Time for Tiktok

Jag har covid och orkar typ inte göra någonting annat än lyssna på ljudböcker och skrolla TikTok, och jag har kommit fram till en slutsats:
Alla dessa videos där folk mimar till ”skojsiga” citat och liknande är SÅ tråkigt!
Booo-hoooooooring!

Och med det sagt så tänkte jag lyfta fram några klipp som inte sysslar med sådant oengagerat strunt, utan som faktiskt har lite egen fantasi.
Tickeditockadaaaaaaa!!

Vi börjar med Lucas Simonsson.
Han är en missnöjd man i sina bästa år, och som vänder sig till en power pointpresentation when all else fails. 

Näst på tur är Alexandra Nilsson.
Hennes haul från Shein är ingenting originellt, men som vanligt är det de små uttrycken som gör hennes så himla bra. If you know what I mean? 😉

@alexandrabnilsson

Pov: du scrollar på tiktok ?

♬ Doja – Central Cee

Älskar också att hon driver med folk som tror att stenar har hemliga krafter.

Och sen har vi Bell.
Jag tror inte jag behöver säga så mycket mer om det här klippet. 😉

124 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    ?? Både Lukas och Alexandra, sjukt roliga ?

    Okej men koks-sniffet i slutet av Alexandras Shein-video var faktiskt väldigt kul

      Roligt att Camilla tror att hon driver om stenar ?

        Det är inte bara Cmilla som missförstått i sådana fall. Vad är det hon menar??

    Alexandra gör ju inget originellt och kopierar bara andra…

      Det är ju lite exakt det som TikTok går ut på. Man bedöms på hur bra man kopierar och hon gör det väldigt bra

      Vad är annat än kopierat på tiktok (och till stor del instagram också)? Lighten up lite, saker kan vara roliga även om de inte är totalt originella och unika.

      Tiktok går på många sätt ut på att följa olika trender och kopiera, och det är som någon ovan skriver, den som gör det bäst får mycket engagemang.

        Jaha.Är aldrig inne på tiktok och förstår verkligen inte storheten med den appen. Låter sjukt trist och upprepande allting.

    Haha, gillar Alexandra men fixar inte denna Lukas tyvärr.

    Jag följer en amerikansk kille som flyttat till sin tjej i Sverige, och som gör videor om skillnaden och annat roligt som blir en kulturkrock för honom. Tiktok is da shit! 🙂

      Jag håller med!
      Jag skaffade TikTok för att hålla koll på vad min dotter gör där men det slutade med att jag är helt fast! Det finns så himla mycket bra där. Jag följer allt från komedi-konton till resor, träning, litteratur, politik…?

      Vad heter hans tik tok?

    Fundersam: åsa ingrosso skrivet på Insta att många kopierar hennes design. Samtidigt ligger en kudde i bild som många frågar efter. Den finns på Shein. Om jag fattatvtt, är det hennes design??

      Hahaha har hon skickat efter därifrån??

      Roligt att Åsa klagar på att andra snor snor ”hennes design” *host* *host*…

      Får Åsas design är ju så unik och nytänkande…

    Fattar inte Bell. Tjejen i klippet säger ju att hon ska satisfy Jesus inte tvärtom. Så det skulle ju vara omvänt då att Bell skulle satisfy satisfyerna? Kommer inte på rätt ord så ursäkt på förhand. Nä hon missade målet helt och hållet

      Lyssnade igen och hör nu att hon that can satisfy. Så okej funkar ju då men ja nä jag tyckte ändå inte det var speciellt roligt ? då var Alexandra roligare men hon har roligt minspel som passar

    Alexandra ? ? ?

    Kan någon förklara det här med Margareta Grääs och alla kalendrar hon öppnar. Varför vill man se vad som är i och sen köpa? Är inte hela grejen borta då om man redan vet?

      Tror inte dom som kollar tänkt köpa alla kalendrar, de är nog bara nyfikna på innehållet och tycker det är kul att se på.

      Jag gav bort en rätt dyr kalender efter att ha sett på hennes kanal att innehållet var ”rätt” för mottagaren. Mig själv köpte jag en kalender med bara full size-produkter av ett märke jag redan använder, efter att ha sett innehållet och räknat ut att det var ett bra pris. Men, jag tycker nog ändå att hon är lite obsessed. Och hur många år i rad håller hennes koncept?

        Hur mycket kan produkterna i en kalender variera från år till år? Någon slänger i en ny färg på ett läppstift, annan doft på ett ljus.. liksom… body shop ska ha ner 24 produkter, vad kan variera från förra året, och året därpå?!

          Det är ju lätt att överleva ett år eller två på sitt goda rykte trots att innehållet försämrats.
          Själv var jag förstagångsköpare i båda fallen.

      Om/när jag köper en kalender eller liknande produkt är jag mer ute efter en bra deal än att bli överraskad. Men om jag ser vad som finns i en kalender i oktober har jag i alla fall glömt det i december..

        Jag vill vara som dig!
        Blir besviken när någon avslöjar innehållet för jag är som en elefant när det kommer till sånt.

      Jag har börjat kolla på hennes kalenderöppningar. Det har slutat varje gång att jag nickat till med mobilen i handen ??
      Lite postcovid trötthet sen i vintras, men ett tips till sömnlösa där ute. Lyssna på henne. Hon surrar oavbrutet och om massa konstiga produkter jag inte känner till och troligtvis inte kommer känna till. Hjärnan klarar bara en del information åt gången. Kanske ni somnar också.
      Sen blir jag lite förskräckt över allt slöseri med kalendrarna. Hade vi inte en jord att tänka på. Kan det verkligen vara nödvändigt med så många produkter som man inte kommer att använda.

        Kalendrar är verkligen en symbol för vårt sjuka konsumtionssamhälle.

          Men suck, nej, julkalendern är en svingammal tradition. Vi har alltid handlat grejer.

            Fast dagens kalendrar är ju insane. Svindyra med massa produkter ingen kan använda upp.

            Att räkna ner till julafton är en annan sak.

            Är det en svingammal tradition att exakt alla märken och varuhus kränger julkalendrar med krafs från september till december?!

            Ja vi har alltid handlat grejer. Och varenda december så slår vi rekord i att handla enligt svensk handel. Det verkar som att svenska folket tror att miljön tar en paus för julen, att det man konsumerar under december har ingen påverkan på vår miljö.

            Jag håller fast vid att den här explosionen av julkalendrar är en helt sjuk företeelse. Vi måste konsumera mindre, även under december.

            Och snart ska alla hetsköpa julklappar till hela tjocka släkten (som man inte ens känner), vuxna människor ska byta prylar fastän alla redan har allt de vill ha och behöver. Julklappsspel där småkrafs som ska passa alla och ingen ska köpas och delas ut. Vi måste ändra vårt beteende.

            Julkalenderns historia började i mitten av 1880-talet när en tysk mamma ville göra tiden fram till jul lite lättare för sin fyraårige son Gerhard. Hon gjorde i ordning en bit färgglad kartong med tjugofyra kakor på. Pojken fick sedan äta en kaka om dagen fram till jul.

            Många år senare blev Gerhard Lang delägare i ett tryckeri. Han mindes sin barndoms kak-kalender, vilket inspirerade honom till att vid 1900-talets början ge ut den första tryckta julkalendern i form av en julkalender. Dock, året innan gavs en kalender ut i form av en adventsklocka (adventuhr) i Hamburg och man kan diskutera huruvida detta var den första tryckta julkalendern eller inte. Gerhard Langs adventskalender bestod av två ark varav det ena hade tjugofyra julmotiv, som efter hand klipptes ut och fästes på motsvarande plats på det andra arket. Succén blev oväntat stor och på 1920-talet skapade Lang en ny variant med luckor och tredimensionella julkalendrar avsedda för innehåll i form av föremål. Dessa hade stadsmotiv och religiösa motiv.

            Under 2000-talet har det, inte minst i förskolor och grundskolor, blivit populärt med leksakskalender/presentkalender. Varje nummer döljer då en liten leksak eller annan gåva. Gåvorna kan vara inslagna julklappar och ibland ligga i julstrumpor.
            https://sv.wikipedia.org/wiki/Julkalender

            Mmmm jo. Det är verkligen en svingammal tradition. Typ minst 20 år i alla fall!

              Har arbetat i förskola i 12 år, aldrig sett nån presentkalender ? Vi brukar ha utmaningar istället som har med projektet att göra, sååå roligt ?

                Är 25. När jag gick 6 års-4e klass hade alla i klassen köpt en grej för max 50 kronor som sen va en del i julkalender där man varje dag lottade en ny i klassen som fick ta ett paket. kalendern hängde och prydde väggen hela december.

            Jodå det är en gammal tradition men inte fan fick man saker i luckorna förr. Hälsningar tanten som minns när man var glad över att få öppna en lucka och klistra på en bild(som smakade frimärke) på SVT´s julkalender. Teskedsgummanfanforever. That was liksom it. Man hade EN kalender när man var barn helt enkelt,fick inga prylar el godis. Julkalender för vuxna såldes av stadens idrottsklubb och man kunde typ vinna ett presentkort el en julskinka om man hade tur.

              När började det här med att man skulle få presenter egentligen? Jag fick det aldrig.
              Mina bonusbarn som är 18 och 20 fick det inte heller. Inga av deras kompisar heller.

              Och kom inte första adventskalendern från body shop för bara typ 7 år sedan?

                Tror också det kommit mer o mer sista åren. Och sociala medier där folk visar vilka galna kalendrar de gör åt sina barn. Behöver alltså inte vara influencer, ser vänner som har 24 presenter inför jul. Crazy ?

                Min man är 38, han och hans syster fick paketkalendrar, som hans mormor sytt åt dem. 🙂

                Jag fick paket i min kalender (90-tal) av min mamma när jag var liten, så kanske beror på familj? Min bror fick också det.

                  Fick också paketjulkalender i början av 90-talet av min farmor. Kunde vara godis, pusselbitar eller någon leksak. Så jag hade det under hela min uppväxt men det var inte så påkostat som det är idag. Eftersom jag också gillar smink och hudvård så köper jag mig en kalender varje eller vartannat år. Tar självklart slut på allt eller ger bort till främst min mamma. Har aldrig slängt eller inte använt något. Vill därför se innan vad den innehåller för jag är ganska minimalistisk i mina köpvanor.

                    Har också alltid använt upp allt i kalenderarna jag har köpt. De kommer ju i små format. Vad är problemet?

                      Ingen har påstått att det är problem att köpa en. Men när du köper 80st och bara sparar en bråkdel för att slänga resten så ÄR det ett problem.

            Den här typen av kalendrar har väl knappast funnits mer än ca 10 år max? Och det har definitivt kommit fler senaste åren. Till en början fanns väl ett par enstaka kalendrar, plus chokladkalender med finare choklad för vuxna typ. Nu finns det ju seriöst tusentals olika.

            Ja men inte för tusentals kronor.

            Förr nöjde sig folk med en chokladkalender. Ett år när jag var liten fick jag en tuggummikalender köpt på glassbilen. Lyckan var stor det året?

            Det är ju inte hållbart hålla på sådär. För någon

              Jag har en lillasyster som är tio år yngre än mig. När hon var typ 10 så gjorde jag och min äldre bror en kalender till henne med en rolig historia varje dag. Var såå kul och vi garvade lika mycket när vi gjorde den som vad hon gjorde när hon öppnade den.

                Haha ja och det var förmodligen väldigt uppskattat. Rolig idé 🙂

      Man vill inte se henne överhuvudtaget

      Jag tittar på dom när jag ska sova. Köper aldrig någon sådan kalender själv och är egentligen ganska ointresserad av smink och hud-/hårvård. Men bra videos att somna till tycker jag.

        Jag somnar också till många såna videos. Men just Maggans videos tycker jag är för gapiga för att somna till ?

      Eftersom kalendrar ofta är dyra så vill jag gärna veta om det är värt att köpa innan jag bestämmer vilken jag vill ha

      Kan någon också förklara hur hon kommer undan kritik kring det här varje år. Det är något av det värsta jag sett vad gäller överkonsumtion.

        Det kan inte finnas någon som konsumerar mer än vad hon gör. Och hur kan man ha samma rouge i tusentals färger? Hur hinner man använda upp en enda produkt innan den blir gammal och dålig?

        Hon om någon uppmuntrar till en helt sinnessjuk konsumtion alltså. Galet.

          Hon verkar ha ett shoppingberoende

            Men hon får ju grejerna från företagen för att marknadsföra dem.

              Marknadsföra. Just det. Dvs få andra att köpa.

        Kanske är det så att det är så många som uppskattat hennes videos för då behöver de inte köpa en kalender på måfå och bli besviken utan köper endast en kalender der som de verkligen vill ha. Och därför kommer det ingen kritik? Hon kanske hindrar andra från att konsumera onödiga kalendrar?

        Jag tycker inte det är riktigt samma sak.
        Det är inte som att hon köper alla kalendrarna till sig själv, utan det är del av hennes jobb att öppna kalendrarna och recensera dem för följarna.
        Förhoppningvis slipper folk köpa kalendrar de inte vill ha tack vare det, och sen ger hon ju bort majoriteten av innehållet av kalendrarna till kvinnojourer mm vilket är betydligt bättre än att köpa och lägga på hög till sig själv.
        Jag tycker inte det riktigt går att jämföra med influencers som hela tiden handlar fast fashion till sig själva, utan någon som helst tanke bakom. Det är lite som att kritisera influencers som lagar mat eller bakar och postar maträtter och recept om man anar att de minsann inte äter upp allting de lagar och bakar?
        Om de testar olika recept och skapar innehåll kring det?

        Jag tycker man måste skilja på influencers med specifik inriktning, där deras jobb bygger på att testa, recensera, utvärdera och inspirera sina följare, mot influencers som enbart gör saker för sitt eget höga nöjes skull och inte har någon annan inriktning på sina plattformar än sig själva.

        Jag har skrivit om det här – https://nyheter24.se/bloggbevakning/2022/04/07/att-kopa-allt-pa-nagon-annans-kvitto/
        Kan man skilja på att filma en video som den här som underhållning, utan att för sakens skull uppmuntra andra att göra samma sak.
        Jag tycker det.

          Och någon annans jobb är att göra samarbeten för att följarna ska konsumera.

          Jag tycker inte att man kan rättfärdiga grääs konsumtion med att det skulle minska följarnas konsumtion. Jösses, hon har ju mängder av andra videos än bara kalendrarna. Allt smink är det bästa ever, alla produkter måste man bara prova. Ska man prova en enda rouge så är det detta.. så låter det om alla produkter i hennes videos.

          Och även hennes videos om kalendrarna är väldigt problematiska. Sjukt att sådan konsumtion ska rättfärdigas.

            Men då borde vi slopa hela underhållningsbranschen.
            Någon gör musik för att andra ska köpa den, eller spelar in filmer för att andra ska betala för att se dem. Eller skriver böcker…
            Den retoriken faller lite på sin egen orimlighet om du frågar mig.

            Och jag har hört Margareta kritisera mängder av produkter, så vad har du tittat på för videos?

              Men film och musik går inte att jämföra med den här konsumtionshetsen. På vilket sätt tar miljön skada om 10 eller 1000 ser en film? Jämfört med om 10 eller 1000 köper prylar i mängder som de inte behöver?

              Jag tycker nog att Margareta uppmuntrar till konsumtion, vilket blir rätt så tydligt när man ser hennes videos.
              Vore en annan sak om hon försökte uppmuntra till att man köper fåtal bra produkter som man kan använda lång period osv. Nu är det ”jag måste köpa det här i ALLA färger, de är sååå fina!!!” om ett läppstift hon gillar. Hon lyfter fram ett krämblush som hon har i 9 olika rosa nyanser, alla är sååååå fina, kan inte välja. Vad sänder det för signaler?

                Håller med helt. Varje grej är ju deeeeeen bääääästa.

                  ”alltså myyyyy gooooood! Hur fin!??!?! Den är helt amazing på huden! Ni måste bara prova den här!!”

                Håller med om att det är ett enormt slöseri att köpa 9 nyanser av en produkt. Tycker att det räcker med en för att testa formula, resultat, förpackning etc. Borde kunna ha ett samarbete med typ kicks dit hon går och visar alla nyanser och bara har ett ex hemma för test. Sen även skänka bort även testade produkter. Man kan ju testa många utan att de blir kontaminerade, tex tuber, pumpflaskor, burkar om man tar med spatel etc.

                Filmer är ju intressant för de kostar ju väldigt mycket att producera så där konsumerar ju faktiskt konsumenten också men mer indirekt. Musik är väl mer resursvänligt 🙂

                Äter du kött? Hur många kilo djur äter du per år? Nu när vi är inne och nitpickar på varandras liv alltså.

                  Nej jag äter inte kött sedan ett år tillbaka.

                  Men ge dig. Den där kommentaren var inte alls att hårklyva.
                  Är det bara om man är helt 110% felfri som man har rätt att ifrågasätta?

              Whataboutism när den är som finast

          Konstigt då att Caias kalendrar ändå sålde slut på nolltid och fick sådan enorm kritik (för att folk inte ville ha det som sen fanns i kalendern), borde ju ha undvikits med Grääs videor….

            Nu tror ju inte jag att 100% av Caias kunder tittar på Margaretas videos, men visst, den sålde slut snabbt, men hur många var det inte som skickade tillbaka den sen? Kanske när de fått veta att kalendern kritiserats och de tittat på hennes video?

            Vi kan tycka olika här, det är okej. 🙂

              Ja, det är klart att det är okej, jag är inte ute efter att bråka. Jag håller bara inte med dig: )

              Poängen är att Margaretas videos inte verkar ha så stort inflytande på hur dessa kalendrar köps, då hade inte Caias kunder blivit så missnöjda och besvikna.

                Fast Caias kalender hade väl sålt slut innan Margareta fick hem sin o kunde öppna den?

                  Har för mig hon fick hem den tidigare? Kan minnas fel! (Är inte Anonym ovan)

            Hade nästan glömt bort caiagrejen haha. Bianca som berättade hur viktigt det var att man väntar till december tills man öppnar kalendern (för att returtiden ska gå ut *host host*) och ändå blev såååå förvånad och ledsen över kritiken och kunde då konstatera att hon är ledsen över att folk har olika smak. Konstigt ändå att så mångas smak är att få trevliga grejer som känns prisvärda, medan Biancas smak är ickeprisvärda grejer.

              Jo men samtidigt, vill man ha 24 saker och vara nöjd med varenda en, ja då kanske inte en kalender är rätt sak att köpa. Då ska man nog själv gå och välja ut saker själv så att man får de saker man vill ha.

              Vilket är precis problemet med dessa kalendrar och glossy box och allt vad de heter.

                Så är det såklart. Problemet med just Caias kalender var väl inte innehållet i sig, utan priset i förhållande till innehållet.

                  Är det inte just den besvikelsen ni menar att margaretas videor skulle undvika?!

                    Caias kalender sålde slut på en(?) dag, så alla köpte grisen i säcken. Margaretas video kom upp först senare.

                      Ja alltså faller poängen kring att hennes videos gör så stor nytta som folk vill påstå

          Jag har köpt flera kalendrar efter att sett henne öppna och recensera (under flera år). Under några år har jag heller inte köpt någon kalender för att ingen intresserat mig eller jag har velat använda andra produkter. Tycker ändå mycket om att titta på hennes öppningar för hon gör det ganska humoristiskt, skämtar, berättar om olika produkter eller märken som jag använt eller inte och får höra hennes åsikte. Så för mig så är det en väldigt bra typ av marknadsföring.
          Sedan skänker hon bort eller lottar ut det mesta av de produkter som ingår i julkalendrarna.

          Jag tycker inte att det där argumentet håller.
          Hon har all möjlighet i världen att välja vad hennes jobb går ut på. Nu har hon valt att köpa på sig massa grejer och på mindre än 3 år växte hennes sminksamling från att få plats i ett litet skrivbord, till att fylla två stora garderober och ett skrivbord till max.
          Det är hon som valt denna inriktning, då hon gör content på Youtube kunde hon ha valt att publicera liiiite annat innehåll än bara ytterligare en pryl som hon köpt och testat en gång. När dessutom den här prylen är inköpt på precis samma premisser som influencer som köper fast fashion, utan någon annan tanke bakom, förutom att skapa content.

          Det är inte så att hon med sitt extrema köpbeteende avvärjer folk till att köpa. Det är precis tvärtom, precis på samma sätt som reseinfluencers uppmuntrar till resande, modeinfluencers uppmuntrar till modeinköp osv. osv.

          Att sedan gröntvätta det och försöka legitimera konsumtionen med att det hon köper ges bort till kvinnojourer gör det inte bättre. I väldigt många fall går ju sminket också rätt ner i soporna, det har hon ju publicerat en hel del videos på, där hon rensar ut drivor med grejer och uttryckligen säger, ”den här är bara öppnad meeeeen den är inte bra så den slänger vi”

          Att jämföra det med influncers som lagar mat går inte heller riktigt att göra, då det inte krävs alls lika mycket resurser och konsumtion för att handla till en maträtt. En bättre jämförelse skulle då i sådana fall vara att en influencer publicerar en video där den köper mat för tusentals kronor och sedan använder det för matkrig, eller låter det ruttna.

          Missförstå mig inte, jag tycker att det är skitbra att youtubers recenserar och testar grejer. Men med balans, när det enbart är massa testade så blir det fööör mycket. Speciellt om det är uppenbart att det testast bara för att det är kul att köpa på sig saker. Jämför med Safiya Nygaard som fick väldig kritik för att hon köpt massa skitklänningar från Wish bara för att kunna testa hur de skulle se ut som bröllopsklänningar. Det bara för att hon var nyförlovad.

          Du säger att man kan skilja på att filma en video som underhållning, utan att för sakens skull uppmuntra andra att göra samma sak. Så lät det verkligen absolut INTE när andra influencers filmade underhållande videos utomlands mellan 2020-2021

            Detta!!! ???

            ?? bra skrivet. Tycker inte heller det är jämförbart.

              Synd att vi inte kommer att få se någon replik från Camilla på det svaret.

      Nej, kalendrar är egentligen bara ett säsongsförpackat set med lite högre värde än pris. Alla vill veta vad som är i och värdet innan de köper. Tror bara det är i Sverige talar om det som om det vore julkalendern för barn.

    OT.
    CG försöker få folk att tro hon klippt lugg ?

      Oj vad tydligt den syndes! Men sjukt snygg, hon borde klippa lugg! ?

        ”Syndes” ?

          Gud vad kul!! Hahahah lololololol

      Vem är CG?

        Carolina Gynning

        Tippar Carolina Gynning men vet inte

      Ser superfejk ut. Som hela henne. Passar bra.

    Laddade ner TikTok för några dagar sen herregud vad unga tjejer åmar sig nästan intill neck, smacka om paradis för pedofiler!!

      Du vet att TikTok är styrt av algoritmer va?
      Den är fantastiskt bra på att bara visa sådant du tycker är intressant.
      Om du ser unga tjejer som åmar sig näst intill näck, så betyder det att du antingen är som dem eller vill vara som dem…

        Alternativt så har inte algoritmen för personen ovan riktigt hunnit ställa in sig än

        Det är alltid så roligt när folk beklagar sig över vad deras Instagramflöden är fyllda av för skit. Som om de inte vet om att flödet fylls av vad du kan tänkas vara intresserad av. Ganska lätt att styra själv och klicka bort sådant man inte vill se.

      Swipa bort det så kommer du få andra sorts klipp 🙂

    Tog långtid innan jag fattade hur man uttalar Shein. Har i mitt huvud uttalat det shine hela tiden haha

      Hur säger man då?
      Jag säger Shine också

        Det uttalas she in.

          Japp. Nedkortat från deras tidigare namn She Inside. Går att uttala som Sheen också. Blir typ samma sak och mindre upphugget. 🙂

            Tack. Sheen låter enklare att säga 🙂

    Nä men Lucas får väl skylla sig själv som parkerar så nära linjen haha. Rookie mistake. Man ställer sig med passagerarsidan så nära den andra linjen som det går så man har mer yta från förarsidan. Tumregel: utgå alltid från att alla i trafiken är emot dig och vill dig illa.

      hmm.. men om jag ställer mig med passagerarsidan så nära linjen som möjligt.. innebär det då inte att precis samma sak händer för föraren i bilen brevid mig då? Eller tänker jag helt fel här i min feberyra?

        Om ALLA bilar ställde sig så nära kanten som möjligt på passagerarsidan så får man inte problemet.
        Dock är det ju så att det är långt ifrån alla bilar där man är ensam i bilen. Så fort du har en passagerare med dig som ska ut på passagerarsidan så fallerar ju det här systemet.

          Det är ju iofs lätt att stanna för att släppa av passageraren innan man parkerar.

            Det är också väldigt lätt att parkera i mitten av rutan så att alla kommer ut oavsett vilken sida man ska ut på.

        Du tänker helt rätt.
        E parkerar på ett egoistiskt sätt som i princip tingar alla till höger att parkera på samma sätt.

        Jag brukar backa in (till skillnad från 95% av alla andra) och då blir det inte det problemet. Jag backar in med passagerarsidan nära linjen, personen bredvid kan då köra in med passagerarsidan nära linjen, så har vi båda massa utrymme på respektive sida!

    OT men var in och tittade på Klatzkow eller hur hon stavar, hade ju för mig att hon var rundare förr men hade glömt att det var sån skillnad. Runt 2019 jämfört med nu, alltså wow. Det är ju bara halva hon kvar. Hon ser ju extremt bra ut. Har hon kört periodisk fasta eller liknande? Hittar ingenstans att hon skriver om hur hon lyckats bli av med så mycket övervikt.

      Gastric bypass

      minst en gång i veckan kommer denna fråga. Hon har opererat sig, aldrig pratat om det. Vi alla vet, det vet vi bara ok?

        Vadå alla vet? Har inte hört något om någon operation?

      Periodisk fasta får dig inte att gå ner i vikt. Kaloriunderskott gör att du går ner i vikt.

        Ja ja men periodisk fasta underlättar ju att man hamnar på kaloriunderskott.

          Har det inte visats vara motsatsen, att många ”äter ikapp” under de fönster de får äta. Precis som att 5:2 funkar så länge du inte överäter de dagar du äter.

          Absolut inte, du kan lika enkelt trycka i dig för mkt kalorier under ditt ätfönster som om du inte hade fastat. Oavsett kan man inte säga att ngn tappat pga PF för det beror ju på kaloriunderskottet.

      Hon har på mycket kort tid gått ner väldigt mycket i vikt. Det betyder att hon antingen är sjuk svårt i typ cancer eller crohns, eller har gjort en gastric bypass/sleeve operation. Det sistnämnda är mest troligt. Det där är INTE resultat man får av att skippa frukost eller sluta med ost typ…

        Så kort tid är det väl inte? Hon var som störst runt 2019, efter det ser hon mindre och mindre ut.

          Nu vet jag inte ens vem ni pratar om så jag säger inget om hennes specifika viktnedgång men på tre år hinner man ju gå ner rätt så många kilo om man ligger i.

            Fast det var på några månader som hon halverades. Precis som efter en operation.

        Ja sådär snabbt går man bara ner om man opereras eller är sjuk. Hon valde operation.

        Sen vad spelar det för roll? Kan vi sluta prata om människors vikt.

      Fy vilken kommentar. Vet du hon dög och var fin innan också.

        Var till ts alltså

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.