Gå i Lovisa Worges svindyra fotspår

Lovisa Worge är ute och lever livets glada daga med sin pojkvän, där sol och bad givetvis står på agendan.
Lovisa har postat bilden ni ser här ovan, som föreställer en badhandduk från lyxmärket Hermes.
Nyfiken i en strut som jag är så började jag kika på vad en sådan badhandduk kan tänkas kosta och jag hittade ställen som alla kan köpa badlakan likt det Lovisa postat i sitt inlägg. Jag tänker att vi går från dyrast till billigast – från slott till koja om du så vill.

Without further ado, here goes:

You’re welcome! 😁

Paow har skaffat ny katt

Paow befinner sig just nu i Magaluf där hon säsongar i en bar, och givetvis hann det inte gå många dagar innan Paow det började posta kattbilder, däribland det här inlägget där hon ber följarna skicka i sina bästa namnförslag.
Det ser inte bättre ut än att Paow skaffat en ny katt, och det är en att av sommarens mer idiotiska tilltag.

Jag tycker det är bättre att kalla den för vad den här – ”nästa katt att överges av Paow”, för hennes stackars katter har skeppats runt på ett sätt som gör att jag skulle vilja ge henne ”kattförbud”.
Hon har redan övergett sina två katter hemma fler gånger än jag kan räkna till, så att skaffa en till – när hon är och säsongar i Magaluf – det är inte bara hjärndött, det är direkt oansvarigt.
Att dra till Magaluf och samtidigt skaffa en ny katt är som att ta med sig en gummibåt till Sahara – ingen behöver det, allra minst katten.
Ska vi verkligen låtsas som att det är gulligt, quirky eller influencer-cute när en vuxen kvinna som Paow konsekvent behandlar katter som accessoarer på vift?

Det Paow sysslar med är mer av är ett upprepningsfel, snarare än en engångsföreteelse,  och det är alltid katterna som får betala priset. *morr*

Vem är målgruppen för Alice Stenlöfs nya klädmärke?

Bildkälla: Alice Stenlöf Instagram. // a-dsgn hemsida

Alice Stenlöf lämnade Hubso för att låta sitt varumärke stå på egna ben – vilket i sig är imponerande (mer om det kan du läsa här). Nu har hon lanserat en ny kollektion bestående av sex plagg.

När jag tittar på kollektionen kan jag inte låta bli att fundera över vem den faktiskt riktar sig till.
Minst fyra, kanske fem av plaggen – beroende på vem du frågar – är minst sagt ”svårburna” för oss vanliga dödliga. Så tänker jag i alla fall.
Men kanske har Alice en tydlig bild av vilken nisch hon vill tillhöra, och kanske har hennes varumärke aldrig haft ambitionen att vara… vad ska man säga… inkluderande?
Är det ordet jag letar efter?

Kika här nedan och skriv vad du själv tycker i kommentarsfältet.
Håller du med mig, eller tycker du att jag är helt ute och cyklar i sommar-Sverige?