Britney Spears frontar KENZO:s nya kampanj

- Foto: Produktbild: Kenzo
Dela på Pinterest
Tatuering i svanken, navelpiercing, magtröja och Britney Spears. 00-talet är tillbaka och tonårsikonen står i rampljuset – den här gången frontar hon en kampanj med modejätten KENZO.

Britney Spears, 36, är tillbaka i rampljuset igen. Tidigare har vi sett henne i musikbranschen, men nu frontar hon modejätten Kenzo:s nya kampanj – alltså har hon gett sig in i modebranschen.

Bildkälla: Instagram/Britneyspears

Britney Spears är tonårsikonen som släppte superhits som "Oops! I dit it again" och "Baby one more time", låtar som spelades sönder på radion. Sedan dess har Britney Spears fått två barn, Jayden James och Sean Federline.

Den senaste tiden har hon postat flera throwback-bilder på sin Instagram. Flera har spekulerat i varför bilderna dykt upp – och nu har vi äntligen fått svaret.

Bildkälla: Instagram/Britneyspears

Britney Spears frontar nämligen Kenzo:s nya kampanj, där kläderna minst sagt tar oss tillbaka till sent 90-tal och tidigt 00-tal.


På kampanjbilderna är det keps, magtröja, ryggsäck och navelpiercing och en tatuering i svanken som syns – något som verkligen symboliserar modet för flera år sedan. 

Utöver det är det denim som gäller och bilderna skulle lika gärna kunna vara tagna under Britneys karriär som artist – eller vad säger ni?



"Britney Spears är nya ansiktet för KENZO! Drottningen av pop blev fotograferad av Peter Lindbergh för nya KENZO-kampanjen" skriver KENZO själva på Twitter.

Kampanjen går under hashtaggen #KenzoLovesBritney och finns nu till försäljning hos modejätten. Se kampanjfilmen i spelaren ovan. Visst är det en rejäl nostalgitripp? 

Mer:

Här är sommarens trendigaste klänning – gör succé på Instagram

Gilla Modette på Facebook!