Hur är det med läsförståelsen?

Jocke & Jonna:

Ibland undrar jag om Jocke medvetet till missförstå saker och ting för att framstå som ett ännu större offer.
Ta bara den här maktbarometern som Medieakademin tog fram och som fastslog att Jocke & Jonna har mest makt på sociala medier – Twitter, Instagram, Youtube, Facebook.
Hade listan inkluderat blogg så hade den nog sett annorlunda ut men detta är i alla fall de sociala medier som inkluderades.
Alltså. Mest makt PÅ SOCIALA MEDIER men hur tolkar Jocke listan? Som att han och Jonna har mest makt I SVERIGE. Snacka om att läsa den här listan och förklaringen med hybris-glasögon. Eller så har han inte läst texten alls utan bara förutsätter att det är vad den avser.
En sådan tolkning säger ganska mycket om hur han ser på sig själv och Jonna.
Han skriver själv ”Vi har mer makt än Zlatan”.
Eh, ja…på Youtube har ni säkert det eftersom Zlatan sällan filmar och publicerar vloggar, Spökjakter och Mukbangs till sin Youtubekanal – jag tror inte ens han har en – men rent generellt så skulle jag säga att Zlatan både är ett betydligt starkare varumärke, en influencer och representant för Sverige än dessa två förvuxna barn med kameror någonsin kommer bli.

Vill han missförstå precis allt för att riktigt kunna gosa ner sig i offerkoftan där hemma i soffhörnet eller vad handlar det här om?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *