Inför varje ny säsong och årstid är både livsmedelsföretag, klädbutiker och inredningsbutiker duktiga på att ändra och anpassa sitt sortiment efter kundernas efterfrågan och önskemål.
Ibland blir varor och livsmedel så populära att det skapar masshysteri och alla rusar till butikerna.
Kunderna rusade till Ica – det ville alla köpa
Nyheter24 skrev för några veckor sedan om hur kunderna rusade till Ica, för att få tag i en specifik vara.
Då rörde det sig om surströmming, en delikatess för många som kan vara svår att lägga vantarna på inför surströmmingspremiären.
Lidls klädkollektion slutsåld på några timmar
Nyheter24 har även skrivit om de klädkollektioner som Lidl sålt som blivit extremt populära. Kollektionerna brukar sälja slut inom några timmar.
När Nyheter24 pratade med Lidls presschef Nahir Aslan inför ett klädsläpp uppmanade han folk att hänga på låset.
– Det är alltid stort tryck när vi släpper våra limiterade kollektioner och eftersom sortimentet är begränsat är det inte säkert att alla som vill har möjlighet att köpa plagg, sa Nahir då till Nyheter24.
Nu skapar Dollarstores nya vara kaos bland kunderna
Nu har en ny vara fångat kudernas intresse och skapar kaos. Denna gång är det en inredningsdetalj från lågprisvaruhuset Dollarstore som alla vill åt.
Dollarstore har nu börjat sälja inredning för det höstigare hemmet samt saker inför halloween.
Varan som har blivit extremt populär är en prydnadspumpa med ledbelysning.
På både Tiktok och i flera Facebookgrupper om inrening är folk tokiga i pumpan och den har sålt slut i flera butiker.



