Konstigt eller inte konstigt?
Försöker Kenza sälja in sina egna produkter till frissan, eller tycker hon helt enkelt att de är SÅ bra?
Jag har provat dem nu i drygt två månader och har kommit fram till följande.
Consider this my utvärdering or recension om du så vill:
Jag har både långt och tjockt hår och har testat fusionen ”repair”.
Hade jag tvättat mitt hår oftare än vad jag i nuläget gör – säg varannan dag – så hade jag gjort av med två flaskor av varje produkt i månaden.
Summan hade då blivit 1400 kr/månad för hårtvätt (och då är inte hårmasken inkluderad eftersom jag inte testat den).
För mig är det en helt orimlig summa att lägga på den här typen av produkter. För någon annan är den kanske rimlig, men inte för mig.
Med det sagt – produkterna är bra.
Jag gillar doften, men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den.
Så här står det på hemsidan, om någon nu blir klokare av det.
Vår signaturdoft Douce tar oss genom en komplex resa från Zanzibars kryddträdgårdar till sluttningarna av de majestätiska alperna i södra Frankrike.
Doften är perfekt balanserad och unisex.
Douce har en lite träig karaktär med en blandning av citron, orris och tallbarr, med en touch av rökelse, vilket gör den fräsch men samtidigt sofistikerad.
Alla våra produkter är exklusivt parfymerade med Douce.Toppnot
Bergamott, Citron, Peppar, EnbärHjärtnot
Orris, Tallbarr, RökelseBasnot
Sandelträ, Ambra, Vanilj
Så jag gillar absolut produkterna.
De är bra, och själva blandandet av dem som man förväntas göra i duschen är ingen stor sak, men är The Everys produkter 1400 kr/månad-bra?
Nej, inte enligt mig, mitt hår, mina behov och min plånbok.
Jag kommer inte köpa dem igen.
Bloggbevaknings herre på täppan:
