Love is blind Sverige
Lidl skämtar om Love is blind Sverige. - Foto: Johan Nilsson/TT/NETFLIX

Lidl hyllas efter grova skämtet om Love is blind-Christofer

Love is blind Sverige har slagit ned som en bomb i realityvärlden och serien diskuteras i både fikarum och på sociala medier. Men nu har även matjätten Lidl valt att dra ett välriktat skämt.


Det var under förra veckan som Love is blind Sverige hamnade på allas läppar. 

Programmet som även finns i USA, Japan och Brasilien går ut på att  32 singlar ska dejta i blindo, i så kallade "kapslar", som gör att de inte ser varandra, utan bara hör varandra. Fastnar man extra mycket för någon så ska man förlova sig och inte förrän då får paren se hur den andre ser ut. 

Lidls tips bojkottas av kunderna: ”Skamligt”

De ska sedan åka på en resa tillsammans och då se om kemin finns kvar. 

Love is blind Sverige är omskrivet internationellt 

Överallt i fikarum, under middagar och på sociala medier har den svenska upplagan diskuterats, men det är inte bara i vårt avlånga land som säsongen uppmärksammats. Love is blind Sverige har kommit att bli en snackis även utomlands och flera internationella medier har skrivit om det som hänt de svenska profilerna i serien. 

Sergio Rincon och Krisse-Ly Kuldkepp har blivit omskrivna. Bildkälla: NETFLIX

Två av de som blivit väldigt omskrivna är Sergio Rincon och Krisse-Ly Kuldkepp. Profilerna står inte med varandra i programmet utan med två andra. 

Krisse-Ly har blivit omskriven bland annat för att vissa tittare misstänkt att hon haft en förlovningsring på flera av hennes Instagrambilder. Men detta var alltså inte fallet vilket hon förtydligade genom att dela bilder från 2021 där hon bär samma ring. 

Anna Brolin nära nackenchock i TV4

Sergio har blivit omskriven för att han.... bland annat vägrade säga sitt namn till tjejerna när han dejtade. Det hela har av många tittare uppfattats som "drygt" och "konstigt". 

Lild skämtar om Love is blind Sverige

En annan snackis som florerat omkring är frasen som Christofer Pocock sagt under säsongens gång. 

"Hej mitt hjärtas fröjd och eviga längtan" är nämligen hans egen lilla hälsningsfras till Catja Lövstrand. Och han har som redan nämnt använt den... kanske en eller två gånger för mycket. 

Detta är nu någonting som matjätten Lidl snappat upp och använt sig av i sin reklam för Matrikets falukorv. 

Och ja, man kan minst sagt säga att det hela gjort stor succé bland kunderna. 

Men vi alla kan nog hålla med om att det var väldigt roligt. 

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!