Therese Lindgrens något ambivalenta inställning till Xlash

I en video från 2015 så avråder Therese Lindgren från användning av fransserumet Xlash då hon fått klåda, en vagel och förändring i ögats pigmentering efter att ha använt två olika produkter med serum. 
Som av en händelse så meddelade Läkemedelsverket i ett pressmeddelande från 2013 att Xlash fransserum är ett av de som haft en förbjuden substans i sig som kan ge just dessa biverkningar – irritation i ögat, klåda, ögonsmärta, förändring av ögonfärgen men även mörkare hudfärg runt ögat.
Två år senare fick alltså Therese Lindgren dessa biverkningar, trots att Läkemedelsverket fattade beslut om att förbjuda vissa ögonfransserum som innehåller prostaglandinanaloger redan under hösten 2012.

Idag postar Therese Lindgren en betald reklamvideo där hon är överlycklig över Xlash veganska serum, som hon nu beskriver som att hon blivit bönhörd.
Inte ett ord om att hon tidigare VARNAT sina följare för just det här företagets produkt, någonting jag tycker är extremt problematiskt med tanke på att Therese Lindgrens framgång bygger på följarnas trovärdighet för henne.
Om företaget nu ändrat sin formula – vilket man får hoppas –  trots att Therese upplevde dessa problem flera år efter att Läkemedelsverket förbjudit Prostaglandinanaloger, så borde Therese Lindgren ta upp det här i sin nya reklamfilm, eftersom följare aldrig glömmer någonting och omedelbart mailar mig om saken. 🙂

Jag – Camilla – kan för övrigt flika in med min egen erfarenhet av Xlash fransserum.
Jag har använt det i omgångar och har fått sluta efter några veckor då jag upplevt symptom som av atopiskt eksem (vilket jag får ibland på vintern) men varje gång jag slutat med serumet så har problematiken försvunnit.
Jag får alltså utslag av produkten, vilket säkerligen är individuellt, men eftersom Therese inte nämner sina tidigare problem av serumet så får jag väl flika in mitt.
Jag har även använt deras ögonbrynsserum med NOLL resultat. Jag hade kunnat topsa vatten på mina bryn och fått samma resultat.

Har man så här kraftigt avrått från en produkt så bör man beröra det, om man några år senare gör reklam för samma företag och samma produkt – oavsett förändringar i själva formulan.
Det är fortfarande reklam för deras ögonfransserum.

Det här inlägget är inte i samarbete med Xlash. 😉

En Robinson-duo startar podd

Julia Franzén – fd Robinsondeltagare och årets Bachelorette – startar podd med sin Robinsonkollega Kristove som kommer heta ”En livscoach och en hypnotisör, En podd om att må bra”.
Kanske ett bättre gratislaternativ till Julias dyra samarbete med Kvix, där flertalet betalande kunder uttryckte missnöje på Facebook?

Finns det överhuvudtaget någon typ av podd som saknas fortfarande eller som man i alla fall skulle bli genuint sugen på att lyssna på?
Jag är tveksam…
Vad säger ni?

Bianca Ingrosso vann ”Årets kvinnliga stjärnskott” på EY-galan

I fredags gick galan ”EY Entrepreneur of The year” av stapeln på Grand Hotel och Stockholm-finalisten Bianca Ingrosso knep även den nationella utnämningen ”Årets kvinnliga stjärnskott” för sitt företag Bianca Ingrosso AB.
Med tanke på att alla andra vinnare verkar vara män så är det extra kul att se en ung, framgångsrik kvinna som Bianca bland dem. (Trots att det var den enda kategorin som var ”tvunget” att vinnas av en kvinna)
Jag tvivlar inte på att vi kommer se henne knipa fler priser som framgångsrik entreprenör och hoppas och håller tummarna för att vi får se mer än en kvinna bland vinnarna nästa år!!!

Så stort stort grattis Bianca till den här tunga utnämningen!!!!

Bildkälla: Ey.com

Tidigare vinnare i kategorin ”Årets kvinnliga Stjärnskott” är:
2019 – Pernilla Ramslöv, NOX Consulting AB
2018 – Moa Gürbüzer, MRG Wines AB
2017 – Stina Ehrensvärd, Yubico AB
2016 – Olga Kovalchuk, K2 Comfort AB
2015 – Linda Sätterström, Elodie Details AB
2014 – Cathrine Edblad, Edblad & Co AB
2013 – Barbara Bergström. Internationella Engelska Skolan
2012 – Elisabeth Brevenson, Beepsend AB
2011 – Anastasia Georgiadou, Svensk Personlig Assistans AB
2010 – Ida Backlund, Rapunzel of Sweden AB
2009 – Annica och Marie Eklund, Bolon AB
2008 – Maria Åkerberg, Dermanord

Erica Lindbergs extrema spons-ignorans på Steam Hotel

Av alla idiotiska saker jag sett människor göra på sociala medier så är nog att reklammarkera i efterhand en av de absolut dummaste.
Det betyder att du VET att du ska markera dina inlägg som reklam, men du är för lat för att ta ner dina felaktiga inlägg och göra om och göra rätt så du slänger upp den lite så där hafsigt i efterhand, vilket enligt mig är betydligt värre än att inte reklamidentifiera inäggen alls.
Om man ställer okunskap mot medveten nonchalans och idioti så väljer jag nog det första alternativet.
Alla dagar i veckan. Om jag måste.

Vad väljer ni?