller en produkt som aldrig kommer?

      Men ja vem har gjort henne på smällen?! Kan det vara något ons? I inlägget skriver hon så luddigt om att hon först inte blev glad, och att hon nu är det, men ingenstans nämns någon partner? Blev obeskrivligt nyfiken…

      Så kul för henne. Genuint glad blir jag. Hon har haft det kämpigt på sistone. Hoppas hon börjar blogga/ uppdatera insta igen.

        Håller med, jag gillar Anna skarpt. Klart man är nyfiken, men jag är mest glad för hennes skull 🙂

        Jag har älskat Anna i många åt och är så glad för hennes skull. Tycker hon verkar vara vettig, rolig och ha ett sunt förhållande till sociala medier. Slutade att leva på det och startade företag i USA istället. Dock är det väl onödigt att spekulera vem som gjort henne gravid, vill hon berätta gör hon det.

    Har bara hört dåliga saker om glossybox i alla år. Uteblivna boxar, dåliga saker typ fattiga tester, dålig variation, svårt att avsluta sin prenumerationer osv osv

    Efter ha strulat i ÅRATAL så tror väl ingen att de kommer skärpa sig bara för att de skriver det i ett mail? Ibland känns Can mer än lovligt naiv.

    Dessutom så förstår jag verkligen inte hur Cam så lätt verkar släppa allt skit som detta företag har sysslat med genom att lura kunder på alla sätt och vis. I åratal. De skriver ett mail till Cam där de lovar att skärpa till sig och det känns som om Cam blir så smickrad för att de pudlat efter hennes inlägg att hon inte tänker kritiskt alls. Utan menar på att nu ska allt funka mer eller mindre och ge nu företaget en chans och vänd blad. Snacka om lyckad manipulering från deras sida.

    10:28, 10:30, 10:31, 10:36. Kära Glossybox-medarbetare. Lägg din tid på att fixa problemen istället för att försöka snacka bort dem.

      ?

      Tror att Bodil har det litet jobbigt nu … Stackars dig, Bodil.

        Är det hon som är Head of Snickesnacking?

    Detta är inget nytt problem. Jag köpte en årsprenumeration av glossybox i present till en kompis för ca 4 år sedan. Det framgick inte att jag aktivt var tvungen att avsluta prenumerationen när året löpt ut, trots att jag betalat en engångssumma vid beställning. Messade med kundtjänst och fick svar att jag var tvungen att avsluta prenumerationen. När jag sedan sade upp prenumerationen fick jag ingen bekräftelse, utan pengar fortsatte dras från mitt konto. Jag kontaktade dem ett flertal gånger men det tog ett halvår innan jag fick min prenumeration avslutad. Jag skulle ALDRIG mer beställa från dem.

      Exakt samma scenario för mig! ?

    Nej men det här är skitsnack. Jag hade glossybox för flera år sedan och det var samma problem då som nu. De fick alltid kritik från kunder och skulle ”bättra sig” men jag ser att företaget fortfarande styrs på samma vis 🙂

    När jag fått mina pengar tillbaka kan jag vända blad, jag har inte haft så här mycket problem med dom sen jag började prenumerera för typ 7 år sedan som jag haft den senaste månaden!

    Jag är så chockad över att så många upplevt problem med Glossybox kundservice då jag själv alltid fått svar inom ett dygn när jag har kontaktat dom. Jag var en av dom som inte fick min adventskalender denna julen men fick då hela summan återbetalad. Det tog lite längre tid än vad dom hade skrivit och därför fick jag även kompensationsprodukter för ett värde av 750 kr ink återbetalningen, jag tycker att dom som arbetar på Glossybox har hanterat denna tråkiga situationen bra och seriöst.

      Hej på dig du, Bodil.

    Var det någon mer än jag som sa upp sin prenumeration efter senaste Glossyboxinlägget? Tänker att det kan vara så att det såg en ökning av uppsagda prenumerationer? 🙂

    Screenshot på uppsägningen, då har du datum när du tog bilden. Fortsätter dom har du ju det som bevis.

    Kontaktar dem ? Har blivit dubbesebiterad i månader och fått hem dubbla lådor. Efter ca 3 v kom svaret att de bara kan se en dragning och 1 låda skickas . Nej har fått minst i 5 mån dubbelt och behöver inte 100 handkrämer och mini prov tuber . Har sagt upp prem men det som de inte ” hittar ” går inte säga upp och därför mottog jag i går dubbla lådor igen . De är urusla att återkoppla på frågor .

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.