Vad hade ni tyckt om att bli ”Barbie-fierade” på Instagram?

Isabella Löwengrip och Dominika Peczynski åt middag tillsammans med sina respektive, och trots att de postat samma bild på Instagram så slutar alla likheter där, i alla fall vad gäller utseendet på sällskapets båda kvinnor.
Det ser nämligen ut så här:

Isabella har kommenterat på Dominikas bild så hon verkar inte ha allt för mycket emot att ha fått sitt utseende förändrat på det här viset. 
Vad hade du tyckt?
Och vad tror ni männen tycker, som inte ens är inkluderade i Barbiefiltret?
En för alla, alla för en eller?

Tack för tips!

Ilsket värre med Julia Frändfors

Bildkälla: Stella Pictures

Inget flöde är stundtals så uppfriskande ilsket som Julia Frändfors flöde, och idag känns hon lite extra bitsk. Jag håller helt med henne på två av tre punkter, och den enda anledningen till att det inte blir full pott är för att jag inte testat Anthon Bergs nya chokladbitar.
Med tanke på att jag varken gillar tryffel eller nougat så känns det ganska givet att jag kommer hålla med Julia även här, men rätt ska vara rätt…

Nytorgsmannen – aka Sveriges värsta serievåldtäktsman – har gripits för ytterligare en våldtäkt och Julia skriver följande på hans bild:

Tror ni han blivit utsläppt så lättvindigt, trots att han missköt sig totalt där inne plus dödshotat vakter etc, OM HAN INTE VAR VIT?? Well svaret är: Nej

Bilden föreställer filmen ”Wickeds” två huvudrollsinnehavare Ariana Grande och Cynthia Erivo.
Julia har skrivit följande på bilden:

Varför pratar ingen om hur DJUPT sjuka dom ser ut? Alltså det är tvångsvårdsläge och sondmatning på båda. Också att dom säkerligen triggat varandra hela den här perioden. D ser för jävligt ut å framförallt otroligt sorgligt.

Anthon Bergs nya julgodis får följande omdöme av Jula:

Dom här trodde att dom kunde konkurrera med Lindtkulorna men tyvärr, dom smakade rakt av skit. Håll dig till marsipanen Anton!!!!

Förlåt, men det finns saker som smakar värre än marsipan. Kanske är det dessa julgodisar?
Jag vägrar ta reda på svaret.

 

Har NK sålt sig för influencerpengar?

Bildkälla: https://www.svd.se/a/W0JJ8g/nk-har-salt-sig-for-influencerpengar

I mitten av oktober förra året öppnade Bianca Ingrossos sminkmärke CAIA Cosmetics en pop up-butik i varuhuset NK. Satsningen blev en omedelbar framgång med timslånga köer och ledde till att varumärket fick en mer permanent plats i varuhuset.
Nu är det dags för nästa satsning från influencers i det anrika varuhuset. I helgen öppnar Bianca Ingrosso och Lovisa Worge en ny pop up-butik, denna gång för smyckesvarumärket Ani Jewels.

SvDs Alice Aveshage anklagar Nordiska Kompaniet för att ha sålt sig enkelt och riskerar att förlora sin kredd till förmån för enkla influencerpengar:

NK är bevisligen inte ett dugg bättre än att ägna sig åt samma sorts ändlösa poserande och cash grabs. De har, igen, sålt sin trovärdighet som Stockholms och Sveriges shoppingtillhåll för kunder som vill köpa kvalitativt och diversifierat mode. Det räckte inte att fylla butikshyllorna med influencern Hanna Schönbergs klädmärke Arakii, där man kan fynda en tröja med skrattretande hög polyester- och akrylhalt för 2 100 kronor.

Alice skriver i sin krönika att hon per automatik är skeptisk mot influencers som startar varumärken inom kläder och accessoarer, och nog har hon en poäng i det?

Varför? Hater first, feminist second. Men också: visa mig en enda svensk influencer som har byggt sin plattform utifrån genuina och unika tankar om konstformen mode, en trovärdig berättelse, och inte slentrianstartat sitt varumärke som ett slags ”nästa steg” i influencerkarriären.

Är NK så pass desperata att de är villiga att tumma på trovärdigheten och faktumet att varuhuset har ett visst kulturellt kapital, till förmån för enkla pengar från influencersfans?
För det finns en stor risk för det, i alla fall om du frågar mig. Jag äger flera olika smycken från Ali Jewels och jag kan med handen på hjärtat säga att jag har smycken från Glitter som är av bättre kvalité.
De går på sin höjd att räkna som bijouterier, och hade det inte varit för att smyckena är signerade Bianca Ingrosso och Lovisa Worge så tvivlar jag på att de ens sett dagens ljus. Den här typen av smycken finns det redan mängder av, den enda skillnaden mellan dessa smycken är att de från Ali Jewels signerats Bianca och Lovisa.

Men NK borde inte stå ensam vid skampålen med anklagelser om att sålt sig enkelt och riskerar att förlora sin kredd till förmån för enkla influencerpengar.
CAIA Cosmetics står nämligen i begrepp att öppna en ”flag ship store” på Biblioteksgatan i Stockholm, en gata med samma goda och exklusiva rykte om sig som Nordiska Kompaniet åtnjutit i decennier.
Jag menar, den här delen av gatan är till och med täckt av en röd matta.
Både Ani och CAIA hade passat bättre på Åhléns, men det är kanske bara jag som tycker?

Hur tänker ni här?