”Girls of Stockholm” möter ”My Story” möter ”Love Boat”

Bildkälla: msccruises.se/kryssningar/fartyg/msc-world-america // Alexandra Nilsson Instastory // Hanna Friberg Instagram
Bildkälla. Alexandra Nilsson Instastory // Hanna Friberg Instagram

Realityshowerna ”Girls of Stockholm” och ”My Story” går nu att se parallellt för den som inte kan få nog av våra svenska influencers.
I ”GoS” återfinns Lovisa Worge, Klara Elvgren, Alice Stenlöf och Hanna Friberg och i ”My Story” ser vi Alexandra Nilsson, Sara Bolay, Frida Jernspets och Margaux Dietz.

Nu har programmen varsin influencer ombord på lyxkryssaren MSC World ”America” där de sponskryssar runt i Karibien med utgångspunkt Miami.
Hanna Friberg från ”GoS” och Alexandra Nilsson från ”My Story” är ombord på fartyget tillsammans med ett sällskap och jag roade mig med att klicka mig runt lite på fartygets hemsida för att se vad en sådant här sponsrad resa kan kosta. Och huruvida ni tror att tillräckligt många kommer boka en likadan eller liknande kryssningar för företaget att få svarta siffror av den här reklamen. Eller vill man kanske bara introducera företaget och konceptet på den svenska marknaden?
Johanna Toftby gjorde ju en liknande reklamkampanj för några år sedan, om jag inte missminner mig.
Jag undrar hur många internationella influencers som egentligen var ombord på den här båten. 🙂 Och kommer vi få se Hanna och Alexandra tillsammans under resan, eller har de bytt AirTags med varandra för att på ett smidigt vis kunna att stöta ihop?
Kanske hänger de i karaokebaren på kvällarna när contentinspelningarna är avklarade? Reklamen på hemsidan frontas av ingen mindre än Drew Barrymore och hon är nog inte heller gratis.

Så från företagets hemsida – med reservation att flygpriser mm kan ändras – och jag kan ha valt fel typ av hytt som Alexandra och Hanna har.
7 nätter med en balkong på utsidan av fartyget kostar 36 897 kr, och ha då med i beräkningarna att både Hanna och Alexandra hade varsin +1, så priset ska alltså dubblas. 73 794 kr är varje resa värd. Det är förmodligen en fis i rymden för företaget eftersom varje båt har 2626 hytter att stoppa in 6762 gäster i.

Blir ni inspirerade att boka en kryssning och hur många av er nynnar också på ledmotivet till ”Love Boat”?

Vuxna bör lämna Snapchat asap?

Bild 1: @hannahgraaf försöker lära oss hur det funkar. Vi fattar absolut ingenting.
Bild 2: Vi lägger ner snapshot. Våra barn rasar. Vi blir anklagad för alla möjliga obehagliga brott. Vi har bestämt oss för att lämna Snapchat.
Bild 3: kaffa INTE snop(p)shot om du är förälder. Man måste vara teknisk. Det är väldigt avancerat. Och man måste förstå. Detta är inget för oss. sorgset. Våran Snapchat karriär dog efter 5 minuter.

Hannah och Magdalena Graaf Snapchat-karriärer varade i ungefär 5 minuter, för sedan fick de veta att deras barn rasade över att deras mammor skulle försöka sig på att använda appen.
Jag undrar mest vem det är i Magdalenas kontaktlista som kallar sig för ”Stor Kuk i Dig”.

Ni vuxna som läser här inne?
Använder ni Snapchat?
Jag använder det uteslutande för att jobbsnoka, resten får vara enligt mig.

Bianca Ingrosso surnar till på Tramsfrans

Bildkälla: Stella Pictures

Bild 1: Rubrik från Hänt:

”TRAMSFRANS: Slipade affärskvinnor? De kan ju inte ens hämta paket”
Chockas av influencer-kvinnorna i Girls of Sthlm

Text som Tramsfrans lagt till själv:

”Jag har skrivit den enda texten om Girls of Sthlm som man behöver läsa ??”

Vår gode TramsFrans har skrivit en krönika om den nya realityserien ”Girls of Stockholm” där han bland annat skriver:

I programmet blir vi direkt inkastade i den tuffa verkligheten som influencer. Klara har blivit blåst av en tidigare manager på hundratusentals kronor, och Alice ska lansera en webbshop om en timme utan att ha någon fungerande lösning för kortbetalning. Lovisa hinner inte ens hämta paket för att hon är så upptagen exakt hela dagarna (fortfarande lite oklart med vad), och Hanna står i startgroparna inför att starta upp ett mystiskt affärsprojekt och ber de andra om grundläggande råd. För att vara så slipade affärskvinnor måste jag säga att de har förvånansvärt dålig koll på läget, vilket piggade upp!

Biancas kommentar om Lovisas utseende nämns typ i en bi-sats så det måste vara någonting annat som Bianca surar till över för det är ord och inga visor i hennes inlägg om Frans krönika:

Bild 2: Bianca Ingrossos kommentar:

”Pinsamt analys, pinsamt förväntning, pinsamt onödig vinkel bara för att få sig en rubrik själv….herregud tycker så många journalister är mer korkade än människorna dom försöker vinkla i deras patetiska artiklar. Journalisterna är mer kåt på att få views än vad någon influencer nånsin varit.”

Ska vi ha en omröstning? 
Vem är egentligen mer kåt på att få views?
Journalister? Eller influencers?