Grisande, slagsmål, oändligt med sprit och sex framför kamerorna. Kanal5:s realityprogram "Kungarna av Tylösand" blev ett av årets mest omtalade program när det sändes 2010. Medan ungdomarna tog sig an rollen som svenska "Jersey Shore" så la Roxette-stjärnan Per Gessle pannan i djupa veck.
Vem skulle nu vilja besöka Hotel Tylösand, med Gessle som delägare? När Jockiboi och Nemo Héden gav white trash en uppsving i folkmun och inte direkt var "dressed for success".
Därför försökte man från hotellets sida få Patent- och registreringsverket, PRV, att upphäva Kanal 5:s varumärke Kungarna av Tylösand. Gessles bolag ansåg att dess anseende skadades "genom den starkt negativa mediala uppmärksamhet som Kungarna av Tylösand har fått".
Men nu slår PRV fast att namnen skiljer sig så pass mycket åt visuellt och fonetiskt att de inte är förväxlingsbara.
Stackars Gessle.
Det här är vad stackars förvirrade turister eventuellt kan komma att förknippa med Sveriges riviera: