Engagemang, engagemang, engagemang…

Hej! Någonting jag har funderat på är influencers som ”behöver hjälp” av sina följare och skapar omröstningar kring exempelvis vilka skor hen ska ha på sig. Men sedan struntar helt i vad följarna röstar fram. Varför ber man sina följare engagera sig när man själv inte engagerar sig i vad sina följare tycker? Tycker bara det är märkligt. Speciellt när omröstningen har ett solklart resultat🙈 Vet du vad du vill ha för skor på dig? Fråga inte då!!! 😅

Anledningen är engagemang, engagemang, engagemang. EN-GA-GE-MA-NG!
De bryr sig inte eftersom de egentligen inte vill veta vilka skor följarna tycker att man ska ha på sig, utan de är enbart intresserade av att följarna interagerar med deras innehåll eftersom det förbättrar deras statistik som gör att de kan ta mer betalt från företagen de marknadsför.

Signed, sealed, delivered. 
Trevlig fredag!

Jag befinner mig på bokmässan i Göteborg vilket ni kan se mer av på Instagram om ni är intresserade. 

22 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Precis som när de lägger upp en frågeruta och ber folk svara på nåt eller bara skriva vad de vill. Och sen inte visar svaren.

      Eller så råkar någon alltid fråga efter något som de har rabattkod till just nu.

        Vad heter deodoranten för oss som svettas mycket?

        Men fråga för guds skull inte om saker när de HAR SEMESTER!

          Eller att fråga Maggan om något om en kalender.

      Dom ställer ju frågan till sig själv såklart, så dom kan lägga ut rabattkoder. Folk blir nyfikna när det är ”frågestund” så då passar dom på och lägga ut reklam.

    Eller, åååh hjälp oss med NAMN! Som om de inte redan bestämt anastasios kenzos Nikolaus

    Äre skugge å snuskboken som är där? Har för mig hon skulle på nåt sånt

      Va ??

        Linda skugge och hennes nya bok! Bokmässan som det stod om längst ner alltså

    Just därför som många ställer frågor på tex insta. Har reagerat på att fler och fler alltid ställer frågor.
    E Siggetty frågar i varje inlägg. Vad heter era barn? När går era barn och lägger sig? Hur sover era barn?
    Hon skiter fullständigt i svaren. Vill bara få kommentarer i kommentarsfältet.

      ”Har målat om lillens rum. Vad är din favoritfärg?”

      Däremot var det ju en period nyligen när den här bloggen körde samma knep i varenda inlägg. Och folk nappar alltid. Både här och hos influensers. Som om någon bryr sig om när och hur just jag nattar min treåring liksom.

    Jag tycker det är kul när folk lägger upp omröstningar så att man kan se vad alla andra tycker.

      OCH jag är en tönt som gillar att klicka på knappar haha

    Eller denna: Passar jag i lugg eller utan?
    Sedan följarna svarat henne får de kritik för att de pratar om utseende och då kallas det drev eller kvinnohat?!
    Du frågade ju liksom. Klart att följarna då skriver sin åsikt.

    Eller bloggare som inte har så många kommentarer och så önskar de att man kommenterar. Har gjort det ibland och de kan inte ens svara på det man skriver. Och då handlar det om max 5-10 kommentarer på inläggen. Och oftast har de bara enstaka kommentarer när de inte vill att man svarar. Handlar om matbloggar mfl. Ej dom här som får hundratals varje inlägg.

      Håller med! Tänk om de bara visste hur mkt ett litet svar betydde för någon som skrivit.
      Jag skrev här i kommentarsfältet på BB och Camilla gav ett snabbt svar. Blev så jäkla paff och glad! Och här är det ju inte lite kommentarer direkt. Så respekt 🙌🏼

    Malin Mogi fortsätter efter alla dessa år att kommentera sina egna inlägg på bloggen…
    Märker hon inte att hon återanvänder samma meningar och ord i varje kommentar?

    https://afashionistasguide.com/gen-z-stravan-efter-ett-ideal-som-ar-ouppnaeligt/

    Eller Johanna Bladh som inför Sicilienresan lade ut minst två ggr ”Ge oss alla tips för att flyga med barn”. Räckte det inte med tips första gången? Och sedan nu: ”Ge oss tips på vad man ska göra om man är sjuk utomlands”. Sedan ”Vart ska vi åka på Sicilien?”. Hon bryr sig ju inte om tipsen utan det är bara för att skapa engagemang.

    Victoria på Matplatsen gör ofta så. Hon är så klart inte ett dugg intresserad av följarnas feedback, men det ger henne tillfälle att göra reklam för flera plagg samtidigt. När hon säger: ”Ska jag ta den blå blusen eller den rosa?” kan hon länka till båda köpställena (= ökade reklamintäkter). Hon ordnar så ofta sådana ”opinionsmätningar” att det blir uppenbart efter ett tag vad hon är ute efter. Jag blir alltid förvånad över hur många som faller för det och engagerar sig i hennes i-landsproblem.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.