Det där med namn…

Jag blir bara mer och mer förvirrad av My Martens alla inlägg på sociala medier, vad gäller namnet på hennes nya företag/PT-studio.
Den här textsnutten kommer från Instagraminlägget här ovan, där hon proklamerar att hennes nya varumärkes namn (särskrivet) är:
Strong Mamas.

Så här lät det igår.

My skriver i sitt inlägg att alla de olika namnen varit en smula förvirrande, både för kunderna men även för henne själv.
Det är anledningen till att hon nu slopar alla andra namn och enbart kommer köra på ”Strong Mamas”. (med eller utan ’ verkar ske rent slumpmässigt.)
Så…ett litet tips i all sin enkelhet, till alla som försöker göra en ”re-branding” av ett redan existerande koncept och/eller företag:
Var konsekvent, särskilt i början.

Vad gör My?
Förutom att inte vara konsekvent i hur hon stavar företagets namn, så länkar hon fortfarande till det gamla namnet ”Fit by My Martens”, trots att det på Instagram går att gå in och ändra länktexten, så att det ser enhetligt ut, även om landningssidan fortfarande bär företagets gamla namn.

Strong Mamas? Strong Mama’s? S’trong M’amas?
Jag undrar om My ens själv vet det, eller skjuter hon bara från höften, för att få ut så många inlägg som möjligt?

Det är bättre att inte publicera några inlägg alls, än att publicera felaktiga och förvirrande inlägg som på intet vis stärker hennes varumärke och/eller ger det trovärdighet. 

Så tycker i alla fall jag.
Vad tänker ni om alltsammans?

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *