Bianca Ingrosso, Alexandra Nilsson
Bianca Ingrosso, Alexandra Nilsson - Foto: Stella Pictures

Alexandra Nilssons ärliga ord om företag som använder ätstörda modeller i reklam

En het diskussion just nu är huruvida stora väletablerade företag ska samarbeta med personer som lider av ätstörningar. Nu har Alexandra Nilsson gett sig in i diskussionen och sagt sitt.


Det var under helgen som diskussionen tog ordentlig fart gällande vilka profiler stora etablerade företag ska ingå samarbete med. Det har synts och hörts lite varstans men Bloggbevakning stod för en stor del av rapporteringen. 

Det är specifikt Bianca Ingrossos samarbete med Gina Tricot som har rört upp känslor denna gång. Då Bianca så öppet pratar om sin ätstörning, men ändå får fronta en stor klädkampanj. Internet ifrågasätter Gina Tricots val och vad det kan ha för inflytande på människor, speciellt unga tjejer då det är en stor målgrupp för företaget.

Kritik riktas mot Gina Tricot efter samarbetet med Bianca Ingrosso

Alexandra Nilsson säger sitt i debatten

Under söndagen hade Alexandra Nilsson, 31, en frågelåda på sin Instagram story. Där hon fick frågan vad hon tyckte om att företag använde sig av "ätstörda modeller". Då Alexandra själv lidit av en ätstörning fick frågan ett ärligt svar, och hon påpekar även hur man kan gå tillväga för att göra ett "statement". 

Hon skriver ingenstans att hon specifikt syftar på Gina/bBianca-gate utan tar i ämnet mer generellt. 

Från Alexandra Nilssons Instagram story där hon besvarar frågan. Foto: Instagram/alexandranilsson

/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!