Nu ligger Isabella Löwengrips hus ute på Hemnet

Här hittar du annonsen på Hemnet och i videon här under hittar du alla bilder om du är intresserad, och eftersom Gadselius hemsida för objektet ligger nere för tillfället.

Någon som är sugen på att gå på visning?

[YouPlaySinglePlayer video=”1411,1847,212233″ ap mute yot ]

235 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Var finns ”panik” rummet? Inte med på bilder elelr planlösning ju!

      Men det är ju hennes sovrum som hon har satt in en specialdörr till. Ingen har påstått något annat heller.

      Panikrummet var väl bara ett sovrum med en säkerhetsdörr…

      Vad jag förstår är det en säkerhetsdörr till master bedroom istället för vanlig innerdörr. Den vill de nog inte visa på bild och den kanske tas bort i samband med försäljningen.

        Inge vidare bra panikrum. Sovrummet hade ju fönster…

          Hahaha, inte helt genomtänkt nej.

          Men så är det ju Blondinbella också ???

            Blondinbella som fått hjälp med riskbedömning och konsulterat ett säkerhetsbolag.

          Det är för att skatorna ska kunna se magin som äger rum därinne 🙂

    Men oj vad fint, det ser ju mer personligt och hemtrevligt ut än det huset hon köpt. Men smaken är olika. Jag hade valt det här alla dagar i veckan 🙂

      Vart har man fått se de huset? #nyfiken

    Besviken engelsk kund på Bellas sida, trodde det gick som tåget i UK ???

    Hej, jag undrar nar era peodukter Kommer till Amazon uk igen? Jag har försökt att bestalla men star alltid out of stock. Nu har amazon cancelled my order efter en månad eftersom produkterna inte Finns I lagret.vill gärna bestalla men blir lite trakigt nar alltid out of stock!
    Mvh
    Alexandra

      Ingen vidare efterfrågan på Bellas produkter på amazon tydligen. A2 Algoritmen lägger inga ordrar då ingen vill köpa och då är de ju ”out of stock” hela tiden. HAH!

        Men hur ska man kunna köpa om det inte finns produkter?
        Den här kunden ville ju beställa…

    Tänk om dom väggarna kunde tala.. #nyfikenienstrut

      Väggarna skulle inte säga något, för det är aldrig någon hemma där så det händer inget. ??

    Kan bo där.

    Gillar att hon hamstrat upp med produkter på de flesta bilder, gratis reklam är ju aldrig fel heheheeheheh

      Hamstrat upp med?

        Bunkrat… Samlat på sig… Köpt många…

    Så bra för mäklaren att länken till Hemnet läggs ut, gratis reklam utan samarbete 🙂

    Men va.. Är det inte större? Hon har ju alltid refererat till huset som sitt STORA hus. Så är det en helt vanlig medelstor svensson villa.

      Allt är stort när Bella får bestämma. Stort hus, stort event, stor middag, stor affär osv.

      195 kvm är väl ändå att se som hyfsat stort..?

        Nej?

          Min tvåa på 66kvm räknas som stor. Radhus med tre rum på 100kvm räknas som stort. 195kvm är större än hur många människor bor. Hur många hektar bor du på?

            66 kvm är inte stort. Men för att vara en 2a med ett sovrum kanske det räknas som stort ja.

            Jag bor på 185 kvm med 3 barn och vi har det trångt. Vi har 4 sovrum så barnen har egna sovrum och skulle så gärna vilja ha ett gästrum. Att Isabella så ofta pratat om hennes STORA hus så har jag fått för mig att hon bor i ett STORT hus, alltså typ minst 350 kvm eller nått sånt. Så jag blev förvånad, hennes stora lyxhus som hon som ”endast 27 år gammal” bor i och har personal för att ta hand om var alltså en helt vanlig villa med litet kök o medelstort vardagsrum, o 4 sovrum. 195 kvm kanske inte är så himla litet för en familj på 2 barn. Men så som hon pratat om sitt STORA hus så är jag jätteförvånad över hur litet det faktiskt var.

          Med tanke på att genomsnittsvillan är 140 kvm så är 195 kvm inte litet. Hur man än vill ha det så.

        195 kvm hus ser jag som ett litet hus. Men det är väl olika var man bor kanske.

      I Stockholm skulle jag säga att det anses som rätt stort ja.

        I Sthlm? Nja.. 200kvm är ganska så medel och räknas faktiskt som småhus ? men det betyder inte att huset är litet för det, det är ju lagom för en vanlig familj 🙂

          Småhus betyder att det inte är ett flerfamiljshus, en villa alltså.

          Småhus betyder väl bara hus avsett för en familj? Iaf så jag sett det använt. Det finns inte storhus liksom?

          Småhus är en definition av ett hus där en familj bor och har inget med kvm. 200 kvm räknas som ett stort hus i Stockholm. 197 kvm är definitivt ett stort hus i relation till de hus som finns här.

          Håller med. 250+ skulle jag räknar som gränsen för stort. Vi bor på 188 (i en Stockholmsförort) och det är en högst normalstor villa.

          Min pappa har 270, den skulle jag räkna som stor ?

            Har 258 kvm och det är lagom för oss (två vuxna och två barn). Man ska inte förakta 70-talshus med matkällare, stor tvättstuga i källaren, bastu och rejält tilltaget förråd ?

    Precis en massa inredningsbloggare har lagt ut tips på sina instakonton, typ trendenser mfl
    Inte ett ord om betalt samarbete med Mäklarfirman sjukt dåligt.Därför oigger sidan nere inte för att alla vill köpa hennes hus….

      Really?

      Vad jag vet så möte hon nya huset från samma mäklarfirma kanske därför hon säljer den gamla via samma mäklarfirma. Varför skulle det vara ett samarbete. Mäklaren får dubbelt arvode säljer och återigen säljer ?

        *köpte

    Och penisarna på väggarna i badrummet gjorde sig påminda igen ????

      Haha ja just det. Den lilla designmissen hade jag helt glömt bort! ?

      Jag fattar inte ?? vart i badrummet? Kaklet?

        De valde att sätta in fejk-marmor i badrummen uppe istället för äkta. Bland läsarna blev fejk-marmorns mönster en snackis eftersom ”marmoreringen” ser ut som snoppar med tydliga ollon.

          Vilken tur så de kunde anmärka och klaga på det, för hade de valt äkta marmor så hade det ju klagats på det ?

            Ja, vem vet vilket mönster det då hade blivit 🙂

            Det var faktiskt Blondinbella som uppmärksammade snopparna i ett inlägg. https://www.expressen.se/noje/blondinbella-om-sitt-ovantade-penis-sms/

              Haha då hade hon ju faktiskt självdistans och bjöd på sig själv på ett sätt hon inte gör idag.

    Fint hus!
    Dock ej min smak, alla tycker om olika?
    Tycker denna stil är så intressant då det känns som allt är ditsatt/möblerat för stunden, nästan som en kuliss typ.
    Känns opersonligt vilket kanske är meningen.
    Har för mig jag läste nånstans att Isabella ville ha hotellkänsla hemma.

    Topprenoverat och optimal planlösning, enda minus är att den känns lite mörk inomhus, lite för små fönster i mitt tycke. Annars bara flytta in för den som köper!

      Haha ja, det brukar man oftast göra när man köpt ett hus

        Ibland vill man/måste renovera först ?

      Nej bara om man gillar vitt och ljust. Finns faktiskt folk som inte gillar släta vita kök, fejkmarmor och som dra på trissor föredrar färger å mönster 🙂

    12 mille? Herregud..

      Bra jobbat om hon får de pengarna. Hon köpte det väl för ca 7 miljoner?
      Hur länge sedan var det hon köpte det?

        Mindes fel. 8,7 köpte de för och år 2015.

        Så hela 3 miljoner mer vill hon ha. Som sagt, bra jobbat om hon får det. Jag tror det faktiskt inte med tanke på dagens marknad.

          Har väl hänt en hel del med huset sedan hon köpte det.

          Det är inte billigt att renovera och jag upplever det som att huset är totalrenoverat.

            Jag tror dock inte alla renoveringar och all styleing hon betalat för varit så värdehöjande som de kostat. T ex att göra ett sovrum till en walk in closet i ett hus som är ganska normalstort tror jag inte ökar värdet, folk betalar ju för sovrum (om det inte redan finns många). Och sen har det varit mycket renoveringar och nya inredningar som gjorts om flera gånger, och det kommer ju inte köparna till nytta.

            Men å andra sidan blir det här huset väldigt exponerat så det kanske säljs för mer just för att BB säljer…

              Köper en tvåbarnsfamilj ett hus på Lidingö vill de ha minst tre sovrum och gärna ett extra gästrum.
              Någon walk-in closet är knappast prioriterat i ett sådant hus.

                Fast det finns ju tre sovrum plus WiC på övre plan och ett gästrum på nedre plan.

                Ja precis, innan man har ett för området lämpligt antal sovrum är det inte värdehöjande att inreda extrarum till walk in closet, snarare tvärt om.

              Eller tvärt om. Är man blond och orange kan ju nån stalker missta en för Isabella..

              Get. Exakt. Tror inte hon får ut 11,9. De flesta som köper hus i den prisklassen vill dessutom styla själva och inte ta en annans färdiga lösning.

              Så nej, inte så värdehöjande ändringar. En del absolut då inget var gjort på länge innan Bella köpte men marknad och renoveringar undrar jag verkligen om de motsvarar 3 mille.

          Pantbrev uttaget för mer 9, 2 millar så hon lånade långt utöver köpeskillingen då. Så likviditeten har inte alltid varit lika god.
          För egen del tycker jag planlösningen med garaget och ett gästrum utan tillgång till badrum
          I närheten är ett klart minus.

            Långt utöver? En halv miljon i renovering är ju bra. Gissar att ganska mycket varit spons utöver det??‍♀️

            Är det inga pantbrev uttagna senare än vid köpet?
            Tänker att hon nog ökade pantbreven i samband med bodelningen från Odd, då de fick en högre värdering än vid köpet.
            Dvs att hon aldrig haft pantbrev över köpeskilling/värdering

            Fast sen så kan du ju max belåna en bostad till 85% av värdet. Vilket i detta fall betyder att under tiden som hon ägt huset så har hon värderat om huset och lånat upp nästan 2 miljoner. Mest sannolikt har det väl att göra i samband med bodelningen då hon löste ut Odd ifrån huset.

              Huset värderades i juni 2016 till 11 mkr och då var belåningsgraden 60% dvs lånet 6,6 mkr.
              Verkar som lånet ökats med 2,6 mkr i samband med att Odd köptes ut.
              Kan stämma om huset i bodelningen var värt 11,5 mkr minus lån 6,6 mkr dvs 4,9 mkr att dela på.
              Odd skulle alltså fått ca 2,5 mkr för sin hälft av huset.

                Och i vanlig ordning måste hon överdriva siffror då hon skrev i ett inlägg att huset värderats till 12 milj i en bodelning.

                  Mäklarvärderingen inför bodelningen var 11,5 mkr men sen skrev Bella att huset värderades till 12 mkr när bodelningen genomfördes i juni 2017.
                  http://www.isabellalowengrip.se/2017/06/16/fredag-morgon-8
                  Hur som helst borde Odd ha kunnat få ut ca 2,5 mkr (beroende på hur man hanterade den latenta skatten på värdeökningen sedan huset köptes).

            Oj!! Blir inte mkt ren vinst efter skatt att lägga in i det nya..

              Någon i samma kvarter håller också på att sälja sitt hus, samma planlösning, definitivt inte lika stylat och renoverat som BBs hus, kostar 1 miljon mindre.. in och kolla på hemnet och jämför 😀 pangpris att köpa hennes hus för!

    Väldigt fint hus faktiskt! Känns lagom stort.

    Åh, snopparna i badrummet! ??

      Aldrig fattat snopparna i badrummet tidigare men nu ser jag det ju ? bästa ju!

    Isabella har verkligen inte ett öga för detaljer (också något som hon själv skrivit om). Förstår liksom inte hur hon inte har kunnat skaffa några elementskydd (hon har väl ändå bott i huset i över ett år?). Renoverar man ett hus, lägger nya golv, samt skaffar nya möbler för tusentalskronor så förstörs hela intrycket när de fula elementen syns!

      Kanske för att elementskydd hindrar värmen för att ta sig dit den ska..

      Kanske för att ingen ville sponsra henne med det. Allt annat i hemmet är sponsrat…

      Själv har jag aldrig sett ett fint elementskydd, ser mycket hellre element då haha

    Kan tycka att det är nåt lite tragiskt över Ida inreder-Ida som har detta hus som sitt enda inredningsgigg, och i övrigt är Bellas ”hemhjälp”. Oavsett vad man gillar hennes stil: kul att hon får ett nytt hus att sätta tänderna i!
    (Hur kul det blir för barnen att flytta ifrån gatan med alla kompisar är ju en annan fråga…)

    En annan grej: det är ingen bild från gästrummet väl? Eller? Vad gömmer hon där?

      Hur vet du att hon är Bellas hemhjälp?

        Det skulle faktiskt vara roligt med en selfie med dig Camilla i huset! Du borde åka på visningen! ???

        Hon var*. Ida jobbar som Bellas assistent nu – dvs hon gör Simons jobb (så att Simon i sin tur kan jobba med att i panik försöka sälja samarbeten med sjunkande siffror och utan bloggnätverk som backar upp. Det går ju sådär som vi alla märker).

        Tror dessutom att Bella säljer huset pga att ekonomin inte går ihop längre. Hon är en tickande bomb rent ekonomiskt. Pengarna brinner upp, även om skenet bedrar. Hon har inte råd att bo kvar.

          Men hur fan kan hon då ha köpt ett hus för 25 mille? Så hon har ingen hemhjälp längre? Ja, Tailsweep förser henne bara med banners, de har väl aldrig sålt samarbeten?

            Jo det är aupairen Haylie som sköter städet, tvätten, sköter all handling och maten plus att hon tar hand om kidsen

              Glöm inte kokar sylt. Det kom hon nog inte på själv dock. Det var väl på begäran för content

            Tänk om besiktningen inte går igenom, så att köpet hävs, hennes hus redan sålt, hon får flytta till ett radhus ?
            Att hon köpt det dyra huset bara är ett spel för galleriet för att sen få ner på kostnaderna?

              Det har den väl redan gjort annars säljer hon väl inte? Hon vill bara ha en följetong på bloggen
              Att inte tvingas sälja före köp hade inte banken som krav eftersom hon gjorde tvärtom

              Är det inte lite dålig reklam för huset att hon haft vakt? Jag skulle inte vilka förväxlas m Bella när nån galning kommer förbi

            Är det inte samarbeten/reklam i inlägg?

          Säljer huset hon köpte för 7 mille för att hon inte har råd att bo kvar i för att istället köpa ett nytt för 25 mille? Hur går det ihop…?

        Camilla, här skriver Bella att någon som heter Ida hjälper henne hemma och följde med henne på visning http://www.isabellalowengrip.se/2018/08/08/hermine-hold-3/
        Känns väl ganska sannolik att det är ”Ida Inreder”…

          Ja, det är Ida Ahlström som är Bellas assistent/husa/fixare:
          http://www.isabellalowengrip.se/contacts
          Hon har en tjänst som assistent och är anställd av Löwengrip Invest.
          Ingen tror väl att Bella skulle betala henne med egna, beskattade pengar?

            Har hon inte råd m nåt?

      Det sista sovrummet på hemnet, med dubbelsängen och utan snedtak bör vara gästrummet?

        Ja, det är gästrummet i fd garaget. Garaget är bara hälften så stort nu och den andra delen användes inte heller som garage utan blev gym på Odds tid. En ny ägare kommer säkert att vilja ha garage till bilen eftersom det inte finns någon carport och tveksamt om man får bygga någon.

      Jag har använt mig av henne och tycker att hon gjorde ett strålande jobb! Hon var noggrann, inlyssnande och gjorde alltid det där lilla extra.

      Sin aupair

    Bara jag som tänkte på att man måste gå genom tvättstugan och genom garaget för att komma till gästrummet?

      Är väl för att hålla husan avskild?

    Är det 3 st handfat i badrummet?

      Jaha…två badrum bredvid varandra. Haha snacka om överflöd

        Är det överflöd det?? Eller ville du bara ha något att klaga på? Det är ganska normalt nuförtiden med tre badrum/toaletter i medelstora – till större hus, dvs två st på övervåning och en på nedervåning och inte alls ovanligt att de ligger bredvid eller nära. Så vet du.

          I USA är det inte ovanligt med ett badrum per sovrum (en suite). Plus separata toaletter lite här och där.
          Men så finns det också billig städhjälp att tillgå i USA (för den som har pengar).
          Men har man fem sovrum och fem badrum har man väl pengar 🙂

            I USA har folk plats för en flygel i en normalstor villa så det är inte riktigt jämförbart.

          Med tanke på att de flesta personer i världen skiter i ett hål i marken så är det definitivt ett överflöd med 3 toaletter.

            Ja verkligen, då man köper hus måste man se till att där absolut inte finns fler än två toaletter, för att det finns folk som skiter i hål…

            Du är ett sånt jävla slöseri på luft, Thomas.

              Ojdå, det var inte så trevligt sagt. Haha

        De gjorde om bastun till badrum, därför ligger de bredvid varandra. Skulle aldrig klara av logistiken hemma med bara ett badrum #dagensilandsproblem

    Åh ett inlägg om Blondinbella som INTE är vinklat eller hånfullt…Jesus Christ!! VAD händer??!!? ?‍?

    Värst vad det hamnade på Hemnet fort, OCH så snabb DU var med att publicera det här?! ?

    Fint, härligt hus tycker jag, snyggt och smaktfullt inrett. Kul att se.

    Pantbrev på 9.212.000, frågan är ju hur mkt hon då har i lån på bostaden

      Alltså hur mycket av det som är nyttjat

        Förmodligen det mesta då de förra ägarna hade haft huset länge.

        Har för mig att Bella fick huset omvärderat efter ett kort tag så pantbreven kan ha kommit till då eller för att köpa ut Odd.

          Hittade nu uppgifter.

          Huset köptes 2015 för 8,7 så alla pantbrev över är deras.

            Har för mig att Bella fick köpa ut Odd för 12 millar men jag kan ha fel

              Haha ja det har ju! Hon köpte ju inte ut Odd för hela värdet av huset. Isf för halva.

              Hur tänkte du där? ?

                Men snälla nån, det jag menar är att om huset värderades till 12 miljoner i skilsmässan och det nu läggs ut till samma summa lär det knappast bli någon vinst för fröken Bella …

                  Odd har fått halva vinsten i förhållande till vad de betalade 2015 alltså 8,7 mkr.
                  Bella får skatta för hela vinsten när hon säljer men normalt räknas latent skatt bort från den andel som man köper ut dvs Odds.

      ”Under 2016 hade Odd och jag även ett annat mål som vi nådde och det var att komma ner i belåningsgrad. Från 85% på huset är vi nu nere på 60 %. ”
      http://www.isabellalowengrip.se/2016/12/26/ekonomimal-2017/
      Om Bella menar 60% av 8,7 mkr så blir det lån på ca 5 mkr.
      Om belåningsgraden från början var 85% så bör lånen ha varit ca 7,4 mkr.
      Knappast troligt att pantbreven som då var uttagna var på högre belopp.
      Säljarna var ett äldre par som bott länge i huset och troligen inte hade några större lån.
      Ser ut som Bella tagit ut nya pantbrev på nästan två mkr i samband med skilsmässan och då för att kunna köpa ut Odd. Huset blev värderat till 11,5 mkr i samband med bodelningen så lån på 9,2 mkr blir 80% belåningsgrad. Högt men inte omöjligt.
      Verkar alltså som Bella inte har särskilt mycket egna pengar i nuvarande hus och frågan är verkligen hur hon kan ta klivet upp till ett dubbelt så dyrt hus.

        http://www.isabellalowengrip.se/2016/06/09/nar-mal-nas/
        Bella skriver att hon fick en ny värdering i juni 2016 på 11 mkr.
        Det var bl a därför belåningsgraden gick ned till 60% alltså lån på ca 6,6 mkr.
        Av det ursprungliga lånet hösten 2015 har alltså nästan en miljon amorterats.

        Hon har ju pratat om ett samarbete med Stordalen. Såg på hennes stories för ett tag sedan att hon visade ett prov på något ekologiskt Löwengrip schampo/dusch el.dyl. Stordalen är ju väldigt noga med att det ska vara ekologiskt och klimatsmart på alla hans Choicehotell så kan ju vara att han ”hjälper” henne och köper hennes produkter och garanterat en större summa pengar. Gissningar förståss……..

        Då undrar man ju hur det går ihop med att motivet till att köpa det nya huset (delvis) är att hon vill ha mindre pengar på börsen, som hon tidigare uppgett? Om hon vill säkra mer av sina pengar hade hon ju bara kunnat betala av alla 9 miljoner i lån, för hur mycket mer pengar har hon som hon inte vill ha i aktier egentligen??

        Eller är det nya huset av någon orsak en bättre investering, tänker hon att det är bra köpläge för att köpa dyrare nu eftersom markanden är väldigt trög för i synnerhet lyxigare bostäder i stockholm?

          ?????????

          Men ändå påstås det att hon fick betala 30 miljoner för huset som låg ut för 25 miljoner.

            Nyckelordet i din mening är påstår……alltså, ingen vet vare sig pris eller vilket hus det är.

            24 var d väl. Eller 22?

    Har kollat massa gånger nu, men jag kan inte sätta fingret på det. Tycker det ser ut att vara så lågt i tak! Är det det, eller hur kommer det sig?

      Jag vet! Jag har tänkt på det tidigare också när Bella visat upp huset. Måste antagligen vara pga av att det är rätt mörkt i huset eller nåt, för måste ju vara standard på takhöjden. Finns ju ingen som bygger hus med lägre takhöjd än det vanliga? Övervåningar kan ju ibland ha lite lägre i tak, men jag upplever att hela huset har samma ”problem”.

        Fast huset är väl rätt gammalt? Bara tillfixat?

        Det är ju ett äldre hus (byggt 1975). På 70-talet byggde man gärna energisnåla hus med bl.a. små fönster för att behålla så mycket värme som möjligt inomhus. Lågt i tak känns också typiskt för den eran. 70-talets byggstandard ligger långt från modern byggstandard (ofta märkliga byggkonstruktioner som inte används längre) och små fönster/lågt i tak stämmer dåligt överens med folks preferenser idag.

          Ja hon har ju sannerligen skaffat betydligt större fönster

          Ja, energikriserna 1973/74 och 1979 gjorde att man i all nyproduktion började tänka på att spara energi och även äldre byggnader tilläggsisolerades för att bli mer energieffektiva.

    Pantbrev vad är det?

      Det är en sort ”papper”, idag i digital form, som du måste betala för. Och du får lov att köpa dem upp till den summan som huset blir värderat till. Dessa måste dock finnas för att du ska få ta lån på huset.

      Du köper dock dessa brev endast en gång och de följer med huset till den nya ägaren som inte behöver betala en krona för dem.

      Men som nu i Bellas hus fall. Det finns brev lösta för ca 9 miljoner. Men huset ligger ute för nästan 12. De som köper huset vill kanske ta lån för mer än 9 miljoner och måste då lösa/köpa nya brev så att de kan ta ett högre lån.

      Hängde du med?

        Ett annat sätt att förklara det på…

        ”Vad är ett pantbrev?

        Pantbrevet är kortfattat bankens säkerhet. Man kan jämföra med att lämna en klocka i pant hos pantbanken. Du lämnar då in klockan fysiskt till pantbanken, som behåller den som säkerhet för pengarna du lånar. Men en bank kan ju inte fysiskt ta en del av huset och där kommer pantbrevet in i bilden.

        När du lånar pengar för att köpa en fastighet sätter du bostaden i pant hos banken. Det behöver inte vara just den bostad du köper men någon form av säkerhet kräver banken för lånet.”

        Skrev en förklaring till men den fastnade. ?

          Och släpps tydligen inte fram ?

        Läs Linneas förklaring här nedanför så ser du vad ett pantbrev är

      När du tar bolån har du huset som säkerhet för lånet. Då banken inte kan stoppa huset i bankvalvet ? använder man pantbrev för att visa att du lämnat huset som säkerhet.
      Om du inte betalar lånen har den som har pantbreven rätt att kräva att du säljer huset och att den får tillbaka sina pengar innan du får några pengar.

      Tidigare var pantbrev ett fysiskt papper, men nuförtiden är de oftast digitala så man inte ska riskera att tappa bort dem.

    Jag gillar att läsa om Bella just för hon är en sån amusement att följa. Men jag lovar att hon älskar att det här får sån uppmärksamhet; dels ser det ju bra ut när annonsen blir så poppis dels tror hon nu säkert att hon är superviktig eftersom vi intresserar oss för hennes hus. Och förstås: att Bella har råd att köpa ett flådigt hus, check check.

      Fast det sista tror jag faktiskt inte att hon har. Hon har inte råd att köpa ett hus för 25 mille.

        Nej men hon vill att det ska framstå stå. Kanske det är viktigare för henne än nåt annat?

          Och hur fick hon med sig mäklarfirman på det stuntet medar du? De sätter ju sitt goda namn och rykte på spel iom det

        Jag tror inte heller Bella kommer att fullfölja köpet av lyxhuset. Det har aldrig varit meningen.
        Detta är en publicity stunt för att mäklaren ska få uppmärksamhet och Bella sälja sitt hus.

        Varför skulle då banken tillåta det?

          Varför behöver banken vara inblandad?

    Har inte jättekoll på husköp och sånt då jag aldrig har bott i hus. Men om ingen är intresserad av att köpa Isabellas hus (rent hypotetiskt) hur blir det då? Får Isabella betala för 2 hus? Kan man ”ställa av” ett hus om ingen bor i det?

    /En person som alltid har bott i hyreslägenhet i hela sitt liv?

      Ja, om man inte kan häva köpet till det nya huset (vilket i de flesta fall är svårt) så står man med kostnader för två hus. Men hon kommer få sålt sitt hus, sådana hus står inte osålda. Däremot återstår att se om någon vill betala 12 miljoner för det. Det är ju ett attraktivt område, bra för barnfamiljer etcetera men ändå nära stan. Och som någon skrev häromdagen, det är det nya lyxhuset som kan visa sig vara svårsålt en dag, det är få människor som har råd med hus i den prisklassen.

        Tror också huset blir sålt, men läste precis i DN att det tar längre och längre tid för villor att bli sålda, säljare vill ha mer än vad köpare är beredda att ge. Men Bellas hus kommer ju bli omskrivet, så det kommer nog gå rätt snabbt ändå.

        Tycker det gick väldigt fort att annonsen kom ut, hon måste ju haft huset fotat i somras och varit redo att dra så att säga.

          Hon fotade huset häromdagen, visade bild på massa växter från plantagen (ja ”Plantagen” syntes tydligt) med en förklarande text att det var inför fotografering

          Det tror inte jag. Mäklare är snabba. Dom kan fixa ihop detta på en vecka.

          I torsdags visade Bella växter som inhandlats för bilderna:
          http://www.isabellalowengrip.se/2018/08/16/batplats/
          Mäklaren fixade bilder och annons i torsdags/fredags.

        Inget lyxhus för å vara på Lidingö

          inget lyxhus på lidingö nej och området är inte jättekul det heller. för 12 millar går det helt klart att hitta bättre ställen på ön.

          Jag menade det nya huset 🙂

      Jag bor inte i eget heller. Men gissar på dessa alternativ:

      1) Hon kan nog hyra ut den då
      2) eller så måste hon nog sätta priset ner för att möta en realistisk och passande prisnivå och med större sannolikhet få boendet såld.

    Oj öppen visning- lär bli kaos med alla som vill in och kolla kaklet i badrummet och annat ?

    Jag förstår inte hur hon har råd att bo i ett så lyxigt boende? Är det möjligtvis Stordalen som bidragit med lite? ? Nej, skämt åsido. Någon som kan förklara för mig hur Isabella kan ha fått godkänt lån för mellan 25-30 miljoner på ett lyxboende med egen brygga vid vattnet? Jag får inte ekvationen att gå ihop med tanke på hennes intäkter och extrema utgifter plus nuvarande husets belåningsgrad.

      Hon delar brygga m andra

    Men hur blir det med allt om Isabella oC Odd fortfarande är gifta? För det är de väl? Bodelningen de gjort blir väl då en bodelning inom äktenskap (och sådant finns det ju särskilda regler för. Väl?) och det känns ”kladdigt” med både försäljningen av det gamla huset och inköp av det nya. Det vill till att de har ett bra äktenskapsförord…

      Ingen aning om det här kan vara ett passande svar, då jag vet så lite om skillsmässor och husköp. Men har inte Isabella köpt ut honom? Och hade de inte en prenuptial (sorry, glömt det svenska ordet! Hjälp mig gärna komma på det. Google translate översätter engelska ordet prenuptial till att heta samma på svenska… ?) om att allt de äger är egen ägodel?

        Äktenskapsförord. ?

        Äktenskapsförord? 🙂

          Ops var för seg

        Äktenskapsförord.

        Bella har ju dock köpt ut Odd så det är bara hon som äger huset nu.

      Ja, dagen då ansökan om äktenskapsskillnad görs kallas också den kritiska tidpunkten, eller brytdagen som den också brukar kallas. En bodelning ska göras utifrån egendomsförhållandena som de såg ut på brytdagen, dvs tillgångarna och skulderna som förelåg på brytdagen ska tas upp i bodelningen till det värde de hade då.
      Eftersom Isabellas och Odds ansökan om äktenskapsskillnad inte fullföljdes har brytdagen flyttats fram till den dag då ny ansökan lämnades in.
      Å andra sidan fanns endast enskild egendom i äktenskapet så det finns inget giftorättsgods att bodela varken då eller senare.
      Huset ägde de gemensamt enligt samägandelagen eftersom varje andel var enskild egendom.
      Huset har Bella övertagit genom bodelning inom äktenskapet. Den transaktionen bör inte påverkas av skilsmässoförfarandet.
      Kanske någon jurist kan ha andra synpunkter? Jag använder bara mina lekmannakunskaper 🙂

        Ja odd bör ju inte behöva ge samtycke till försäljningen iom att de har bodelat och bella äger huset ensam. Hade dock varit lite kul om det hade behövts och han hade vägrat. Jag personligen hade nog vägrat ge mitt samtycke till försäljning ?

          Hade de haft kvar huset tillsammans enligt samägandelagen och inte kom överens så skulle alternativet vara offentlig auktion. Då hade Bella fått ropa in huset och betala ut Odds andel sedan låneskulden dragits bort.
          Men bodelning inom äktenskapet är den enklare metoden för att föra över egendom mellan makar.

        Ok, då hade jag fel i min kommentar längre ned. Bortse gärna från den 🙂

      Nej, det blir inte så kladdigt om bodelning redan är gjord. Vilket den ju är.

    För topic, men i Hannahs och Amandas senaste podd nämner dom en parodi som gjorts på dom av nån kvinnlig komiker. Nån som vet vem som gjort den och var man hittar den?

    Jag som så gärna ville se bilder på det omtalade hemmagymmet i garaget 🙁

      Men jaaaa! Vad märkligt att det inte visades upp? Det är ju en tillgång – OM det faktiskt finns. Personligen tror jag dock att hon bara har ett löpband därinne.

      Hon skrev själv att hemmagymmet är sålt. Alltså inredningen.

    OT /”:
    Jag läste paow’s blogg när jag var yngre och har inte sett dig skriva om henne (relativt ny läsare
    Här) så undrar om hon är ”aktiv”? Gick in på
    Hennes bloggg och om
    Uppdateringen var dålig förr är den ju obefintlig nu. Vad lever den fattigare Paris Hilton på idag?

      Det finns väl en kategori på denna blogg om Paow? För ett tag sen skrev det mkt om henne (i samband med temptation island och sen när hon var ihop med Lance Graaf).

    Tycker faktiskt huset är fint, när man ser det i bloggen har jag nog tyckt det ser lite opersonligt ut, men såhär på mäklarbilder får jag inte den känslan. Lite töntigt med alla Löwengrip-produkter som står strategiskt framställda kanske, hade väl räckt med ett par stycken.

    Det som jag tycker är lite märkligt i den här historien är väl att för ett år sen var Isabella stolt och glad över att hon kunde köpa ut Odd från villan, och bo där själv. 12 miljoner värderades den till då. Och nu har hon köpt ett hus för runt 25 miljoner helt själv. Var har pengarna kommit ifrån? Har de sålt ett bolag, är det någon aktieaffär? För i detta hus har hon alltså kvar pantbrev på 9.2 miljoner, fortfarande en rätt hög belåningsgrad.

    Med dagens ränteläge och osäkerheten kring bostadsmarknaden i Stockholm hade jag personligen (men då är jag inte en entreprenör och growth hacker som Isabella) valt att bo kvar och amortera om hon vill inte vill vara exponerad mot börsen, även om det kanske inte känns som att det ger något just nu när räntorna är låga. I det nya huset riskerar hon ju än mer att priset går ner ett par miljoner och månadskostnaden går upp tiotusentals kronor om räntan höjs. Risken känns mycket högre, och med ett nybyggt hus känns det mindre troligt att det ska öka enormt i värde. Men vi får se.

      Mats Qviberg har alltid bott i samma Lidingöhus alla år. Inget fancy. De som vet vet hur man för sig.
      Gissar Blondinbellas nya hus står på företaget.

        Går det ens? Vad tragiskt

        Hur ska det gå till?

    Huset är helt omstylat. De vita sammetsgardinerna därnere är ersatta och det stora ”kontorsbordet” med dito stolar i vardagsrummet är borta. Ny soffa också.

      Men det var ett tag sen det stylades om.

    Hon kommer inte flytta in i skrytbygget. Kom ihåg var ni hörde det först. Det är ett hoax. Bella spelar sin roll och hon gör det bra.

      Faktum är att också jag börjar ana ugglor i mossan…
      Detta verkar vara en affär för skens skull. Om det ens är en affär.

      Jag kan inte ens se att det sålts något hus på Sjöviks väg 2 de senaste veckorna… Bara grannhuset (nr 5) som är registrerat på Booli. Inget heller på Lidingösidan där de listar sålda hus på ön olika veckor:
      https://lidingosidan.se/lidingo/slutpriser-for-bostader-pa-lidingo-vecka-32-18/?q=lagfarter

        köpet är väl villkorat besiktningen och går således igenom först när den är klar utan betydande anmärkningar

        För fastigheter är det först när lagfart beviljats som slutpriset (den verkliga köpeskillingen) blir offentligt.
        På Booli kan det ta upp till tre månader innan lagfarten blir tillgänglig. Vid öppen budgivning kan mäklaren dock redan dessförinnan ange sista bud även för fastigheter.
        För bostadsrätter är det sista bud som anges. Den siffran har mäklaren förstås redan när affären avslutas. För bostadsrätter finns inga lagfarter och det innebär att vissa radhus och kedjehus som till det yttre kan se ut som fastigheter men som ägs av bostadsrättsföreningar hamnar i denna kategori.

          Okej, det förklarar antagligen varför den inte finns med.

    Alltså dagens huspriser! Hur kan ett helt vanligt hus gå på 12 miljoner? ?

      Min 1a på 30 kvm värderas till 1/3 av det priset. Man betalar för läget.

        Ja det förstår jag, men det är ju just det som är sjukt – att priserna ligger så högt! I slutändan är det ju ändå i ett helt ”vanligt” villaområde…

          Jo det är sjukt. Men är samtidigt lätt att göra en stor vinst i ett attraktivt område om man rustat upp bostaden vid försäljning.

        Nejdu Bella, tror knappast du bor värderad t 133 kvadraten. Finns bara några enstaka adresser i Sthlm som autovärderas så högt just nu.

          Den är värderad till 4 miljoner, och jag bor på en eftertraktad adress i Stockholms innerstad. I början på sommaren såldes det en lägenhet ett stenkast från mig för 8,1 miljon på 53 kvm. Vilket blir ca. 152.000 kr/kvm. Vilket för övrigt blev en stor vinst för säljaren, men det hände. 🙂

            Styrmansgatan var ett stooort undantag. Den gick upp m 62%, vilket är helt unikt i en marknad där Ömalm tappade 20-25% i okt 2017 o fortf kämpar. Snittet på Ömalm är 100 ung, Mäklarstatistik säger 90 men jag ser att det ligger lite över. Budgivn ligger på 10% över utpris över lag. Mycket dras tillbaka. Kolla själv. Köparens marknad igen.
            Tror fö Blondinbella köper lgh men hyr det där stora huset ett tag. Eller inte. Skitvass mäklare har hon iaf, mkt duktig yrkesperson vilket ofta är svårt att säga om mäklare.

              Ja, det är köparens marknad. Men min lilla lägenhet är fortfarande värderad till 4 miljoner tack vare att lägenheten har balkong, sekelskifte, öppen spis och är nyrenoverad. Men du kanske vet bäst? 🙂

              Sen så spelar det stor roll vart på Östermalm man kollar. Även lägenheterna vid KTH tillhör Östermalm. Men jämför deras pris per kvadrat med de längst Strandvägen.

                Föreningens ekonomi är också oerhört viktig och kommer bara att bli viktigare när räntan börjar gå upp. Bäst är skuldfri förening som äger marken huset/husen står på.

              Här har du en lägenhet som såldes i veckan för 130.000/kvm. Det är vanligare än du får det att framstå som.

              https://www.hemnet.se/salda/bostadsratt-1rum-ostermalm-stockholms-kommun-storgatan-30,-4tr-865914

                Men du, det är alltid så (och har alltid varit så) att smålgh säljer för högre kvadraten, köparen är lika gärna ngn som ska ha övernattnlgh och kan räkna hem affären på så vis som det är rika föräldrar som köper t sina barn. Och jag pratar snittpris, som sagt. Och yes, kth är självklart delvis men återigen, snittpris.
                Det är mycket möjligt att dina 30kvm är värderade till 4 mkr, sorry, det var my bad, för eftersom värdering och säljpris inte är samma sak så kommer du kanske inte få det. Jag kan bara se på min egen statistik att marknaden är sådan att köparna bestämmer, budgivn ofta under utrop, få budgivare, objekt dras tillbaka. Det är ingen åsikt utan fakta. Sedan kan mäklarna prata hur de vill, självklart vill de inte säga som det är. Och, det finns inga lagfarter på brf så slutpris kan vara sant eller inte. Bara om man varit med i budgivn vet man. Hittills inte sett en enda 30 kvm med balkongo ö spis som gått över 120 och det var Villastan.

                  Mäklaren är medveten om att jag inte tänker sälja under ett viss pris och därför har vi avvaktat med att lägga ut den.
                  Jag vet att grannar gärna köper övernattningslägenheter samt föräldrar som köper till sina barn och då kan priset sticka iväg.

                  Bella, mitt enda tips är att du antingen behåller över fem år eller säljer nu. Priserna kommer gå ner väsentligt under hösten. Jag har hållit på sen 2017 så sett alla vändningar. Okt förra året var otroligt, out of the blue sjönk det 25% men oerhört mycket gick inte iväg. Återhämtningen är mycket svag.

                  Kollar dessutom mellan 35-110 kvm. Precis som Östermalm säger kommer skuldfri förening/lån under 4 tusen kvadrat plus äger marken bli skitviktigt. Nya skatter kommer omfatta brf, lite beroende på vilken regering vi får i höst. Men det är i grunden ologiskt att brf skatt inte är per objekt.

                  Värderingsdata har alla avslut på BR, men det är ju inte för gemene man. Mäklare har såklart tillgång så de ver nog vad jämförelseobjekten verkligen gått för.

            Du har rätt. En vindsvåning i min förening gick för ungefär lika mycket

      1993 kunde man köpa en trea på Östermalm för under en miljon.

        @Östermalm: Nej, det kunde man inte. I undantagsfall möjligen.
        http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9907/09/bostad.html

        @Östermalm: Det kunde man inte. I undantagsfall möjligen.
        http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9907/09/bostad.html

          Din artikel är från 1999, då hade priserna gått upp. Jag köpte en trea på 90 kvadratmeter 1993 för 990.000. Bor kvar i den fortfarande, nu värd någonstans mellan 9 och 10 miljoner, skuldfri förening, månadsavgift 2000.

            Östermalm – Den där Snackeback grundar sin fakta på egna åsikter. Ganska vanligt här har jag märkt. 🙂

              Ja, eller önsketänkande.

            Mycket möjligt, det här är internet så jag har ingen aning om du pratar sant eller ej. Men det låter som en extrem uppgång från 990 tusen till 3,5 mkr på nio år. Den ackumuleringen är högre än börsrusningen de åren.

              Allt hade med räntan att göra. Bolån låg på 12% 1993, därav de låga priserna, men föll snabbt till runt 5% de följande åren.

        Vi hade precis haft en ekonomisk kris i paritet med den i USA 2008 också, så priserna tidigt 90-tal ska ses som en parantes.

    Jag tycker att hennes hus är jättefint, om än opersonligt inrett. Dock gillar jag inte det nya huset. Jag vet att det är modernt med stora fönster (från golv till tak)… jag skulle aldrig kunna slappna av där.

      Om det nu finns en hotbild mot henne, så hon måste ha livvakt ibland, varför bosätta sig lite ensligt och utan uppsyn av grannar? Jag skulle inte vilja komma hem ensam på kvällarna, parkera en bil som lockar till sig ”car-nappare”, och ta sig in i ett hus på 400 kvm, oavsett larm eller inte. Med bloggen är det ju ingen hemlighet vad hon kör för bil och nu inte heller var hon bor. Många gånger vet ju 1,5 miljoner läsare vilken tid hon avser komma hem oavsett om det är efter hämtning på förskolan eller från Arlanda.

      Med tanke på hur snabbt allt detta gick så måste hon varit förberedd med lånelöfte, alternativt fått tillgång till en rejäl kontant summa pengar. Jag har skrivit det förr, är det någon som köper ett mer privat läge för hemliga möten?

    Bloggbevaknings kommentarsfält har blivit nya Flashback. Avundsjuka tanter överallt.

    Isabella köper ett hus på Lidingö för 30 miljoner kronor, hur många 90-talister i Sverige kan göra det? Hon är en även förebild till unga tjejer rent karriärsmässigt!

    Hoppas inte nyfikna bloggbevaknings-fans kommer åka till ön och kolla på visningen i hennes gamla hus endast för skojs skull utan lämnar plats till de som är intresserade på riktigt.

      Självklart ska vi alla gå på visningen.
      Hoppas det serveras snittar och Guldkula i trädgården!
      Detta tillfälle får inte missas 🙂
      Heja!

        Hoppas också på en goodiebag med deo och signerad idolbild!

      D var närmare 20 än 30 väl? Nu räknar du som Bella… 🙂

      Nejdu Bella, knappast så att Blondinbella köper det där huset. Hennes företag däremot, det kan hända. Hur skulle hon kunna vara en förebild? Tror du på allvar att den livsstilen håller? Belånad till tänderna och säljer kräm? Hårband? Konsumism och flygande efter denna sommar där hela norra Europa äntligen förstått klimatförändringarna? De som inte förbereder sig nu är de som blir kanonmaten. Enkel ekvation.

    En kostnad som ibland förbises initialt vid fastighetsköp är stämpelavgifterna för lagfart och nya pantbrev.
    Dessa kostnader ska erläggas kontant varför de många gånger dyker upp som en otrevlig överraskning för den köpare som precis skrapat ihop till den egna kontantinsatsen för att få ihop köpet.
    Lagfarten kostar 1,5% av köpesumman och ytterligare pantbrev kostar 2% av beloppet. Därtill kommer en mindre summa i kostnader men de är obetydliga utöver stämpelskatten.
    Så om man leker med siffrorna och tänker sig att man köper ett hus för 25 mkr och behöver 10 mkr i nya pantbrev så blir stämpelskatten 375 000 kr för lagfarten och 200 000 kr för pantbreven alltså 575 000 kr att slantas upp kontant.
    Hoppas Bella har räknat ut detta och förberett sig på denna utgift.

      Har man köpt ett hus för 25 miljoner bör inte en kostnad på en halv miljon stjälpa affären, då har man ju inte ekonomin att ha en så dyr fastighet.

        Skillnaden är att köpeskillingen för huset kan du låna till men pengarna för stämpelskatten måste du ha själv dvs beloppet är att likställa med kontantinsatsen men det ingår inte i det 15% som man minst måste lägga in själv vid köpet.
        Men visst, jag håller med om att den som inte har en halv miljon i tillgängliga kontanter inte ska köpa hus för 25 miljoner.

    9 212 000kr i pantbrev.
    Undrar hur mycket av dessa lån hon har kvar.
    Snacka om att leva över sina tillgångar, stackars sate när räntan stiger till det fyrdubbla.

      Nu behöver det faktiskt inte finnas lån som motsvarar pantbrevens belopp, jag tex har pantbrev på min lägenhet, men lånet är betalt

        Sant! Har också pantbrev på en viss summan på huset, men väsentligt lägre kvarvarande huslån.

        Odd och Bella hade som mest lån på ca 7,4 mkr (85% av köpeskillingen 8,7 mkr).
        Finns knappast någon anledning att de skulle kostat på sig pantbrev för ytterligare nästan två mkr.
        Och de lär inte heller ha tagits ut av den tidigare åldrande ägaren som hade huset under många år.
        Nej, de nya pantbreven togs säkert ut i samband med att Odd skulle ha betalt för sin hälft av huset i bodelningen.

          Om man tar ut ett gravationsbevis så står alla inomlägen på samtliga pantbrev och uttagsdatum. Där kan man se hur mycket som togs ut vid skilsmässan.

        Det var därför jag skrev ”hur mycket av dessa lån hon har kvar”.

        Sen tar jag dina påståenden med en liten nypa salt då du har pantbrev till en lägenhet, man kan inte ha pantbrev på en lägenhet. Det är bostadsrättsföreningen som signerat en denuntiation från banken att din lägenhet är pantsatt.

        Sen kan bostadsrättsföreningen i sin tur ha pantbrev uttagna på fastigheten som berör alla lägenheter, men det har inget i förehavandet med dina lån och bankens säkerhet i din lägenhet att göra.

    Om nu folk ”oroar” sig för Isabellas ekonomi. Köp loss hennes senaste deklaration då. Taxeringskalendern Ni vet. Där får Ni veta allt om hennes privata ekonomi. Den som man inte ser på Alla bolag eller Ratsit.
    Själv struntar jag fullkomligt i det, men hoppas att hon har varit klok nog att ha räknat in alla kostnader och ev. räntehöjningar i sin ekonomi.

      Eller så ringer man skatteverket direkt och frågar så är det gratis.

    Är det inte konstigt att hennes adress nu är ännu mer offentlig? Vet ej,’men jag skulle vara skiträdd om alla som jag vet att jag provocerar (medvetet) och alla som stör ihjäl sig på mig nu vet exakt varjag bor.

    ÖH jag fattar inte. Var det inte hon som sa att lekrummet var det största rummet på övervåningen? Hennes sovrum är det största rummet på övervåningen.
    http://www.isabellalowengrip.se/2016/04/03/vart-lekrum/

      Det var det største rommet da hun skrev det innlegget du lenker til. Men så renoverte de jo overetasjen, og dette rommet ble delt opp.

    Det är ju inga bilder på interiören utan bara inredningsdetaljer som är heeelt ointressanta för en ev. husköpare…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.