Under högsäsong, som vanligtvis är i juli, besöker omkring 20 000 personer Gekås Ullared varje dag.
Efter att ha strosat genom de stora lokalerna skannas varorna in i någon av de 82 kassorna i varuhuset, och där kan man stöta på Linus – en del av teamet på Gekås Ullareds kundserviceavdelning.
"För det mesta flyter det på som det ska, men ibland kan det uppstå problem som snabbt och lätt behöver redas ut för att kundflödet inte ska stanna upp. Då finns kundserviceavdelningen nära till hands, och kan skicka en problemlösare på studs", skriver Gekås Ullared i ett reportage på den egna hemsidan.

Anställd på Gekås Ullared: "Gäller att behålla lugnet"
Linus stressar generellt inte upp sig – trots att jobbet på Gekås Ullared kan vara hektiskt.
Han roterar mellan kassalinjen, kundtjänst, varubyte och Spelbutiken, håller rent i kassorna, kör tillbaka kundkorgar och plockar undan varor som besökarna ångrat.
Men ibland händer det som inte får hända. Då är det upp till han och hans kollegor att åtgärda problemet utan att det väcker onödigt stor uppmärksamhet bland kunderna.
– Det har hänt att alla kortterminaler lagt av samtidigt på grund av strömavbrott. Vi får då koppla på reservsystemet med trådlösa terminaler. Oftast löser det sig snabbt, men det gäller att behålla lugnet och tackla alla frågor som kommer från kunderna, säger Linus i reportaget.