Nyheten är nu ute om att Pernilla Wahlgren lanserar ett eget hudvårdsmärke.
Nyheten är nu ute om att Pernilla Wahlgren lanserar ett eget hudvårdsmärke. - Foto: @pernillawahlgren/Instagram och Anders Wiklund/ TT

Pernilla Wahlgrens nya varumärke - följarnas reaktioner

Pernilla Wahlgren började för ett tag sedan att hinta i sociala medier om att hon hade ett nytt projekt på gång, någonting som hon jobbat på länge. Nu är nyheten alltså ute: hon har släppt ett eget hudvårdsmärke, L’Acuila.


Pernilla Wahlgren, 54, har många spännande projekt på gång. Hon har bland annat bloggat i många år, som hon i dagarna meddelade att hon lägger ner.

Utöver detta har hon släppt flera klädkollektioner tillsammans med Gekås och driver butiken MiNilla tillsammans med vännen och ex-svägerskan Mia Bodén. Men nyligen började hon hinta för följarna om att hon har ett nytt projekt på gång - L’Acuila.

"Jobbar vidare här i solen på något jag har jobbat med länge, & snaaart får visa er...! Följ min resa på @lacuila", skrev hon då på Instagram.

Pernilla med sonen Benjamin Ingrosso på QX-galan. Bildkälla: Christine Olsson/TT

Nyheten ute - det här är Pernilla Wahlgrens nya varumärke

Fram tills igår har det varit okänt för följarna vad det nya projektet handlar om. Men nu är alltså nyheten ute - Pernilla Wahlgren lanserar ett eget hudvårdsmärke vid namn L’Acuila.

På sociala medier berättar Pernilla själv om den stora nyheten:

“ÄNTLIGEN ÄR DAGEN HÄR!!!! Min hemlighet som jag ÄNTLIGEN får berätta för er!! Jag släpper ett eget Hudvårdsmärke ”L’ACUILA” !”

Namnet L’Acuila har dessutom en särskild betydelse, berättar Pernilla. Det är nämligen en hyllning till hennes farmor som var halvitalienska, vars pappa kom från en by som hette just L’Acuila. Hennes farmor var också väldigt mån om att ta hand om sin hy.

Pernilla Wahlgren om nya hudvårdsmärket: “Alla ingredienser ska ha en tydlig funktion”

I en ny intervju med Femina berättar Pernilla Wahlgren lite mer om sitt nya hudvårdsmärke L’Acuila. Det viktigaste enligt henne när det var dags att skapa produkterna var att det skulle vara svenskproducerat.

- Förutom att produkterna skulle bli väldigt bra och att förpackningarna var i pasteller som jag älskar så var en stor sak att det skulle vara en svensk producent. Därför passar Svenska Krämfabriken perfekt. Det är nära till processen och jag kan enkelt besöka fabriken som ligger i Dalarna, säger Pernilla till Femina.

Hon berättar också att den största skillnaden mellan L’Acuila och andra produkter på marknaden ligger i enkelheten:

- Det är en snäll och plånboksvänlig hudvård som är lätt att använda och lätt att förstå. Alla ingredienser ska ha en tydlig funktion. Jag har velat skala ner istället för att ta i med väldigt aktiva ingredienser. Vi har t ex valt att inte ha så mycket syror men inte heller mycket parfym. Jag är själv känslig för dofter, vill inte att det ska bli för mycket. I serumet har vi ingen parfym alls och de övriga produkterna är väldigt milt parfymerade.

Pernillas nya hudvårdsmärke L'Acuila kommer bland annat att släppa ett serum. Bildkälla: @lacuila/Instagram

Följarnas reaktioner

I sociala medier strömmar hyllningarna in för Pernilla Wahlgrens nya L’Acuila. I kommentarsfältet på Instagram ses flera kända profiler, tillika vänner till Pernilla, kommentera lyckönskningar:

“Du är ju så grym @pernillawahlgren #bosslady” skriver fotografen och entreprenören Bingo Rimér.

Även vännerna Hanna Hedlund och Peter Jöback hyllar Pernilla i kommentarerna. “Tack för idag. Du är otrolig!!” skriver Hanna. 

“Grattis älskade vän ! Som vanligt stolt över dig. önskar dig all lycka med detta !” kommenterar Peter Jöback.

Även Micael Bindefeld och influencern Sanne Alexandra kan ses ge grattisönskningar i kommentarsfältet.

Ja, stort grattis till det nya varumärket önskar vi!

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!