Blondinbella:
Det kom ett mail från en läsare där det framgår att LCC inte verkar vilja betala för sina personalevents. Inte så förvånande direkt eftersom de inte ens betalar för sin egna glögg, men att skicka ut massmail till hotell – hotell där man tidigare bott och inte varit särskilt nöjd – skriker inte direkt proffsighet.
Hej!
Jag jobbar på ett lyxhotell i Sverige och fick idag mejlet som jag har bifogat en bild på.Vågar inte skicka det via jobbmejl pga sekretess. De vill alltså att vi ska ge dem gratis vistelser för deras interna sälj-tävling. Notera även att mailadressen är Economista. Lägg även märke till att vårt hotell inte nämns specifikt. Detta är definitivt ett mass-utskick. Bella har bott hos oss och var inte särskilt nöjd så… Märkligt mejl.Jag har själv en bakgrund inom marknadsföring och har aldrig sett på maken på dålig strategi för att få spons. Ring marknadschefen/mejla honom, 80% större chans att man får spons. Men som sagt, svårt att göra när det är ett mass-utskick.Inte undra på att företaget går ”bra om sådana här saker hela tiden är gratis för företaget.En vistelse hos oss kostar i runda slängar 3000-4000 kr.Blev bara så provocerad av det oproffsiga mejlet…
