Bianca och Lovisas företag ANI säljer smycken

Dagen är HÄR!
Eller kvällen om du så vill, men här är den.
Bianca Ingrosso och Lovisa Worges nya företag smyglanserades ikväll och det ska sälja….
Smycken.

Företaget heter ”Ani Who” och just den här specifika delen verkar kallas ”Ani Jewels”, enligt det Instagramkonto som startats.
Att det finns företag som antingen heter exakt ”Ani Jewels” eller snarlika ”Ani Jewellery” verkar inte ha bekymrat grundarna.
De tänker kanske att Bianca Ingrosso trumfar ut sådana här mindre företag som verkar på Instagram och Etsy?

Någon mer än jag som saknar att bli….överraskad?

Kenza är ansiktet utåt för hårt kritiserat företag

Angelica Blick har precis släppt en ny kollektion för företaget NA-KD – som tidigare kritiserats hårt av tidigare anställda som upplevt arbetsplatsen som extremt negativ. 
Hon har försvarat sina samarbeten så här, där det också går att läsa anledningarna till att hon valde att gå vidare med sina kollektioner.

Om vi ska fortsätta prata om kritiserade företag och influencers så kommer jag osökt att tänka på Kenza och att hon är nya ansiktet utåt för företaget Calzedonia.
Calzedonia – som bland annat sparkat Kenzas kollega Nicole Falciani då de ansåg att hon blivit för stor för att representera dem.
Den italienska modekoncernen Calzedonia Group marknadsför sig som ett företag som ger unga kvinnor en möjlighet att växa och göra karriär, enligt Sveriges Radio men hur väl stämmer det egentligen?
SR har publicerat flera inslag om företaget där flera anställda vittnar om riktigt dåliga förhållanden, och den 15 mars 2022 lät det så här:

Nu slår flera kvinnor, som P4 Jönköping pratat med, larm. Deras löner ligger långt under kollektivavtal och det rör sig om ständiga provanställningar.
”När jag började hade sju personer fått sluta på mindre än ett halvår”, säger en av kvinnorna.
När P4 Jönköping söker Calzedonia för en intervju skriver de i ett mejl att de tar till sig av kritiken och att de i stället för kollektivavtal har ett generöst bonussystem och en tydlig lönetrappa.

Dagen efter publicerades ytterligare ett inslag:

Nu reagerar Fackförbundet Handels på P4 Jönköpings avslöjande om modebolaget Calzedonia.
Flera kvinnor slår larm om att deras löner ligger långt under kollektivavtal och att man sägs upp när provanställningen tar slut och enligt Stefan Johnsson som är ombudsman på Handels så är uppsägningarna ett sätt för företaget att se till så att anställda inte organiserar sig fackligt.
”De är rädda för sin arbetsgivare”, säger han.

Enligt P4 Jönköping, som står bakom granskningen, så försöker företaget skrämma sin personal att vara tysta”, detta enligt Stefan Johnsson på fackförbundet Handels.
När P4 Jönköping söker Calzedonia för en intervju skriver de i ett mejl att de tar till sig av kritiken och att de i stället för kollektivavtal har ett generöst bonussystem och en tydlig lönetrappa.

Vilket ansvar har Kenza här, som ansiktet utåt för företaget?
Inget? En del? Mycket?

Tack för tips!

Angelica Blicks nya kollektion för NA-KD

 

Angelica Blick har återigen slagit sina påsar ihop med NA-KD och tagit fram kläder.
Bortsett från de svarta kostymbyxorna i mitten här ovan så känner jag spontant att jag är ungefär 25 år för gammal för det här.
Kollektionen innehåller fler plagg än vad som är med i det här inlägget, men domen gäller i princip exakt allt.
Det finns ett par mesh-handskar i orange att komplettera resterande orangea outfits med, och det får mig att tro att jag nog än mer än 25 år för gammal för det här, ELLER var så här trendig redan 1999.
Både vad gäller färg och ”plagg” – om handskar som dessa räknas som ett plagg.
Kolla bara!
Jag skulle säga att jag är ON FLEEK här, det orangea löshåret/påskfjädrarna till trots. 😉

Från ”full service” till ”gör det själv”

Anna visade en nyhet som N.C.P kommer med nu. Det är väldigt populärt är ”layra” dofter. Alltså, man blandar olika parfymer och på så sätt får man fram en helt ny doft. Sånt här är jag urkass på men jag måste hålla med om att det är ett smart sätt om man vill hitta olika varianter av goda dofter. Alltså inget för de som aldrig kan tänka sig att byta ut sin dag ut och dag in-doft. // Monas Universum

Monas Universum skriver om en parfymnyhet, där man själv kan agera kemist och blanda ihop en personlig doft istället för att köpa en, färdig och klar.
Är detta det nya? Eller nynya kanske? Att man ska göra själv?
Först kom fondue och korean bbq där man ska laga maten själv, snabbkassor och self check in på flygplatsen för att spara tid och pengar följt av Kenzas schampomärke ”The Every” där man ska blanda grejer i duschen och nu alltså detta? Jag säger då det, och dyrt är det också….det var bättre förr. (Läs med gnällig röst för maximal effekt)

Vad mer finns det som gått från ”full service” till ”gör det själv”? 
Spontant får min förra mening mig automatiskt att tänka på kvinnlig orgasm. ?
Med utbudet sexleksaker som idag finns på marknaden så behövs det ingen partner för att åstadkomma det.
Det är bara att brumma iväg på egen hand.
Många av dem är dessutom vattentåliga, vilket betyder att du kan brumma SAMTIDIGT som du tvättar håret med din egenblandade schampomix från Kenzas ”The Every”. DET kunde man i alla fall inte göra förr.
”In your FACE!”, inre gnälltant!

Jag vet att det vore gött med en rabattkod här, men tyvärr. ??‍♀️
Allt jag kan erbjuda är inspiration och nya uppslag.