Kunderna fick uppmärksamma Ikea på missen i reklamen.
Kunderna fick uppmärksamma Ikea på missen i reklamen. - Foto: Ikea/Facebook & Janerik Henriksson/TT.

Ikeas miss får kunderna att reagera: "Hoppsan"

Ett inlägg på Ikeas Facebook-sida fick flera kunder att kika två gånger. Ikea hade i sin reklam för kedjans restauranger skrivit fel.


Läs mer från Nyheter24 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt Prenumerera
X

Gillar du artikeln?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.

Välj nyhetsbrev

Det går ingen nöd på möbeljätten Ikea. Den svenska kedjan har sedan starten år 1943 etablerat sig internationellt och även i Sverige svärmas kunder för att köpa billiga möbler och äta på varuhusets restaurang – där även maten är brukar gå under hundralappen. 

Med en stor kundgrupp är det svårt att undvika missnöjda eller sura kunder. Flera gånger har kunder reagerat på den mat som kedjan erbjuder. 

Nyheter24 har tidigare skrivit om när Ikea införde vegetariska varmkorvar, information som inte gick kunderna obemärkt förbi. Vid ett annat tillfälle mötte möbeljätten kritik för att de mål som erbjuds barn innehåller för lite näring. 

LÄS MER: 

Kritikstorm mot Ikeas varmkorvar: "Osmakligt"

Kunderna rasar på Ikeas förändring: "Stackars barn"

Ikeas miss: "Tryckfelsnisse varit i farten"

Nu verkar det som om att kunderna vid den svenska delen av Ikeas Facebook lugnat ned sig lite. Men i en ny reklam för Ikeas meny råkade kedjan skriva in felaktiga uppgifter. 

"Hoppsan hejsan! Här har tryckfelsnisse varit i farten.", skriver möbelkedjan i en kommentar på Facebook efter att flera kunder hört av sig och påpekat Ikeas miss i kommentarsfältet på ett inlägg. 

Misstaget gjordes när Ikea skulle marknadsföra en rabatt på samtliga maträtter på deras restauranger. I ett inlägg på Facebook delar kedjan en bild där man kan läsa villkoren för rabatten. Det uppmärksamma ögat kan då urskilja att rabatten gäller från den femte augusti till den trettionde maj. 

Flera kunder har kommenterat för att uppmärksamma Ikea på misstaget. Andra undrar helt enkelt om erbjudandet verkligen gäller in i nästa år. 

"I bilden står det 5/8 till 30/5"

"Är det tom 30/5-25 eller"

"Är det 30/5 eller 30/8?"

Ikea har tagit sig tid att svara på de flesta av de förvirrade kommentarerna. 

"Hoppsan hejsan! Här har tryckfelsnisse varit i farten. Erbjudandet gäller till den 30/8 och inte den 30/5 som det står i bilden. Tack för att du uppmärksammar detta!"

Trots att flera kunder rekommenderar och förklarar hur man uppdaterar en bild i ett inlägg på Facebook så är inlägget inte ändrat. 

Kundernas kommentarer på Ikeas inlägg

Foto: Skärmdump/Facebook Ikea.
Foto: Skärmdump/Facebook Ikea.

Se hela inlägget nedan:

MISSA INTE: 

Samsung-användare? Så stänger du av jobbiga funktionen

Svampplockare varnas för livsfarliga metoden: "Stort problem"

stats