Hur är det egentligen?

Hugo & Paula:

De nyblivna husägarna Hugo och Paula är just i renoveringstagen och delar glatt med sig av allt från fogar till platsbyggda kojor på både blogg och Instagram.
Att de inte gör hela bygget själva är väl ganska självklart för nästan alla – och varför jag säger nästan alla är för att min pappa inte inkluderas i den kategorin.
Han är den där tokiga gubben som minsann ska (och tack och lov också KAN) själv.
Själv är bäste dräng, ja visst, men inte om man inte är sugen på att bo i något som mest ser ut som en knarkarkvart de kommande halvåret så många av oss tar hjälp utifrån – så även Hugo och Paula.

Och som så ofta med stora profiler/influencers eller vad du nu vill kalla dem så öppnar detta alltid upp för diverse samarbeten för vilket företag skulle inte vara intresserad av den exponeringen?
Det är ju svårt att som bloggare skriva trovärdigt om klinkers om du just inte renoverar. Man fönstershoppar ju sällan byggmaterial på samma sätt som jag kan stå och dregla utanför ett skyltfönster med skor i en halvtimme.

Så – när möjligheten öppnade upp sig för både ”flyttagsfamiljen” och Värmdö Klinkers så tog de varandra i hand och genomförde ett gemensamt skutt ner i den stora båten.
Vad de däremot inte verkar ha kommit överens om är hur det här samarbetet ska utkristallisera sig på deras sociala medier.
Det handlar ju inte om ett enda köpt inlägg på blogg/Instagram utan företaget verkar ha ett finger med i spelet i nästintill alla rum i huset vilket betyder att alla gånger Värmdö Klinkers nämns – så ska inlägget/bilden reklammarkeras.

Som det ser ut nu är det ett virrvarr av olika mer eller mindre bra markeringar och ibland läggs samma bild upp både hos Paula som hos Hugo men vara Paula skriver att det är reklam.
Det är nästan imponerande hur många olika inkorrekta sätt de lyckats markera eller inte markera sina inlägg. Kreativt om inte annars.

Men som en gyllene regler:
Är det ett löpande samarbete med ett företag så måste det reklammarkeras HÖGST UPP i inlägget varje gång företaget eller dess produkter nämns eller visas.
Det räcker inte med att skriva det en gång för det ska inte krävas några förkunskaper gällande profilens eventuella inblandning med företag utan man ska förstå det även om man är inne och läser någonting för första gången.

Jag satte ihop ett litet kollage av alla de märkliga sätt som Hugo & Paula presenterat Värmdö Kakel på sina Instagramkonton.

Eller – Hugo namnger dem men reklammarkerar inte alls.
En gång försöker han lite på skämt om att få en billigare faktura men det är Paula som verkligen är över hela spektrat…

Innovativt – tycker ni inte ändå?

 

 

Och det är samma sak NU – de håller nämligen på att flytta i detta nu och visar upp det på Instagram.
Kolla skillnaden mellan Paula och Hugos inlägg. Som natt och dag!!!

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *