Petra Tungården:
Givetvis kan man ha träningskläder från olika märken och företag, på samma sätt som man kan gilla både Mc Donalds och Max.
Problemet med trovärdigheten som kan tänkas få sig en törn kommer in när någon tar in näst intill identiska kampanjer och slänger upp dem mer eller mindre samtidigt på sociala medier.
Inte nog med att trovärdigheten för influencern påverkas negativt, utdelningen för företagen, och då framför för det vars kampanj kommer upp sist kommer påverkas negativt.
Många företag har som krav att det inte ska komma upp några fler inlägg efter deras sponsrade inlägg på ett tag för att undvika att det försvinner i flödet och att det inte ska komma upp ett näst intill identiskt samarbete borde vara en självklarhet kan man tycka, men det verkar inte Petra Tungården tycka.
Hon har nämligen publicerat de här två reklaminläggen för tränings och yogakläder direkt efter varandra på Instagram.
Dålig planering eller bara lite vanlig, hederlig girighet? 😉
Tack för tips, Louise!
Ps. Kommentarerna fastnar fortfarande av någon anledning i modd men jag ligger på för att det ska lösas så fort som möjligt.
