Varumärkesintrång på hög nivå

Att vissa personer tror att det är helt i sin ordning att måla på olika designermärken på skor för att sälja är illa nog, men här är det alltså en fysisk butik, som även har 40 000 följare på Instagram som säljer fejkprodukter rakt av – förmodligen beställda direkt från Wish eller AliExpress. 

Jag förstår helt ärligt inte hur man vågar?
Inser de vad detta skulle kunna kosta dem om de faktiska företagen upptäckte detta och stämde dem för varumärkesintrång? 
De letar nämligen både efter sidor som Ali, men också efter enskilda återförsäljare. Det finns alltså en ganska stor risk att åka dit, särskilt om man marknadsför sig på nätet.

Här är en liten del av vad den här butiken marknadsför via Instagram:

Tack för tips!

1 kommentar

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Anonym 13:07
    Gissa om flashback jag fick när jag läste din kommentar. När jag skule börja första klass så skulle varje elev köpa presentpapper . Hade valt ut ett present papper med hästar som skulle ligga i botten på min bänk. Hade även valt ut två andra rullar som skulle vara omslag till våra skolböcker. Tror även att jag hade My little pony etiketter som mamma skrev böckernas namn på. <3

Comments are closed.