Det senaste året har Isabella "Blondinbella" Löwengrip, 21, lyft fram sig själv som en pengamaskin vars företag gör storvinster. Bland annat är hon chefredaktör för tidningen Egoboost, föreläser i hela Sverige och driver fem aktiebolag.
När bloggdrottningen i höstas skulle fira sin 21-årsdag var det med pompa och ståt på en lyxig restaurang i centrala Stockholm. Kvällen till ära skulle födelsedagsbarnet matcha det glamourösa temat på sin egen fest.
– Hon la en beställning i oktober på en handsydd måttanpassad guldpaljetterad wrapklänning till sin födelsedagsfest med Bondtema som hon fick till ett superrabbaterat pris på omkring 70%, som nätt och jämt täcker materialkostnaden på klänningen. Tanken var att hon skulle göra reklam på sin blogg för mitt varumärke och att man kunde beställa handsydda plagg från mig, berättar designern, som vill vara anonym, för Nyheter24.
Men designern menar att reklamen uteblev - och att klänningen fortfarande, fem månader senare, inte är betald.
– Det låter jättekonstigt. Jag är världens mest noggranna människa när det gäller sånt där. Min pappa är jurist, och jag betalar alltid mina fakturor. Jag ska kolla upp det här på en gång. Det händer ofta att folk skickar fakturor till mig som jag inte ska betala, säger Löwengrip till Nyheter24 på onsdagen.
Designern uppger att hon flera gånger försökt nå dig och att du bett henne, via sms, att fakturera henne, men inte fått något svar eller några pengar?
– Det låter jättekonstigt, jag kan inte minnas något sådant sms. Jättebra att någon påminner mig och som sagt, jag ska kolla upp det här på en gång, sa Löwengrip till Nyheter24 på onsdagen.
"Klänningen gick inte att använda"
Enligt designern ska hon fått besked av Löwengrips ekonomiansvarige att klänningen inte gick att använda. Trots det finns det dokumenterat på Blondinbellas blogg att hon burit det glamourösa hantverket.
– Efter påminnelser på påminnelser och ignoransen att inte svara när jag ringde eller messade henne fick jag tag på hennes ekonomiansvarige. Och nu påstår hon att klänningen inte gick att använda och att vi inte hade någon överenskommelse av betalning. Villket är lögn, det finns oförskämt mycket bilder på henne i den på hennes födelsedagsfiramde som hon själv la upp på sin blogg. Och jag har SMS där hon ber mig fakturera till sin boxadress.
Men Blondinbella vill inte kännas vid att någon annan ska ha tagit emot något samtal och yttrat sig om klänningen. Däremot menar hon att klänningen, som hon låtit sy upp, inte höll måttet.
– Faktiskt så fick jag gå hem under kvällen och byta klänning för att den gick sönder, men såklart ska jag betala ändå.
Men designer bakom klänningen är inte nöjd.
– Jag har lärt mig en läxa och kommer inte göra något jobb för henne eller hennes företag mer.
Fotnot: Efter att Nyheter24:s samtal med Löwengrip på torsdagen uppger bloggerskan att hon nu betalat fakturan.