Gränsö Slott svarar på frågan om Isabella Löwengrips besök

De var såååå nöjda med sitt egna lilla rum i anslutning till mitt (har en familje-bungalow som det kallas med en härlig pool utanför). Hotellet hade verkligen ansträngt sig och gjort så fint till oss, leksaker till barnen, god choklad och lyxiga tvålar och fina brev. Det uppskattades, blev helt rörd!//Isabella

Många läsare – både här inne och på Isabellas blogg – reagerade på sättet Isabella skrev om och höjde Gränsö Slott när hon och barnen var på väg ner till Astrid Lindgrens värld.
Reaktionerna handlade framför allt om att det framstod som att Slottet gör skillnad på person och person eftersom de som tidigare bott där inte alls fått samma bemötande som Isabella. Ska man behöva vara en kändis för att få den där lilla extra servicen?

Jag ställde frågan till Gränsö Slott och nu har deras VD svarat på hur det egentligen låg till, och det som Isabella skrev på sin blogg verkar inte riktigt vara sanningen.

Hej Camilla,

Vi tror oss veta att vi behandlar alla gäster lika. Vi är en anläggning ute i landet med framförallt väldigt mycket par i alla åldrar som gäster. Under sommaren ökar också antalet barnfamiljer som vill bo hos oss. Den bloggerska som du citerar bodde hos oss med sina barn en natt (kan då berättas av mig eftersom gästen redan offentliggjort detta samt sitt namn). Hon är vad jag förstår ett känt namn i bloggkretsar vilket förstås är roligt och trevligt.

En ung, duktig affärsinnehavare i Västervik beundrar och följer den här bloggen. Affärsinnehavaren hade fått kännedom om besöket, ville ge bloggerskan sin uppskattning och ställde in några presenter till henne på rummet med hälsningar från sig. Konstigare än så var det inte.
Normalt på våra rum finns alltid små give aways i presentform, godis, prova på-produkter från våra spamärken etc.

I övrigt behandlade vi vår gäst som alla andra gäster. Vi har inte t ex gjort några specifika ansträngningar för att få just den här gästen att välja oss. Och gästen hade inga krav på oss utan bokade in sig som vilken annan trevlig gäst som helst.

Jag hoppas du fått svar på dina frågor och du är välkommen om du har fler.

Med vänlig hälsning,

Per Johansson
VD, Ägare

Gränsö slott AB
59392 Västervik

Tel direkt: 0490-82422
Tel växel: 0490-82430
Tel mobil: 070-699 25 15
Mail: per@klarkullen.se
Webb: www.granso.se

Sanningen var alltså den att det inte var slottet som försåg Isabellas rum med leksaker till barnen, god choklad och lyxiga tvålar och fina brev, utan det var en privatperson som snappat upp att hon skulle bo där och som ställde dit dem. (Med hotellets goda minne får vi hoppas..hehe..)
Så alla ni andra som funderat på att övernatta på Gränsö Slott men tvekat efter att ha läst Isabellas inlägg – ni kan alla boka på igen!

Uppger ni koden #tjockahetsätarkattenpåturné så får ni 99% rabatt på ert boende och jag belönas med 400 gratisnätter med obegränsad kuddchoklad!
Obs! Skämt! Per Johansson satte förmodligen kaffet i halsen nu, stackarn! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *