Igår blev jag uppmärksammad på ett inlägg från Facebook där en kund beskrev hur hon råkat skriva fel artikelnummer på en retur och fått mindre pengar tillbaka, trots varan som skickades tillbaka.
Företaget det handlar om är influencerns Alice Stenlöfs relativt nystartade klädföretag A-DSGN.
Hon skickade tillbaka ett par byxor men råkade skriva i artikelnumret för en tröja som kostade 300 kr mindre än byxorna, och fick då pengar tillbaka för värdet av tröjan när företaget fått de dyrare byxorna tillbaka.
Jag blev lite nyfiken på den här rutinen och skrev ett meddelande till A-DSGN för att höra om detta alltid är deras rutin, att man får pengarna tillbaka för plagget vars artikelnummer man fyller i, oavsett vilket plagg som faktiskt returneras, eller om det bara gäller när det är ekonomiskt fördelaktigt för företaget.
Slutligen fick jag det här svaret från företaget:
Förhoppningvis hade företaget kommit fram till samma slutsats, även utan ett meddelande från sidor med stor räckvidd som Bloggbevakning och gruppen på Facebook där originalmeddelandet postades, men kanske hjälpte det till att snabba på processen en smula?
Vi får hoppas på det. 🙂
