KFC-anställd avslöjar gästernas otrevliga beteende: "Ett hårt liv..."
Före detta anställd avslöjar otrevliga kundbemötanden på snabbmatsjätten KFC. - Foto: Pexels

KFC-anställd avslöjar gästernas otrevliga beteende: "Ett hårt liv..."

Att arbeta på en snabbmatsrestaurang kan vara slitsamt och har absolut sina toppar och dalar. Nu avslöjar en före detta KFC anställd om kunders otrevliga beteende...


Att arbeta inom service har sina för och nackdelar. Att man har olika typer av kundmöten tillhör vardagen men det finns absolut de som är bättre än andra

Snabbmatskedjan KFC har ett fåtal restauranger i Sverige men är betydligt större utomlands, inte minst i USA där kedjan grundades. 

Kedjan specialiserar sig på friterad kyckling och säljer allt ifrån hamburgare till hinkar fyllda med friterade kycklingklubbor. 

Nu avslöjar en före detta anställd om hur det var att arbeta på KFC. Allt ifrån märkliga beställningar till interaktioner som varit minst sagt otrevliga. 

Kunders otrevliga beteende

Den före detta anställda Sophie la ut en video på TikTok under användarnamnet @soph_louey, där hon berättar om olika kundbemötanden hon varit med om. Detta gör hon genom att rollspela några kundinteraktioner som hon haft under sin tid på KFC och visar hur tankarna går bakom kassan…

Hon rubricerade videon med: "Att arbeta i snabbmat testade mig", följt av en gråtande ansikts-emoji. Över videon står det: "POV [ur perspektivet]: Du arbetar på KFC." 

Hon inleder videon med att säga: "Hej välkommen till KFC, vad kan jag göra för dig?"

Hon låtsas vara kunden och svarar: "Ja, jag vill ha en simpel filémåltid, tack. En simpel, ingen sås. Bara en simpel filémåltid."

Hon dubbelkollade sedan med kunden att de ville ha måltiden utan något pålägg, det vill säga enbart hamburgarbrödet och kycklingfilén. Kunden instämmer men några minuter senare kommer kunden tillbaka, märkbart irriterad.

"Ursäkta mig, varför finns det ingen ost på min filéburgare?", frågar hen.

När Sophie väl ger den nya hamburgaren till kunden säger hon: "Jag menar, den är ju inte "simpel" som du ville ha från första början nu och den hamburgaren kommer aldrig med ost, men varsågod." 

Kunden hade alltså fått för sig att hen plötsligt absolut ville ha ost på den, trots att hen precis innan sagt att det absolut INTE fick vara några som helst pålägg på hamburgaren. 

"Det är ett hårt liv"

Sophie delade sedan med sig av ett annat ofta förekommande scenario som frustrerar henne, där folk missförstår att en måltid kommer med enbart en sidobeställning, så om de väljer sås, kommer de inte att få chips - såvida det inte är en lådmåltid.

Kunden säger: "Hej, jag skulle vilja beställa den här måltiden, tack."

Sophie, som talar som hon själv, svarar: "Ja, skulle du vilja ha pommes, bönor, majskolvar eller sås till det?"

"Jag tar en sås, snälla.", svarar kunden. 

Sophie ger sedan kunden sin måltid och får som svar: "Var är mina pommes?"

Sophie säger: "Åh, du valde sås i stället för dina pommes, så jag har gett dig sås."

Kunden börjar sedan argumentera för att de ville ha pommes, och Sophie förklarar att de skulle ha behövt beställa en lådmåltid, varpå kunden svarar: "Jaha, det skulle du ha berättat för mig."

Stor igenkänning bland folk

Kommentarsfältet till Tiktok videon är fylld med personer som skriver att de kan relatera till Sophies upplevelser. Speciellt de som också arbetat i en snabbmatsrestaurang. 

En person skriver: "Maccies (McDonald's)-arbetare här, det är ett hårt liv." 

En annan delar med sig av en upplevelse och tillade skämtsamt när en kund säger: "'Kan jag få en hink kyckling" 

Varpå kassapersonalen frågar vilken hink kyckling kunden vill ha. 

"En hink", svarar kunden igen, utan att specifera vad hen menar. 

En till KFC arbetare kommenterar videon med: "Min personliga favorit är kan jag få kyckling tack."

Det är samma sak som att gå till McDonald's och beställa "bara en hamburgare". 

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!