Hur mycket reklam är för mycket reklam?

Bianca Ingrosso is putting her 1,3 million followers to good use när det vankas klädsläpp och konsumtion.
Hennes företag Avora släpper nya plagg och Bianca skäms inte för sig när hon radar upp sju(!) reklaminlägg på rad på Instagram, och majoriteten av de som kommenterar sväljer skiten med hull och hår utan minsta ifrågasättande.
Klart hennes företag inte behöver lägga pengar på extern marknadsföring, när följarna äter ur Biancas hand, oavsett vad hon matar dem med. De beter sig som en flock hypnotiserade stackare på Paul McKennas scen. Ni som minns, minns. 🙂

Vad säger ni?
Är sju reklaminlägg i rad i flödet okej?

Bildkälla: Bianca Ingrosso Stories

Och icke att förglömma, bara 13 reklaminlägg i hennes stories.
Det har säkert tillkommit fel inlägg sedan jag skrev och tidsinställde det här inlägget, men det här är vad som finns i skrivande stund.

90 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jag känner inte Bianca. Men en sak vet jag. Hennes själ är lost. Hon må somna till kvällen av ren utmattning men aldrig av genuin tillfredsställelse av allt det fina och bra hon faktiskt har i sitt liv.
    Med hennes power som hon faktiskt har, hade hon kunnat göra och influera till saker som faktiskt har betydelse. Saker som skulle göra hennes välmående betydligt mer meningsfullt och samtidigt inspirerar många av hennes att göra detsamma.
    På samma sätt som Bianca marknadsför sina produkter, säljer hon även ut sin själ. På rea. Det är olyckligt att se, att en sådan ung och vacker kvinna inte har högre tankar om sig själv. I mina ögon visar hon genom sin uppmuntran till försäljning och marknadförning av produkter till låga priser att hon är i symbios med det materiella hon visar upp. Det kan tyvärr inte en fin Chanel väska eller ett foto på en dyr lunch väga upp.
    Hon borde kräva pengarna tillbaka från sin psykolog. Det inre barnet, den lilla Bianca, som var så viktig att ta hand om, verkar nu mera vara bortadopterad. Jag ser bara ett ytligt skal och en tom blick. Men jag kan ha fel.
    Vänligen

      Bra skrivet 👏🏽

      Exakt. Du känner inte henne så du har ingen jävla aning om hur hon mår. Vilket jävla dravel du sysslar med. Översitteri utan dess like.

        Influencerses som kapitaliserar på barn/ungdomar ätstörda samt hetsar till att bidra till överkonsumtion och miljöförstöring, är exakt det mest patetiska jag vet. Det är själlöst och meningslöst. Denna sjuka hets proppar bara igen tillfälliga hål av avsaknad till djupare mening i livet.
        Jag skiter fullständigt i om du tar min åsikt personligt angående B. Hon är en trött, innehållslös fjant. Som de flesta i influenservärlden.

      Usch vilken hemsk kommentar du sitter och skriver.

        Sanningen svider.

        Influencerses som kapitaliserar på barn/ungdomar ätstörda samt hetsar till att bidra till överkonsumtion och miljöförstöring, är exakt det mest patetiska jag vet. Det är själlöst och meningslöst. Denna sjuka hets proppar bara igen tillfälliga hål av avsaknad till djupare mening i livet.
        Jag skiter fullständigt i om du tar min åsikt personligt angående B. Hon är en trött, innehållslös fjant. Som de flesta i influenservärlden.

      Men det är Biancas JOBB? Det är hennes arbetsuppgift att publicera saker på sociala medier, det är inte hennes hobby. Tycker du att en körskollärare säljer sin själ när han/hon kör runt i en bil med bilskolans företagslogga på? Säljer en brandman sin själ till räddningstjänsten för att han/hon släcker bränder iklädd kläder med deras logga på…?

        Ja man ska helst välja ett jobb som inte tvingar en att sälja sin själ. Det har Bianca tyvärr inte förstått.

    Jag tycker inte främst det handlar om mycket reklam men däremot kan jag få panik på denna extrema konsumering! Sedan jag gick och slutade handla massa nytt och istället började handla second hand eller inget alls så ser jag det med nya ögon. Allt man går omkring skriker ju köp, köp, köp. Allt ska vara nytt och du bara måste ha det här plagget, denhär sminkpaletten, den här tröjan.
    Och som influenser med en ung målgrupp som man VET köper allt man säger så tycker jag faktiskt att man borde försöka förstå vilket stort inflytande man har för unga är ju oftast de som ’köper betet’ och bara måste ha just den produkten som det görs reklam för…
    Det kan jag tycka är väldigt, väldigt sorgligt. Tänk vilka mängder kemikalier som släpps ut i naturen och haven vid denhär mängden kläder som skapas, och alla miljarder plagg som bara läggs på hög och inte ens används för man hinner gå och köpa ett nytt.
    Sånthär kan seriöst göra att jag ligger vaken och grubblar för det är så satans skevt allting

      Ja usch. Är glad att jag är vuxen och inte bry är mig om vad mina vänner köper för kläder men för unga kan det nog vara en press att ha vissa saker.
      Alla dessa hauls från nakd som svämmar över hela instagram får mig att spy, använder de ens en bråkdel av alla kläder de köper i reklamsyfte liksom. Knappast för sen är de så stolta att minsann rensat och då blir det reklam för Sellpy. Den dag vi alla vaknar upp och inser att jaha stackars jorden hela vårt samhälle har byggts på onödig konsumtion då är det nog för sent

        Ja det är märkligt att det ens är tillåtet i denna tid av brinnande klimatkris. Folk förstår inte vad de bidrar till när de lever så här.. planeten kommer inte orka. Det är sorgligt.

    Influenser pratar ju ofta om att de är som mittuppslaget i tidningen förr typ. Deras jobb är marknadsföring. Med andra ord så gör hon sitt jobb. Och hon gör det bra enligt mig! 🙂 Sen får följarna ha egetansvar. Köp inget om du inte vill. Inget tvång. Men hon gör sitt jobb.

      Fast det betyder ju inte att marknadsföringen de sysslar med behöver handla om konsumtion 🤷‍♀️

        Jag skulle vilja ha exempel på reklam som INTE handlar om konsumtion, tack på förhand

        Jag skulle vilja ha exempel på reklam som INTE handlar om konsumtion, tack på förhand.

        Okej så vad för marknadsföring vill du se som inte bidrar till konsumtion?

          Det finns ju massor av exempel! Marknadsföra olika upplevelser, vandringsleder, bibliotek, cirkulärt tänkande, osv osv…

            fast om du lever på att försäljning sker av en viss produkt så vore det märklig strategi att marknadsföra ett bibliotek.

            Missförstå mig inte, jag är pro bibliotek och ej för konsumtion.

              På min arbetsplats, som är statlig och som handlar om att bedriva verksamhet för ungdomar,
              har vi en budget avsatt för marknadsföring och kommunikation. Varför skulle den inte kunna användas tills att betala influensers att göra reklam för verksamheten likaväl som betala SL för reklam i kollektivtrafiken?

                Reklam för SL går ju ut på att fler ska konsumera kollektivtrafiksbiljetter.
                Reklam för bibliotek går ut på att fler ska låna böcker och därigenom få mer intäkter, eftersom att biblioteks intäkter kommer från bibloteksersättning som bestäms utifrån hur många böcker som lånas ut.
                Verksamheten för barn och ungdomar får säkert också sin ersättning utifrån hur många deltagare man är?

                All reklam går ut på att konsumera mer varor och tjänster i syfte att få in mer pengar till verksamheten.

                  Konsumtion och konsumtion är inte detsamma. Ja, visst du konsumerar biljetter. Men det är inte sådan konsumtion man syftar på när man pratar om att vi måste få ner konsumtion för t.ex. klimatet. Utan det handlar ju om materiella ting. Någon som ”konsumerar” genom att köpa biljetter eller låna fler böcker är inte detsamma överhuvudtaget.

                    Okej, då ska alltså påståendet skrivas om till: ”Fast det betyder ju inte att marknadsföringen de sysslar med behöver handla om DÅLIG konsumtion”

                      Som sagt, de flesta fattar nog vad som faktiskt menas. Precis som de flesta fattar vad för konsumtion som menas när man pratar om att vi måste minska konsumtionen för klimatet, eller när man pratar om hur mycket vi konsumerar kring jul osv.

                      Du försöker bara leka smart och sätta dit den som skrev om konsumtion. Men man brukar kunna uttrycka sig generellt om konsumtion i dessa sammanhang och folk fattar jättebra ändå pga kontexten.

                  Nu handlade det ju inte om att göra reklam FÖR SL, utan att betala SL för att göra reklam för verksamheten med hjälp av annonser i tunnelbanan och bussar. På vilket sätt skulle det vara konsumtion? Och nej, det finns faktiskt andra syften med att marknadsföra en verksamhet än att tjäna pengar…

                Håller med, även marknadsföring för andra-hands marknader som Tradera, Blocket, Plick, Vinted m.fl. är ju bättre alternativ som innebär minskad konsumtion och mer återbruk. Eller marknadsföring för att hyra saker istället för att köpa, såsom Hygglo, Hyber, Parentlt m.fl.

            Då är min nästa fråga. Hade du agerat på den marknadsföringen och då gått till biblioteket eller på den vandringen?

      Ja influensers har ersatt den gamla direktreklamen som damp ner i brevlådan som ett häfte kuponger med diverse rabatter. Denna reklam ansågs vara skräpreklam. Snacka om nedköp att ens vilja associera sitt namn med det. Jag fattar de tjänar pengar på att göra ingenting. Men det är inte direkt ett högstatus yrke och det är inte så många som tjänar stora pengar på det. Iallafall inte så mycket att de kan upprätthålla den lyxiga livstil de visar upp.

        Jag tycker influencers är vår tids TV-shop. Det är exakt samma säljpitchar för deras smink, kläder, krimskrams, onödigt skit, som användes för dammsugare och ab trainers på TV-shop när det gick varmt på tv. Ibland är det nästan komiskt hur mycket det påminner om varandra. Skillnaden nu är att inte sitter i soffan framför tv och är mottagare, vi tar emot deras tv-shopsäljande rakt i ansiktet och går med ”teven” i fickorna, redo att ta upp den och bli utsatta för reklamen vid minsta lilla minut vi har över.

      Ja om bara folk slutade köpa allt skit de kränger..Tyvärr är målgruppen lättpåverkade unga tjejer.

      Hej!
      Ville bara säga att blod intoleransen går över under utbildningen 🙂 !
      Vården skriker efter fler arbetare, välkommen!

        Okej, tack för infon 😅

    Jag själv ser fram emot att inte handla dessa plagg och tycker att det är för mycket reklam….Men vem bryr sig om det?
    Bianca skäms inte, följarna stör sig inte, målgruppen verkar nöja sig och beställer förmodligen.

    Jag har så många gånger genom åren ångrat mitt val av arbete, dels för att det är tråkigt, dels för att jag inte bidragit till något riktigt vettigt till denna värld. Har ett vanligt kontorsjobb som möjligen är ”viktigt” i det stora hela. Hade hellre, med facit i hand, velat jobba inom sjukvården (tyvärr tål jag inte blod) eller annat viktigt som lämnat spår av hjälpsamhet och insatser för människor. Undrar om dessa influencer kommer se tillbaka på samma sätt senare i livet? För att kränga kläder på sociala medier ter sig ändå lite mer onödigt än mycket annat i den här världen kan jag tänka.

      Du kan ju alltid utbilda dig till medicinsk vårdadministratör. Då jobbar du i sjukvården men med det administrativa. Skriva journaler, remisshantering, reception osv.

        Tyvärr dålig lön

      Hej!
      Ville bara säga att blod intoleransen går över u der utbildningen 🙂 !
      Vården skriker efter mer arbetare, välkommen!

    För min egna del, för mkt. Men sen följer jag inte konton som har mkt reklam och gillar inte inlägg som är reklam. Jag har den principen för mig själv.

    Om det hade varit sju reklaminlägg för flera olika företag – ja. För samma företag och lansering på instagram för den personen som äger företaget och ÄR ansiktet utåt för det – nej, jag tycker faktiskt inte det.

    För den som följer BI (jag gör det inte, tittar in någon gång) ser ju flödet ut som vanligt. Det är bilder på henne. Och det antar jag att några av följarna gillar haha

      Håller med, tycker inte det är fel om det är det egna företaget man marknadsför. Men hade det varit som sagt 7 olika klädmärken hade man ju undrat vad som händer.

      Håller med, men det skulle också vara för mycket med 7 reklam inlägg om Caia eller Ani, med Avora blir det mer outfit. Nu är jag inte alls i målgruppen, men jädrar vad de kläderna är snygga.

        Håller helt med! Tex tre snygga inlägg baserat på sminket eller smyckena hade inte heller gjort så mycket, om det är lite text till. Mycket text skulle förstöra det.

        Samma typ av inlägg hos en icke-ägare skulle dock vara märkligt

    Nej!, hoppas inte att vi ska behöva läsa mer om Bianca här på Bloggbevakning. Jag vet att hon vann omröstningen, men hur ointressant är hon med sin fakevärld…vi ser redan för mycket av henne i alla media. Det enda vi läsare bidrar med är att ge henne mer uppmärksamhet och pengar, det är så hon har råd att fördärva både unga tjejer och miljön…suck!

      Håller med dig men med tanke på röstningen så verkar vi vara ensamma om det. Jag scrollar förbi majoriteten av inlägg om henne dock, det funkar det med!

        Samma här!

      Men det som sägs om Bianca handlar ju inte ett dugg om Bianca. Hon är ett skal.

      Det de handlar om är alla som far illa av dagens riktade reklam. Men Bianca är att skal. Och det är hon som har gjort sig till ett skal. För att hon kan tjäna pengar på det.

    Jag förvånas mest över att de inte själva tröttnar på att haspla ur sig samma klyschiga fraser om och om igen . Oavsett vad som ska säljas in så är det must have,to die for,som jag har längtat,min favorit,amazing.
    BI är väl den influencer som mest låter som en gammal skiva som har hakat upp sig i sina reklaminlägg.

      Små barn under sjuttio tycker om att höra samma saker om och om igen. Totte är liten. Tottes elefant är stor. Sågen rör du inte. Emiiiiiil. Nu hu han är så gammal, när jag är femtio så är han hundra. Nobody puts Baby in a corner. Houston we have a problem. Jag är inte rädd jag kan flyga. Toto, I’ve got a feeling we’re not in Kansas anymore.

      Behöver jag fortsätta. Vet nån från vilken film det här behöver jag fortsätta kommer från för film får extrapoäng.

        Svaret är i alla fall från Tomten är far till alla barnen. Det är mamman som försöker hindra dottern att åka till sin pojkvän, ni vet han som ska parkera sin kamel – hela dan, sagt av han som har ett fel på dringen . den är schluuut!

    De som följer henne gör det väl ändå endast för att se bilder på henne så tror inte det är någon skillnad för dem.
    Men jag avskyr den här samtiden där folk aktivt söker sig till reklam och jag tycker alla vuxna som följer influencers är idioter som bara accepterar detta för att de tror att de får vara närmre ”the beautiful people”.

      Det är en tragiskt del av vår samtid. ”Smarta” människor vet hur de ska utnyttja de som inte har ett medvetet försvar mot deras metoder att sälja saker. Det är rätt fascinerande med äldre kvinnor som ser ut som idioter för att de har såna där höga klackar att de som vickstaplar framåt och håller i sina hysteriskt dyra väskor och älskar att gå ut och visa upp sig. Hade man så mycket pengar (tänker på hollywoodtanter i hela världen) varför ska man plåga sina jävla fötter på det viset?
      Och det är fascinerande att de i sin ålder håller på så där. Unga personer har i alla fall något att skylla på.

    Denna hysteriska reklam som influencers öser ut är helt galen. Ni måste ha denna, ni klarar er inte utan detta, alla måste han en sådan här, detta är ett måste osv. Så många unga som går på detta och vi kommer få ett land som är ännu mer skuldsatt. Köp som handlas på kredit. Det bara pumpas ut reklam i sjuka mängder. Influencers hade inte tjänat pengar på mig iaf. Läser endast denna blogg, använder inga rabattkoder influencers kastar ut, köper inget influencers har tipsar om. Mängden reklam och samarbeten är helt galen. När alla influencers gör samarbeten med Sellpy, en skiten som gör att när du dricker vatten så ska det lukta olika smaker, Anyfin m.m.

    Att vara influencer är väl att göra reklam? Ett influencerkonto är väl ett reklamkonto? Vad är det annars? Som någon skrev här ovan, det är som vår tids direktreklam i brevlådan. Om folk bara fattade det så skulle ju inga inlägg behöva reklammärkas eftersom hela kontot är reklam.

      Folk fattade det? Finns så många tonåringar som inte förstår det. För influencers ljuger som bara den. Direktreklamen som kom i brevlådan där stod det aldrig alla måste ha en sådan här, jag döööör så snygg den är och är ett måste, om du vill vara lika snygg, vacker och smal som mig så köp denna produkt osv. Direktreklamen som kom där annonserades varan med ett erbjudande, berättade om själv produkten men inget om att du måste köpa denna, typ du kan inte leva utan denna produkt. Dessutom kunde man sätta upp Ingen reklam tack. Här öser man ut reklam och samarbeten. Ta Ebba.S, hela hennes instagram är just bara reklam och samarbeten.

        Och en rörlig bild med prat till är mer effektivt. Hjärnan vet inte vad en filmkamera är. Vi kan ju såklart veta vad det är men det är inte säkert att vår hjärna skiljer på verkligheten och det vi ser på mobilen/datorn. En trött utarbetad tjej får höra ”hej finisar” och att nån äntligen riktar sig till mig är ju otroligt påverkbar.

        Och eftersom Bianca och alla andra biancor vet det så är de väl tvivelaktiga människor. Men rimligen så hinner tiden upp dem och när de inte får vara en Bianca längre för de är för gamla, vad har de kvar? Att sitta och hata nya unga influencer kan man hoppas. 😉

      Det är sant, ett reklamkonto. Men det är problematiskt eftersom unga tjejer sitter och tittar på dem och beundrar dem och tycker de är vackra. Och sen i huvudet kopplar det till att man ska ha vissa varor då blir de så också. Det var därför man på 70 eller 80 talet förbjöd den typen av fina och romantiska bilder av unga människor som röker. Eller dricker vissa märken av alkohol.

      Som jag tycker var bra men inte rätt väg att gå när det gäller kläder och smink. För det skulle inte funka.

      Det är inte vi folk som sätter reglerna för att reklammärka 🤣🤣🤣

    Har en känsla av att det luktar desperation på Avora. Guldkalvens kläder krängs inte lika mycket som man trodde. Kollektionerna är alldeles för snäva och faller inte en bredare publik i smaken. Det spelar ingen roll hur mycket Biancas hjärntvättade groupiesar applåderar i kommentarsfältet. Maniskt galna hyllningar av människor som är som en sekt köper inte svindyra plagg gjorda för opererade kroppar!

      Tror det är samma sak på ANI. Verkar inte gå så bra som de trodde det skulle göra.

    Vem är det som följer denna typ av konton egentligen?
    Bara massa bilder på sig själv, mat och ovanpå detta all denna reklam…

    Det är som om en helt naturlig lust för unga kvinnor att göra sig fina har totalt löpt amok.

    Det kanske bara är genetiskt och detta utnyttjas av Bianca Ingrosso. Förstår hon att hon kallsinnigt utnyttjar detta?

    Eller alla de andra influencerna? Bryr de sig ingenting så länge de själva kan tjäna bra med pengar och dessutom får njuta av att visa upp sig som perfekta kvinnor? Har de hjärtan av sten?

      På vilket sätt skulle det vara genetiskt att vilja köpa en massa ytligt tjafs och ”göra sig fin”? De flesta vill väl hålla sig rena och fräscha om man har möjlighet, men att det skulle vara genetiskt betingat att ”göra sig fin”, det är väl i högsta grad något som ger sociala fördelar i samhället och därmed till stora delar ett inlärt beteende särskilt för kvinnor.

        Det är genetiskt för de unga kvinnor/flickor som var noggranna med att sköta om allting inklusive sitt utseende var de kvinnor som män valde och stod fast vid så att hennes gener fördes vidare.
        Slamsmajor som åt för mycket och struntade i att hjälpa till att sköta hemmet eller gjorde ett dåligt jobb öht sket i sitt utseende också.
        Och våra hjärnor är inte byggda för att hantera att se så mycket influencers så att ganska många framför allt unga kvinnor löper amok i sitt köpbeteende.
        Vi har inget genetiskt försvar mot reklam.
        Vi har bara levt i den här världen så kort tid jämfört hur det var. Man måste tänka på det när man känner att man vill också ha en dyr väska. Eller ett extremt boende. För om man följer den vägen så kommer man fortfarande att vilja ha en dyr väska men en till. och efter en kvart man köpt huset så vill man göra om köket. Det finns ingen automatisk stopp, man måste med hjärnan säga åt sig själva att ”Nu får du väl ändå ge dig!”

        Det är inte inlärt för kvinnor att vilja göra sig fina. Det har kvinnor alltid velat vara. Det är de kvinnor som fått en man och fått honom att stanna och fostra barnen.

        Men vad som pågår nu är ju för att man har insett att just detta genetiska behov för kvinnor att göra sig fina är ett bra sätt att tjäna pengar på.

        Det har länge varit så att man har skapat ett mode som kvinnor inte kan uppnå, det är då de köper mest. Det är eftertraktat men få äro valda.
        På senaste åren har detta dock förändrats, på flera sätt. Dels anser kvinnor att man får vara tjock, det finns mycket kläder för detta, dels så kan kvinnor operera sig till det ouppnåeliga så nu är det ganska accepterat med olika utseenden, jag menar i klädbranschen och även smycken, väskor, smink etc. Vilket är så jävla bra!
        Men det är fortfarande i oss kvinnor att vara fina och utan insikt om detta så är man mer sårbar Och unga kvinnor är födde med den instinkten att vara fina. Och internet gör att det hela blir kliniskt.

    Miljonerna måste in! Fast man redan har så många att man klarar sig mer än väl ett helt liv. Mest fascinerad över att det finns så många som gör hjärtögon och äääälskar allt dessa plastdockor visar upp på sociala medier, vare sig det är ren reklam för vilken skit som helst eller en ännu sönderretuscherad ”selfie”

      Jamen vilka är dessa följare som dyrkar marken hon går på och tycker allt är ”aaaamazing”? Är det femtonåringar? För det kan väl knappast vara ngn över tjugo som är väl insatt i att det mesta på IG från flunsor är filtrerat och inte verklighet. Eller är det knäppgökar som blir besatta av en person? Liknande finns ju när det är frågan om artister, kriminella i fängelse osv., dvs de följer allt personen gör, skickar brev, tror att de känner personen ifråga och skapar en personlig relation i sitt eget huvud.

    Ingen influencer brys sig väl om miljön eller att inte konsumera i överflöd. Dom små stackarna måste ju leva av något.

    Varje gång jag ser en bild på Bianca Ingrosso så tänker jag ”tack gode Gud att instagram inte fanns när jag var tonåring” 🙌🏼. Livet var tufft som det var utan alla sociala medier, tänk att också ha alla dessa perfekta reklampelare i ens face hela tiden. Är 38 år och har vuxit upp utan telefoner/socmed och PRAISE BE. Fy fan vad jobbigt det måste vara att vara ung och ha dagens influencers så nära inpå hela tiden

    Camilla, har du undersökt om Avora följer e-handelslagen?

    Jag hittar varken företagets organisationsnummer eller adress på deras hemsida, kanske jag som börjar se dåligt…

      Blev nyfiken så jag började också leta. Hittar det inte heller. Bara e-post. Så, de gör de inte. Men å andra sidan känns det föga förvånande. Hittar inget organisationsnummer på Ani Jewels hemsida heller men där finns iaf en adress. Inte ens Caia verkar ha organisationsnumret på sin hemsida..

        Ani Jewels organisationsnummer hittar man under deras ”köpvillkor”.

        Caia anger också sitt organisationsnummer under ”köpvillkor”.

        Men på Avoras hemsida hittar jag inget…

    Hon lever ju drömmen som får marknadsföra något som SAMTIDIGT lägger fokus på hennes kropp. ”Titta vad smal jag är i den här kjolen, titta vad mina bröst är stora i den här toppen, kolla min rumpa i de här jeansen… tihi!” Som att mata ett monster som aldrig någonsin blir mätt. Är ju ingen slump att hon inte valde att sälja skor liksom.

    Bianca är som välpolerad skyltdocka med världens tråkigaste beiga opersonliga instakonto.Exakt varenda bild är ju reklam för henne själv och det hon säljer,finns inget annat.
    Klart hon utnyttjar sitt insta med 1,3 milj följare när nåt nytt ska säljas..!

      Tips till dig, avfölj henne då🤷🏼‍♀️

        Jag följer henne inte.Följer ingen s.k influencer.

          Aha okej. Så din starka beskrivning av hennes konto, har du då alltså fått genom att inte följa henne. Got it 👍🏻

            Men snälla, jag (en annan anonym) följer henne inte heller och har inte ens instagram längre, men det räcker med att gå in på BI:s insta för att kunna konstatera att ovanstående stämmer. Allt är bara beige, perfekt, posande och dötrist. Hon är definitionen av tomhet.

              Sorgligt.

        Varför ska man inte ha koll på influencers olika beteende? Det är en del av världen och jag vill då veta vad som pågår. Den här bloggen granskar och det är bra, vill ha mer av det dock!

    Men varför ska Bianca skämmas för att hon lägger ut 7 st reklaminlägg i rad?? Att ens skapa en inlägg och ifrågasätta ifall detta är okej eller inte, är helt absurt Camilla. Det är Biancas företag, hur många reklaminlägg som läggs ut i rad har ingen annan att göra med! Man blir ju mörkrädd av vissa kommentarer här.
    Ta Gina Tricot som ett exempel, som vart uppe på tapeten här några gånger. Vad är pekpinnarna mot deras inlägg? Är inte det också marknadsföring av deras produkter?? Utnyttjar inte dom också då sociala medier och unga tjejer till att köpa deras produkter?? Det är samma sak!! Men bara för att det är influenser och speciellt när de kommer till Bianca Ingrosso, då jäklar går nättrollen igång! Och bloggbevakning sitter på andra sidan och bara njuter.

    Skäms!

      Va?

        Snark 😴

        Ska göra det tydligare för dig så du förstår, Camilla.
        Det finns oändliga varumärken som marknadsför sina produkter på sociala medier. Biancas företag VS andra företag (som har liknande produkter)
        Vad är s k i l l n à d e n ??
        Varför är det Inte Okej när Bianca gör det, men Okej när andra företag gör det….?

      Nu blev jag nyfiken, vad är du arg för? Det finns många biancor där ute men bara en Bianca. Och hon lägger ut såna bilder på sig själv att man blir rädd. Hennes ansiktsuttryck är som hon var gjord av plast. När hon är trettiofem så måste hon retuschera ännu mer för att våga lägga ut bilder. Och hur ska hon våga visa sig ute? Då folk verkligen ser hur hon ser ut. Gynning är ju en annan toka som håller på med att lägga ut påhittade bilder och säga att det är hon. Varför gör man så, kan du svara på det?

        Arg?
        Nu handlade väl detta inlägg om Biancas reklaminlägg..?
        Har noll intresse av att kritisera någon annans utseende på det sättet du gör.

          Jag pratar inte om Bianca som person för hon är ett skal för mig. Jag pratar om bilderna som läggs ut. Man måste kunna skilja på detta.

            Haha va?

    En människa som är så rik och välkänd ( åtminstone bland yngre) som Bianca är, skulle kunna göra så mycket gott. Använda den makt hon faktiskt har ( yngre som följer henne och ser upp till henne) till att få människor att MINSKA på konsumtionen. Uppmuntra till att bry sig om naturen, jorden. Stå och dela ut mackor och filtar till hemlösa och uppmuntra andra till detsamma … Ja ni förstår vad jag menar. Göra något MENINGSFULLT , med sin makt.
    Istället väljer hon ännu mera pengar, meningslösa inlägg med matbilder eller reklam eller ännu en ytlig bild på sig själv….
    Fy fasen….vart är vi på väg?

      Ja just det. Som jag skrivit i den här tråden, hon är ett tomt skal.

      Det finns så mycket att göra än att visa sina smala midja, stora bröst och sin stora rump. Vad är det för fel på henne?

    1.3 miljoner följare? Nja, det låter som en uppblåst siffra. Jag tänker på dessa unga influencers, vad ska de göra när ljusen på tårtan blir många?
    Det kommer ju ständigt nya och yngre influencers!
    Då kan det vara bra att ha byggt upp något stabilt. Just Bianca har ju startat flera företag, fast det har ju hjälpt henne att hela släkten är känd.
    Då kan jag tycka att okända som blir framgångsrika har slitit mer för sin framgång.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.