Kundens vidriga upptäckt i populära fryspizzan
My och hennes sambo skulle äta en fryspizza av ett populärt märke i dagarna. När pizzan var färdiggräddad gjorde paret en vidrig upptäckt.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
My och hennes sambo köpte en fryspizza med kebab av det populära märket Grandiosa i dagarna, när de gjorde en fasansfull upptäckt.
Kundens vidriga upptäckt
När paret skulle hugga in på pizzan insåg de att det var ett inbakat hårstrå i pizzakanten. Mys sambo försökte ta bort hårstrået men det visade sig vara långt och inbakat i hela pizzan.
Paret kollade då närmre på pizzan, och hittade många fler inbakade hårstrån.
– Vi båda vart ganska äcklade faktiskt och tappade matlusten och tyvärr slutade det med att vi slängde hela pizzan, berättar My för Nyheter24.
LÄS MER: Så vet du att jordgubbarna är svenska – enkla knepen
"Extra ingredienser"
My lade även ut upptäckten i en stor Facebookgrupp för tjejer och berättade vad som hänt. På Facebook rådde det delade meningar kring upptäckten.
Vissa tyckte det var överdrivet att bli äcklad av hårstrån i mat, medan andra ansåg att det var otroligt äckligt.
"Pizzan har ju både blivit bakad, fryst och sedan uppvärmd på hög effekt så alla baciller är troligtvis döda sen länge. Bara att plocka bort och äta ändå", skriv en person.
"Blir förvånad över hur många som tycker att det bara är att plocka bort. Dekorerar ni eran mat med hår, naglar och diverse eller? Klart man ska slippa extra ingredienser när man köper en färdig maträtt", skrev en annan person bland kommentarerna.
MISSA INTE:
Så får du mycket frukt på dina tomatplantor
Kundens vidriga upptäckt i Estrellas chips: "Äcklad och förfärad"
Ännu har My inte kontaktat företaget bakom fryspizzan, men funderar på att göra det i dagarna.
– Jag har ännu inte kontaktat företaget men funderar på att göra det nu till veckan. Kan ju vara bra om de får veta om detta, säger hon.
Orkla om kundens upptäckt i pizzan
När Nyheter24 kommer i kontakt med Sara Paulsson, Communication Manager på Orkla, beklagar hon kundens upplevelse.
– Min första uppmaning är att kunden ska höra av sig till Orklas konsumentkontakt så att vi kan titta närmare på den här produkten, för att exempelvis försöka undersöka om det kommer från bakningen eller från råvarorna. Vi tar allvarligt på rapporter som avviker från våra kvalitetskrav och beklagar att konsumenten haft den här upplevelsen. Vi förstår att det var obehagligt, säger hon till Nyheter24 och fortsätter:
– Vi har oerhört strikta hygien- och kvalitetskrav i vår tillagning – all produktionspersonal har exempelvis skyddskläder som bland annat omfattar hår- och skäggnät.
LÄS MER: Kundens otäcka upptäckt i Skogaholms bröd
Har du varit med om något liknande? Skriv till saga.engfelt@nyheter24.se.