Nyheter24
Annons

Tv-toppen: Fotbollen tappade i nya kanalen

Publicerad: 14 juli 2025, kl. 12:00
Uppdaterad: 14 juli 2025, kl. 13:08
Färre tittare har följt Sveriges framfart i EM sedan matcherna flyttats till Viaplay Sport. Här firar Fridolina Rolfö sitt straffmål mot Tyskland med Kosovare Asllani och Johanna Rytting Kaneryd. Foto: Gaetan Bally/Keystone/AP/TT

Fotbolls-EM är en succé för Sverige och hamnar högt på tv-toppen. Men veckans två svenska matcher sändes i nya kanalen Viaplay Sport och tappade tittare jämfört med premiären som hade 1,1 miljoner i mer tillgängliga SVT2.

Här är förra veckans mest sedda program:

1. Allsång på Skansen (SVT1, tisdag) 953 000.

2. Fotbolls-EM: Polen-Sverige (Viaplay Sport, tisdag) 786 000.

3. Fotbolls-EM: Sverige-Tyskland (Viaplay Sport, lördag) 749 000.

4. Friidrott, Diamond League i Monaco (SVT1, fredag) 522 000.

Annons

5. Fotbolls-EM: Portugal-Italien (SVT1, måndag) 489 000.

6. Fotbolls-EM: Tyskland-Danmark (SVT2, tisdag) 478 000.

7. Fotbolls-EM: Nederländerna-Frankrike (SVT1, söndag) 465 000.

8. Engelska antikrundan (SVT1, söndag) 412 000.

9. Renées brygga (TV4, måndag) 370 000.

10. Vilket liv: Lasse Berghagen (TV4, lördag) 363 000.

Mätperiod 7-13/7 2025. Inga nyhetsprogram, "Sportnytt" eller program under tio minuter tas med på listan. Källa: MMS.

Rättad: I en tidigare version förekom en felaktighet. Sveriges premiärmatch i EM sändes i SVT2.

Kommentarer

Annons
Annons
Annons