Anna Anka, tidigare känd från program som Svenska Hollywoodfruar och deltar i det populära programmet Skal vi danse, som är Norges motsvarighet till Let's Dance.
I Norge har hon även haft stor framgång med en reklamfilm för Coop som hon medverkade i, där hon driver med sig själv.
Nyheter24 fick tag på Anna Anka mitt i den norska mediahysterin.
Grattis till framgångarna i Norge. Hur känns det att det gått så bra i vårt grannland med norska Let's Dance?
- Tack, det är roligt att vara i Norge. Bara för att jag började spela in teve i Sverige behöver det inte betyda att jag stannar där. Starka varumärken är internationella, vilket betyder att jag är rörlig, säger Anna till Nyheter24.
Enligt Anna Anka så ökade försäljningen kraftigt efter hennes medverkan i reklamfilmen för dagligvarukedjan Coop.
- Norge uppskattade det. På en månad ökade försäljningen med 82 procent, säger Anka om effekten av reklamfilmen.
Filmen med hollywoodfrun vann även priset "Sølvfisken" för bästa reklamfilm.
Stora framgångar
Just nu träffar Anna Anka ingen man, eftersom hon har fullt upp med Skal vi danse.
- Jag är här för att fokusera på dansen.
Enligt presschefen för Skal vi danse har Anna Anka bidragit med att sätta extra guldkant på programmet.
- Hon har bjudit på sig själv och visat vem hon är. Hon ligger bra till i konkurrensen och har visat goda dansfärdigheter. Norska tittare ger henne sina röster. Anna gör en strålande insats för ”Skal vi danse” och TV2, säger Unn Grethe Berge presschef på TV2.
"Begåvad kvinna"
– Personligen har jag nästan daglig kontakt med henne och hon är en trevlig, begåvad kvinna med ett gott sinne för humor, fortsätter hon.
Enligt TV2 har Anna Anka definitivt påverkat populariteten hos programmet, som just nu ett av de mest sedda på norska kanaler. Tittarsiffrorna per avsnitt ligger nu på 629 000, och kanalen tror att det kommer stiga upp till en miljon tittare framöver.
Här är Anna Ankas medverkan i reklamfilmen för Coop:
Nyheter24 har sökt Coop Norge utan framgång.