Calle Schulman:
Calle Schulman slänger käft med läsaren Asterixia och menar på att det inte finns någon lag som stipulerar marknadsföring på sociala media och att det räcker med att man ska fatta att det är reklam. Han anser också att RO är hopplöst föråldrat i sin syn.
Det nästan kliar i mina fingrar när jag får sätta tänderna i det här fantastiskt idiotiska uttalandet av honom så nu kör vi:
1. Den kallas för marknadsföringslagen och har en särskild utformad del som särskilt rör reklam på sociala medier. Du hittar den här, Calle.
2. Det ska framgå INNAN man läser inlägget att det rör sig om reklam. Inte mitt i, inte på slutet och man ska framför allt inte behöva gissa sig till det baserat på lösa påståenden från influencern.
3. Vad Calle anser om RO är ungefär lika relevant som vad Tjocka Hetsätarkatten anser om sitt begränsade matintag. Enligt hans barnsliga resonemang så ska man alltså kunna skita i en lag bara för att man själv anser den vara föråldrad?
Calle är verkligen så barnsligt obstinat att jag riktigt sekundär-skäms å hans vägnar. Så otroligt dåligt utbildad att jag baxnar. Men värst av allt är hans totala ignorans att ta till sig information även när han får den serverad på silverfat.
Tack för tips!
