- Foto: Johan Nilsson/TT & Janerik Henriksson/TT

Kunderna rasar över Lidls nya förpackningar: "Korkat"

Lidl har valt att ta bort plastlocket på två typer av creme fraiche för att minska sitt användande av plast. Men förändringen går inte hem hos kunderna utan får dem snarare att rasa.


Lidl har valt att ta bort plastlocket på två typer av creme fraiche från märket Matriket. Anledningen är att de då sparar 5,5 ton plast. Kedjan uppmanar sina kunder att spara gamla plastlock för att använda på de nya förpackningarna.

Kunderna rasar mot ändringen

Men kunderna är inte nöjda med Lidls nya beslut. I Lidls kommentarsfält på Instagram rasar kunderna mot förändringen. 

"Vad svinn det kommer bli med trasiga förpackningar"

"Korkat.. använder aldrig hela. Blir en massa släng nu. Bra jobbat"

"Bra jobbat Lidl! På det sättet kommer creme fraiche bli dåligt snabbare så kan man sälja mer"

"Gynnar det konsumenten? Nej jag tror inte det"

"Tycker inte det är en bra idé då de kommer gå sönder lättare när man fraktar dem hem"

"Jätte dåligt"

 

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!