Vem är VD på Löwengrip egentligen?

 

Oh oh, back to the crime scene! 😉
Bella är tillbaka på Grand Hôtel och den här gången för att prata om framtidens retail och den roll AI kan komma att spela och jag reagerade lite när jag läste på hennes introduktion här ovan.

När Bella är någonstans och pratar så omnämner hon sig gärna som VD för Löwengrip men enligt Löwengrip själva och deras sidor på Linkedin så är det Pingis och ingen annan som innehar den stolen och den titeln.
Dock är Isabella fortfarande ”En modern Oprah Winfrey” när hon får presentera sig själv och det är ju rätt underhållande i sig.
Men jag undrar varför hon helt plötsligt förvandlas till företagets VD så fort hon ska presenteras själv.
Om hon hade menat något annat företag så hade det väl stått tänker jag? Varför skulle hon förkorta Löwengrip Invest till endast Löwengrip när det redan finns ett skönhetsföretag som heter Löwengrip?

Tycker hon inte att ”Creative Director och Head of Oprah Winfrey’ing” smäller högt nog eller? Jag tror Oprah skulle bli ytterst förolämpad om hon fick höra det, eller vad tror du, Vikram?

142 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Förmodligen är det ju inte Bella själv som gjort powerpointen utan arrangören, därav missen! Tror inte hon skulle benämna sig själv som VD för Löwengrip när hon inte är det!

      Varifrån skulle då arrangören fått informationen om inte från Bella? Hen googlade uppenbarligen inte.

      Varför skulle arrangörerna göra Bellas PowerPoints? Det är ju bara hon som vet vad hon vill säga och presentera? Ev om de gjort presentationssliden av henne då och lägger in den, men föreläsare gör l alltid egna presentationer? ? (Inte mitt fält så om nån kan berätta så hade det vart toppen!)

      Det låter ju otroligt dumt, varför skulle arrangören göra hennes Pp?? Det är såklart nån ur hennes team, där hon fått godkänna.

        Men det det ut som att det är HENNES pp? Jag tycker att det är uppenbart att det är arrangörens pp som talar om vem som talar när.

          Ja exakt, eftersom tid och företagets logga och allt är med i sliden.

          Det har du faktiskt rätt i. Märkligt och dumt att de inte lyckas få en titel rätt dock. Var ju väldigt enkelt att googla 🙂

        Nu har Bellas tjat om sitt team fått utdelning när folk börjar benämna anställda inom företaget som ”hennes team”.

      Det stod ju även ”blondinbella” i programmet, de verkar inte gjort så bra efterforskningar, var ju typ 2 år sedan hon slutade använda det namnet?

        Eller så var det på Linköpings universitet, kan ha blandat ihop dessa två men någonstans refererades hon till som Blondinbella.

    Fanns det inget bättre att skriva om? Detta var ju bara fånigt

      Bättre att undra vilket hotell Sascha och Emelie bor på, eftersom de kommer till henne på morgonen. Uppenbarligen inte så att chefen försöker vara en av teamet.

        De bor säkert på samma hotell i små enkelrum. Isabella menar säkert att de kommer till henne, alltså hennes rum.

          Äldre hotell brukar ha små kyffen på baksidan som ursprungligen var tänkta för gästernas medföljande personal typ chaufförer, barnjungfrur och tjänarinnor.
          Det är säkert sådana små enkelrum som Bellas medföljande team får bo i.
          Själv bor Bella förstås i en svit med utsikt över Place de la Concorde. Heja!

            Hon bor på samma hotell som Emilia de Poret har jag noterat. Hon visade också upp någon slags svit. Är det arrangören som betalar?

    Men det fattar du väl att inte Bella gjort PPn

      Vem har gjort den då tänker du? Det måste ju vara någon i hennes organisation. Och dom borde ju också ha koll. Arrangören gör ju knappast hennes presentation.

        Arrangören har oftast en generell huvud-PP genom hela dagen där alla talare och programmet presenteras. Det är väl inte konstigare än så?

          Och dom har chansat till lite på titlarna? Det låter seriöst. Vi kör VD här det blir nog bra. Dom har garanterat stämt av men inte blivit rättade.

            Det säger jag inget om. Min enda ståndpunkt är att det inte är Bella som gjort PP:n, utan Fastighetsvärlden.

      Spelar väl ingen roll? Vill du stå för klass och kvalitet måste det gälla hela vägen igenom. Tror inte Antonia Ax:son Johnson nöjer sig med att bli presenterad som en Veneral Disease.

    Off topic.
    Får man verkligen resa utomlands med bilen registrerad på sitt företag enskild firma?
    Med det menas inte inom jobbet relaterat utan högst en privat familjeresa i flera länder i Europa?

      Jo, om du förmånsbeskattar den och för bensinen. Om du inte gör det får du inte använda den privat. Då får du inte ens använda den till att köra till jobbet utan måste ha den parkerad i anslutning till jobbet

      Gäller inte mig själv. Familjen som gjorde så har en enskild firma med alla bilar skrivna på sin firma 7 st inklusive familjensbil. De reste i somras till Schweiz, Italien, genom Tyskland till slut till Kroatien undrar om de verkligen förmånsbeskattar bilen och det andra men det är inte min ensak är mest nyfiken om de kan fuska sig till något.

        Varför avslöjar du allt? Man kan ju gissa sig fram till vem du pratar om.

          Jag har inte en susning om vem det handlar om. Dessutom är det väl inga komprometterande uppgifter som avslöjats?

          Vem snackar hen om? ?

          Haha – hurdå???

        Skaffa en hobby!

    Kul att Pingis kallat sig VD i listan där alla övrigas titlar är på engelska. Det heter CEO. VD är en vedertagen förkottning på engelska för veneral diseases, dvs. könssjukdomar.

      STD är också en vedertagen förkortning för könssjukdomar på engelska.

      Vart vill du komma?

        Att även Pingis’ titel borde vara skriven på engelska så att folk inte tror att hon är företagets könssjukdom? Det är väl rätt tydligt var Estelle vill komma, det står ju i hennes kommentar.

          Folk tror nog inte det.

            Nej, folk tror nog inte det men frågan var ”vart vill du komma?”. Och som någon annan redan påpekat är det bäst att inte blanda svenska och engelska på det här sättet. Det handlar om att vara konsekvent, annars ser det oproffsigt ut.

              Eller hur. ”I work as a kock” skulle ju sitta lika bra.

          Ska vi helt sluta använda ord som betyder något annat på ett annat språk?

          Då har vi lite att göra!

            Kanske inte ska mixa engelska och svenska förkortningar?

            Beror väl på, skriver man på engelska så är det bra att använda engelska ord och förkortningar. Blir ju rätt fel att blanda engelska och svenska titlar om man vil vara begriplig.

      Om du är så korkad att du tror att VD står för veneral diseases i jobbsammanhang har du kanske inget på internet att göra. Ja, det är en miss, men herregud- så jäkla farligt och svårt att fatta är det väl inte?

        VD är oavsett inte en titel som en engelskspråkig förstår och det är väl poängen?

          Allra helst med tanke på att Bella vill vara sååååååå internationell ?

          Vice Director? ??

        Ja liksom herregud det sker överallt att olika språk blandas och absolut ingen skulle inbilla sig att det handlar om STDs precis som om samma sak hade skett på en tysk/internationell firma så hade ingen trott att Geschäftsführer betytt typ affärshitler eller ngt.

        Tagga ner när det gäller engelska, det är helt ok och väldigt vanligt i sammanhang med ett flertal nationaliteter att engelskan blir ett litet hopkok. Det är snarare så att den som påpekar någons grammatiska fel är den som gör bort sig.

        Det enda sättet folk kommer lära sig språk på är ifall de försöker och framförallt använder språket, även när det inte är perfekt. Såna här kommentarer hämmar bara och handlar enbart om att leta fel.

          Hahahaha affärshitler ?

            Skrattade högt. ?

    Säg nån som rapporterade från hennes presentation på twitter. Typ ”löwengrip säger att de bara producerar sånt som kunden vill köpa. Tänkvärt!” men tbh fattade jag inte om twittraren va ironisk eller ej.

      Om twittraren inte är ironisk så är hen nog lite sinnessvag. Det finns liksom inget tänkvärt i det uttalandet, det slår ju bara in en vidöppen ladugårdsdörr ?

      Det var en kluring! För helt ärligt så är det ju rätt vanligt att produkter tas fram som ingen vill köpa. Men det är ju inte samma sak som att sen producera. Med korta ledtider borde ju tex on demand vara rätt vanligt. Att hålla lager är dyrt och risky.

      Så himla mycket ljug! ?

      Är det verkligen så att folk uppskattar att bli igenkända digitalt och jagade av företag som man tidigare köpt produkter från? Jag tycker det är aningens jobbigt och brukar avregistrera mig från företag där jag tidigare har handlat, som är ivriga med att tex skicka ut mail med förslag på vad jag ska köpa, det är allt från kontaktlinser till kläder. Jag blir bara anti av det och anstränger mig för att hitta andra företag att handla ifrån som inte trakasserar sina tidigare kunder.

        Håller verkligen med.
        Jag brukar handla lite parfymer och hudvårdsprodukter online med jämna mellanrum och det från fem-sex olika butiker på nätet. Alla dessa vill förstås att jag ska registrera mig för utskick och nyhetsbrev så de kan påminna mig om att jag behöver handla ditten och datten just från dem.
        Jag anmäler mig aldrig och kan man handla utan registrerat konto är det bra. Då får man inga påminnelser och utskick.
        När det är dags att köpa något gör jag en sökning på Prisjakt eller Pricerunner och handlar där det är bäst och billigast.
        Butikerna vill att man ska vara trogen och monogam. Konsumentens intresse är det rakt motsatta.

        Nästan alla retail-företag jobbar så idag. Klart att Bella vill låta innovativ, men det är en standard idag att jobba så. Monki, Nudie Jeans, Zalando och & Otter Stories är några företag jag med säkerhet vet jobbar så (arbetar i branschen).

      Det där gör mig så himla obekväm, hela tanken med att ”kartlägga” folk… Fan, tänk om det funkade så när du går in på apoteket och personalen vara ”hej, jag ser att krämen mot eksem du köpte sist in funkade, har du funderat på att testa den här” om du gått in bara för att köpa lite huvudvärkstabletter. Eller om hm personalen började komma springande med bh:ar efter dig i butiken och bara ”du köpte ju trosor i samma färg, köp den här med!!!” och sen började ringa var och varannan dag och sa ”du, borde inte din hudkräm var slut? kom in och köp en ny!”. Näe, den här artikeln får mig att börja vilja handla mer i fysiska butiker där dom inte minns mig, betala kontant och ta bort min facebook.

        Funkar ju också att PRATA med folk the old school way som vi gör i bokhandeln där jag jobbar (med de som vill annars slipper man). Fråga vad man läst tidigare och om man är sugen på nåt liknande. Behövs ingen ”big data” bara lite social skills och bokkännedom ?

      1.5 milj kvinnliga följare nu alltså, hur många är det totalt då tro? Är ju en del ”manliga kommentarer” på insta, fast dom kanske inte räknas 🙂

      HATAR verkligen uttrycket ”springer snabbt”. Det inkluderar även ”springer i vänsterfilen”.

        Ja precis. För mig är det uttryck för något negativt, förknippat med att inte kunna leva i stunden, att stressa och att glömma bort vad som är viktigt bara för att man är fokuserad på sånt som man TROR är viktigt som pengar, status och prylar. Men så tror jag ju lite mer på ”slow living” än vad Bella gör också…

        Hon gillar även uttrycket ”att släcka bränder”. Som om det vore ngt positivt…

        Sen det här att hon LANDAR i saker hela förbenade tiden ???

          Ja att släcka bränder innebär ju att göra en akut insats om nåt gått åt helvete. Bäst är väl kanske att det aldrig börjar brinna?

      ”Hon berättar att bloggen finns på 5 språk och arabiska är det språk som växer snabbast”. Den finns väl endast på svenska just nu?

        Tyst. Säg det inte till någon.

        Den finns på engelska i alla fall: https://www.isabellalowengrip.com/

    Är någon förvånad?

      Ja faktiskt att hon kan reta så många.

    Att kalla oprah omodern är ju kanon

      Reagerade också på den.. sen när är Oprah omodern?!

      Sa hon om sig själv att hon är en modern Oprah?? ?

    ”När vi har en kund som kommer in i butiken, ska säljaren veta vad kunden köpt tidigare online. Köpte man en fuktighetskräm för 3 månader sedan så ska vi föreslå en ny, för då är den gamla sannolikt slut.”
    Detta verkar vara ett bra sätt att skrämma iväg folk från de fysiska butikerna. Många har för övrigt redan slutat att gå in i butiker och handlar det de behöver på nätet.
    Dessutom är det en väldigt förenklad syn på konsumenten. Utbudet av produkter och möjligheter att köpa dessa är så stort att informationen om att en konsument köpt en ”fuktighetskräm” online för tre månader sedan är totalt irrelevant. Jag skulle känna mig påhoppad om någon trodde sig veta bättre vad jag behöver än jag själv 🙁

      Ja, jag tror att hon har missat att folk har integritet och absolut inte vill att en random säljare ska ha koll på vad som köptes för tre månader sedan. Hon skriver att man själv ska godkänna det men jag förstår fortfarande inte. Ska säljaren gå fram och be om personnummer så fort någon kommer in i butiken eller är det vid kassan när kunden handlad färdigt som säljaren ska börja sälja på nya produkter? Hur som helst, sjukt obehagligt med detta normaliserande av att folk frivilligt ska ge ifrån sig all slags personlig information, det räcker med telefonen som lyssnar på ens samtal och Google som följer varje steg. Jag skapade ett fejkkonto på Facebook av en bra anledning som jag inte behöver gå in på här. Sen får jag vänförslag på detta fejkade alias för föräldrar jag träffade första gången ett par dagar innan på en hockeycup. Hur f-n visste Facebook att jag träffat dessa människor som jag inte ens vet namnet på?

        Era telefoner är nära varandra eller att ni är uppkopplade på samma wi-fi när ni träffades, kan de va nått sånt? Läskigt det där. Jag har fått upp reklam för sånt jag pratat om men ej sökt på…

          Min telefon var med på cupen men jag skapade FB-kontot på min dator som var hemma. Väldigt obehagligt.

        Det där är läskigt tycker jag. Jag satt på tåget i somras på väg mot Stockholm. Bakom mig satt två kvinnor och pratade om vad de skulle göra i Stockholm och nämnde ett specifikt museum ett par gånger. Inget stort och känt museum. En kvart senare scrollar jag på Instagram och se, där kom reklam för just det lilla museet. Slump? Troligtvis inte.

        Target började redan för flera år sedan att förutspå vilka som kommer att bli gravida inom snart frmaitd beräknad på deras inköp. Sedan dess signar jag ALDRIG upp för klubbkort. https://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/02/16/how-target-figured-out-a-teen-girl-was-pregnant-before-her-father-did/#78f723a56668

          Facebook har ”förutspått” att jag ska få barn i typ 6 år. Började med reklam för ägglossningstest och gravidförsäkringar. Efter ett tag blev de väl desperata för då blev det reklam för ivf-behandlingar…. Frivilligt barnlös men gissar stt det har och göra med att alla jag umgås med eller är vän har fått barn under dessa år.

      Hahha och kanske inte så roligt heller ”Jag ser här att du var inne för ett par veckor sen och köpte en kräm mot analklåda”.

        Eller man går in på sitt apotek och direkt utan att säga flaska får ett medel mot huvudlöss framplockat med förklaringen:
        ”Det går huvudlöss på din dotters förskola så detta är vad du tänker köpa, eller hur?”

      Jag orkar knappt gå in på Rituals pga deras påträngande säljförsök. Skulle bli skitstörd om de började svamla om tidigare inköp, kanske var en present liksom?
      Jag säger till om jag vill ha mer hjälp tack så very much.

        Håller med!! Jag älskar Rituals produkter men avväger varje gång jag går in där om jag ska palla med deras personal. Är jag stressad eller inte på humör går jag inte in. Nej låt mig vara i en butik, vill jag något lovar jag att jag hör av mig. Och då är det super om personalen inte står och babblar med varandra och/eller är helt inkompetenta.

        Har börjat köpa Rituals på Åhlens tom för att slippa dem.

        Så är det för mig på the body shop ? leeeeave me alone!

        Jag med! Trodde jag var ensam om att tycka de är jobbiga..trots att de bara börjat med att bjuda på te….vill inte ha te, och vill bli lämnad ifred!
        Så även om jag verkligen gillar deras produkter, så har jag slutat gå in där.
        Ett till ställe som jag inte kan gå in på längre är Levis store- SÅ snorkig personal!

        Haha jag med!! Ääälskar att Lyko fått in Rituals i deras sortiment. Då kan jg sitta lugnt och fint hemma, titta på alla alternativ, vela lite o sen köpa ❤️ Plus r studentrabatt också!

    Hon är ju helt skamlös med detta att bloggen har 1,5 miljoner läsare oxå, när nu flertalet mätningar visat att så inte är fallet. Hur kan hon tillåtas ljuga på det här sättet fortfarande?? Att hon inte tycker det känns fel.. sjukt
    Modern oprah dessutom… herregud

      Du har helt rätt – hur kan hon fortsätta hävde att hon har 1,5 m följare

      1,5 miljoner kvinnor dessutom. Borde väl vara 2 miljoner om man räknar alla män också. Minst… Hon har många arabiska män som följer henne på Instagram. Har någon tittat på demografiska fördelningen av hennes följare?

        Hur gör man det? Berätta gärna

        Du menar att det finns 940 000 följare i Umeå?
        Blir inte så många kvar då till resten av världen…

          Vad är den där grejen med att hon har många följare i Umeå? Någon tankevurpa från hennes sida som jag har missat helt? ? Tell me! ?

            Undrade också det så jag googlade lite och hittade denna post: http://www.isabellalowengrip.se/2015/12/30/vem-laser-bloggen/

            I bilden står det ”940000 av er finns i Umeå”

      Hur ser hennes statistik ut nu? Skulle den inte börja mätas igen med synliga siffror?

        Breakit skrev väl om det senast, att hon under en tremånaders period kom upp i siffran 600 000 – ej unika

    Det är ju arrangören som gjort bilden. Händer ofta att det blir fel här
    Och där, även med tyngre namn.

      Det är ju ändå märkligt att detta är ett sånt återkommande problem.
      Flertalet gånger har hon ju stått framför felaktig info/presenterat felktig info, dock alltid åt ”rätt” håll, och hon bryr sig uppenbarligen inte om att rätta till det heller…

    Men lugna ner er! Hon är VD i sitt egna Invest-bolag!

      Ja exakt, hon är VD på Löwengrip Invest. Medan Pingis är för Löwengrip Care&Color. Missen som arrangören (!) har gjort är att hen inte har skrivit ut hela namnet, därmed förvirring.

        Bellas tendens i att blåsa upp precis allt hjälper till bra här, och gör att inget verkar landa helt korrekt..

        Skrämmande att det aldrig verkar vara någon som kollar upp lämnad fakta/undersöker hur det ser ut på riktigt – så man skriver rätt från början.
        Tidningar, programmen, kanalerna mm sväljer all info från henne och det blir en karusell med massa felaktigheter, sett det MÅNGA ggr nu. Gäller att vara tydlig om man ska vara seriös, på alla håll och kanter.

        //900000läsareiUmeå

    Gissar att hennes två anställda som hänger på till Paris inte får bo på samma hotell, De Crillon. 48000 för minsta rummet tors-söndag. Men då utan tillgång till SPA och pool vilket låter helt oacceptabelt så klart. 96000 för en svit låter mer Bella.

      Varför skulle de? Låter rätt skönt att slippa på samma hotell dessutom.

      Herre jisses, hur mkt pengar man än har, hur kan man tycka att det är värt det? Jag och min man oroar oss för att ha råd med vår nya leasingbil på 4000kr i månaden. Ha ha, där ligger man i lä!

      Le Crillon, och tiotusen om man kollar pris två månader i förväg. Även om det är mycket pengar så är det avsevärt mindre.

      Emilia de Poret bor på samma hotell.

    Så här står det på hennes Insta fortfarande; ”Scandinavias biggest blog, 1.5m readers”.
    Hennes siffror är ju inte ens i närheten, men ändå är det ok ljuga för alla samarbetspartners som kollar där + kunder/läsare?

      Det är inte bara hon som kryddar.. varje säljare, tidning ect kryddar siffror lite extra.
      Alla tar siffrorna när dom är som högst!

        Lite?? Hon är inte ens i närheten av några 1,5 miljoner, inte ens om hela Umeå tittar in.
        Ska man vara seriös håller man sig till sanningen.

        Byt ut ”kryddar” mot valfritt brott i den meningen så hör du hur sjukt deg låter. Är det ok att ljuga bara för att andra i branschen också gör det?

      Pingis menade ju i deras live att det inte var antal följare som var viktigt utan räckvidden. Spännande att de tar en sådan riktning då följarantal är offentligt för alla att se medan räckvidden och all statistik när det gäller instagram är dold. Dock har jag svårt att tro att Isabellas räckvidd är så stor då hon har väldigt få kommentarer och gillamarkeringar på sina inlägg. Kollade hennes live för några dagar sedan och då var det väldigt mycket kommentarer på arabiska från män, inte hennes ”kvinnliga målgrupp” precis.

    Hon ska väl in i Saudiarabien och hålla hov också? Var de inte i oktober?

      Och när kommer nyhetsbrevet??

      Om jag minns rätt blev det ändrade planer. Hon och hennes hov, inkl barnen, åker till Australien i stället. Löwengrip sak visst lanserad där i samband med höstlovet. Hennes barn går ju inte i skolan än men ändå refererar hon till ledighet på höstlovet. Men med det tempot hon lever i så tar de väl snart studenten! Eller förresten, de gör de nog inte, för det behövs inte för att blir rik och berömd. De kan dessutom ta över hennes skönhetsimperium när/om hon någon gång tänker sakta ner lite.

        Löwengrips utlandssatsningar är bara en ursäkt för att Pingis och Bella ska kunna turista på skattebetalarnas bekostnad.
        Hittills har resorna knappast genererat någon omsättning alls utomlands.
        Märkligt om Löwengrip Beautys revisor godkänner att alla dessa tveksamma resekostnader hamnar som avdragsgilla i bokföringen 🙁

          ”ska kunna turista” men hon stannar jo alltid kvar på hotellet. Besöker aldrig museum eller annat sevärt enl henne själv!

      Ja, hon skulle till Saudiarabien och föreläsa för 40 000 kvinnor.

        Jag läste i hastigheten ”förlösa 40 000 kvinnor” och blev fundersam.
        Nog för att Bella är en ”powerwomen” men ändå 🙂

    Jag stör mig mest på att hon ständigt presenteras som svenskt näringslivs mäktigaste kvinna. Liksom vilket skämt ,om hon vore det skulle hon knappast behöva göra reklam för Ellos och DW…

      Alla dessa föreläsningar hon jämt ”bjuds in till” (säljer in sig till) är ju ett av sättet hon får in pengar på.
      Då blir bilden av att få leka den mäktigaste kvinnan otroligt viktig för henne. Sen sprids väl det runt och alla tjänar på att låta lyssnarna tro det..

        Ja och hon lär få 250000 för ett fördrag?

          Massa BS för 250000. Sorgligt.

            Det är nog inte så viktigt vad Bella säger utan mer att hon kommer och visar upp sig.
            Arrangörerna vill naturligtvis ha ett känt namn som drar folk om ämnet i övrigt är seriöst och det kan gå trögt med biljettförsäljningen.
            Förr i världen lockade man folk till tivoli med siamesiska tvillingar, skäggiga damer och dansande björnar och idag lockar man folk till seminarier med Isabella Löwengrip 🙂

          Kan det verkligen stämma? Jag jobbar mycket med föredrag av väldigt stora namn och det är extremt få som kan ta de summorna.

            Om bella sagt det stämmer det nog inte iaf.

            Vad brukar de alla dyraste namnen kosta? Kan vara kul att veta ?

              Obama tar $400,000 dvs ca 3,5 mkr.
              Detta är dock mindre än vad Bill Clinton fått och får.
              Han sägs ha fått upp till $500,000-$750,000 per tillfälle.

          På den tiden Bella hade massor med föreläsningar vill jag minnas man talade om 100 tkr per föreläsning.
          Men det är ju minst fem år sedan.

    Den här bloggen har blivit så tråkig.

      Vilka bloggar tycker du är roliga då?
      Kom gärna med förslag.

      Dock större än bellas blogg :p

      Samt att svenskabloggare har dom ”viktigaste” grejerna redan innan i sin blogg och så skriver Camilla exakt samma sak lite senare !

    Är det ingen som tänker GDPR? Vad har dom för uppgifter på köparna?! Hur hanteras det…

      Det ordnas genom samtycke. Det är väl det Bella menar med ”Då ska butiken kunna se vad jag har köpt innan (om jag vill såklart) och direkt kunna guida mig rätt”.
      Fast man får inte lagra och utnyttja information om man inte samtyckt från början så det kommer att bli få som hoppar på detta tåg.

        Vem är då ’Head of personuppgifter’, Simon kanske!? ? Eftersom en kund kan begära ut allt som finns lagrat på denne… Skulle aldrig vilja att Bella tog fram mina uppgifter, då skulle det vara kryddat med såå mycket mer än vad jag egentligen köpt ?

        Räcker det inte att jag som kund åtminstone vet ungefär vad jag köpte innan och så kan en duktig säljare guida mig rätt. Duktiga säljare kan väl egentligen ta fram passande produkter genom att lyssna in vad kunden säger sig vara ute efter och ställa följdfrågor, beroende på produkt.

    Bara jag som reagerar på ämnet? Visst kanske vissa tycker det är intressant att höra om AI ur hennes perspektiv. Personligen hade jag hellre velat höra om det från en troligen mer insatt person med expertis ?

      Bella använder alltid vissa ord som hon nyss fått på hjärnan.
      För ett tag sedan svamlade hon om blockchain och bitcoin.
      Nu är det AI dvs Artificiell Intelligens.
      Jag tror inte hon begriper så mycket av allt detta.
      Det hänger samman med Hajen och/eller Nordic Tech House.
      Det är därifrån Bella får allt som inte är kemi eller plantbaserat.

        Från Alexander Bard.

    Skulle inte Bella ha föreläsning i Uppsala i höst? Har det också runnit ut i sanden?

    Bella är ett sånt klassiskt exempel på att du inte kan köpa klass och stil för pengar. Hon har mycket pengar, men har ju ingen aning om hur man för sig i ”de fina salongerna”. Hon var hopplöst felklädd idag på Balmainshowen, VEM går på en dagsshow i långklänning med lååångt släp? Såg ingen annan i publiken i liknande kläder.Tycker hon ofta är helt felklädd, snygga dyra kläder i och för sig, tyckte hennes klänning idag var skitsnygg, men ofta missar hon helt vad föe kläder som hade varit lämpliga.

      Ja verkligen. Skitsnygg klänning men totalt fel tillfälle.

      Det måste vara någon sorts komplex hon har. eller? Hon har jo stylist – konstigt att inte hon kan bättra!!

    Bella verkar alltid inspireras av sig själv mest.

    Hon såg ut att leka prinsessa eller nåt idag. Skämskudde!!

    Bella har själv skrivit att Pingis är VD och hon själv är Creative Director

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.